Yamaha MT 09 2016 Dark Side deel 2

Heb je het rechter kapje naast je tank al los gemaakt dan? daar zit die stekker namelijk normaal.
Lijkt me logischer om daar af te takken. In je bekabeling knippen zal vrijwel altijd moeten in zo'n geval.
Kan in principe rechtstreeks op batterij maar dat is niet zo slim.
Bij mij zit dit er als ik het kapje loshaal, weet niet hoe het standaard uitziet.
 

Bijlagen

  • IMG_6995.jpeg
    IMG_6995.jpeg
    534,6 KB · Weergaven: 0
  • IMG_6997.jpeg
    IMG_6997.jpeg
    201,1 KB · Weergaven: 0
  • IMG_6996.jpeg
    IMG_6996.jpeg
    435,4 KB · Weergaven: 0
Met een relais en een zekering op de accu. Werkt prima. Relais stuurspanning wel aftappen van een geschakelde draad. Kun je mooi het stekkertje voor gebruiken onder de rechter kap bij de tank
Bedankt voor je reactie. Stekkertje onder de rechter kap kan ik niet vinden dus dan zou ik in een bestaande geschakelde draad moeten knippen. Is er een reden om hem niet bij te prikken op het kentekenlicht? Zie stekkertjes op de foto.
 

Bijlagen

  • IMG_6973.jpeg
    IMG_6973.jpeg
    334,1 KB · Weergaven: 0
Hallo MT09 kenners,

Vanwege een houten kont bij lange ritten zit ik te denken aan een Bagster seat of Yamaha Comfort seat op m'n MT09 van 2016. Ik heb al het een en ander opgezocht en als ik het goed lees gaat de voorkeur over het algemeen uit naar een Bagster seat. Qua prijsverschil doen ze elkaar niet veel volgens mij. Ben ik inderdaad het beste af met een Bagster zadel?

Oja ik ben trouwens ruim 1,90 meter. Wordt de zithouding ook nog wat beter met een ander zadel? Of verslechterd dit juist?

Alvast dank voor jullie reacties.
 
Hallo MT09 kenners,

Vanwege een houten kont bij lange ritten zit ik te denken aan een Bagster seat of Yamaha Comfort seat op m'n MT09 van 2016. Ik heb al het een en ander opgezocht en als ik het goed lees gaat de voorkeur over het algemeen uit naar een Bagster seat. Qua prijsverschil doen ze elkaar niet veel volgens mij. Ben ik inderdaad het beste af met een Bagster zadel?

Oja ik ben trouwens ruim 1,90 meter. Wordt de zithouding ook nog wat beter met een ander zadel? Of verslechterd dit juist?

Alvast dank voor jullie reacties.
Hoi Joost, hier ben ik ook naar op zoek. Ik ben ook zadels van Shad tegengekomen. Wellicht ook een optie die je eens kunt bekijken . Deze hebben niet die verhoging achterop zoals Bagster wat ik wel strakker vind. Welke van de 3 comfortabeler is zou ik graag willen weten.
 
Hier een Yamaha MT-09 uit 2017.

Op het standaard zadel was het na een lange rit ook best afzien, houten kont 🤔.
IMG_20230220_162407.jpg


Na een upgrade naar een Bagster gel/Bulltex zadel geen last meer!
IMG_20230508_133355.jpg


IMG-20230504-WA0006.jpeg


Aangeschaft bij Rob's Accessoires in 't Zand.

Kost een paar centen maar dan heb je ook wat 👍🏻
 
Bagster is aan te raden ja. Ik heb alle drie gehad en deze is voor mij het beste. Standaard was ok, wel pijn na een lange rit. Comfortzadel was nog erger dan de normale, die heb ik na 1 rit weer verkocht en de Bagster gekocht, ook bij Rob's acc in 't Zand. Je kan helemaal gek gaan met de keuze voor kleuren etc.


IMG_5902.jpeg
 
Dank voor jullie reacties. Mooi om te horen dat het Bagster zadel goed bevalt. Ik ga ook maar eens oriënteren op een mooie kleur!
 
Hoi Joost, hier ben ik ook naar op zoek. Ik ben ook zadels van Shad tegengekomen. Wellicht ook een optie die je eens kunt bekijken . Deze hebben niet die verhoging achterop zoals Bagster wat ik wel strakker vind. Welke van de 3 comfortabeler is zou ik graag willen weten.
Zo’n Shad zadel is nog wel wat goedkoper dan een Bagster! Ben inderdaad ook wel benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft!
 
Goedemiddag!

Inmiddels ben ik de trotse eigenaar van een MT09 uit 2020 in de blauwe kleurstelling met grijze accenten.

Nu wil ik graag de LCD Flip kit bestellen zodat het LCD scherm er hetzelfde uitziet als bij de SP. Heeft iemand hier ervaring mee, en zoja welk middel hebben jullie gebruikt om de lijmresten weg te krijgen?

Ook merk ik dat het voorwiel nogal "zweeft" bij harde acceleratie en dat de voorkant nogal duikt bij hard remmen. Ook midden in de bocht voel ik de motor (voorkant) wat op en neer deinen/stuiteren. De standaard vering is voor zover het kan al afgesteld door een medewerker van Hyperpro bij de Goedhart Mega Motor Markt. Hierop heb ik gekeken naar een aantal opties om de schokbreker en vering aan de voorkant te verbeteren, en kwam ik uit bij een aantal opties :

Öhlins YA 335 schokbreker + Bitubo JBHV1 Cartridges of een Hyperpro Streetbox kit.

Het forum heb ik voor zover mogelijk goed doorgelezen, echter kan ik niet echt een concreet antwoord vinden of de Hyperpro oplossing beter is, of bijvoorbeeld de combinatie van de Öhlins + Bitubo cartridge set.

Mijn rijstijl is nogal sportief, ben +-75KG en rijd vrijwel altijd zonder passagier.

Alvast bedankt voor jullie reacties!
 
Ook merk ik dat het voorwiel nogal "zweeft" bij harde acceleratie en dat de voorkant nogal duikt bij hard remmen. Ook midden in de bocht voel ik de motor (voorkant) wat op en neer deinen/stuiteren. De standaard vering is voor zover het kan al afgesteld door een medewerker van Hyperpro bij de Goedhart Mega Motor Markt. Hierop heb ik gekeken naar een aantal opties om de schokbreker en vering aan de voorkant te verbeteren, en kwam ik uit bij een aantal opties :

Öhlins YA 335 schokbreker + Bitubo JBHV1 Cartridges of een Hyperpro Streetbox kit.

Het forum heb ik voor zover mogelijk goed doorgelezen, echter kan ik niet echt een concreet antwoord vinden of de Hyperpro oplossing beter is, of bijvoorbeeld de combinatie van de Öhlins + Bitubo cartridge set.

Mijn rijstijl is nogal sportief, ben +-75KG en rijd vrijwel altijd zonder passagier.

Alvast bedankt voor jullie reacties!
Ben zelf ook eigenaar van een 2020 mt-09 en heb sinds vorig jaar een Andreani cartridge kit + Ohlins schokdemper (preload + rebound instelbaar) laten plaatsen bij BRS Suspension in Maastricht. Geen seconde spijt van gehad! *O*

De originele vering kan dan wel afgesteld zijn maar zelfs met de rebound demping volledig ingedraaid is het nog altijd een pogo stick. :+

Voor een 'klein' budget is een Hyperpro Streetbox zeker een upgrade t.o.v. de standaard vering maar als het budget het toe laat raad ik zeker een cartridge kit + andere schokdemper aan.
(De schokdemper is het grootste probleem van de standaard vering dus als er iets eerst vervangen zou moeten worden,is het zeker deze. :Y)

Ben zelf trouwens ook +-75kg,sportieve rijder en rij praktisch altijd alleen. :)
 
vd week een 2e hands generatie 3 rempomp gekocht, vind dat er bij radiale remmen ook een radiale rempomp hoort. was een koopje dus is het proberen waard. binnen 5 minuten na het monteren stond de remdruk weer erop, alles past, remlichtschakelaar zat er nog op en werkt op dezelfde manier als de generatie 1 en 2 pomp dus werkte direct. alleen de remleiding verplaatst van tussen de poten bij de bovenste kroonplaat naar buitenom, loopt nu tussen de vorkpoten op de onderste t stuk, daarna buitenom naar de rempomp.
Heb zelf een generatie 2,welke voorzien is van gesinterde blokjes + andere remolie,maar de remkracht komt me net wat tekort bij momenten. Blij om te horen dat de derde generatie radiale rempomp zo makkelijk past!
Een duidelijk merkbaar verschil gemerkt of niet ? Zoja,dan ga ik de 2dehands sites maar eens in de gaten houden voor een rempomp! *O*
 
Ook merk ik dat het voorwiel nogal "zweeft" bij harde acceleratie en dat de voorkant nogal duikt bij hard remmen. Ook midden in de bocht voel ik de motor (voorkant) wat op en neer deinen/stuiteren. De standaard vering is voor zover het kan al afgesteld door een medewerker van Hyperpro bij de Goedhart Mega Motor Markt. Hierop heb ik gekeken naar een aantal opties om de schokbreker en vering aan de voorkant te verbeteren, en kwam ik uit bij een aantal opties :

Öhlins YA 335 schokbreker + Bitubo JBHV1 Cartridges of een Hyperpro Streetbox kit.

Het forum heb ik voor zover mogelijk goed doorgelezen, echter kan ik niet echt een concreet antwoord vinden of de Hyperpro oplossing beter is, of bijvoorbeeld de combinatie van de Öhlins + Bitubo cartridge set.

Mijn rijstijl is nogal sportief, ben +-75KG en rijd vrijwel altijd zonder passagier.

Alvast bedankt voor jullie reacties!
In ieder geval gefeliciteerd en plezier met de MT :]

Ik heb alleen (zeer goede) ervaring met een Öhlins cartridge set (icm Hyperpro demper achter) op mijn vorige 2015 MT09.
Ik weet niet wat het prijsverschil met Bitubo of Andreani cartridges zijn. Ander kan ik de Öhlins cartridges zeker aanbevelen. Dat zijn cartridges die toprijders in Supersport klasses ook gebruik(t)en. Mijn toenmalige dealer sponsorde de zwitsers kampioen SS die met een R6 reed en die gebruikte dezelfde cartridges. Nu is circuit- en straatgebruik natuurlijk wel verschillend. Op straat heb je meer reservers nodig vanwege slechter wegdek. Dus daar gebruik je wat andere veren en olie misschien.
 
Ik ben voor de "budget" oplossing gegaan, en heb de Streetbox van Hyperpro onder mijn MT van 2019 laten monteren. Er zullen zeker betere oplossingen zijn, maar voor mij was dit al een enorme verbetering ten opzichte van de originele dweilvering. Mijn rijstijl is gematigd en ben met ongeveer 70 kg niet de zwaarste....
 
Heb zelf een generatie 2,welke voorzien is van gesinterde blokjes + andere remolie,maar de remkracht komt me net wat tekort bij momenten. Blij om te horen dat de derde generatie radiale rempomp zo makkelijk past!
Een duidelijk merkbaar verschil gemerkt of niet ? Zoja,dan ga ik de 2dehands sites maar eens in de gaten houden voor een rempomp! *O*
merk opzich wel wat verbtering, ook lijkt de rem eerder aan te grijpen, waardoor de hendel minder dicht tegen je vingers gedrukt wordt. ook past mijn dragbar stuur nu beter omdat de radiale rempomp minder ruimte in beslag neemt
 
Ik ben voor de "budget" oplossing gegaan, en heb de Streetbox van Hyperpro onder mijn MT van 2019 laten monteren. Er zullen zeker betere oplossingen zijn, maar voor mij was dit al een enorme verbetering ten opzichte van de originele dweilvering. Mijn rijstijl is gematigd en ben met ongeveer 70 kg niet de zwaarste....
Mee eens en ook mijn oplossing. Gematigde tot een beetje rap rijder en 80kg. Bas van Hyperpro heeft me naderhand nog wel eens terug laten komen om voor andere veren dan uit de standaard streetbox (ietsje korter dacht ik me te herinneren) en andere olie. Voor mij een prima oplossing.
 
De knipperlichten aan de voorzijde bungelen al een tijdje in de behuizing (ik lees her en der dat dit een bekend Yamaha dingetje is voor een aantal modellen). Ik ben op zoek naar een goede vervangende set; LED, bij voorkeur gewoon zwarte behuizing en als het even kan plug & pray aan te sluiten op de originele stekkers.

Heeft iemand hier goede ervaringen met een specifieke set voor een 2021 MT-09?
 
Ik ben voor de "budget" oplossing gegaan, en heb de Streetbox van Hyperpro onder mijn MT van 2019 laten monteren. Er zullen zeker betere oplossingen zijn, maar voor mij was dit al een enorme verbetering ten opzichte van de originele dweilvering. Mijn rijstijl is gematigd en ben met ongeveer 70 kg niet de zwaarste....
Een prima oplossing. Mijn demper/veren achter kwamen waren ook uit de Streetbox. Die functioneerde erg goed.
Alleen de "progressieve" veren in de voorvork deden het voor mij niet. Merkte weinig verschil en was nog niet happy, dus toen maar besloten een cartridge kit te nemen.
Maar het ligt ook allemaal aan rijstijl en voorkeur inderdaad :]
 
weet iemand of dit een origineel Yamaha onderdeel is? Betreft de steun van de kentekenplaathouder van 2014 model, maar kan dit onderdeel online nergens vinden.
 

Bijlagen

  • IMG_7221.jpeg
    IMG_7221.jpeg
    681,6 KB · Weergaven: 0
  • IMG_7222.jpeg
    IMG_7222.jpeg
    705,5 KB · Weergaven: 0
weet iemand of dit een origineel Yamaha onderdeel is? Betreft de steun van de kentekenplaathouder van 2014 model, maar kan dit onderdeel online nergens vinden.
Geen idee. Maar ik denk dat ik nog wel een kentekenplaathouder van 2014/2015 model heb liggen, wanneer gewenst. Moet ik eens in het schuurtje zoeken...
 
Terug
Bovenaan Onderaan