Yamaha MT-07 topic, deel 4

Leuke display. Die koplamp dan weer wat minder..
Screenshot_20201103-181516.jpg
 
Als ze nou met een mt 07 SP versie komen. Dan word het pas leuk.

Mwah dat doen ze niet, het is geen racemonster en dat zal het nooit worden ook. Dan zal deze prijstechnisch niet meer interessant zijn om gelijk voor de MT-09 te gaan.
 
Mt-09 (de gewone) is ook geen racemonster. En persoonlijk zou ik liever op een 07-sp rijden dan gewone 09 hoor. Want daar is de vering echt dramatisch van.
 
Of ik er nou warm van word, mwoah, niet echt. Wat ik wel een optische verbetering vind, zijn de blokdeksels die in kleur van het blok zijn. Weet nou nog niet echt wat ik van de koplamp moet vinden, vind die van het model ‘18-‘20 denk ik nog wel het mooiste.
 
Ik maak de overstap binnenkort naar een Honda Africa Twin. De fietsverzameling wordt nu helaas wat te groot voor de garage(is mij subtiel, maar zeer overtuigend medegedeeld), dus ik zal (komt ‘ie! 😀) met pijn in het hart afscheid moeten nemen van mijn trouwe MT. Ergens komende week, of misschien pas in het voorjaar. Beetje afhankelijk van de belangstelling. Mocht iemand interesse hebben, laat maar weten.
Bouwjaar 2015, 13600 km. Komen waarschijnlijk geen km’s meer bij, in de winter rij ik niet.

Vertroeteld, supernetjes dus. Details volgen nog.

5AE0D2D8-7D52-4158-9E5B-C9448AD606B8.jpeg
 
Ik maak de overstap binnenkort naar een Honda Africa Twin. De fietsverzameling wordt nu helaas wat te groot voor de garage(is mij subtiel, maar zeer overtuigend medegedeeld), dus ik zal (komt ‘ie! 😀) met pijn in het hart afscheid moeten nemen van mijn trouwe MT. Ergens komende week, of misschien pas in het voorjaar. Beetje afhankelijk van de belangstelling. Mocht iemand interesse hebben, laat maar weten.
Bouwjaar 2015, 13600 km. Komen waarschijnlijk geen km’s meer bij, in de winter rij ik niet.

Vertroeteld, supernetjes dus. Details volgen nog.

Bekijk bijlage 1567080
Gaaf man, gefeliciteerd *O* AT is een schitterende motor 👌🏼
 
@Ghetto Bassie Thanks! Moet wel nog wat geduld hebben, ophalen in Duitsland en langs de RDW.

Hmm... was het niet Bramb0 die in een ander topic kritisch was over importmotoren? Uhhh....🤔😀
 
Hallo mede rijders,

Aankomende week ga ik voor wat proefritjesmet een MT07 bij verschillende dealers langs.

Hebben jullie tips waar ik zeker op moet letten tijdens het bezichtigen en rijden, uiteraard is de onderhoudshistorie en wel/geen import van belang. Maar zijn er nog extra zaken waar specifiek met deze motor naar gekeken moet worden?

Hoor het graag, ben heel benieuwd.
 
Hallo mede rijders,

Aankomende week ga ik voor wat proefritjesmet een MT07 bij verschillende dealers langs.

Hebben jullie tips waar ik zeker op moet letten tijdens het bezichtigen en rijden, uiteraard is de onderhoudshistorie en wel/geen import van belang. Maar zijn er nog extra zaken waar specifiek met deze motor naar gekeken moet worden?

Hoor het graag, ben heel benieuwd.
Volgens mij zijn het wel aardig goede motoren met zover ik weet weinig euvels. Waar ze wel last van hebben, is dat bij de achterbrug roestvorming kan ontstaan. Verder is het gewoon de slijtage onderdelen na gaan en op je gemak je proefrit maken en kijken of je daar nog bijzonderheden opmerkt.
Je zou evt kunnen kijken naar modellen die al een aftermarket uitlaat systeem hebben, originele dempers worden toch vaak gelijk vervangen en dat zijn toch de dure mods. Maar dat is ook weer iets waar je voorkeur naar uit moet gaan.
Voor welk bouwjaar ga je kijken?
 
Waar ze wel last van hebben, is dat bij de achterbrug roestvorming kan ontstaan.

ah dat is inderdaad een goede. Waar ik voor ga kijken zijn er een aantal en allemaal van 2015 en 2016 met een gemiddelde km stand van 25k.
Wat ik ook had gelezen bij zeker 2014 en 15 is dat er een terugroep actie is geweest omdat er een probleem met de + kabel op de accu waarbij het mogelijk kan zijn dat die klem komt te zitten met mogelijk brand/letsel gevaar tot gevolg, dus daar ga ik ook op letten.

Degene waar ik nu ga kijken zijn allemaal nog stock, zelf vind ik de yoshimera wel heel tof klinken en eruit zien als ik zo de video’s op YT bekijk en vergelijk. Je vind er weinig die al zo’n uitlaat systeem hebben helaas, vandaar wat ik voor stock ga.
 
Laatst bewerkt:
ah dat is inderdaad een goede. Waar ik voor ga kijken zijn er een aantal en allemaal van 2015 en 2016 met een gemiddelde km stand van 25k.
Wat ik ook had gelezen bij zeker 2014 en 15 is dat er een terugroep actie is geweest omdat er een probleem met de + kabel op de accu waarbij het mogelijk kan zijn dat die klem komt te zitten met mogelijk brand/letsel gevaar tot gevolg, dus daar ga ik ook op letten.

Degene waar ik nu ga kijken zijn allemaal nog stock, zelf vind ik de yoshimera wel heel tof klinken en eruit zien als ik zo de video’s op YT bekijk en vergelijk. Je vind er weinig die al zo’n uitlaat systeem hebben helaas, vandaar wat ik voor stock ga.
Waar je evt ook naar zou kunnen kijken, is de gear indicator, die wil bij de 6e versnelling nog wel eens knipperen. Dan maakt ie niet helemaal optimaal contact daar thv het schakelpedaal.
 
Waar je evt ook naar zou kunnen kijken, is de gear indicator, die wil bij de 6e versnelling nog wel eens knipperen. Dan maakt ie niet helemaal optimaal contact daar thv het schakelpedaal.
Dat is goed om te weten, zal hem helemaal doorschakelen en zien wat die doet in zijn 6. Na een beetje googlen zie ik dat als er wat met die sensor is, hij ook vaak weg valt in zijn 2e en 4e versnelling, ga ik ook op letten, bedankt voor de tip.
 
Dat is goed om te weten, zal hem helemaal doorschakelen en zien wat die doet in zijn 6. Na een beetje googlen zie ik dat als er wat met die sensor is, hij ook vaak weg valt in zijn 2e en 4e versnelling, ga ik ook op letten, bedankt voor de tip.
Is wel het eea aan te doen. Ik heb het ook helemaal gecleand en contactpuntjes lichtjes opgeschuurd, maar na verloop van tijd komt dat toch weer terug. Ik let er nu niet echt meer zo op...
 
Is wel het eea aan te doen. Ik heb het ook helemaal gecleand en contactpuntjes lichtjes opgeschuurd, maar na verloop van tijd komt dat toch weer terug. Ik let er nu niet echt meer zo op...
Dat is waar, maar als je hem koopt wil je natuurlijk dat alles goed werkt, als dat niet zo is zullen ze in de prijs oid moeten compenseren, dus voor de onderhandelingen kan het wel van pas komen :)
 
Is wel het eea aan te doen. Ik heb het ook helemaal gecleand en contactpuntjes lichtjes opgeschuurd, maar na verloop van tijd komt dat toch weer terug. Ik let er nu niet echt meer zo op...
Dat is waar, maar als je hem koopt wil je natuurlijk dat alles goed werkt, als dat niet zo is zullen ze in de prijs oid moeten compenseren, dus voor de onderhandelingen kan het wel van pas komen
 
Net mijn 3e proefrit gehad, wil er nu een nachtje over slapen en morgen beslissen.
Heb wel een wat vraagjes die jullie misschien weten, proefrit 1 was helemaal goed, zag er ook super goed uit en alles nog helemaal origineel. Had wel iets meer km dan de andere namelijk 32K, waar de andere 2 rond de 25K hebben.

Proefrit 2 reed op zich prima, echter niet meer helemaal origineel, zaten van die kleine/korte hendels op voor de koppeling en voorrem, persoonlijk vond ik het niet prettig. Daarnaast had deze ook het roestprobleem op de achterbrug. Maar mijn vraag is of jullie weten wat een tikkend geluid is die 1x tikt ongeveer per 10 seconde als hij stationair loopt? Dit hoorde ik toen ik ergens even stopte om te kijken hoe hij stationair loopt.

Proefrit 3 was naar mijn mening iets minder, de koppeling zat echt heel hoog in vergelijking met de andere, ook hoorde ik het piep geluid die je normaal hoort als je hem van helemaal uit op ON zet, dan gaat het display aan en zie je een korte animatie en daarbij hoor je een soort piep. Dit geluid hoorde ik nu ook regelmatig bij terug schakelen en vervolgens op laten komen van de koppeling, weten jullie hoe dit kan? Sowieso vond ik het vreemd dat het display alleen licht gaf toen ik het contact in de showroom omzetten, hij liet niks zien erop.

Ondanks dat hij iets meer km heeft, denk ik dat mijn keuze toch het meeste neigt naar proefrit 1, of is er iemand die zegt dat meer km echt een minpunt is ondanks dat ik denk dat het verschil niet heel groot is. Wat ik van nr. 1 ook fijn vond is dat het een NL betreft, andere zijn beide geïmporteerd.
Als iemand de antwoorden op mijn vragen weet, hoor ik het graag :)

Voor wie het leuk vind, wat foto's

proefr1.jpg
Proefrit 1

proefr2.jpg
Proefrit 2

proefr3.jpg
Proefrit 3
 
Terug
Bovenaan Onderaan