Yamaha MT-10

1:10 of 1:12 met een tank van maar 17 liter die bij 13 liter op reserve gaat is niet heel fijn op vakantie of bij tourritjes :X

Ik kom pakweg 160km ver voor die gaat knipperen. Dan durf ik er nog wel 30 te rijden voordat ik zenuwachtig ga worden. Op een "Eifeldag" van 500 a 550km is dat als je met volle tank vertrekt dus 2x tanken (max 3x als je erg zenuwachtig bent). Dat betekend 10 tot 15 minuten. Je pauzeert aanzienlijk langer om wat te eten of te drinken.

Je hebt natuurlijk wel een punt als je in een ruk naar de cote azur wil rijden.
 
Verbruik bij high-tech powernakeds.. lekker belangrijk :N

Voor de mensen die zuinig willen rijden, is er een Honda NC700X (1:30)
 
Ik kom pakweg 160km ver voor die gaat knipperen. Dan durf ik er nog wel 30 te rijden voordat ik zenuwachtig ga worden. Op een "Eifeldag" van 500 a 550km is dat als je met volle tank vertrekt dus 2x tanken (max 3x als je erg zenuwachtig bent). Dat betekend 10 tot 15 minuten. Je pauzeert aanzienlijk langer om wat te eten of te drinken.

Je hebt natuurlijk wel een punt als je in een ruk naar de cote azur wil rijden.

Het is nou niet echt zo dat het merendeel hier een "Adventure" Tripje aan het rijden gaat... En de Fransen staken gelukkig ook niet elk jaar dus met een actieradius van 200Km zit je gewoon goed, zelfs op de Duitse autobahn ;)
 
Laatst bewerkt:
Het is nou niet echt zo dat het merendeel hier een "Adventure" Tripje aan het rijden gaat... En de Fransen staken gelukkig ook niet elk jaar dus met een actieradius van 200Km zit je gewoon goed, zelfs op de Duitse autobahn ;)

ik maak me er dan ook geen moment druk over :o :+ :)
 
Vandaag voor het eerst in het donker gereden met het speeltje maar dammmn..... Wat een bak licht komt er alléén al van het dimlicht af!! Die LED lampen van de Yammie doen zelfs het af fabriek Xenon-Plus van m'n VW verbleken :o

Ook weer leuk... Je gaat natuurlijk nooit éérst die hele knoppenbende van de MT-10 goed in je hoofd hebben na een maand dus op het moment dat iemand naar je aan het seinen is, omdat die persoon waarschijnlijk van mening is dat je met gróót licht áán aan het rijden bent (wat niet zo was), dan sein je in een reflex "vrolijk" terug op de manier waarop je dat al járen gewend bent te doen....... Gevolg: Je "Trip Computer" staat ineens het aantal liters brandstof, wat je op dát moment, per 100Km aan het verbruiken bent weer te geven in het display _O-
 
Laatst bewerkt:
weten jullie toevallig een zaak in zuid holland die een demo motor heeft?
Volgens motorcentrumwest zijn er geen demo motoren geleverd?!?

Hebben jullie dan allemaal de motor gekocht zonder er mee te rijden?

Als ik echt heel erg geïnteresseerd was konden ze er wel één regelen via yamahanl.
Maar dat moest dan allemaal gepland worden. Vreemde verkoop strategie lijkt me |(

Ik vind het echt een mega gaaf ding, maar voordat ik knopen door ga hakken wil ik er uiteraard eerst wel even een rondje mee gestuurd :] hebben.
 
Laatst bewerkt:
weten jullie toevallig een zaak in zuid holland die een demo motor heeft?
Volgens motorcentrumwest zijn er geen demo motoren geleverd?!?

Hebben jullie dan allemaal de motor gekocht zonder er mee te rijden?

Als ik echt heel erg geïnteresseerd was konden ze er wel één regelen via yamahanl.
Maar dat moest dan allemaal gepland worden. Vreemde verkoop strategie lijkt me |(

Ik vind het echt een mega gaaf ding, maar voordat ik knopen door ga hakken wil ik er uiteraard eerst wel even een rondje mee gestuurd :] hebben.

Bij "mijn" dealer (van Sleeuwen in Volkel; wel een eind rijden voor je :) ) kun je , voor zover ik weet, gewoon een proefrit aanvragen. Ik heb haar overigens blind gekocht. Ik wilde er perse eind juni een hebben. Anders werd de tijd om er dit seizoen nog op te rijden tekort (persoonlijke mening). Tot nu toe nog zeker geen spijt van die beslissing.
 
weten jullie toevallig een zaak in zuid holland die een demo motor heeft?
Volgens motorcentrumwest zijn er geen demo motoren geleverd?!?

Hebben jullie dan allemaal de motor gekocht zonder er mee te rijden?

Als ik echt heel erg geïnteresseerd was konden ze er wel één regelen via yamahanl.
Maar dat moest dan allemaal gepland worden. Vreemde verkoop strategie lijkt me |(

Ik vind het echt een mega gaaf ding, maar voordat ik knopen door ga hakken wil ik er uiteraard eerst wel even een rondje mee gestuurd :] hebben.


Schijnt dat een motorverhuurder in Amsterdam een MT10 in de verhuur heeft
;)
 
Aankomende zaterdag kun je proefrijden op meerdere Yamaha modellen waaronder de MT-10 bij Motoport Hillegom.
Via de site kun je je aanmelden voor een proefrit op een specifiek model.
 
weten jullie toevallig een zaak in zuid holland die een demo motor heeft?
Volgens motorcentrumwest zijn er geen demo motoren geleverd?!?

Hebben jullie dan allemaal de motor gekocht zonder er mee te rijden?

Als ik echt heel erg geïnteresseerd was konden ze er wel één regelen via yamahanl.
Maar dat moest dan allemaal gepland worden. Vreemde verkoop strategie lijkt me |(

Ik vind het echt een mega gaaf ding, maar voordat ik knopen door ga hakken wil ik er uiteraard eerst wel even een rondje mee gestuurd :] hebben.

van Meel in Made is Yamaha Exclusive dealer en heeft meestal wel alles op voorraad staan. Als je er even naar toe belt dan kun je een afspraak maken en als er onverhoopt toch geen demo aanwezig is dan staat zo'n ding er binnen een dag vanuit Yamaha NL.

Ik heb mijn MT-10 overigens, net als Theun, "blind" besteld zónder het apparaat ook nog maar ergens in 't echt gezien te hebben. Een week ná de officiële introductie bij de dealers (04-07)) stond de fiets dan ook al bij de dealer voor me klaar. Gisteren de originele Akra einddemper en het Comfort zadel binnen gekregen dus bijna alle zaken welke ik direct bij aanschaf mee besteld had zijn eindelijk van de status "back-order" verlost. Nu alleen nog wachten op de Quick-Shifter, daar wordt een verwachtte levering ná 11-08 voor op gegeven.

Overigens nog geen seconde spijt gehad van m'n beslissing :]
 
Laatst bewerkt:
Zo, Ik ben de gehele komende week weer "Koos Motorloos" :o

De MT-10 zojuist met EXACT 1000,0 Km op de teller terug gezet bij de dealer voor de eerste beurt. Dit weekend en volgende week, in verband met werk en andere verplichtingen, helaas geen tijd om te gaan rijden dus de dealer heeft tot volgende week vrijdagavond de tijd voor dat beurtje + alarm inbouwen én de Zümo steun netjes aan te sluiten. Originele zijtassen/koffers komen er ook meteen op, alleen de Akrapovic spullen en de Quickshifter zijn nog steeds niet leverbaar vanuit Yamaha.

Verder meteen even geïnformeerd voor een andere (radiale) rempomp. De af-fabrieks pomp doet z'n werk gewoon serieus goed maar ik mis de extra "bite" welke een radiale pomp wél geeft (ben vanop m'n SS fietsen eigenlijk niet anders gewend dus het was weer even wennen aan het gedrag van een axiale pomp). Dealer gaat nou kijken wat een Yamaha R1 pomp en/of een Brembo tegenhanger moeten kosten. Spul kan dan meteen gemonteerd worden als de "Hel" leidingen ingemeten en gemonteerd gaan worden ;)
Ik zou eerst kijken naar andere remblokken als je zoekt naar meer bite. Heb zelf een conversie gedaan van axiaal naar radiaal met een RCS achtig systeem. (MV Agusta) Het verschil is een heel, heel, heel klein beetje. Overigens daardoor wel hele mooi EVO III hendels kunnen plaatsen wat natuurlijk wel een plus puntje is. ;)

Naderhand zag ik deze van AEM. :9~
CARBON_LEVERS.jpg



Even vragen naar Dennis. :+
75% korting voor MF leden heb ik gehoord of niet? :+
 
Laatst bewerkt:
En de nieuwe rommel er meteen maar even opgeschroefd. Anders ligt het tóch alleen maar in de weg.

1zqqcts.jpg


2qkjipk.jpg


2vkyg5c.jpg


Verschil in geluid is best wel groot, ook al lijkt dat op de site van Akrapovic niet zo te zijn. Er zit nou een mooie diepe "roffel" in, ook stationair })

Het zadel zit ook écht een heel stuk anders/beter(?) dan het origineel, al kan ik over dat laatste eigenlijk pas oordelen nadat ik er een langere rit mee gemaakt heb. Ben eigenlijk aan de ene kant best blij dat al die accessoires in back-order hebben gestaan, nou heb ik iedere rit een "andere" fiets :+

@Lacsap (was dat niet Lascap?): Ik was er ondertussen ook al over uit dat ik, net zoals jij nu zegt, beter eerst even met een paar andere blokken kan gaan testen. Ik heb de jongens bij Hoco parts al benaderd om me te laten weten wanneer er van Titax een koppelingshendel leverbaar wordt. De remhendel is geen probleem (is de rempomp welke al sinds '97 ofzo op de V-Max zit), het bestelnummer van de originele koppelingshendel is binnen Yamaha echter unique..... Sowieso komen er bij mij korte/opklapbare hendels op welke volledig te stellen zijn.
 
Laatst bewerkt:
weten jullie toevallig een zaak in zuid holland die een demo motor heeft?
Volgens motorcentrumwest zijn er geen demo motoren geleverd?!?

Hebben jullie dan allemaal de motor gekocht zonder er mee te rijden?

Als ik echt heel erg geïnteresseerd was konden ze er wel één regelen via yamahanl.
Maar dat moest dan allemaal gepland worden. Vreemde verkoop strategie lijkt me |(

Ik vind het echt een mega gaaf ding, maar voordat ik knopen door ga hakken wil ik er



uiteraard eerst wel even een rondje mee gestuurd :] hebben.





bij Berry Goedhart staat een blauwe DEMO!!!!
 
Bedankt voor de antwoorden mannen!
Van de week maar even bij goedhart langs denk. Dat is redelijk in de buurt *O*

Ook nog eens opzoek gaan naar een dealer waar een zwarte staat.
Heb tot nu toe alleen de blauwe in het echt gezien.
Van de plaatjes vond ik die niet zo, maar in het eggie :9 :9~ :9~
 
@Lacsap (was dat niet Lascap?): Ik was er ondertussen ook al over uit dat ik, net zoals jij nu zegt, beter eerst even met een paar andere blokken kan gaan testen. Ik heb de jongens bij Hoco parts al benaderd om me te laten weten wanneer er van Titax een koppelingshendel leverbaar wordt. De remhendel is geen probleem (is de rempomp welke al sinds '97 ofzo op de V-Max zit), het bestelnummer van de originele koppelingshendel is binnen Yamaha echter unique..... Sowieso komen er bij mij korte/opklapbare hendels op welke volledig te stellen zijn.
Nee, een lastpak wel. :P
 
En de nieuwe rommel er meteen maar even opgeschroefd. Anders ligt het tóch alleen maar in de weg.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Verschil in geluid is best wel groot, ook al lijkt dat op de site van Akrapovic niet zo te zijn. Er zit nou een mooie diepe "roffel" in, ook stationair })

Het zadel zit ook écht een heel stuk anders/beter(?) dan het origineel, al kan ik over dat laatste eigenlijk pas oordelen nadat ik er een langere rit mee gemaakt heb. Ben eigenlijk aan de ene kant best blij dat al die accessoires in back-order hebben gestaan, nou heb ik iedere rit een "andere" fiets :+

@Lacsap (was dat niet Lascap?): Ik was er ondertussen ook al over uit dat ik, net zoals jij nu zegt, beter eerst even met een paar andere blokken kan gaan testen. Ik heb de jongens bij Hoco parts al benaderd om me te laten weten wanneer er van Titax een koppelingshendel leverbaar wordt. De remhendel is geen probleem (is de rempomp welke al sinds '97 ofzo op de V-Max zit), het bestelnummer van de originele koppelingshendel is binnen Yamaha echter unique..... Sowieso komen er bij mij korte/opklapbare hendels op welke volledig te stellen zijn.

Mooie dempert! 8-) 8-)

En dat zadel ziet er ook niet verkeerd uit :]
 
En de nieuwe rommel er meteen maar even opgeschroefd. Anders ligt het tóch alleen maar in de weg.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Verschil in geluid is best wel groot, ook al lijkt dat op de site van Akrapovic niet zo te zijn. Er zit nou een mooie diepe "roffel" in, ook stationair })

Het zadel zit ook écht een heel stuk anders/beter(?) dan het origineel, al kan ik over dat laatste eigenlijk pas oordelen nadat ik er een langere rit mee gemaakt heb. Ben eigenlijk aan de ene kant best blij dat al die accessoires in back-order hebben gestaan, nou heb ik iedere rit een "andere" fiets :+


Demper ziet er niet verkeerd uit wimmel. Ik hoop voor je dat dat comfort zadel gaat werken. Zelf heb ik de ervaring dat een zadel beter hard kan zijn. Dan zit het op termijn ook niet door (je gaat randjes voelen en zo). Ik laat het originele zadel erop zitten. Ik heb er probleemloos 7 uur op een dag mee gereden.
 
En de nieuwe rommel er meteen maar even opgeschroefd. Anders ligt het tóch alleen maar in de weg.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Verschil in geluid is best wel groot, ook al lijkt dat op de site van Akrapovic niet zo te zijn. Er zit nou een mooie diepe "roffel" in, ook stationair })

Het zadel zit ook écht een heel stuk anders/beter(?) dan het origineel, al kan ik over dat laatste eigenlijk pas oordelen nadat ik er een langere rit mee gemaakt heb. Ben eigenlijk aan de ene kant best blij dat al die accessoires in back-order hebben gestaan, nou heb ik iedere rit een "andere" fiets :+

@Lacsap (was dat niet Lascap?): Ik was er ondertussen ook al over uit dat ik, net zoals jij nu zegt, beter eerst even met een paar andere blokken kan gaan testen. Ik heb de jongens bij Hoco parts al benaderd om me te laten weten wanneer er van Titax een koppelingshendel leverbaar wordt. De remhendel is geen probleem (is de rempomp welke al sinds '97 ofzo op de V-Max zit), het bestelnummer van de originele koppelingshendel is binnen Yamaha echter unique..... Sowieso komen er bij mij korte/opklapbare hendels op welke volledig te stellen zijn.





Mooie piep jonge ,ben benieuwd naar het geluid.
 
Demper ziet er niet verkeerd uit wimmel. Ik hoop voor je dat dat comfort zadel gaat werken. Zelf heb ik de ervaring dat een zadel beter hard kan zijn. Dan zit het op termijn ook niet door (je gaat randjes voelen en zo). Ik laat het originele zadel erop zitten. Ik heb er probleemloos 7 uur op een dag mee gereden.

Jij woont volgens mij niet écht ver bij mijn huis vandaan gezien het feit dat je eerder al een dealer in Volkel aan rade :) Met het originele zadel heb ik al een paar keer onaangenaam kennis mogen maken met dat "bultje" wat de afscheiding tussen het rijder en duo deel optisch moet bepalen dankzij de geasfalteerde zandhopen welke ze hier in de regio veelvuldig plaatsen.....

Kan liggen aan het feit dat ik liever niet rem voor die dingen, maar.... :9
 
Laatst bewerkt:
Jij woont volgens mij niet écht ver bij mijn huis vandaan gezien het feit dat je eerder al een dealer in Volkel aan rade :) Met het originele zadel heb ik al een paar keer onaangenaam kennis mogen maken met dat "bultje" wat de afscheiding tussen het rijder en duo deel optisch moet bepalen dankzij de geasfalteerde zandhopen welke ze hier in de regio veelvuldig plaatsen.....

Kan liggen aan het feit dat ik liever niet rem voor die dingen, maar.... :9

Ik woon in midden Limburg, maar werk in Helmond. Dus keuze tussen motoport Echt, motoport Venray en van Sleeuwen. Het vertrouwen dat van Sleeuwen uitstraalde (en nee, ik heb geen aandelen) was vele malen groter dan de anderen. Vandaar de keuze. Je koopt tenslotte een jongensdroom (ik tenminste), en dan is voor mij vertrouwen in de dealer het eerst noodzakelijke.

Ik heb nog nooit last gehad van dat bultje. Het zal de manier van zitten en de dikke leren broek zijn
 
Heb zaterdag een zwarte zien staan op het gemeenteplein in heerenveen. Van dichtbij is die koplamp nog best wel gaaf. Maar nu ik 2cil verslaafd ben, vind ik het geluid toch een beetje laf.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan