Yamaha MT 09 2016 Dark Side deel 2

Ben een beetje klaar met het kettingsmeren zonder middenbok. Als ik klaar ben sta ik op het eind van de oprit... Ben aan het kijken naar een paddockstand, maar wil dan wel met bobbins. Welke maat past er in onze MT09? is dat M8 of M10? Ben niet zo goed met schroefmaten...

Alvast bedankt.
 
bij datona heb ik een setje bokken gekocht in aanbieding deze

alleen die zijkanten van de haken moet je effe rubbertje inplakken uit voorzorg nij eventueel lomp/snel de padockstand eronder proppen zodat je de achterbrug niet bekrast
 
Laatst bewerkt:
AKRA onder voorbehoud verkocht. Komt een Shark carbon onder. Mooi geluid van wat ik heb gehoord en gezien.

Van 870+ naar 680 gegaan tijdens een MLM actie. Vind ik qua design mooier, en de killer is wat makkelijker erin/eruit te halen.

Dus die DB killer mogen ze er zelf een keer inzetten :p Nu wel 2 weken wachten.
 
Laatst bewerkt:
En hier met de motor aan het spit heinrich von sprudel
 

Bijlagen

  • 20190706_192429.jpg
    20190706_192429.jpg
    241,2 KB · Weergaven: 60
  • 20190706_192211.jpg
    20190706_192211.jpg
    253,6 KB · Weergaven: 60
Hoe warm loopt jullie mt 09? Ik heb het idee dat die van mij de laatste tijd een stuk warmer loopt. Zit nu tussen de 70-75 op de snelweg, tijd geleden was dat nog in de 60. Er zit genoeg koelvloeistof in, zou wel aan het warme weer kunnen liggen.
 
Nou, dan zal die 65 graden die ik me herinner wel in de winter op de snelweg geweest zijn. Dijkweggetjes zijn bij mij nu ook 75/85. Bedankt voor de reacties!
 
Hoe warm loopt jullie mt 09? Ik heb het idee dat die van mij de laatste tijd een stuk warmer loopt. Zit nu tussen de 70-75 op de snelweg, tijd geleden was dat nog in de 60. Er zit genoeg koelvloeistof in, zou wel aan het warme weer kunnen liggen.
Lijkt me normaal.
Ook al vind ik het raar dat de thermostaat de motor niet op een constante temperatuur kan houden .
Bij mijn motor is het ook 60-65 in de winter en 75-80 graden in de zomer en 90 graden op het circuit.
 
Bij beetje warm en doorrijden tikt die van mij ook max 95 graden aan hoor.

Maar bij woon werk 75 ongeveer.

Kaz
 
Hoe warm loopt jullie mt 09? Ik heb het idee dat die van mij de laatste tijd een stuk warmer loopt. Zit nu tussen de 70-75 op de snelweg, tijd geleden was dat nog in de 60. Er zit genoeg koelvloeistof in, zou wel aan het warme weer kunnen liggen.

Afgelopen week rondje berg passen gedaan in Oostenrijk, Italië, Zwitserland en Liechtenstein. Temperaturen varieerden van 25-35 graden waarbij de motor temperatuur soms opliep tot 105 graden. Geeft verder geen kick en doet het nog steeds prima (fan staan dan aan natuurlijk..)

Dus ik zou me druk maken om die 70 a 80 graden als ik jou was en iets meer gas geven, op naar de 100 :+})
 
Laatst bewerkt:
Deze heb ik ook.
Ik heb zelf bussen gedraaid waardoor ze gewoon op het stuurgewicht passen.
Echter ik heb vrij brede handen en die kwamen tegen de houder aan. Vandaar weer verwijderd
Doe een goed bod en je mag ze hebben. 1 dag gebruikt
Stuur maar een PB.

Hoe doen deze spiegels het qua trillingen?! En hoe op iets hogere snelheden (zeg 150 km/h)?
 
bij mij geen trillingen,heb ze dan ook om stukje rubber op het binnendeel van stuurgewicht gemonteerd dus in de ronding van de spiegel houder niet metaal op metaal.
en 150 ben ik niet geweest 110 max en tm 6500rpm
 
Afgelopen week rondje berg passen gedaan in Oostenrijk, Italië, Zwitserland en Liechtenstein. Temperaturen varieerden van 25-35 graden waarbij de motor temperatuur soms omliep tot 105 graden. Geeft verder geen kick en doet het nog steeds prima (fan staan dan aan natuurlijk..)

Dus ik zou me druk maken om die 70 a 80 graden als ik jou was en iets meer gas geven, op naar de 100 :+})

Haha, ga mn best doen :)
 
bij mij geen trillingen,heb ze dan ook om stukje rubber op het binnendeel van stuurgewicht gemonteerd dus in de ronding van de spiegel houder niet metaal op metaal.
en 150 ben ik niet geweest 110 max en tm 6500rpm

Goed idee! Rede ook waarom ik naar de snelheid vroeg is dat ik eerder relatief goedkope spiegels heb gehad en deze bleven niet goed zitten op hogere snelheden.

En als er iets is waar ik chagrijnig van wordt :+
 
3000 km staan er intussen op, en de fiets begint steeds soepeler te lopen/schakelen. Heb de indruk dat de qs ook steeds soepeler zijn werk doet. Ik rijd veel met vol leer, en merk dat er wat doffe plekken op de zijkant van de tank komen. Zijn er meer mensen met zij-tankpads? En zo ja, welke zien er een beetje goed uit?
 
3000 km staan er intussen op, en de fiets begint steeds soepeler te lopen/schakelen. Heb de indruk dat de qs ook steeds soepeler zijn werk doet. Ik rijd veel met vol leer, en merk dat er wat doffe plekken op de zijkant van de tank komen. Zijn er meer mensen met zij-tankpads? En zo ja, welke zien er een beetje goed uit?
Ik heb de standaard tankpads van yamaha, ze doen wat ze moeten doen.
De kwaliteit van het spuitwerk op de volledige motor is echt zwak, dus daarmee sowieso opletten.
 
om het topic levendig te houden ook maar weer eens berichtje
over de temperatuur te beginnen , werd bij mij rond de 104 grd binnendoor
stop and go en 50km wegen rondom EMMEN (wat een klerestad trouwens)
moest naar nw weerdinge wat een crime om er te komen 50 en 60 zones en mega camera,s8)7
daarna 1000km beurt gedaan gaat trouwens 2.8 ltr in ipv 2.7 volgens boekje in carter
en midden van kijkglas
2 weekjes geleden GP wheelstriping gemonteerd maar dit is ook weggegooid geld geweest wat een meuk en bij eerste poetsbeurt van de velgen alle begin stukjes los van striping (ja zat er goed op) maar door poetsen haakt je doek achter de plakranden en hoppa los ,
dus die rotzooi gelijk weer verwijderd ala 35,00:(

verder hadden ze driftig lopen strooien in de zuidwolden ,kerkeveld ,alteveer,koekange etc
was al wel opgedroogd maar wat een onzin👎
 
om het topic levendig te houden ook maar weer eens berichtje
over de temperatuur te beginnen , werd bij mij rond de 104 grd binnendoor
stop and go en 50km wegen rondom EMMEN (wat een klerestad trouwens)
moest naar nw weerdinge wat een crime om er te komen 50 en 60 zones en mega camera,s8)7
daarna 1000km beurt gedaan gaat trouwens 2.8 ltr in ipv 2.7 volgens boekje in carter
en midden van kijkglas
2 weekjes geleden GP wheelstriping gemonteerd maar dit is ook weggegooid geld geweest wat een meuk en bij eerste poetsbeurt van de velgen alle begin stukjes los van striping (ja zat er goed op) maar door poetsen haakt je doek achter de plakranden en hoppa los ,
dus die rotzooi gelijk weer verwijderd ala 35,00:(

verder hadden ze driftig lopen strooien in de zuidwolden ,kerkeveld ,alteveer,koekange etc
was al wel opgedroogd maar wat een onzin👎

Dat is inderdaad een leuke uithoek om op te zoeken. Ook niet echt een leuke tour omgeving. ;)

Er zijn een aantal gemeentes aan het asfalt blussen geslagen met pekelwater inderdaad... :X
 
Terug
Bovenaan Onderaan