Yamaha MT 09 2016 Dark Side deel 2

Wow dat was een aardige klap zo te zien, ook aan de Volvo!! Balen van je motor, maar je gezondheid is 100% belangrijker, dus ik ben blij dat je in ieder geval in staat bent dit hier te melden!

Sterkte met herstel! Die nieuwe motor komt vanzelf wel weer.
 
Thanks iedereen.

Inderdaad, komt allemaal wel weer goed, eerst mijn rust pakken en goed herstellen. Alleen baal ervan dat ik de motor ook nog bijna ingereden had ook, kan ik weer opnieuw beginnen ;( :+
 
Nou mijn motor is afgeschreven.....

Aantal dagen geleden helaas een klapper gemaakt. Koekblikker reed ipv de aangegeven rijrichting rechtdoor en raakte mij volop toen ik groen had.
Ongeluk ben ik helaas kwijt, eerste herinnering is dat ik in de ambulance lag.

Kort verhaal

-Helemaal beurs
-Gekneusde duim
-gekneusde rib
-Lichte hersenschudding
-Zeer pijnlijke polsen en knieen.
etc

Dus nu mag de verzekering gaan stoeien. Motor staat bij gebben en André gaat alles voor mij doen wat hij kan om een zo hoog mogelijk bedrag te krijgen (weet helemaal niet hoe dat gaat met bedragen e.d.). Motor is gelukkig wel all-risk, en de tegenpartij heeft blaam.

Kleding ook kapot, helm, broek, jas, schoenen.

Motor is total-loss, frame gebogen, gat in de motor e.d.

Dus nu maar herstellen en zo snel mogelijk weer een MT-09 in de garage krijgen (of de XSR 900 van 2020 want die is wel heel mooi toen ik bij de dealer stond).

Dus tja het is gewoon k.u.t.
Beterschap
 
Sterkte met je herstel! Goed om te lezen dat je gewoon weer snel op de motor wil stappen. Inrijden van een nieuwe lijkt me een luxeprobleem :)
 
Sarcasme is niet iedereens sterkste punt.

Maar bij de trauma-arts nog geweest na de MRI, gescheurde kniebanden en een paar afgescheurde pezen in de knie.
Volgende week langs de orthopeed, zal wel een operatie worden.........

Dus hopelijk alles hersteld na 3 tot 4 maanden :(
 
Sterkte zeg. Gewricht en peesletsel is iets wat je niet moet “forceren”... beterschap!
 
Is er iemand die mij kan vertellen of de crashprotectors van Evotech voor een MT-09 t/m bj. 2016 op een MT09SP passen?

Ik heb een setje gekocht via Marktplaats. Maar het lijkt niet goed te passen. De vervangende bouten komen niet helemaal tot het eind van de gaten die in het blok zitten.

Kan ook niet goed uitvogelen waarom er lengteverschil in de bouten is. Helaas zat de montagehandleiding er niet bij. Die heb ik inmiddels op internet gevonden, blijkbaar missen er 2 spacers.
 

Bijlagen

  • 614872D2-E4E6-44F6-8BC5-C2FDFFC60F72.jpeg
    614872D2-E4E6-44F6-8BC5-C2FDFFC60F72.jpeg
    289 KB · Weergaven: 13
  • F8C30C22-BB13-4357-8F18-02C500CAB2A5.jpeg
    F8C30C22-BB13-4357-8F18-02C500CAB2A5.jpeg
    252 KB · Weergaven: 11
Laatst bewerkt:
Is er iemand die mij kan vertellen of de crashprotectors van Evotech voor een MT-09 t/m bj. 2016 op een MT09SP passen?

Ik heb een setje gekocht via Marktplaats. Maar het lijkt niet goed te passen. De vervangende bouten komen niet helemaal tot het eind van de gaten die in het blok zitten.

Kan ook niet goed uitvogelen waarom er lengteverschil in de bouten is. Helaas zat de montagehandleiding er niet bij. Die heb ik inmiddels op internet gevonden, blijkbaar missen er 2 spacers.
Het zijn zeker niet de originele bouten ...zie mijn foto..
 

Bijlagen

  • IMAG3117.jpg
    IMAG3117.jpg
    140 KB · Weergaven: 15
Horen die dingen niet op het frame bij de radiator?
Dat zou kunnen inderdaad. Al mogen ze van mij ook op het achterste gat van het frame. De diameter zal van die gaten gelijk zijn?

Maar ben er nu niet gerust op omdat de bouten niet het hele schroefdraad van het tapeind in het motorblok vult.
 
Afgelopen tijd gezocht naar de beste/mooiste oplossing voor een telefoonhouder. Uiteindelijk voor QuadLock gegaan en vanmorgen op de MT-09 geschroefd. Erg blij met het resultaat, wou het graag zo strak mogelijk hebben.

Als het zo opentrekt eens een ritje maken.

Bekijk bijlage 1455539

Bekijk bijlage 1455540

Helaas zelf moeten ondervinden dat de camera van de iPhone niet tegen de trillingen kan als je hem via een QuadLock monteert op je stuur. Camera dus stuk.

De iPhone maar wegbrengen en hopen dat het onder garantie gefixt wordt.
 
Goedensavonds
Wie van jullie heeft vervangende achterveer gemonteerd op 2014 model? Welk type en met welke ervaringen? Is dit echt meest waardevolle investering om de MT lekkerder te laten berijden?
Nou, een paar vragen in 2 regeltjes. Ben benieuwd naar jullie reacties:W
 
Goedensavonds
Wie van jullie heeft vervangende achterveer gemonteerd op 2014 model? Welk type en met welke ervaringen? Is dit echt meest waardevolle investering om de MT lekkerder te laten berijden?
Nou, een paar vragen in 2 regeltjes. Ben benieuwd naar jullie reacties:W

Ik rij zelf met de hyperpro streetbox kit. (Veren voor en nieuwe schock achter)
Goed betaalbaar tov Ohlins en werkt perfect.

Je krijgt er een hele andere motor voor terug!
Absoluut aanrader.

Heb ook mensen gesproken met Ohlins en dat is uiteraard ook goed
Kaz
 
Ik had ook nog een vraagje.
Zijn er mensen die rijden met de standaard soft saddlebags van Yamaha op een 1st gen?

Ben erg benieuwd naar de passing tov andere kentekenplaathouder. Als iemand maten heeft zou het nog mooier zijn.

Alvast bedankt
Kaz
 
Goedensavonds
Wie van jullie heeft vervangende achterveer gemonteerd op 2014 model? Welk type en met welke ervaringen? Is dit echt meest waardevolle investering om de MT lekkerder te laten berijden?
Nou, een paar vragen in 2 regeltjes. Ben benieuwd naar jullie reacties:W
Doe maar van eerste keer de volledige schokdemper met veer op eigen gewicht.
De schokdemper is de zwakste schakel.
 
Wilbers 641 vanachter bij mij.

Eerst de schokbreker vervangen en dat was al pak beter maar later ook voorveren op mijn gewicht en toen kwam alles pas echt tot z'n recht.
Cartridges zijn waarschijnlijk nog beter maar die zijn vaak eerder track gericht en ik rijd toch 95% op de baan.
 
Heb proef gereden op een MT-09. Ben rond de 85kg. Die motor voelde aan alsof hij op en neer bleef na deinen... Is dus een dempingsprobleem. Alhoewel de veer ook niet heel stevig aanvoelde.

Op de 09SP is dit volledig weg na instellen van de demper op mijn gewicht. Rijdt perfect en alle oneffenheden worden opgenomen door de vering.
 
Wilbers 641 vanachter bij mij.

Eerst de schokbreker vervangen en dat was al pak beter maar later ook voorveren op mijn gewicht en toen kwam alles pas echt tot z'n recht.
Cartridges zijn waarschijnlijk nog beter maar die zijn vaak eerder track gericht en ik rijd toch 95% op de baan.
De cartridges van Ohlins maken het ook comfortabeler op de weg.
 
Heb proef gereden op een MT-09. Ben rond de 85kg. Die motor voelde aan alsof hij op en neer bleef na deinen... Is dus een dempingsprobleem. Alhoewel de veer ook niet heel stevig aanvoelde.

Op de 09SP is dit volledig weg na instellen van de demper op mijn gewicht. Rijdt perfect en alle oneffenheden worden opgenomen door de vering.
De originele achterveer is eigenlijk te hard. Voorveren te zacht.
 
Terug
Bovenaan Onderaan