Yamaha MT-10

Lieve mensen,

Omdat ik de remmerij van de MT 10 ga aanpakken en onder andere een rempomp van een R1 ga plaatsen heb ik een remhendel over van Evotech.
Wil je nou mooi setje hendels, hoef je alleen maar bij Evotech een koppelingshendel te bestellen en je bent klaar. Scheelt je boel knaken.

Heeft 1.000km op de motor gezeten, in nieuwstaat. Kleur is hoogglans zwart met rode versteller, je kunt bij Evotech los andere kleuren verstellers kopen.

Pm bij interesse.
 
Lieve mensen,

Omdat ik de remmerij van de MT 10 ga aanpakken en onder andere een rempomp van een R1 ga plaatsen heb ik een remhendel over van Evotech.
Wil je nou mooi setje hendels, hoef je alleen maar bij Evotech een koppelingshendel te bestellen en je bent klaar. Scheelt je boel knaken.

Heeft 1.000km op de motor gezeten, in nieuwstaat. Kleur is hoogglans zwart met rode versteller, je kunt bij Evotech los andere kleuren verstellers kopen.

Pm bij interesse.
Quanta costa?
 
Beste leden,

Ik heb nu sinds april (als 1 van de weinige vrouwen 😋) een MT-10 SP in mijn bezit en heb even wat forum slides terug gelezen maar heb nog niet helemaal antwoord op mijn vraag 😋.
Ik heb er de Akra demper op laten zetten die vanuit Yamaha geleverd wordt, met de MT-10 erin gestanst. Nu ben ik niet heel technisch op motor gebied en laat ik onderhoud e.d. ook graag aan de dealer over, maar eigenlijk heb ik een simpele vraag.. Zit er in die uitlaat al standaard een db killer? Of is de uitlaat qua geluid al goedgekeurd voor ritten richting Dld/Oostenrijk/Italië en is er niets aanvullends nodig?
Ik hoor het graag 😊
 
Beste leden,

Ik heb nu sinds april (als 1 van de weinige vrouwen 😋) een MT-10 SP in mijn bezit en heb even wat forum slides terug gelezen maar heb nog niet helemaal antwoord op mijn vraag 😋.
Ik heb er de Akra demper op laten zetten die vanuit Yamaha geleverd wordt, met de MT-10 erin gestanst. Nu ben ik niet heel technisch op motor gebied en laat ik onderhoud e.d. ook graag aan de dealer over, maar eigenlijk heb ik een simpele vraag.. Zit er in die uitlaat al standaard een db killer? Of is de uitlaat qua geluid al goedgekeurd voor ritten richting Dld/Oostenrijk/Italië en is er niets aanvullends nodig?
Ik hoor het graag 😊

De Akra (en nagenoeg alle slip ons) is EU goedgekeurd icm de originele cat. Dus zogauw je een katvervanger monteert vervalt je E keur.
Tof dat er ook nog vrouwen op een MT 10 rijden btw 🤙🏼

Remhendel stuur ik voor 55 op binnen Nederland. Is de normale, lange opklapbare versie. Hij is niet van nieuw te onderscheiden. Stuur me maar een PB als je nog interesse hebt. :)

Edit: Zie dat je in Meppel woont, ik in Emmen. Je kan hem ook op komen halen wanneer je in de buurt bent. Hoor het wel via PB.
 
Lieve mensen,

Omdat ik de remmerij van de MT 10 ga aanpakken en onder andere een rempomp van een R1 ga plaatsen heb ik een remhendel over van Evotech.
Wil je nou mooi setje hendels, hoef je alleen maar bij Evotech een koppelingshendel te bestellen en je bent klaar. Scheelt je boel knaken.

Heeft 1.000km op de motor gezeten, in nieuwstaat. Kleur is hoogglans zwart met rode versteller, je kunt bij Evotech los andere kleuren verstellers kopen.

Pm bij interesse.

Moet mijn R1 rempomp ook nog steeds monteren,haha
20191203_204003.jpg
 
ik had de R1 rempomp in 30 minuten gemonteerd maar zonder stalen remleidingen die vervang ik binnenkort als hij voor de 40k beurt moet
 
Klopt, stelt niet veel voor.
Welke merk/type remleidingen gebruiken jullie of gaan jullie gebruiken?

Goodridge, omdat mijn lokale dealer daar goede zaken mee doet. Heb er zelf ook goede ervaring mee op voorgaande motoren. Ik laat weten hoe het bevalt op de MT 10. Ben trouwens qua kleur gewoon voor klassiek doorzichtig gegaan. Wel getwijfeld over rood maar dat is waarschijnlijk net een andere tint als mijn wielen waardoor het echt zo'n kermisfiets wordt.
Hel, Frentubo, Spiegler, het is allemaal goed spul btw..
 
Laatst bewerkt:
Als je trouwens echt gek wilt gaan, is een gast in Engeland die een dongle verkoopt zodat de electronica verbonden met je rempomp gewoon blijft werken icm een Brembo Corsacorta of RCS 19.
 
Als je trouwens echt gek wilt gaan, is een gast in Engeland die een dongle verkoopt zodat de electronica verbonden met je rempomp gewoon blijft werken icm een Brembo Corsacorta of RCS 19.

Klopt, £ 45 ex verzendkosten.

Heb nog een nieuwe set lightech hendels er liggen,die wil ik nog gebruiken 😉
 
De Akra (en nagenoeg alle slip ons) is EU goedgekeurd icm de originele cat. Dus zogauw je een katvervanger monteert vervalt je E keur.
Tof dat er ook nog vrouwen op een MT 10 rijden btw 🤙🏼

Remhendel stuur ik voor 55 op binnen Nederland. Is de normale, lange opklapbare versie. Hij is niet van nieuw te onderscheiden. Stuur me maar een PB als je nog interesse hebt. :)

Edit: Zie dat je in Meppel woont, ik in Emmen. Je kan hem ook op komen halen wanneer je in de buurt bent. Hoor het wel via PB.
Ik was niet van plan de origine cat te vervangen als die aan de eisen voldoet. Dan maak ik me geen zorgen voor een tochtje naar het buitenland 😊. Vind het geluid al mooi zat zo 😄.

Ik heb misschien wel interesse, alleen even kijken of het makkelijk zelf monteren is, zoals ik zei, technische zaken laat ik graag aan de dealer over 🤭.
Als ik naar de site van evotech ga, klopt het dan dat je de remhendel en koppelingshendel alleen als set kan bestellen? Of kijk ik gewoon verkeerd 😊. Geldt ook voor de afstellingsknopjes, goud past wel mooi bij de SP namelijk..
 
Ik was niet van plan de origine cat te vervangen als die aan de eisen voldoet. Dan maak ik me geen zorgen voor een tochtje naar het buitenland 😊. Vind het geluid al mooi zat zo 😄.

Ik heb misschien wel interesse, alleen even kijken of het makkelijk zelf monteren is, zoals ik zei, technische zaken laat ik graag aan de dealer over 🤭.
Als ik naar de site van evotech ga, klopt het dan dat je de remhendel en koppelingshendel alleen als set kan bestellen? Of kijk ik gewoon verkeerd 😊. Geldt ook voor de afstellingsknopjes, goud past wel mooi bij de SP namelijk..

Je kunt ze mailen voor losse hendels en verstellers. Installeren doe je met je ogen dicht. Ik ben ook A technisch maar makkelijker als hendels wordt het niet. Youtube staat ook ramvol filmpjes die het stap voor stap voor doen. Als je dit soort simpele dingen door een dealer laat doen dan laat je je gewoon bestelen ;)

Maar wat ik al zei, je woont hier 40 km vandaan, ik zet ze er in 10 minuten met alle liefde voor je op.
 
Laatst bewerkt:
Zijn er hier ook mensen die van een tuono afkomen? Hoe beviel zo'n appie? Italiaans heeft nog altijd een beetje een slecht imago, maar ik vraag me af of dat terrecht is.
 
Zijn er hier ook mensen die van een tuono afkomen? Hoe beviel zo'n appie? Italiaans heeft nog altijd een beetje een slecht imago, maar ik vraag me af of dat terrecht is.

Lang over getwijfeld. De Tuono v2 heb ik gehad, boel gezeik. Wou graag een V4 want schijnt toch wel 1 van de beste naked bikes te zijn maar ik durfde (en durf) het niet aan. Als je je research doet dan zie je dat de v4 1000 best wat kuren heeft.. Kleppen die te strak staan, blokken die kapot lopen, you name it. De 1100 is stukken beter maar ook stukken duurder en let's face it, blijft een Aprilia. Ook die heeft zijn kuren. Sommigen rijden er jaren zonder problemen op, anderen staan vaker bij de dealer dan dat ze rijden. Tel daarbij op dat er ongeveer 1.3 Aprilia dealers in Nld zijn en dat de klantenservice vanuit Aprilia nog slechter is dan die van Ziggo en het is in mijn ogen ( let op, PERSOONLIJKE mening) een recipe for disaster. Er zijn serieus gasten die maanden wachten op onderdelen uit Noale.
Nogmaals, ik durfde het gewoon niet aan. En mijn lokale dealer heeft het me ook afgeraden.

Maar idd, ze rijden zo mooi.. En zijn zo mooi.. En klinken misschien nog wel mooier als een MT 10 met open pijp..

Keuzes.. Kansje wagen, prijsje pakken ;)
 
Zijn er hier ook mensen die van een tuono afkomen? Hoe beviel zo'n appie? Italiaans heeft nog altijd een beetje een slecht imago, maar ik vraag me af of dat terrecht is.
Ik heb er 3 jaar mee gereden,de Tuono V4 1000
En 2 keer een nieuwe koplamp gehad, want daar kwam vocht in.
Verder gelukkig geen problemen mee gehad, en heb er toch 21.000 km mee gereden.
Er waren wel veel die de versnellingsbak stuk reden.
Maar die kon je gemakkelijk via de zijkant repareren.
Veel plezier mee gehad,en een prachtig geluid. Maar ik heb meer vertouwen in de MT 10
 
Bedankt mannen! :t

Weet je, er werd me laatst gevraagd wat mijn droommotor is.. En dan zeg ik volmondig Aprilia Tuono v4 1100 factory. Ik geef helemaal compleet niks om die Ducati's wat iedereen zo geweldig vind..

Maar sommige zaken moeten dromen blijven. Ik ben dolblij met de MT 10. Hij is niet perfect maar ik heb me een lol op dat ding. Ook in Sauerland vorige week was het dolle pret.
 
Weet je, er werd me laatst gevraagd wat mijn droommotor is.. En dan zeg ik volmondig Aprilia Tuono v4 1100 factory. Ik geef helemaal compleet niks om die Ducati's wat iedereen zo geweldig vind..

Maar sommige zaken moeten dromen blijven. Ik ben dolblij met de MT 10. Hij is niet perfect maar ik heb me een lol op dat ding. Ook in Sauerland vorige week was het dolle pret.
Eens, ik word ook niet heel warm van die streetfighter V4 (er van uitgaande dat je dat bedoeld).
Of de Tuono mijn droommotor is weet ik niet. Ik zat vorige week op een 1100 factory en dat zat als gegoten, ik heb er alleen niet op gereden.
Volgende week toch maar even langs bij een MT10, al is het bijna 2 uur rijden. Het aanbod is nou eenmaal niet zo groot helaas...
 
Eens, ik word ook niet heel warm van die streetfighter V4 (er van uitgaande dat je dat bedoeld).
Of de Tuono mijn droommotor is weet ik niet. Ik zat vorige week op een 1100 factory en dat zat als gegoten, ik heb er alleen niet op gereden.
Volgende week toch maar even langs bij een MT10, al is het bijna 2 uur rijden. Het aanbod is nou eenmaal niet zo groot helaas...

Geduld is een schone zaak. In de winter is er vaak meer beschikbaar. Durf ook eens bij de Oosterburen te kijken, kan gunstig zijn!
En probeer ook de Beemer S1000R eens, dat is ook een machtig ding. Looks moet je van houden natuurlijk..
 
Ik was niet van plan de origine cat te vervangen als die aan de eisen voldoet. Dan maak ik me geen zorgen voor een tochtje naar het buitenland 😊. Vind het geluid al mooi zat zo 😄.

Ik heb misschien wel interesse, alleen even kijken of het makkelijk zelf monteren is, zoals ik zei, technische zaken laat ik graag aan de dealer over 🤭.
Als ik naar de site van evotech ga, klopt het dan dat je de remhendel en koppelingshendel alleen als set kan bestellen? Of kijk ik gewoon verkeerd 😊. Geldt ook voor de afstellingsknopjes, goud past wel mooi bij de SP namelijk..
Ik heb exact die hendels en er gouden knopjes op gezet...
 
Eens, ik word ook niet heel warm van die streetfighter V4 (er van uitgaande dat je dat bedoeld).
Of de Tuono mijn droommotor is weet ik niet. Ik zat vorige week op een 1100 factory en dat zat als gegoten, ik heb er alleen niet op gereden.
Volgende week toch maar even langs bij een MT10, al is het bijna 2 uur rijden. Het aanbod is nou eenmaal niet zo groot helaas...

Trouwens, ondanks dat ze vaak in dezelfde categorie gezet worden, zijn de MT 10 en Tuono hele verschillende motoren. De Tuono is veel meer een racer zonder kappen en met een recht stuur. Dus voetsteunen staan een stuk hoger, de zit is compacter en extremer. De MT 10 is veel meer een old school naked, sommigen noemen het zelfs een power cruiser.
Ik kan er behoorlijk sportief mee bochten raggen in Duitsland maar het mooie is dat je het lachend de hele dag volhoud omdat hij zo comfortabel is.
 
Zijn er hier ook mensen die van een tuono afkomen? Hoe beviel zo'n appie? Italiaans heeft nog altijd een beetje een slecht imago, maar ik vraag me af of dat terrecht is.

Ik heb op een eerste generatie RSV4 gereden en dat was echt dramatisch. De ene keer liep ie op 3 cilinders, een andere keer was de accu leeg getrokken door de ventilator waardoor ik moest worden opgehaald. Standaard een laptop mee bij iedere rit omdat ze weer 'Urgent service' aangaf. Uiteindelijk zat er een tik in het blok en toen is ie verkocht.

Een kennis had ook erg veel problemen met zijn RSV4, maar is nu toch erg te spreken over het nieuwe type. De 1100 schijnt beter te zijn, al ben ik het vertrouwen in Aprilia volledig kwijt en zou ik er zelf niet aan beginnen. Garantie is overigens geen bekend begrip bij Aprilia.

Vind het gevoel en de emotie van de MT-10 erg in de buurt komen van de V4. MT is voor mij de meest verstandige keuze (al vind ik de Tuono 1100 wel dikker) :]
 
Ik heb op een eerste generatie RSV4 gereden en dat was echt dramatisch. De ene keer liep ie op 3 cilinders, een andere keer was de accu leeg getrokken door de ventilator waardoor ik moest worden opgehaald. Standaard een laptop mee bij iedere rit omdat ze weer 'Urgent service' aangaf. Uiteindelijk zat er een tik in het blok en toen is ie verkocht.

Een kennis had ook erg veel problemen met zijn RSV4, maar is nu toch erg te spreken over het nieuwe type. De 1100 schijnt beter te zijn, al ben ik het vertrouwen in Aprilia volledig kwijt en zou ik er zelf niet aan beginnen. Garantie is overigens geen bekend begrip bij Aprilia.

Vind het gevoel en de emotie van de MT-10 erg in de buurt komen van de V4. MT is voor mij de meest verstandige keuze (al vind ik de Tuono 1100 wel dikker) :]

Wij spreken dezelfde taal zie ik :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan