Yamaha MT 09 2016 Dark Side deel 2

De Hyperpro is een emulsie demper. De Ohlins YA335 is dat niet dacht ik.
De hyperpro is lastig af te stellen qua preload. De Ohlins makkelijker (want stelring onderaan). Ik heb op mijn Tracer een Hyperpro met hpa (hydraulic preload adjuster).
 
De 335 heeft eenn intern apart gasreservoir. Dus niet emulsie.
Kijk maar ns goed naar de technische opbouw tekening van de 335.
 
De Ohlins 335 is ook een emulsie shock, maar wel een betere dan de Hyperpro
Er zit dan ook niet voor niets een prijs verschil in.
Product search » Motorcycle - Öhlins DTC

Er zal ook een deel naamsbekendheid in de prijs verwerkt zitten. Heb zelf een Hyperpro met hydraulische preload, bevalt erg goed. Laatst gesproken met de meneer van BRS suspension, en hij zei dat hij het verschil merkbaar voelde wanneer je harder ging rijden. Ikzelf rij ook sportief, en kan met de Hyperpro prima af. Tis ook een beetje een kwestie van persoonlijke voorkeur.
 
Dank voor de reacties. Vanmiddag de Hyperpro Streetbox laten monteren bij de heren in Alphen. De rit naar huis eindigde met een glimlach van oor tot oor, wat een verschil! Alsof ik een compleet andere motor heb. Complimenten weer voor de mannen van Hyperpro voor de goede service.
 
Er zal ook een deel naamsbekendheid in de prijs verwerkt zitten. Heb zelf een Hyperpro met hydraulische preload, bevalt erg goed. Laatst gesproken met de meneer van BRS suspension, en hij zei dat hij het verschil merkbaar voelde wanneer je harder ging rijden. Ikzelf rij ook sportief, en kan met de Hyperpro prima af. Tis ook een beetje een kwestie van persoonlijke voorkeur.

Kees, ik snap het niet helemaal, wat (welk verschil t.o.v. wat) voelde BRS ?
 
Kees, ik snap het niet helemaal, wat (welk verschil t.o.v. wat) voelde BRS ?

Sorry, ik was wat onduidelijk (had het zelf vanochtend ook al gelezen). BRS vond de Ohlins beter afgeveerd indien je harder rijdt. Het verschil was volgens hem niet wereldschokkend, maar wel aanwezig.

Ik weet niet hoe hard hij ermee gereden heeft. Ikzelf rij afwisselend touristisch en sportief, tot soms zeer sportief (kneedowns). Met de Streetbox heb ik tot nog toe niet aan de grens gezeten voor mijn gevoel. Maar ik ben ook geen coureur en heb bijvoorbeeld geen referentiekader in de vorm van een nog beter afgeveerde motor. Ikzelf zou de volgende keer investeren in Andreani cartridges voor, enkel is dat wel weer €700,-. Dat geld moet je wel hebben liggen en ervoor over hebben. Echter ben ik een techniek-liefhebber, dus het knaagt toch. Standaard heeft de voorvork van de 09-serie n.l. geen demping in de linker poot zitten. Afgelopen winter heb ik SKF-seals laten plaatsen in de voorvork, en werd mij dat nog maar eens pijnlijk duidelijk. Vanuit het budgetaire oogpunt van Yamaha goed te begrijpen, als techniek-liefhebber een doorn in het oog.

Mijn Streetbox vorkveren zijn in principe te koop (ik kan ze zelf inbouwen), maar erg veel haast met de cartridges heb ik niet. Wellicht dat ik het de komende winter doe (nog heul ver weg :).

Edit: Sinds twee weken maak ik de wegen in Oost-NL weer onveilig, ik kan niets aanmerken op de wegligging van de motor met de Streetbox! Echter blijven die cartridges knagen... :Y
 
Ik ben op zoek naar een paar knappe spiegels.
In eerste instantie zat ik te kijken naar een Rizoma Tomok, echter vind ik de prijs van €150 per stuk wel aan de hoge kant.

Dus de vraag: Wat hebben jullie voor een spiegels?

Iemand eventueel een goede Rizoma replica webshop?
 
Hoi Koen,

Is bijvoorbeeld ook de injectiestop bij deceleratie weggeschreven? Dat soort opties maken de motor veel soepeler bij oppakken na het dichtdraaien van het gas.

Als dat zo is, en Tovami kan dat doen, dan overweeg ik heel sterk om op heel korte termijn een afspraak te maken. Dat is namelijk een mooie prijs vergeleken met de partij bij mij in de buurt (Carmo).

Kan blijkbaar gewoon.
Citaat : "Deceleracion cut-off verwijderen"
 
Ik heb ze van Puig. Zitten al 3100km goed vast, ook met hogere snelheden. Op de Scrambler heb ik spiegels van AliExpress zitten, moet zeggen dat die ook echt goed in elkaar zitten (ik bestel dat soort dingen bij KemiMoto, die maken goed spul voor weinig). Ik zou daar eerst naar kijken, ben je voor een paar tientjes klaar!


Ik ben op zoek naar een paar knappe spiegels.
In eerste instantie zat ik te kijken naar een Rizoma Tomok, echter vind ik de prijs van €150 per stuk wel aan de hoge kant.

Dus de vraag: Wat hebben jullie voor een spiegels?

Iemand eventueel een goede Rizoma replica webshop?
 
Sorry, ik was wat onduidelijk (had het zelf vanochtend ook al gelezen). BRS vond de Ohlins beter afgeveerd indien je harder rijdt. Het verschil was volgens hem niet wereldschokkend, maar wel aanwezig.

Ik weet niet hoe hard hij ermee gereden heeft. Ikzelf rij afwisselend touristisch en sportief, tot soms zeer sportief (kneedowns). Met de Streetbox heb ik tot nog toe niet aan de grens gezeten voor mijn gevoel. Maar ik ben ook geen coureur en heb bijvoorbeeld geen referentiekader in de vorm van een nog beter afgeveerde motor. Ikzelf zou de volgende keer investeren in Andreani cartridges voor, enkel is dat wel weer €700,-. Dat geld moet je wel hebben liggen en ervoor over hebben. Echter ben ik een techniek-liefhebber, dus het knaagt toch. Standaard heeft de voorvork van de 09-serie n.l. geen demping in de linker poot zitten. Afgelopen winter heb ik SKF-seals laten plaatsen in de voorvork, en werd mij dat nog maar eens pijnlijk duidelijk. Vanuit het budgetaire oogpunt van Yamaha goed te begrijpen, als techniek-liefhebber een doorn in het oog.

Mijn Streetbox vorkveren zijn in principe te koop (ik kan ze zelf inbouwen), maar erg veel haast met de cartridges heb ik niet. Wellicht dat ik het de komende winter doe (nog heul ver weg :).

Edit: Sinds twee weken maak ik de wegen in Oost-NL weer onveilig, ik kan niets aanmerken op de wegligging van de motor met de Streetbox! Echter blijven die cartridges knagen... :Y

Bedankt voor de toelichting.
:) ik zit zelf ook aan cartridges te denken voor m'n Tracer.
Inmiddels heb ik dus ook een Hyperpro schokdmper met hpa.
Het verschil is er.
Maar ik heb hetzelfde als jij, ik heb er geen haast mee maar die cartridges gaan er komen ! Ik zit alleen zwaar te twijfelen tussen Andreani en Bitubo...
(neig op dit moment naar Bitubo) Zal ik nog eens aan BRS vragen wat hij er over denkt.
 
Waarom juist Bitubo of Andreani? Wat zijn de verschillen tussen de twee en wat is beter? Voor de prijs hoef je het niet te laten, als je bij Andreani zelf of die (worldwide shipping) webshop in Italië besteld, weet even de naam niet meer.
 
Waarom juist Bitubo of Andreani? Wat zijn de verschillen tussen de twee en wat is beter? Voor de prijs hoef je het niet te laten, als je bij Andreani zelf of die (worldwide shipping) webshop in Italië besteld, weet even de naam niet meer.

Omniaracing?

Ik vind persoonlijk de Andreani's er gelikter uitzien.
 
Laatst bewerkt:
Kwam zojuist tegen dat öhlins nu ook een goedkopere set cartridges aanbied (dan de NIX30). Link.
De NIX30 zijn iets van 1295 euro ofzo ? Deze zijn betaalbaarder (ahum), 925.
 
Vraagje, hoe lang doen jullie /hebben jullie gedaan met de Bridgestone S20 achterop? Met ruim 3500km ervaring lijkt deze al aan vervanging toe bij mij...
 
Rij sinds een kleine twee weken op m'n MT-09 en merk dat hij erg instabiel is op hogere snelheid (>160). Is dit een 09-eigenschap of is er iets mis met het rijwielgedeelte? Voorband, vering?
 
Heb dat onstabiele ook na gister...

Fabrieksbandjes waren na 10600km echt op. Voor en achter. In het begin Ride On erin getrapt.
Gister dus 2 nieuwe T31 van brugsteen eronder laten monteren. Bij 165 begint me stuur al te dansen... niet echt bepaald fijn zeg maar.
 
Mijn s20 fabrieksbrand was ook na 4K km op.
Instabiliteit heb ik geen last van, iets naar voren leunen en de vering wat beter afstellen doet wonderen en zelfs toen ik de top ging uittesten geen instabiel gedrag gemerkt
 
Rij sinds een kleine twee weken op m'n MT-09 en merk dat hij erg instabiel is op hogere snelheid (>160). Is dit een 09-eigenschap of is er iets mis met het rijwielgedeelte? Voorband, vering?
Vering afstellen.
Meestal is de oplossing de achterkant minder veervoorspanning geven en vooraan meer uitgaande demping (rechter poot).
1-2kliks extra ingaande (linker poot) kan ook geen kwaad.
Voor je de verandering doet, noteer de stand waarop het nu staat.
 
Rij sinds een kleine twee weken op m'n MT-09 en merk dat hij erg instabiel is op hogere snelheid (>160). Is dit een 09-eigenschap of is er iets mis met het rijwielgedeelte? Voorband, vering?

Bij mij ook geen probleem > vorige week zelfs nog stukje 180 gereden met een tanktas erop.

Denk zoals de rest ook aangaf > vering (ervan uitgaande dat je bandenspanning niet te laag is)
 
Terug
Bovenaan Onderaan