Yamaha MT 09 2016 Dark Side deel 2

De zijtas beugels zitten erop, maar wanneer ik de tassen erop monteer dan komen ze tegen de knipperlichten aan (origineel Yamaha verkochte houder)
Tevens ook Yamaha zijtassen (producent SW)

Zijn er meer mensen met deze ervaring en is er een makkelijke oplossing?

Bij aankoop zo afgestemd hoor, maar rommel liever zelf aan voor ik terug ga naar de dealer.
 
De zijtas beugels zitten erop, maar wanneer ik de tassen erop monteer dan komen ze tegen de knipperlichten aan (origineel Yamaha verkochte houder)
Tevens ook Yamaha zijtassen (producent SW)

Zijn er meer mensen met deze ervaring en is er een makkelijke oplossing?

Bij aankoop zo afgestemd hoor, maar rommel liever zelf aan voor ik terug ga naar de dealer.
Waarschijnlijk is de korte houder dan zonder het verlengstuk gemonteerd en dan past het inderdaad niet. Zo te zien kan je wel de knipperlichten verstellen naar binnen toe als ik het plaatje van de kentekenhouder erbij pak? Ik had in mijn MT tijdperk een korte houder van Bruudt CNC welke verstelbare knipperlicht montagepunten had. Die kon ik dus naar binnen schuiven zodat de knipperlichten netjes binnen te tassen vielen.
 
Laatst bewerkt:
De zijtas beugels zitten erop, maar wanneer ik de tassen erop monteer dan komen ze tegen de knipperlichten aan (origineel Yamaha verkochte houder)
Tevens ook Yamaha zijtassen (producent SW)

Zijn er meer mensen met deze ervaring en is er een makkelijke oplossing?

Bij aankoop zo afgestemd hoor, maar rommel liever zelf aan voor ik terug ga naar de dealer.
Dat heb ik ook gehad, de knipperlichten zaten dan onder de tassen. Ik heb de knipperlichten op de kentekenplaathouder laten monteren
20220815_155036.jpg
 
Waarschijnlijk is de korte houder dan zonder het verlengstuk gemonteerd en dan past het inderdaad niet. Zo te zien kan je wel de knipperlichten verstellen naar binnen toe als ik het plaatje van de kentekenhouder erbij pak? Ik had in mijn MT tijdperk een korte houder van Bruudt CNC welke verstelbare knipperlicht montagepunten had. Die kon ik dus naar binnen schuiven zodat de knipperlichten netjes binnen te tassen vielen.

Thanks! Ik weet niet precies of er nog een verlengstuk zit, maar het is wel een "korte" houder. Ik heb de dealer vandaag even gebeld, die zeggen dat ze de beugels wel wat kunnen stellen zodat hij niet continu tegen de knipperlichten aankomen. Ze hebben gevraagd hem even langs te brengen inclusief tassen zodat ze het kunnen bijstellen. Prima oplossing, dus van de week even de motor afzetten daar.

Dat heb ik ook gehad, de knipperlichten zaten dan onder de tassen. Ik heb de knipperlichten op de kentekenplaathouder laten monteren

Ja bij een gen 3 heb je niet zo'n kentekenplaat houder, die van mij zit gewoon direct tegen 't kontje aan. Wel een mooie oplossing zo. Waarom ben je toen niet direct voor kleinere ledjes gedaan toen als ik vragen mag?
 
Ja bij een gen 3 heb je niet zo'n kentekenplaat houder, die van mij zit gewoon direct tegen 't kontje aan. Wel een mooie oplossing zo. Waarom ben je toen niet direct voor kleinere ledjes gedaan toen als ik vragen mag?
Omdat ik daar totaal niet over heb nagedacht :) Het is mijn eerste motor, eerst maar eens mee rijden en goed leren kennen. Aanpassingen komen wel zodra daar behoefte ontstaat. Na 2 jaar blijkbaar nog steeds geen behoefte ;)
 
Omdat ik daar totaal niet over heb nagedacht :) Het is mijn eerste motor, eerst maar eens mee rijden en goed leren kennen. Aanpassingen komen wel zodra daar behoefte ontstaat. Na 2 jaar blijkbaar nog steeds geen behoefte ;)

Fair enough en goede insteek!

Van Meel gaat het oplossen door (te proberen) de beugels wat naar buiten te stellen zodat ze niet meer tegen de knipperlichten aan komen. Het zal me benieuwen of het lukt, maar dat is hun pakkie an. Hopelijk komen de tassen niet te ver naar buiten dan.
 
Iemand nog op zoek naar een origineel Yamaha Comfort zadel voor het 2017/2020 model? Ik heb er een liggen die ik niet gebruik. PM maar voor interesse. :)
 
Ik schrik inderdaad ook wel eens voor de prijzen voor 2e hands MT09 met bouwjaar 2019-2020. Maar dat is ook deels door vraag/aanbod. De MT09's zijn uitverkocht dit jaar, volgend jaar komen er wel weer maar ook weer hogere nieuwprijs (uiteraard). Dus die rekensom zorgt er gewoon voor dat de prijs opgedreven wordt.
Uiteindelijk ben ik niet ontevreden met een MT09 '21 met 2450km op de teller met korte kentekenplaat, klein ruitje erop. Net onder de 11k. Weliswaar een normale, geen SP.

Eergisteren Barracuda bar end spiegels besteld en vandaag toch echt de STR-1 besteld, het wordt geen zwarte, uiteindelijk denk ik dat RVS toch mooier is. Plus hij is 240 eur goedkoper en je kunt hem uiteindelijk altijd nog met keramische verf zwart maken.

De katalysator kun je er makkelijk tussenuit laten, dus dan genereren we wat meer lawaai.
Hopelijk snel binnen en dan volgen er uiteraard foto's en filmpjes *O**O*

Bekijk bijlage 1790200*O**O*
Ik lees ook even mee, zelf een XSR900 2022 en ook aan het kijken.

De euro 5 uitlaten maken niet meer geluid tenzij ze niet gekeurd zijn of je er nog wat onderdelen tussenuit kan halen zoals de KAT (DB-killers zijn niet verwijderbaar meer). Ze worden allemaal afgesteld op 95DB zoals het origineel. Het enige wat ze kunnen doen is de toon veranderen.

Daarom zit ook ook aan het kijken naar een uitlaat met keurmerk waar je toch wat mee kan valsspelen. Waaronder deze dus.

Ben benieuwd!

En anders maar een non-keur met een killer erin. Alleen Duitsland gaat hem dan niet meer worden, in NL is het geen probleem.

Wacht zelf nog even wat Spark gaat doen, ze hebben ook altijd mooi spul.
 
Ik lees ook even mee, zelf een XSR900 2022 en ook aan het kijken.

De euro 5 uitlaten maken niet meer geluid tenzij ze niet gekeurd zijn of je er nog wat onderdelen tussenuit kan halen zoals de KAT (DB-killers zijn niet verwijderbaar meer). Ze worden allemaal afgesteld op 95DB zoals het origineel. Het enige wat ze kunnen doen is de toon veranderen.

Daarom zit ook ook aan het kijken naar een uitlaat met keurmerk waar je toch wat mee kan valsspelen. Waaronder deze dus.

Ben benieuwd!

En anders maar een non-keur met een killer erin. Alleen Duitsland gaat hem dan niet meer worden, in NL is het geen probleem.

Wacht zelf nog even wat Spark gaat doen, ze hebben ook altijd mooi spul.

Dat klopt inderdaad, DB-killers kunnen er niet meer tussenuit, dus enige "winst" te behalen met het geluid is met de kat.
Duitsland is dan ook met even de demper eraf te schuiven en de kat er tussen te plaatsen ook prima te doen nog, geen grote bevalling.

Spark heb ik ook al gezien, heb ook al prijzen gezien maar die gaan richting de 2k voor een uitlaat..


Omdat ik voor ogen heb meerdere toertochten te gaan maken met de MT09, ben ik daarom ook wel voor een EURO5 gegaan.
Gisteren voor het eerst naar de Eifel gegaan, dat was wel echt genieten!

Vanaf Aken een route gepakt. Ik was zo'n 40 km onderweg, zat met een mega smile te rijden maar liet me meeslepen door het genot van het koppel en de wegligging, maar toen had ik ineens een BMW in mijn spiegel van de Polizei :X

Ik heb gisteren direct 720 EUR mogen aftikken en (mogelijk) volgt er nog een heffing van de officier. Dus het was een duuuuuur middagje. Ben er vrij zuur van, maar ik heb me gewoon te veel laten gaan, was gewoon echt dom. Lesson learned, volgende keer sportief rijden maar niet laten meeslepen.|(

Het was overigens wel echt geweldig om die MT09 eens beestachtig los te laten door de bochten, potverdikkie!
 
Probeer maar eens een motoragent kwijt te rijden. Ik heb daar ooit proeven van gezien en dat is niet gelachen. Zelfs cursus gehad van eentje.
Dat zou ik wel graag eens willen proberen.
Ik ben me ervan bewust dat de meeste motoragenten goed kunnen rijden.
Momenteel is het ze nog niet gelukt om me in te halen. :+ (sterker nog, meestal haal ik ze in)
 
Dat klopt inderdaad, DB-killers kunnen er niet meer tussenuit, dus enige "winst" te behalen met het geluid is met de kat.
Duitsland is dan ook met even de demper eraf te schuiven en de kat er tussen te plaatsen ook prima te doen nog, geen grote bevalling.

Spark heb ik ook al gezien, heb ook al prijzen gezien maar die gaan richting de 2k voor een uitlaat..


Omdat ik voor ogen heb meerdere toertochten te gaan maken met de MT09, ben ik daarom ook wel voor een EURO5 gegaan.
Gisteren voor het eerst naar de Eifel gegaan, dat was wel echt genieten!

Vanaf Aken een route gepakt. Ik was zo'n 40 km onderweg, zat met een mega smile te rijden maar liet me meeslepen door het genot van het koppel en de wegligging, maar toen had ik ineens een BMW in mijn spiegel van de Polizei :X

Ik heb gisteren direct 720 EUR mogen aftikken en (mogelijk) volgt er nog een heffing van de officier. Dus het was een duuuuuur middagje. Ben er vrij zuur van, maar ik heb me gewoon te veel laten gaan, was gewoon echt dom. Lesson learned, volgende keer sportief rijden maar niet laten meeslepen.|(

Het was overigens wel echt geweldig om die MT09 eens beestachtig los te laten door de bochten, potverdikkie!
Hier trouwens een voorbeeld. Zal hetzelfde zijn bij de MT qua verschil

Zelf altijd fan geweest van SC maar die sticker er zo op is vreselijk.

Design is wel okay.
 
Hier trouwens een voorbeeld. Zal hetzelfde zijn bij de MT qua verschil

Zelf altijd fan geweest van SC maar die sticker er zo op is vreselijk.

Design is wel okay.
Trouwens MIVV werkt met hetzelfde concept voor de uitlaten, dus ook nog een optie voor mensen die met en zonder CAT willen rijden
 
Hier trouwens een voorbeeld. Zal hetzelfde zijn bij de MT qua verschil

Zelf altijd fan geweest van SC maar die sticker er zo op is vreselijk.

Design is wel okay.
Wat een prachtig ontwerp om die cat eruit te halen.
Ik denk dat de stickers zijn meegeleverd maar dat je ze zelf (moet) kleven.
 
Hier trouwens een voorbeeld. Zal hetzelfde zijn bij de MT qua verschil

Zelf altijd fan geweest van SC maar die sticker er zo op is vreselijk.

Design is wel okay.

Klopt ja, die had ik al gezien. Vind hem gaaf, hopelijk krijg ik hem volgende week binnen. Sticker erop vind ik wel prima, ben het wel gewend van SC en het merkje mag er ook wel op voor 't geld.
 
Nu een paar dagen een MT-09 gehuurd in afwachting van de Black die hopelijk einde september komt. Wat is het toch een heerlijke machine. Er is echter wel één ding wat ik meteen ga aanpakken. Het zadel!
Na een uur rijden krijg ik last en dat doet afbreuk aan het rijgenot. Heb het idee dat het zadel juist te zacht is. Heb begrepen dat ook het comfortzadel voor de meesten ook geen oplossing biedt, dus dacht ik aan www.premiummotors.nl
D6CF7FD0-CE30-4C02-B4C5-41AE2DCB6D91.jpg
Iemand ervaring met dit bedrijf die zadels op maat maakt?
 
Laatst bewerkt:
Nu een paar dagen een MT-09 gehuurd in afwachting van de Black die hopelijk einde september komt. Wat is het toch een heerlijke machine. Er is echter wel één ding wat ik meteen ga aanpakken. Het zadel!
Na een uur rijden krijg ik last en dat doet afbreuk aan het rijgenot. Heb het idee dat het zadel juist te zacht is. Heb begrepen dat ook het comfortzadel voor de meesten ook geen oplossing biedt, dus dacht ik aan www.premiummotors.nl Bekijk bijlage 1797453Iemand ervaring met dit bedrijf die zadels op maat maakt?
Gelukkig heb je geen XSR900 want dat zadel is nog harder en minder zacht.
Bij een testrit van een uur al last na 20min.
Daarna de MT09 mogen testen voor een uur en toen geen last gehad + een wereld van verschil kwa drukpunten.
 
Voor veel mensen, waaronder ik, is het de hoek die het zadel maakt het probleem. Je zakt daardoor naar voren in een zachte punt en dat zit niet lekker. Ook ik ga verder kijken. Comfortzadel had ik bij aanschaf al gedaan maar die heeft hetzelfde probleem. Bagster is afgeraden door een aantal op andere fora. Ik ga die van mij laten vermaken bij waarschijnlijk Rayz. Het moet meer een enduro zadel worden denk ik.
 
Terug
Bovenaan Onderaan