andy123
Die hard MF'er
Balen man!
Sterkte met de afwikkeling
Sterkte met de afwikkeling
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
BeterschapNou mijn motor is afgeschreven.....
Aantal dagen geleden helaas een klapper gemaakt. Koekblikker reed ipv de aangegeven rijrichting rechtdoor en raakte mij volop toen ik groen had.
Ongeluk ben ik helaas kwijt, eerste herinnering is dat ik in de ambulance lag.
Kort verhaal
-Helemaal beurs
-Gekneusde duim
-gekneusde rib
-Lichte hersenschudding
-Zeer pijnlijke polsen en knieen.
etc
Dus nu mag de verzekering gaan stoeien. Motor staat bij gebben en André gaat alles voor mij doen wat hij kan om een zo hoog mogelijk bedrag te krijgen (weet helemaal niet hoe dat gaat met bedragen e.d.). Motor is gelukkig wel all-risk, en de tegenpartij heeft blaam.
Kleding ook kapot, helm, broek, jas, schoenen.
Motor is total-loss, frame gebogen, gat in de motor e.d.
Dus nu maar herstellen en zo snel mogelijk weer een MT-09 in de garage krijgen (of de XSR 900 van 2020 want die is wel heel mooi toen ik bij de dealer stond).
Dus tja het is gewoon k.u.t.
Het zijn zeker niet de originele bouten ...zie mijn foto..Is er iemand die mij kan vertellen of de crashprotectors van Evotech voor een MT-09 t/m bj. 2016 op een MT09SP passen?
Ik heb een setje gekocht via Marktplaats. Maar het lijkt niet goed te passen. De vervangende bouten komen niet helemaal tot het eind van de gaten die in het blok zitten.
Kan ook niet goed uitvogelen waarom er lengteverschil in de bouten is. Helaas zat de montagehandleiding er niet bij. Die heb ik inmiddels op internet gevonden, blijkbaar missen er 2 spacers.
Het zijn zeker niet de originele bouten ...zie mijn foto..
Dat zou kunnen inderdaad. Al mogen ze van mij ook op het achterste gat van het frame. De diameter zal van die gaten gelijk zijn?Horen die dingen niet op het frame bij de radiator?
Afgelopen tijd gezocht naar de beste/mooiste oplossing voor een telefoonhouder. Uiteindelijk voor QuadLock gegaan en vanmorgen op de MT-09 geschroefd. Erg blij met het resultaat, wou het graag zo strak mogelijk hebben.
Als het zo opentrekt eens een ritje maken.
Bekijk bijlage 1455539
Bekijk bijlage 1455540
Goedensavonds
Wie van jullie heeft vervangende achterveer gemonteerd op 2014 model? Welk type en met welke ervaringen? Is dit echt meest waardevolle investering om de MT lekkerder te laten berijden?
Nou, een paar vragen in 2 regeltjes. Ben benieuwd naar jullie reacties
Doe maar van eerste keer de volledige schokdemper met veer op eigen gewicht.Goedensavonds
Wie van jullie heeft vervangende achterveer gemonteerd op 2014 model? Welk type en met welke ervaringen? Is dit echt meest waardevolle investering om de MT lekkerder te laten berijden?
Nou, een paar vragen in 2 regeltjes. Ben benieuwd naar jullie reacties
De cartridges van Ohlins maken het ook comfortabeler op de weg.Wilbers 641 vanachter bij mij.
Eerst de schokbreker vervangen en dat was al pak beter maar later ook voorveren op mijn gewicht en toen kwam alles pas echt tot z'n recht.
Cartridges zijn waarschijnlijk nog beter maar die zijn vaak eerder track gericht en ik rijd toch 95% op de baan.
De originele achterveer is eigenlijk te hard. Voorveren te zacht.Heb proef gereden op een MT-09. Ben rond de 85kg. Die motor voelde aan alsof hij op en neer bleef na deinen... Is dus een dempingsprobleem. Alhoewel de veer ook niet heel stevig aanvoelde.
Op de 09SP is dit volledig weg na instellen van de demper op mijn gewicht. Rijdt perfect en alle oneffenheden worden opgenomen door de vering.
De originele achterveer is eigenlijk te hard. Voorveren te zacht.