Yamaha MT-10

Geen dank! 👊🏼



BMW S1000 blokken ook, die ratelen als een dolle, bepaalde Triumphs ook. En dan die Stukgaaties met die rinkelende droge koppeling.. Sommige lui zweren erbij, mij lopen er de rillingen van over de rug! Alsof je 2 bakstenen tegen elkaar wrijft..! 😰
Nou, mijn StukGaatie Scrambler is een stuk stiller de de MT. Geen rammelende koppeling, maar gewoon natte platen. Vrijwel geen bijgeluiden, loopt als de bekende tierelier...
 
Nieuwe hendels erop en een GIVI ruitje besteld!
Blijft leuk om dingen te kopen en monteren. 😅 1243B1B2-7A28-4688-9CE7-922F390AADC4.jpegFCE02D49-7B34-4096-BB25-C069135E1486.jpegkijken of er nog geld aan de geldboom groeit😂
 
Dominator katvervanger en Bodis demper er inmiddels onder zitten. Geluid is top👌🏽
Ook vandaag de qwickshifer gemonteerd lekkere combi🤩
Linkje naar YouTube:

Het lampje van “motorstoring” is wel gaan branden nadat de motor voor het eerst weer gastart werd.🤨
Motor niet op contact geweest tijdens de installatie van qwickshifer & en wisselen van de uitlaat. Iemand een idee hoe het kan dat deze aan is gegaan en hoe ik hem weer uit krijg? Even langs de dealer gaan of is er nog andere oplossing? Thankzzz
 

Bijlagen

  • 9E6614CE-FC90-422A-A0F3-781324543CB0.jpeg
    9E6614CE-FC90-422A-A0F3-781324543CB0.jpeg
    1,8 MB · Weergaven: 12
Dominator katvervanger en Bodis demper er inmiddels onder zitten. Geluid is top👌🏽
Ook vandaag de qwickshifer gemonteerd lekkere combi🤩
Linkje naar YouTube:

Het lampje van “motorstoring” is wel gaan branden nadat de motor voor het eerst weer gastart werd.🤨
Motor niet op contact geweest tijdens de installatie van qwickshifer & en wisselen van de uitlaat. Iemand een idee hoe het kan dat deze aan is gegaan en hoe ik hem weer uit krijg? Even langs de dealer gaan of is er nog andere oplossing? Thankzzz

heb je de servo eruit gehaald of alleen de staalkabels er af gehaald?
 
Ben sinds deze week trotse eigenaar van een 2020 MT10 SP met diverse mooie accessoires. De afgelopen 20 jaar heb ik diverse Honda sportmotoren gereden [VTR SP1 en 2 Fireblades]. Wat een machine zeg, hij blijft maar gaan die Yamaha 👍.
 

Bijlagen

  • CB44FF23-376C-48CD-9E52-4C27AFA832A1.jpeg
    CB44FF23-376C-48CD-9E52-4C27AFA832A1.jpeg
    491,8 KB · Weergaven: 21
  • 7D5DDD31-A3D1-4166-B653-771FD837AAE6.jpeg
    7D5DDD31-A3D1-4166-B653-771FD837AAE6.jpeg
    455,9 KB · Weergaven: 19
Houden jullie het beiden aub een klein beetje gezellig, ook voor degene die al dat gesnau 'moeten' lezen ?
Ik als oude man begrijp zoiezo niets van al dat geflash geen of wel exup klep vermogensbanken meer pk's bij dit en minder pk's bij dat , de MT10 ploft er 160PK uit , ik mag 100km per uur en ik hoef niet in 11 minuten van Breda naar Rotterdam maar goed , dat ben ik , ieder zijn ding.en oh ja bijna vergeten , ook ik heb €670 betaald aan het cjib 2 jaar proeftijd en door de te hoge snelheid ook nog een strafblad , wat wil je nog meer !?
 
Laatst bewerkt:
Ik als oude man begrijp zoiezo niets van al dat geflash geen of wel exup klep vermogensbanken meer pk's bij dit en minder pk's bij dat , de MT10 ploft er 160PK uit , ik mag 100km per uur en ik hoef niet in 11 minuten van Breda naar Rotterdam maar goed , dat ben ik , ieder zijn ding.en oh ja bijna vergeten , ook ik heb €670 betaald aan het cjib 2 jaar proeftijd en door de te hoge snelheid ook nog een strafblad , wat wil je nog meer !?

Nou heel simpel, de MT 10 komt, zoals bijna alle nieuwe generatie motoren, gecastreerd en geknepen van de fabrieksband afrollen omdat hij bepaalde emissie eisen moet halen om op de openbare weg toegelaten te worden in Europa. De zogenaamde Euro 4 norm(nieuwste generatie motoren is al Euro 5). Dat betekent in principe dat het volledige potentieel van de motor niet benut wordt als je hem standaard laat en dat hij tot een bepaald toerental ook erg arm loopt om maar zo weinig mogelijk uitstoot te hebben. Dit verhelp je met bijv een flash. En dit is ook nuttig bij een compleet standaard MT 10.
 
Dominator katvervanger en Bodis demper er inmiddels onder zitten. Geluid is top👌🏽
Ook vandaag de qwickshifer gemonteerd lekkere combi🤩
Linkje naar YouTube:

Het lampje van “motorstoring” is wel gaan branden nadat de motor voor het eerst weer gastart werd.🤨
Motor niet op contact geweest tijdens de installatie van qwickshifer & en wisselen van de uitlaat. Iemand een idee hoe het kan dat deze aan is gegaan en hoe ik hem weer uit krijg? Even langs de dealer gaan of is er nog andere oplossing? Thankzzz
Bodis zonder DB killer?
 
Vandaag een ritje gemaakt over de eilanden , ik was eigenlijk wel tevreden over het verbruik
240 km gereden 16.5 liter getankt .
Dus helemaal niet zo slecht , ik kwam op 1 liter op 14,5 km

Netjes! Ik heb nog nooit de 200 gered maar heb hem ook nog nooit zover leeg gereden..
 
Terug
Bovenaan Onderaan