Hoe doen jullie het met het spannen van de ketting? Zoals de handleiding beschrijft 5-15mm speling (op de zijstandaard) ? Of wat losser? Die 5-15mm voelt zo enorm strak aan vind ik.
Zo nieuwe koppeling er in en weer gaan met die banaan, zo fijn als dit heeft hij nog nooit gewerkt dus miss dat er een fabricage fout is geweest met die van mij? Iemand eventueel nog belang bij een healtech quickshifter. Ik hoef hem niet meer maar als er toch iemand is die hem hebben wilt
Is die QS plug-and-play? En wat moet ie nog kosten?
Is het een qs met een loadcell of op de schakelstang? Moet tank en dergelijke er af om de bekabeling te doen?
Middag@all..
Ik sta op het punt om mss een MT09 2016, nieuw te kopen. Ik kom van een Speed triple 1050..
Dit zou mijn eerste nieuwe motor worden. Zou dit bevallen, na een 1050 Speed? Ik heb al veel reviews gelezen over de MT09 en eigenlijk wel positief..Maar lees iets over snotterig/gasdosering etc?
Ik wil sowieso een motor nu met ABS..De MT09 heeft, dit, evenals rij-modi….Ook kijk ik nog naar een 2e hands Speed Triple >2011 met ABS en een KTM 990 met ABS…Ik wil gewoon een goede keuze maken, dus hoor graag hier jullie bevindingen over de MT09…
Thanx!!!
Ik heb net 23 Mb binnengehaald met wat lijkt te zijn....een werkplaatshandboek voor een mt-09.
Dit is de link:
https://lookaside.fbsbx.com/file/mt...OVQfWsNsvmw--b0eW-_sHI5qobEbIn08rgBXcvin7PmtQ
Geen idee of die voor buitenstaanders benaderbaar is
Snotterige gasrespons is een probleem van de oudere mt09's. Dat is verholpen in de 16 modellen. Suspensie blijft daarentegen wel n puntje. Zou inderdaad ff proefritje doen. Neem dan direct een xsr900 mee als dit een optie voor je kan zijn, die is motorisch identiek aan een mt09 maar heeft daarentegen wel een verbeterde suspensie.
Ik zou de XSR toch vooral kopen omdat je hem mooi vindt, bij de verbetering van de vering heb ik mijn twijfels.
De Tracer zou ook een verbeterde vering hebben... Nu zie ik iedereen met after-market vering in de weer....
De vering van de XSR zal ongetwijfeld beter zijn dan die van de oude MT-09, maar zal nooit aan de kwaliteit van after-market vering komen.
Absoluut eens. Alleen lang niet iedereen is bereid om dergelijke ingrepen te doen. Fanatiekelingen zoals jij en ik Kees
Tis ook maar net waar je tevreden mee bent, hoe sportief je rijdt (want dat is meestal de bottleneck) en hoeveel geld je eraan uit wilt geven. Ik wil alleen aangeven dat het merendeel van de MT-09 (Tracer) eigenaren toch met de vering bezig zijn, verbeterd vanuit Yamaha of niet.
Evening@all..Ik had hier advies gevraagd omtrent de aankoop van een MT09..Vind het dan wel zo netjes om te melden dat ik een andere motor heb gevonden. Het is geen MT09 geworden, maar wederom een Speed Triple 1050. Nu een 2012 ABS uitvoering. Dank voor jullie tips en hulp!
Ja is wel makkelijker om de tank ff los temaken, zit je een loadcell, dus vrij universeel, je moet ff bij de bobines komen en een goed massa punt zoeken, spanning pakt hij via de stekker van je bobine. Stelt echt niks voor, met een uur heb je hem er in zitten.
Van harte! Wat heeft uiteindelijk de doorslag gegeven om de Triumph te kopen? Foto?
Hmm, afgelopen week is er een beetje een ratel aan de rechterkant van het blok ontstaanZal de nokkenaskettingspanner zijn vermoed ik?
Van de week maar even bij motoport langs gaan; hopen dat het niet al te duur wordt
Hallo allemaal,
Ik ben Hans en heb een MT 09 in de kleur oranje in 2014 nieuw gekocht,ik heb daar een origineel ruitje van Yamaha op gehad,nu heb ik er een hogere ruit opgezet van Puig en dus is het Yamaha ruitje over.
Mocht er iemand belangstelling hebben hoor ik het wel,nieuw kost ie 130 euro doe maar een bod.
Volgens mij wil je het puig ruitje er gelijk uit hebben, maar die kost maar 89,- euris