Yamaha MT 09 2016 Dark Side deel 2

Vanavond effe lekker een stukkie gereden. Zet ik m'n motor uit heb ik ineens dooie pixels ofzo in m'n scherm staan...
20200603_221145.jpg
 
Ja, dat hoort zo.:)

Iemand al een OSCO gemonteerd? Waar heb je de nippel zitten?

Op mijn vorige SP had ik de OSCO zitten (moet hem op de huidige nog monteren). Olie nippel aan het einde op het spat bord, olie resevoir in het "open driehoek" onder het zadel.

Werkte perfect, en komt er binnenkort zeker weer op!
 
-edit-whups waren alweer nieuwe pagina's die die niet had geladen. reactie beetje overbodig =p
 
Ik had gehoopt op iets meer reacties op mijn vraag over het optionele comfort seat.
Dus mensen: zit dit nu echt veel beter? Minder last van een houten kont? Het geld waard?
Bvd
 
Ik had gehoopt op iets meer reacties op mijn vraag over het optionele comfort seat.
Dus mensen: zit dit nu echt veel beter? Minder last van een houten kont? Het geld waard?
Bvd
Ik heb niet specifiek dat zadel dat jij poste, maar ik heb 1RC-247C0-00-00. Dat is volgens mij het comfort zadel van de gen1. Ik vond het m'n geld zeker waard. Waar ik bij het originele zadel al na 1 uur een zere reet had kan ik hier veel langer lekker op zitten.
 
Ik heb niet specifiek dat zadel dat jij poste, maar ik heb 1RC-247C0-00-00. Dat is volgens mij het comfort zadel van de gen1. Ik vond het m'n geld zeker waard. Waar ik bij het originele zadel al na 1 uur een zere reet had kan ik hier veel langer lekker op zitten.
Heb jij dit zadel op de laatste versie MT09 (2017-2020)? Volgens mij is dit wel allemaal uitwisselbaar dus...

Heb nu ook een zadel van SHAD gevonden, iemand hier een mening over? ( Seat Shad ACC-SHY93-00-CN )
 
Heb jij dit zadel op de laatste versie MT09 (2017-2020)? Volgens mij is dit wel allemaal uitwisselbaar dus...

Heb nu ook een zadel van SHAD gevonden, iemand hier een mening over? ( Seat Shad ACC-SHY93-00-CN )
Nee ik heb het eerste model. Weet niet of ie op het huidige model past. Maar ondanks dat dit zadel ongeveer even hoog is als het standaard zadel en dus niet als zo'n bagster zadel wat nog hoger zit, vind ik hem wel lekkerder zitten dan het standaard zadel.
 
Heb jij dit zadel op de laatste versie MT09 (2017-2020)? Volgens mij is dit wel allemaal uitwisselbaar dus...

Heb nu ook een zadel van SHAD gevonden, iemand hier een mening over? ( Seat Shad ACC-SHY93-00-CN )
Ik zou voor een bagster zadel kijken. Zien er goed uit (mening) maar zitten enorm comfortabel. Had ook minder last van het "naar voren glijden" vergeleken met het orginele zadel.

Ik had hem op mijn gewone mt09 en mijn mt09 sp. Heb nu zelf een xsr900.

Je hebt met en zonder gel, ik had zonder en dat was ruim voldoende. Gel is leuk als je uren gaat zitten. Je hebt zelfs de optir voor een verwarmd zadel.

Heb zelf ritten gedaan van 4 uur zonder ergens last van te hebben. Hoogte had ik geen last van, ben zelf 1.73

20200111_201901.jpg

20190721_135832.jpg
 
Hoe een zadel zit is natuurlijk ook grotendeels persoonlijk. Ik heb zelf het standaard zadel waar ik in begin nog weleens last van had, maar inmiddels prima 2 uur kan rijden zonder problemen. En als ik langere ritten rij stop ik vaak toch wel ieder uur / anderhalf uur.

Ik vind dat Bagster zadel zelf ook niet mooi met die bobbel. De hele strakke kont vind ik juist gaaf.
 
Kleding tussen je huid en het zadel maakt ook erg uit. Stukje persoonlijke bloemlezing... Ik heb eigenlijk bij al mijn motoren pijn aan de bibs gehad. En ik heb er heel wat gehad. Cb400f, cx500, cbr600, gpx, gpz, gl1000, k1100, zr7, mt09. De oplettende lezer ziet daar een trendbreuk, van ouwe meuk naar iets moderns. Dat klopt. Met een beetje de hoop dat het nieuwe ook een oplossing bracht in het zit probleem. Helaas. Ook hier weer klachten. Uiteindelijk maar een groot bekledingsbedrijf naast de arena gegaan en daar een aantal heen en weer sessies gehad. Dus, zadel inleveren en bespreken, resultaat testen terug.... Weer testen... Het hielp, maar niet de heilige graal. Dat pad daarmee afgesloten. (Op dat moment had ik 2 mt zadels, een normale (die ik heb laten aanpassen)) en 1 street tracker (heb ik nog altijd liggen, originele staat). Dat bij elkaar gaf dus eigenlijk drie zadels en geen van die drie was de oplossing.

Goed, wat kon er nog meer gedaan worden. Ik heb uiteindelijk een hele grote stap gemaakt met de juiste broek en de juiste basislagen daaronder. Ik kan nu een hele avond (1830 tot 2300) rijden zonder ook maar een centje pijn. Ook niet de volgende dag.

Waar het in lijkt te zitten, is dat het te ruim zat, ging broeien, schuren en naadjes dubbel komen te zitten.

Wat nog wel een dingetje is , is warmte als het heel erg warm wordt gaat het in de overgang bil-been nog een beetje moeizaam soms... De huid gaat irriteren en dan is het snel klaar met de lol. Ook hier helpt de juiste kleding wel een boel.

En een beetje dynamisch rijden, niet als een zoutzak op dezelfde plek blijven zitten helpt.
Dat laatste is natuurlijk heel logisch, als je een bureau baan hebt, zit je dan 4 uur in dezelfde houding?

Hoop dat het helpt.
 
Iemand ervaring met een flash van Carmo electronics?

399,- voor een complete flash incl toerenbegrenzer en maximum snelheidbegrenzer.
 
Iemand ervaring met een flash van Carmo electronics?

399,- voor een complete flash incl toerenbegrenzer en maximum snelheidbegrenzer.

Als dit een standaard flash is dan zou ik voor dat geld een custom map laten maken bij bijvoorbeeld Druijf. Dan heb je alles wat je wilt specifiek voor jouw setting
Kaz
 
Als dit een standaard flash is dan zou ik voor dat geld een custom map laten maken bij bijvoorbeeld Druijf. Dan heb je alles wat je wilt specifiek voor jouw setting
Kaz
Dit is een uitgebreide flash met opsturen van je ecu.
Heb liever ook een goed adres waar je heen kan gaan met de motor en er ook een vermogensuitdraai gemaakt kan worden.
Vind alleen 400,- wel het max wat ik er voor uit wil geven.
 
Dit is een uitgebreide flash met opsturen van je ecu.
Heb liever ook een goed adres waar je heen kan gaan met de motor en er ook een vermogensuitdraai gemaakt kan worden.
Vind alleen 400,- wel het max wat ik er voor uit wil geven.

Druijff even contacten dus. Is mijn motor vorige week op de bank geweest en erg tevreden over. Die is niet snel tevreden, zeker waar voor je geld. Heb er ook 400 voor betaald.
 
Dit is een uitgebreide flash met opsturen van je ecu.
Heb liever ook een goed adres waar je heen kan gaan met de motor en er ook een vermogensuitdraai gemaakt kan worden.
Vind alleen 400,- wel het max wat ik er voor uit wil geven.

Voor dat geld kan je custom op de bank bij Druijff Racing ipv opsturen
 
Terug
Bovenaan Onderaan