Of een MIVV GP Pro (Mag ook zonder Kat omdat die na te bestellen is.)Iemand trouwens een Leovince LV Race voor de Gen3 te koop?
Wel een met kat en dus volledig e-keur
#durftevragen
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Of een MIVV GP Pro (Mag ook zonder Kat omdat die na te bestellen is.)Iemand trouwens een Leovince LV Race voor de Gen3 te koop?
Wel een met kat en dus volledig e-keur
#durftevragen
Als de handelaar/"winkel" er niks aan heeft veranderd dan moet je er vanuit gaan dat hij zoals op het duitse kenteken staat "gedrosselt" is op max. 70kW want anders mag ie voor een goedkopere verzekering in duitsland niet verkocht worden.Beste forumleden,
Ik heb een vraag maar weer niet of deze hier op zijn plaats is.
Ik heb een Yamaha mt 09 uit 2014 gekocht, deze motor is door de winkel ingevoerd uit Duitsland.
Op het kenteken is deze motor 70kw en 95 pk, terwijl deze normaal 85kw en 115 pk is.
Op internet zie ik dat de rede hiervan kan zijn dat de verzekering in Duitsland een stuk voordeliger is bij < 100 pk.
Of de motor daadwerkelijk is teruggebracht naar 70kw weet ik natuurlijk niet.
Is er iemand bekend met deze situatie en weet of het mogelijk is dit door het RDW te laten aanpassen?
Waar ik mij zorgen om maak is dat als de motor op 70 kw staat en in werkelijkheid 85 kw is, dit wellicht voor problemen kan zorgen bij bijv. een ongeluk. Daarnaast maakt het wellicht de verkoop ik de toekomst moeilijker.
Alvast bedankt voor jullie reactie.
Bij de 35kW uitvoering met begrenzing op het gasklephuis,zodat je het gas niet volledig kan open draaien,zo heb ik er zelf al 2 gekocht.Als de handelaar/"winkel" er niks aan heeft veranderd dan moet je er vanuit gaan dat hij zoals op het duitse kenteken staat "gedrosselt" is op max. 70kW want anders mag ie voor een goedkopere verzekering in duitsland niet verkocht worden.
Dat had de "winkel" moeten vertellen bij de verkoop!
Ik zal teruggaan en eisen dat ze hem terugtunen tot 85kW. Volgens mij gaat dat met software en/of luchtinlaat. Ik weet anders ook niet hoe ze die blokken knijpen...
Ik heb met kersr de Oxford Rainex gekregen. Heb m nog niet om de motor gedaan maar ziet er top uit!Goededag leden,
Sinds deze week een mt 09 uit 2014 in bezit.
Rijd tot nu toe super, vering was ook al vervangen door Wilbers. Verder ook geen last van de gasrespons waarover ik hier gelezen heb dus vermoed dat die ook al aangepakt is.
Wel tegen 2 dingetjes aangelopen:
- de gearindicator is in de 2e versnelling blanco, iemand enig idee wat hier de reden van is?
- de kentekenverlichting werkt niet, hier zit nu een klein ledje, kun je deze zomaar vervangen door bijv. Rizoma kentekenverlichting zonder de aansluiting aan te passen?
Rizoma Kentekenplaat verlichting set
Daarnaast nog een vraag; iemand ervaring met een strakke motorhoes voor buiten die netjes om de mt 09 past?
Alvast bedankt!
Kwalitatief zou dat een geweldige hoes zijn. Laat maar weten hoe de pasvorm is!Ik heb met kersr de Oxford Rainex gekregen. Heb m nog niet om de motor gedaan maar ziet er top uit!
Dit is maat M.Kwalitatief zou dat een geweldige hoes zijn. Laat maar weten hoe de pasvorm is!
Comfortzadel: checkGoedemiddag! Na een hele tijd meelezen op dit forum toch maar eens de sprong gewaagd door mezelf hier te melden. Zat al jaren in mijn hoofd om het motorrijbewijs te halen (eerlijk: veelal de nadelen van motorrijden overwogen...), maar na het lezen van de nodige topics op dit forum sloeg de twijfel toe en na het volgen van een proefles was ik verkocht (en in mijn hoofd weer even terug op mijn Derbi Senda SM DRD). Rijbewijs gehaald, klein reisje naar Nieuw Zeeland achter de rug en twee weken geleden een Yamaha MT-09 SP aangeschaft. Lang getwijfeld tussen een Tracer 9 GT en deze, keuze uiteindelijk op de MT gevallen en toeval bestaat niet: tijdens het zoeken kwam ik deze tegen die nagenoeg precies heeft wat ik zocht: Akrapovich uitlaat, originele spiegels, beschaafd ruitje en nog wat kleine dingetjes zoals een radiator-guard.
Bekijk bijlage 1952315.
Bekijk bijlage 1952314
Blijft er dan niets te wensen? Nou...
- Hopelijk op korte termijn droog weer, want op het ophalen na ("best frisjes") heb ik er nog weinig mee gereden.
- Comfortzadel.
- Nadenken over het vervangen van de USB lader (huidige is het rubberen kapje kapot, daar ga ik slecht op).
- Nadenken over telefoon / navigatiehouder, komende tijd eens wat meer op inlezen.
- Ben benieuwd naar de ervaringen met Michelin Road 6 banden, reviews op joetjoeb zijn veelbelovend.
- ECU Flash? Combineren met een DNA Luchtfilter? Iemand ervaringen met die laatste?
welke zijkapjes bedoel je? de luchthappers? ik heb laatst de generatie 2 luchthappers gemonteerd op mijn 2014, dus heb de originele eventueel wel over. anders misschien een idee om ook generatie 2 luchthappers te monteren? je hebt een binnen en buitenkant nodig, had beide via aliexpress besteld voor max 100euro bij elkaar.Iemand nog een radiator beschermer en/of zijkapjes liggen voor de mt 09 2014?
Wil ze graag overnemen.
Nee die bedoel ik niet. Bedoel de zijkant van de radiator.welke zijkapjes bedoel je? de luchthappers? ik heb laatst de generatie 2 luchthappers gemonteerd op mijn 2014, dus heb de originele eventueel wel over. anders misschien een idee om ook generatie 2 luchthappers te monteren? je hebt een binnen en buitenkant nodig, had beide via aliexpress besteld voor max 100euro bij elkaar.
Bekijk bijlage 1961144Bekijk bijlage 1961146
aah oke! ik denk dat je die ook wel kan kopen op aliexpres voor een tientje ofzo, ik ben ook van plan om ze in het zwart te halen en heb ze al toegevoegd als favoriet.Nee die bedoel ik niet. Bedoel de zijkant van de radiator.
Heb inmiddels inderdaad een bestelling gedaan voor een radiatorcover, zijkapjes en kapjes voor het verwijderen van de passagiervoetsteuntjes met een beugel voor het remvloeistof reservoirtje. Ben benieuwd.aah oke! ik denk dat je die ook wel kan kopen op aliexpres voor een tientje ofzo, ik ben ook van plan om ze in het zwart te halen en heb ze al toegevoegd als favoriet.
MT-09 uit 2017 hier.wat verbruiken jullie mt's volgens het dashboard? ik kom de laatste tijd uit op gemiddeld 7,2L/100KM. tijdje daarvoor zat ik vaak rond de 6,8L/100km. op vakantie in luxemburg reed ik dan wel weer rond de 5,8L/100km. ik moet vaak tanken rond de 140/160km, en er gaat dan ongeveer 11/12L in de tank. ik rij door maar rij echt niet continu in de toerenbegrenzer oid.
wat zijn jullie ervaringen?
oh dat is nogal een verschil met mijne! ik rij niet veel snelweg, misschien dat het daar aan ligt. maar 1 op 14ish en 1 op 21 verschilt nogal. hebben meer rijders zo een relatief hoog verbruik als mij?MT-09 uit 2017 hier.
Dashboard geeft een iets optimistischer verbruik aan dan de werkelijkheid, meestal rond de 1 op 23 terwijl het werkelijke verbruik 1 op 21/22 is.
Ik tank meestal rond de 220/240 kilometer en dan gaat er een liter of 10/11 in.
Daarbij wel een vlotte rijstijl maar ook meerendeels snelweg kilometers .
Heb je het rechter kapje naast je tank al los gemaakt dan? daar zit die stekker namelijk normaal.Heren,
Ik ben op zoek naar een mogelijkheid om de tomtom rider voeding aan te sluiten op mijn mt09 uit 2014. Accessoirestekker kan ik niet vinden, denk dat deze bekabeling al in gebruik is door handvatverwarming of de usb.
Zou ik de voedingskabel ook op de kentekenverlichting kunnen aansluiten? Deze bekabeling is makkelijk aan te komen. Zie op internet andere opties zoals in de koplamp maar wil liever niet in die bekabeling gaan werken.
Wat adviseren jullie?
Met een relais en een zekering op de accu. Werkt prima. Relais stuurspanning wel aftappen van een geschakelde draad. Kun je mooi het stekkertje voor gebruiken onder de rechter kap bij de tankHeren,
Ik ben op zoek naar een mogelijkheid om de tomtom rider voeding aan te sluiten op mijn mt09 uit 2014. Accessoirestekker kan ik niet vinden, denk dat deze bekabeling al in gebruik is door handvatverwarming of de usb.
Zou ik de voedingskabel ook op de kentekenverlichting kunnen aansluiten? Deze bekabeling is makkelijk aan te komen. Zie op internet andere opties zoals in de koplamp maar wil liever niet in die bekabeling gaan werken.
Wat adviseren jullie?