Yamaha MT 09 2016 Dark Side deel 2

Door jouw berichten in dit topic over de Euro 3 neig ik echt naar die Euro 3 haha.

Wat vindt jij van het geluid van een SC-Project met db killer?
Ik heb op het moment SC-Project op mijn MT liggen. Zonder DB killer echt heel hard, met knallen etc. Zonder DB killer vind ik hem vrij beschaafd, maar wel goed aanwezig...
Ik heb de helemaal rechte lijn. Persoonlijk vind ik deze juist heel mooi, slank ogen.
 
Yesss, na 3 jaar en 37.000 kilometer op de teller te hebben gereden werd het tijd voor wat anders. Gezien de 'kilometerstand-gelukszoekers' zal het blok wel af zijn na 40,000 kilometers en zal de motor mij niks meer opleveren in de verkoop. Want 'de kilometerstand is te hoog maar ik wil hem wel hebben' vliegen om je oren als je deze aanbied. Maar dat is een andere discussie :')

De MT heeft me echt wel veel plezier gegeven en echt veel lol mee kunnen maken. Super wendbaar en erg leuk in de bochten te trekken met de knie aan de grond.
Naast de MT heb ik uiteraard zitten kijken wat nou eventueel de opvolger zou kunnen zijn. Dit zijn er heel wat geweest maar het was toch, Naked of Toer.
Om eens wat anders te proberen ben ik voor Toer gegaan. Wel moest de 'toer' enigszins wel pit hebben. Pit en comfort.

De S1000XR. 160pk en een windscherm voor je neus. Ik vind het geweldig. bochten gaan nog soepeler dan de MT09, toch een 4-cilinder wat niet op het lijstje stond maar achteraf echt heerlijk klinkt in de hoge toeren en echt niet verkeerd rijdt. Blipper en Dynamic-pakket Het is een wolf in schaapskleren. Hoge fiets met de performance van een racer. Maar op de dijken op de cruise control genieten van de omgeving is er ook bij met de XR. Dat kan ie ook erg goed :P
Ik had met mijn Bulldog 150.000 km gereden totdat ik 'm inruilde voor een FZ8N. Daar ondertussen ook al weer 130.000 km mee gereden. Een tellerstand van 40.000 km stelt dus niks voor
 
Ik had met mijn Bulldog 150.000 km gereden totdat ik 'm inruilde voor een FZ8N. Daar ondertussen ook al weer 130.000 km mee gereden. Een tellerstand van 40.000 km stelt dus niks voor

Net als met andere mechanische dingen helpt het behoorlijk als het fatsoenlijk gebruikt wordt. Beetje onderhoud hier en daar.

Als koper heb ik ook auto's gekocht met hoge km standen (bij de prijsklasse van de motoren die ik kocht was de tellerstand een secundair item... Als er al een werkende teller op zat :'). ) Het helpt wel als je een beetje kijk op de zaak hebt. Toen ik dat nog niet zo had eens een auto met " lekkende klepdeksel pakking" gekocht, die pakking was prima. Ze hadden alleen de pakking vergeten te installeren op de scheur in de cilinder kop..... Dat uiteindelijk zelf vervangen, maar was een eerste keer. Dus veel geleerd.

Alles laten doen door de dealer kan ook, maar volgens het persoonlijkheidsprofiel dat iemand laatst van mij maakte ben ik daar veel te autocratisch voor......_O-_O-_O-_O-8)7
 
Was er hier btw iemand die een boosterplug had? Zoja, hoe werkte dat?
Verbeterde het on/off effect hiermee of niet echt?
Mappen is uiteraard beter maar als ik ff verder kan met een boosterplug wil ik het wel proberen.

Rijd zelf met een xsr 900 met leovince lv one systeem. Hier is iets meer activiteit en mensen dan in het xsr topic, vandaar dat ik mijn vraag hier nog eens stel.
 
Was er hier btw iemand die een boosterplug had? Zoja, hoe werkte dat?
Verbeterde het on/off effect hiermee of niet echt?
Mappen is uiteraard beter maar als ik ff verder kan met een boosterplug wil ik het wel proberen.

Rijd zelf met een xsr 900 met leovince lv one systeem. Hier is iets meer activiteit en mensen dan in het xsr topic, vandaar dat ik mijn vraag hier nog eens stel.

Ik heb de kevtrex (of iets dergelijks) gemonteerd gehad, nu niet meer. Dat ding maakte een modulair signaal waarmee hij het signaal van de uitlaatsensor aanpast zodat het systeem denkt dat je veel armer loopt dan je doet. En dus gaat verrijken. Ik heb voor 5000 km het verbruik bij gehouden en dat scheelde 0.6 l op 100 km. (Ik heb dus 10.000 gereden, 5 met en 5 zonder)
De motor is origineel met een ti akra en de Yamaha " flash update " om de gasresponds te temmen.

Het rijden werd wat rustiger als je langere tijd constante snelheid moest rijden op een 80 km weg. Installatie is heel makkelijk klikt hem zo tussen de bestaande stekkers.
 
Ik heb de kevtrex (of iets dergelijks) gemonteerd gehad, nu niet meer. Dat ding maakte een modulair signaal waarmee hij het signaal van de uitlaatsensor aanpast zodat het systeem denkt dat je veel armer loopt dan je doet. En dus gaat verrijken. Ik heb voor 5000 km het verbruik bij gehouden en dat scheelde 0.6 l op 100 km. (Ik heb dus 10.000 gereden, 5 met en 5 zonder)
De motor is origineel met een ti akra en de Yamaha " flash update " om de gasresponds te temmen.

Het rijden werd wat rustiger als je langere tijd constante snelheid moest rijden op een 80 km weg. Installatie is heel makkelijk klikt hem zo tussen de bestaande stekkers.
Lijkt misschien wel nog wel de moeite dan, als ik het zo lees.
 
Geen linkje maar wel een Google zoek term:
"kevxtx o2 controller mt09" dan kan je heel veel informatie vinden.
 
Goedemorgen MT-09 liefhebbers,

Na de thread grotendeels door te hebben gelezen is het tijd om mij even kort voor te stellen aangezien ik hier wel vaker om de hoek zal kijken.

Ik ben sinds een aantal dagen trotse bezitter van een MT-09 2015 (ABS). In de eerste instantie wou ik een MT07, maar helaas kwam ik met dikke 1.90 niet lekker uit qua zithouding en heb ik deze links laten liggen.

Of de MT-09 een ideale beginnersfiets is valt lang over te discussiëren. De reden dat ik hem gekocht heb is het 'karakter' wat de fiets waarschijnlijk ook minder geschikt maakt. Vooralsnog geen grote aanpassingen gedaan, een andere uitlaat en vering staat wel op het lijstje maar het heeft geen haast.

thumbnail_IMG_20200625_194305.jpg
 
Mooie kleurstellingen. Ik denk dat je wel even zult moeten wennen aan de brommer als je net van een lesmotor bent afgestapt.
 
@Groningen95 veel plezier met je MT-09! Gewoon rustig aan en niet gek doen, komt helemaal goed, die stappen maak je vanzelf wel. Mijn MT-09 is ook mijn eerste motor.
 
Ik zou je ecu kunnen flashen, niet als bedrijf maar als particulier. Betreft de flash-tune unrestricted map die er dan op komt. Eventueel met instellingen naar wens. Prijs is natuurlijk ook een stuk prettiger dan bij een bedrijf :)

Was er hier btw iemand die een boosterplug had? Zoja, hoe werkte dat?
Verbeterde het on/off effect hiermee of niet echt?
Mappen is uiteraard beter maar als ik ff verder kan met een boosterplug wil ik het wel proberen.

Rijd zelf met een xsr 900 met leovince lv one systeem. Hier is iets meer activiteit en mensen dan in het xsr topic, vandaar dat ik mijn vraag hier nog eens stel.
 
Iemand bekend met een fiets inruilen en de waarde vd accessoires?

Ik ben aan het rond kijken voor wat anders en heb een 2016 MT met ABS en TCS met 10.500 op de teller.
Is het verstandig om alles los te verkopen en dan een standaard fiets in te ruilen of is het gewoon onderhandelen?
Heb even alle accessoires hieronder opgeteld wat ik er aan uitgegeven heb 8)7en weet dat ik dit nooit terug ga verdienen, maar zou toch wel 2 tot 2,5 k terug willen.

Iemand een idee wat ik al als vraagprijs kan hanteren?
Fiets is spot on en heeft geen enkel krasje of beschadiging.

Ik kijk nu naar een Super Duke GT trouwens.
totaal voor.jpg
links.jpg


stuur.jpg
schuin achter.jpg


Akra titanium € 1.200,00
Ohlins Nix 30 € 1.000,00
Wilbers achter + orgineel € 792,00
Speed o Healer € 92,00
sprint luchtfilter € 77,00
ECU herschreven met Woolich Racing (QS, blibber, launch control, restricties er uit) € 815,00
Rem schakelset + orgineel € 100,00
Carmichael stuur € 130,00
Motogadet spiegels + orgineel € 198,00
Radiator cover Evotech Performance € 97,00
Crash doppen voor en achter € 130,00
Stickerset € 280,00
Comfort zadel + Orgineel € 150,00
Handvaten en hendels € 50,00
Knippers voor € 70,00
Knippers achter € 50,00
Dashboard flip mod € 20,00
Barracuda Tail € 75,00
SW motech zadeltassen € 285,00
€ 5.611,00
 
Mooie kleurstellingen. Ik denk dat je wel even zult moeten wennen aan de brommer als je net van een lesmotor bent afgestapt.

Dat klopt zeker, standje B is mijn beste vriend momenteel!

@Groningen95 veel plezier met je MT-09! Gewoon rustig aan en niet gek doen, komt helemaal goed, die stappen maak je vanzelf wel. Mijn MT-09 is ook mijn eerste motor.

Geduld zal een schone zaak zijn!

De motor is vandaag nog voor een aankoopkeuring geweest en was tip top in orde. Nu heb ik echter nog wel een vraag voor jullie, ik zie dat veel volledige uitlaatsystemen monteren. Doen jullie dat voor extra prestatie of gemak? Ik zit zelf namelijk erg te overwegen om een arrow slip-on erop te laten zetten, want eigenlijk vind ik de stock exhaust een beetje tegenvallen. Aangezien ik niet per se op zoek ben naar meer power of performance, dan zou een slip-on voldoen? Of zie ik dit verkeerd?
 
Dat klopt zeker, standje B is mijn beste vriend momenteel!



Geduld zal een schone zaak zijn!

De motor is vandaag nog voor een aankoopkeuring geweest en was tip top in orde. Nu heb ik echter nog wel een vraag voor jullie, ik zie dat veel volledige uitlaatsystemen monteren. Doen jullie dat voor extra prestatie of gemak? Ik zit zelf namelijk erg te overwegen om een arrow slip-on erop te laten zetten, want eigenlijk vind ik de stock exhaust een beetje tegenvallen. Aangezien ik niet per se op zoek ben naar meer power of performance, dan zou een slip-on voldoen? Of zie ik dit verkeerd?

Bij een slip-on moet je zagen. Daarom ben ik voor volledig systeem gegaan.
 
Iemand bekend met een fiets inruilen en de waarde vd accessoires?

Ik ben aan het rond kijken voor wat anders en heb een 2016 MT met ABS en TCS met 10.500 op de teller.
Is het verstandig om alles los te verkopen en dan een standaard fiets in te ruilen of is het gewoon onderhandelen?
Heb even alle accessoires hieronder opgeteld wat ik er aan uitgegeven heb 8)7en weet dat ik dit nooit terug ga verdienen, maar zou toch wel 2 tot 2,5 k terug willen.

Iemand een idee wat ik al als vraagprijs kan hanteren?
Fiets is spot on en heeft geen enkel krasje of beschadiging.

Ik kijk nu naar een Super Duke GT trouwens.
Bekijk bijlage 1516962Bekijk bijlage 1516963

Bekijk bijlage 1516971Bekijk bijlage 1516972

Akra titanium € 1.200,00
Ohlins Nix 30 € 1.000,00
Wilbers achter + orgineel € 792,00
Speed o Healer € 92,00
sprint luchtfilter € 77,00
ECU herschreven met Woolich Racing (QS, blibber, launch control, restricties er uit) € 815,00
Rem schakelset + orgineel € 100,00
Carmichael stuur € 130,00
Motogadet spiegels + orgineel € 198,00
Radiator cover Evotech Performance € 97,00
Crash doppen voor en achter € 130,00
Stickerset € 280,00
Comfort zadel + Orgineel € 150,00
Handvaten en hendels € 50,00
Knippers voor € 70,00
Knippers achter € 50,00
Dashboard flip mod € 20,00
Barracuda Tail € 75,00
SW motech zadeltassen € 285,00
€ 5.611,00

Zoveel mogelijk los verkopen, je krijgt er weinig meer voor bij inruil
 
Een sp inderdaad. Ik denk er nog even overna. Mocht je binnenkort je sp verkopen houd mij dan even op de hoogte :)

Mijn 2019 MT-09 SP gaat naar alle waarschijnlijkheid toch binnenkort in de verkoop. Heb m’n zinnen op een 1200GS gezet. Let me know mocht je interesse hebben, ik zal een dezer dagen ook wat foto’s maken voor de verkoopadv.
 
Mijn 2019 MT-09 SP gaat naar alle waarschijnlijkheid toch binnenkort in de verkoop. Heb m’n zinnen op een 1200GS gezet. Let me know mocht je interesse hebben, ik zal een dezer dagen ook wat foto’s maken voor de verkoopadv.

De BMW GS is ook een erg mooie motor. Ik heb de BMW 850 GS ook kort overwogen, al ga ik toch eerst voor de Mt09.. Ik heb je een bericht gestuurd :)
 
Mijn 2019 MT-09 SP gaat naar alle waarschijnlijkheid toch binnenkort in de verkoop. Heb m’n zinnen op een 1200GS gezet. Let me know mocht je interesse hebben, ik zal een dezer dagen ook wat foto’s maken voor de verkoopadv.

Dan heb je goed zitten piekeren in de tijd dat we het erover hadden, was dat de doorslag :P
 
Het speelt al een hele tijd door mijn hoofd. En had 2 maanden geleden besloten de MT-09 dit seizoen door te rijden en daarom ook andere uitlaat en ECU laten flashen. Maar het bleef maar door mijn hoofd spoken dat ik eigenlijk toch wat groters en comfortabelers wil. Vorige week op een KTM Adventure gereden en toen besloten dat dat toch echt een stuk beter bij me past qua type motor. Dan kan je 2 dingen doen: of nog een tijdje door rijden op de MT-09 wat ook leuk is en zeker geen straf en over een half jaar een andere motor kopen of gewoon nu gelijk al een andere motor kopen. Per saldo gaat het allemaal een hoop geld kosten, dus dan kan je maar beter rustig de boel te koop zetten en kijken hoe het loopt.

Wat ook meespeelt: binnenkort komt waarschijnlijk de 1200GS Rallye van mijn buurman beschikbaar. En dat is qua uitvoering en opties echt 100% zoals ik hem zelf ook wil hebben. Dus ik hoop dat ik die kan overnemen binnen nu en 2-3 maanden. Twijfel wel of ik niet zal wachten met de verkoop van de MT-09 tot ik die motor heb gekocht, aangezien een tijdje zonder motor ook zonde is in deze tijd van het jaar. Dan liever een tijdje 2 motoren dan een tijdje geen motoren :+
 
Goedemorgen MT-09 liefhebbers,

Na de thread grotendeels door te hebben gelezen is het tijd om mij even kort voor te stellen aangezien ik hier wel vaker om de hoek zal kijken.

Ik ben sinds een aantal dagen trotse bezitter van een MT-09 2015 (ABS). In de eerste instantie wou ik een MT07, maar helaas kwam ik met dikke 1.90 niet lekker uit qua zithouding en heb ik deze links laten liggen.

Of de MT-09 een ideale beginnersfiets is valt lang over te discussiëren. De reden dat ik hem gekocht heb is het 'karakter' wat de fiets waarschijnlijk ook minder geschikt maakt. Vooralsnog geen grote aanpassingen gedaan, een andere uitlaat en vering staat wel op het lijstje maar het heeft geen haast.

Bekijk bijlage 1516871
Welkom hier, mooie fiets!:t

Ik kom ook uit Grunn, en rijd (bijna) elk weekend een tourtje door Groningen en/of Friesland.
Dus als je een keer wil meerijden dan geef je maar een gil hier in het topic, kan ik je de mooie bochtjes hier in het noorden laten zien.
gr. Peter

Hier rijd ik op:

28juni20mf.jpg
 
Welkom hier, mooie fiets!:t

Ik kom ook uit Grunn, en rijd (bijna) elk weekend een tourtje door Groningen en/of Friesland.
Dus als je een keer wil meerijden dan geef je maar een gil hier in het topic, kan ik je de mooie bochtjes hier in het noorden laten zien.
gr. Peter

Hier rijd ik op:

Bekijk bijlage 1517541
Dat ziet er niet verkeerd uit!

Ik wil zeker op je aanbod in gaan! Echter wacht ik daar nog wel even mee, aangezien ik me daar nog niet confident genoeg voor voel :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan