Yamaha MT 09 2016 Dark Side deel 2

Ik wil andere knipperlichten op mijn mt09sp zetten alleen heb ik adapter plaatjes nodig. Ik kan ze alleen nergens vinden. Iemand toevallig een winkel waar ik ze kan kopen?
Heb ze bij Ali gekocht. Het enige dat er aan Ali spul dat op mijn motor zit. Deze waren een stuk dikker dan de normale die ik overal zag, waren ook best duur voor Ali begrippen (tegen de 10,00 euro).. Maar ze zijn goed stevig, zo zwart als de rest van het spul, dus valt ook niet op,en de pasvorm was is perfect!
 
Bij deze......
 

Bijlagen

  • 20200708_182729_resized.jpg
    20200708_182729_resized.jpg
    292,4 KB · Weergaven: 21
  • 20200708_182733_resized.jpg
    20200708_182733_resized.jpg
    232,8 KB · Weergaven: 23
  • 20200708_182741_resized.jpg
    20200708_182741_resized.jpg
    284 KB · Weergaven: 19
  • 20200708_182748_resized.jpg
    20200708_182748_resized.jpg
    191,7 KB · Weergaven: 21
Lijkt misschien wel nog wel de moeite dan, als ik het zo lees.
Hou er rekening mee dat een kevxtx o2 controller alleen voor de oudere euro3 modellen MT/XSR/Tracer geschikt is,niet voor de euro4.
Ze worden trouwens ook niet meer gemaakt.
 
Hou er rekening mee dat een kevxtx o2 controller alleen voor de oudere euro3 modellen MT/XSR/Tracer geschikt is,niet voor de euro4.
Ze worden trouwens ook niet meer gemaakt.
Die info had ik inderdaad ondertussen al gevonden, maar toch bedankt voor de heads-up!

Enige optie is dan nog flashen of een boosterplug (temperatuur sensor voorliegen) denk ik zo.
 
Mono seatje binnen gekregen van de week. Staat hem goed vind ik zelf

Overigens vorige week ook de vering laten afstellen bij Pajic, totaal andere machine is het nu. Rijd 10 x beter dan dat die al deed.
 

Bijlagen

  • 20200712_143841.jpg
    20200712_143841.jpg
    2,3 MB · Weergaven: 22
Laatst bewerkt:
Even een vraagje, is de SP versie het extra geld waard?
Vliegen vogels in de lucht?, zwemmen vissen in het water?
Ja, ABSOLUUT waard. Hoewel ik de sp kleurstelling dus helemáál niet zo mooi vind...
... de sp is beter, en ook goedkoper, dan zelf achteraf de vering of complete dempers vervangen. Kijk maar wat die achterdemper kost van ohlins.
 
Laatst bewerkt:
Even een vraagje, is de SP versie het extra geld waard?
Tja, dat zal voor iedereen verschillend zijn. Ik was al tijdje aan het twijfelen over een MT-09 maar afgaande op testverslagen en gebruikerservaringen (o.a. hier) met het toch wat "zuinige" verenpakket toen niet de overstap gedaan. Ik had geen zin om met streetbox o.i.d. te upgraden. Toen de SP kwam was er eigenlijk geen argument om niet over te stappen. Komt bij dat ik de kleurstelling mooi en ook vrij tijdloos vind. Ik ruil normaal gesproken niet heel snel in en sommige kleuren vind ik mooi (ice-fluo bijvoorbeeld) maar ik ben bang dat ik dat over twee jaar zat ben.

Er zullen overigens zat gebruikers zijn bij wie de standaard vering prima voldoet hoor. Voor mij was de SP-versie net het zetje om wel te kopen.
 
Ik weet het nog een bandenopinievraag maar ik zit met het volgende.
Mijn S21's zijn bijna op (na <6000km).

Ik ben van plan in september een trip te maken vna +-2500km.
Ik twijfel dus om te wisselen van een sportband naar een sportieve tourband.

Dit zijn mijn twijfelpunten

Bridgestone
- S22 Bridgestone (Perfect qua grip schijnt het in het nat ook beter te doen dan de S21). Slijtage voorlief nemen en dan maar wat vierkant rijden en volgend jaar nieuwe achterband erop.
- T31 meer tourgericht. Schijnt na wat slijtage toch slechter te sturen, rij na deze trip wel redelijk sportief (enkele keer circuit dag)

Michelin
- Pilot Road 5 Schijnt prima band te zijn voor sportief en touren. Zelf toch mindere ervaring met de voorgaande series.

Pirelli
Angel GT Geen ervaring mee
Diablo rossa III --> Rij ik toch liever met S22

Dunlop
Sportsmart MK3
Roadsmart MK3 Geen ervaring mee

Ik hoor graag jullie ervaringen
Kaz
 
Ik heb road smart 3, voorband gaat heel lang mee(bij mij) en blijft mooi rond. Achterband wordt wat snel plat in het midden.
Ook mee op Zandvoort gereden, 2.40 voor een rondje deed ik toen, geeft een beetje een idee hoe hard ik niet ging. Band heeft dat zeer glansrijk doorstaan, s morgens was het (zeer) nat en later droogde het op, band is niet gaan velllen en heeft nergens grip verloren.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb sinds heel kort de Road 5 laten monteren (voor en achter). Hiervoor reed ik met Pilot Power 3. Die stuurden veel lichter, maar de Road 5 voelen stabieler aan. Maar pas 200 km mee gereden.
Ik heb vooral veel gelezen op MT09.de. Hier is veel rijdersinfo te vinden over banden. Daar zijn ze vooral lovend over Conti Road Attack 3, maar ik vind de levensduur daarvan echt te kort. En ze zijn ook duurder dan Road 5. Ook op mopedreifen.de is veel info te vinden, interessante video's. Na veel lezen heb ik dus gekozen voor de Road 5.
 
Sowieso voor de Road 5 gaan, zou ik zeggen. Ik had deze op de Fz1 en dat bandje heeft serieus afgezien, deze gaf echter geen kick. Geeft heel veel vertrouwen in regenweer en als het droog is kan je er echt mee vegen( kneedowns zijn geen probleem).
 
Mocht er iemand nog een meer dan complete fiets zoeken..
Die van mij is ingeruild op een Super duke GT en staat bij Arie Molenaar.
 
Hallo allemaal,

Sinds een week of 3 heb ik een ook een Yamaha MT-09(2017) gekocht, nadat ik eindelijk geslaagd was voor mijn A rijbewijs.
Nu ga ik er binnen 2 weken mee naar Oostenrijk op vakantie en wilde hiervoor wat kleine zijtassen kopen, alleen werd mij verteld bij motoport dat dit niet bestond voor deze bike, weten jullie wel wat voor tassen hier goed voor zijn te gebruiken.
20200702_211829.jpg
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan