Yamaha MT 09 2016 Dark Side deel 2

Het gaat er niet om wat het Puig ruitje koste ook al had ik hem gratis gekregen,het Yamaha ruitje is 130 euro ik vind dat ik daar wel de helft voor mag krijgen en het is ieders vrije keus om daar wat van te vinden.
 
Het gaat er niet om wat het Puig ruitje koste ook al had ik hem gratis gekregen,het Yamaha ruitje is 130 euro ik vind dat ik daar wel de helft voor mag krijgen en het is ieders vrije keus om daar wat van te vinden.

Helemaal mee eens. Ik had m graag van je over genomen, maar heb er al 1 en heb er meer dan €100,- voor betaald. Maar was geen issue, want ik vind alleen het originele ruitje mooi en destijds waren er geen tweedehandsies te koop.
 
Laatst bewerkt:
Afgelopen vrijdag de 2016 MT-09 opgehaald voor mijn vrouw,ze was de gsxr750 behoorlijk zat met de zithouding.Dat weekend gelijk 1000km erop gezet in de Ardennen .
Wat mij op viel is dat in zijn 6 een behoorlijke fluit toon te horen is tussen 93km -121km p/u.
Ik heb het vermoeden dat het uit de luchtinlaat komt onder de tank.In zijn 5 rijdend met dezelfde snelheid hoor ik niks.Hebben andere met een 2016 fiets hier ook last van?
En hebben jullie al RVS remleidingen gemonteerd?. Zo,ja van welk merk..

uGdcjb.jpg
 
Laatst bewerkt:
Afgelopen vrijdag de 2016 MT-09 opgehaald voor mijn vrouw,ze was de gsxr750 behoorlijk zat met de zithouding.Dat weekend gelijk 1000km erop gezet in de Ardennen .
Wat mij op viel is dat in zijn 6 een behoorlijke fluit toon te horen is tussen 93km -121km p/u.
Ik heb het vermoeden dat het uit de luchtinlaat komt onder de tank.In zijn 5 rijdend met dezelfde snelheid hoor ik niks.Hebben andere met een 2016 fiets hier ook last van?
En hebben jullie al RVS remleidingen gemonteerd?. Zo,ja van welk merk..

[afbeelding]

Ja, ik had precies hetzelfde. Wellicht dat het na de 1000KM beurt beter wordt met dikkere olie?

Ik heb de 1000km niet gehaald helaas...

mlvxjrbwnnq8r.jpg


Ruim 7.000 euro schade....

Nu wachten tot het gips eraf is... De nieuwe is al besteld :]
 
Ja, ik had precies hetzelfde. Wellicht dat het na de 1000KM beurt beter wordt met dikkere olie?

Ik heb de 1000km niet gehaald helaas...

[afbeelding]

Ruim 7.000 euro schade....

Nu wachten tot het gips eraf is... De nieuwe is al besteld :]

Zo! balen man!

Wel netjes geparkeerd zo :+

Gelukkig mankeer je zelf niet veel uit je post te begrijpen.
 
Afgelopen vrijdag de 2016 MT-09 opgehaald voor mijn vrouw,ze was de gsxr750 behoorlijk zat met de zithouding.Dat weekend gelijk 1000km erop gezet in de Ardennen .
Wat mij op viel is dat in zijn 6 een behoorlijke fluit toon te horen is tussen 93km -121km p/u.
Ik heb het vermoeden dat het uit de luchtinlaat komt onder de tank.In zijn 5 rijdend met dezelfde snelheid hoor ik niks.Hebben andere met een 2016 fiets hier ook last van?


[afbeelding]

De mijne is van 2014 en maakt in de 6 ook meer geluid dan in de de andere versnellingen.
Schijnt normaal te zijn.
En ach,die 6 gebruik je toch niet zoveel :)
 
Zo! balen man!

Wel netjes geparkeerd zo :+

Gelukkig mankeer je zelf niet veel uit je post te begrijpen.

Flinke hersenschudding en 1 pols in het gips. Had m'n volledige racepak aan (Dainese) met laarzen, handschoenen, allen m'n backprotector niet in. De kniestukken tot m'n schenen en m'n laarzen hebben heel wat opgevangen en m'n beschermstukken die van m'n ellebogen richting pols lopen hebben ook heel wat opgevangen.

Na 5 uur ziekenhuis en tig onderzoeken mocht ik weer naar huis.

De dame was bang voor tandarts... Kwam mij tegemoet rijden en sloeg pal voor mijn neus linksaf over mijn weghelft naar de tandarts. Ze had mij helemaal niet gezien, waarop ik met 50 in de nummerplaat van haar voorbumper vloog.
 
Damm man,ben blij dat het nog redelijk goed is afgelopen voor je.
Je motor zal wel total loss verklaard worden,maar dat is materialistisch .
Hopen dat je weer gauw kan rijden...
 
Andy, thanks.De motor gaat vrijdag voor zijn eerste beurtje,ik heb het door gegeven ze gaan er naar kijken tijdens de beurt.Dus nog even afwachten
 
Flinke hersenschudding en 1 pols in het gips. Had m'n volledige racepak aan (Dainese) met laarzen, handschoenen, allen m'n backprotector niet in. De kniestukken tot m'n schenen en m'n laarzen hebben heel wat opgevangen en m'n beschermstukken die van m'n ellebogen richting pols lopen hebben ook heel wat opgevangen.

Na 5 uur ziekenhuis en tig onderzoeken mocht ik weer naar huis.

De dame was bang voor tandarts... Kwam mij tegemoet rijden en sloeg pal voor mijn neus linksaf over mijn weghelft naar de tandarts. Ze had mij helemaal niet gezien, waarop ik met 50 in de nummerplaat van haar voorbumper vloog.

Ai, dat wil je niet. Is me laatst opgevallen dat Dainese idd pakken heeft met knieprotectoren tot over de schenen.

Neem je weer een MT in de kleur 'primer'? :+
 
Wat jammer zeg! Mooi dat je een nieuwe motor besteld, weet jij toevallig waar de motor wordt gestript? Ben in de markt voor wat onderdelen :)

Ja, ik had precies hetzelfde. Wellicht dat het na de 1000KM beurt beter wordt met dikkere olie?

Ik heb de 1000km niet gehaald helaas...

[afbeelding]

Ruim 7.000 euro schade....

Nu wachten tot het gips eraf is... De nieuwe is al besteld :]
 
Wat jammer zeg! Mooi dat je een nieuwe motor besteld, weet jij toevallig waar de motor wordt gestript? Ben in de markt voor wat onderdelen :)

Dat kan ik wel even voor je navragen. Welke onderdelen heb je nog belang bij? Kan ik je meteen vertellen of die nog heel zijn ;)

@Kees, het wordt wederom dezelfde kleur. Vind het een supergave kleur.

Nieuwe helm erbij besteld:
schuberth-integraalhelm-s2-sportelite-yellow-1000.jpg


Past mooi bij mijn witte pak en de gele wielen :P
 
Andy, thanks.De motor gaat vrijdag voor zijn eerste beurtje,ik heb het door gegeven ze gaan er naar kijken tijdens de beurt.Dus nog even afwachten

Is de versnellingsbak, alle even versnellingen "gieren" wat bij constante belasting. Schijnt te komen doordat de carters heel dun zijn ivm gewichtbesparing en de grote van de tandwielen ivm het hoge koppel.
 
Wat jammer zeg! Mooi dat je een nieuwe motor besteld, weet jij toevallig waar de motor wordt gestript? Ben in de markt voor wat onderdelen :)

Als het een beetje tegen zit wordt deze motor niet gestript, maar koopt een louche handelaar hem, en kalefatert hem op, en er komt weer een nieuw kenteken op. En hij verkoopt hem weer voor de volle prijs.
 
Laatst bewerkt:
Beste mensen,

Is er iemand hier die zijn eigen olie heeft vervangen? Vandaag heb ik geprobeerd de onderste moer los te krijgen maar het lukt voor geen meter, zelfs het filter zit echt muur vast.. Iemand ervaring hiermee of gereedschap wat kan helpen met het oliefilter?
 
Hallo iedereen!
Na een MT-07 te hebben gereden werd het toch echt tijd om eens een MT-09 aan te schaffen.
Vorige week een MT-09 Matt Grey '15 met Akrapovic Titanium uitlaat gekocht! (foto's volgen).

Na mijn vakantie de motor voorzien van een streetbox!

Er zit ook een Rizoma achterlicht bij, maar die vind ik zelf niet zo mooi.

Heeft iemand interesse? Nieuw in doos! stuur maar een PM!
 
Beste mensen,

Is er iemand hier die zijn eigen olie heeft vervangen? Vandaag heb ik geprobeerd de onderste moer los te krijgen maar het lukt voor geen meter, zelfs het filter zit echt muur vast.. Iemand ervaring hiermee of gereedschap wat kan helpen met het oliefilter?

Het is niet anders dan bij andere motoren. Oliefilter kan wat vastgeplakt zitten door de O-ring en een beetje vacuum gezogen. De aftapplug, wat trouwens een bout (!) is, hoort niet overdreven vast te zitten. Weet je zeker dat je de goede kant op draait, je zit n.l. wel op de kop te werken. Bout kan trouwens niet heel veel hebben, althans, de draad in het carter (aluminium).
 
Iemand ervaring met motortuning met de mt09? Wat doet een andere uitlaat en luchtfilter? Ik heb het gevoel dat hij op sommige momenten wel wat adem tekort komt, maargoed ik moet nog hem met 1300km ook nog wat verder inrijden wellicht.
 
Terug
Bovenaan Onderaan