Yamaha MT-10


Vind hem net zo mooi als de Akra en klinkt nog lekkerder omdat die belachelijk dikke cat er tussen weg gaat en vervangen wordt.
Je kunt ook alleen de decat pijp kopen bij Scorpion aangezien de standaard uitlaat al redelijk open is.
 
Laatst bewerkt:

Vind hem net zo mooi als de Akra en klinkt nog lekkerder omdat die belachelijk dikke cat er tussen weg gaat en vervangen wordt.
Je kunt ook alleen de decat pijp kopen bij Scorpion aangezien de standaard uitlaat al redelijk open is.



Heerlijk dat geluid,ik ben zelf ook zeer tevreden met mijn laser.
Nu horen ze mij weer aankomen. Lekker :9~
full
 

Vind hem net zo mooi als de Akra en klinkt nog lekkerder omdat die belachelijk dikke cat er tussen weg gaat en vervangen wordt.
Je kunt ook alleen de decat pijp kopen bij Scorpion aangezien de standaard uitlaat al redelijk open is.

Net dat filmpje even bekeken maar..... Ze pretenderen bij Scorpion "een uitlaat" ontwikkeld te hebben voor de MT-10? Hoezo spuugt dat ding dan blauwe vlammen naar buiten op het moment dat die "set" er op gemonteerd is en er gas terug genomen wordt?

Dat ding staat in dat filmpje ALLES behalve netjes af gesteld, 't maakt misschien een hoop extra geluid maar ook niet meer dan dat :]
 
Laatst bewerkt:
Net dat filmpje even bekeken maar..... Ze pretenderen bij Scorpion "een uitlaat" ontwikkeld te hebben voor de MT-10? Hoezo spuugt dat ding dan blauwe vlammen naar buiten op het moment dat die "set" er op gemonteerd is en er gas terug genomen wordt?

Dat ding staat in dat filmpje ALLES behalve netjes af gesteld, 't maakt misschien een hoop extra geluid maar ook niet meer dan dat :]

Dat hebben al mijn motoren met open systemen gedaan, ook toen ze compleet dyno afgesteld waren. Vooral bij terugschakelen.
Als het nou grote gele vlammen waren dan was het een ander verhaal maar een goed afgestelde motor met een open uitlaatsysteem mag gerust af en toe ff een blauwe vlam spugen.

Motogp machines en wsbk machines vlammen constant, komt omdat het open pijpen zijn en niks van die emissie rotzooi en cats er tussen.

Maar idd, dit is waarschijnlijk gewoon een promo filmpje en ik denk niet dat deze fiets al compleet afgesteld is.
 
Laatst bewerkt:
Perfect afgestelde motor (injectiestop bij 3500tpm zorgde voor dit spektakel bij deceleratie)

 
Laatst bewerkt:
Alles om zélf een "Tracer" van de MT-10 te maken is als accessoire beschikbaar bij Yamaha (én dus afzonderlijk te bestellen).
Meer verschil zit er bij de MT-09 niet tussen de normale en de tracer uitvoering, toch?
Hmmm... Tóch wel :+
Tankinhoud scheelt 4 Liter (14 vs. 18) én er zit iets meer kuipwerk op á la de vroegere Fazer uitvoeringen.

De Tracers zitten meer echtop en meer tankinhoud is ook wel prettig.
 
Vandaag voor de 2de keer met de mt-10 de Eifel in. We zijn nu veel beter op elkaar ingespeeld dan de eerste keer. Schitterend route (gevonden op een particuliere site). 250 km alleen maar bochten. Daar is de mt-10 voor ontworpen. Als je het niet wil, rijd niemand je voorbij. Geweldig veel lol gehad. Teller staat nu op 2150.
 
Zo, het proefrijden in zaterdag gelukt.
Ik zeg *O* *O* *O* *O* *O*
Helaas mocht ik hem door grote drukte maar een half uurtje mee nemen, maar wat een motor zeg :9~
Een groot feest, begrijp nu ook dat je met deze motor, als je wil heel lang met je voor band kan doen haha

Zijn er hier toevallig mensen die met het originele "sports ruitje" rijden?
Opzich is de windbescherming voor een naked nog best goed, maar vraag me af hoe de ervaringen zijn met het hoge ruitje.
Ik rij nu een fjr dus vandaar :P
 
Laatst bewerkt:
:^

Ik heb er bij mij vanaf de eerste meter rijden de originele covers op zitten en vind de originele ook een heel stuk mooier dan die exemplaren welke ik op die E-Bay foto's zie.

@El01: Hoe staat het inmiddels met het brandstof verbruik van je MT-10? Heb op mijn fiets nou pas 1200 Km. gereden en het "AVE" geeft aan dat ik dat met 8,4L/100Km. heb gedaan. ~1:12 over de eerste 1200Km's vind ik op zich redelijk netjes voor zo'n blok wat aan de EURO4 norm moet voldoen.

Ik zag trouwens dat die achterlijke én lelijke reflectoren aan de voorpoten óók beschreven staan in die norm. Mijn fiets voldoet dus al vanaf de eerste méter al niet meer aan die norm doordat ik er die meteen met het plaatsen van de olie/radateur covers af geschroefd heb, terwijl er nog niks aan vlinderkleppen en andere zooi verwijderd is :)
 
Laatst bewerkt:
8l/100km. Oftewel 1:12,5. Op de autobahn bij 150 constant (op de tomtom, de snelheids meter is een procentje of 8 te optimistisch) is ze merkwaardigerwijs zuiniger dan in de daarop volgende 250 km secundair in de Eiffel. Ik weet wel dat dat aan het permanente optrekken/ afremmen ligt, maar mijn vorige motoren waren allemaal zuiniger op secundaire wegen. Ik heb die reflectoren er nog opzitten. Ik wist overigens niet dat ze bij euro4 verplicht waren. Mooi zijn ze niet.
 
@wimmel, ca 2300km gereden, wat tijdgebrek de laatste weken.
verbruik 1x 1:13 maar vnl rond 1:10 1:11. Ben de enige tijdens motorritjes die als eerste moet tanken. Dus het verbruik vind ik minder zoals eerder gezegd, maar vervelend vind ik het vaker te moeten tanken. in sept ri Duitsland dus ben benieuwd.

zover ik beschrijving en yt film heb gezien over de radiator quard maakt deze man ze zelf. Heeft er tig van verkocht voor legio merken/types. Ik vind het prima om het zo vast te kunnen zetten hoor. Ik denk dat het niet eens zichtbaar is. Beschadigingen door steenslag krijg ik er toch wel op :)

@theun, had mn MT10 bij motorcity Adam gekocht, en mijn reflectoren netjes in een plastic zakje mee naar huis genomen.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben op zoek naar een sportrack voor de MT10, volgens MDI gaat Hepco en Becker ze voorlopig nog niet leveren.

Iemand wellicht tip voor een sportrack, welk merk dan ook, waar die al te krijgen is.


dank alvast,

grt
Ell
 
Als MDI je al (nog) niks kan leveren dan wordt het vaak érg lastig. Misschien dat je zelf iets kunt laten maken door iemand die in 't bezit is van een zet-bank (of daar op 't werk over kan beschikken). In principe is het niet veel meer dan een ge-poedercoate metalen plaat met gaten / gelaste moeren en een paar afstandhouders/bussen tot aan het sub-frame.

Maat van me heeft zo ook zélf zo'n ding in elkaar gezet voor z'n Aprilia RSV Tuono. Ik werk helaas in de "IT" dus kan zoiets ook niet zelf in elkaar fabrieken :o
 
Laatst bewerkt:
Ik ben op zoek naar een sportrack voor de MT10, volgens MDI gaat Hepco en Becker ze voorlopig nog niet leveren.

Iemand wellicht tip voor een sportrack, welk merk dan ook, waar die al te krijgen is.


dank alvast,

grt
Ell

Zijn sportracks niet alleen voor zadels met losse duo seats?
Je zou een extra zadel kunnen kopen en daar de plaat achterop kunnen monteren.
Ik heb zelf op mijn MT 09 de yamaha zijtassenset.
Dit zit perfekt en is ook zo verwisseld.
 
Vandaag die reflectortjes er ook maar afgedraait we hebben per slot van rekening geen kinderfiets.

_O-

Dat was precies wat ik dacht toen ik m'n fiets voor het eerst bij de dealer zag staan op het moment dat ze de radiateur covers aan't plaatsen waren.

@El01: Ik heb er bij mij die originele Yamaha MT-10 koffertjes bij besteld en daar blijft dit dus achter op het moment dat je zónder koffertjes rijdt. Op deze manier kán er eventueel ook nog iemand achterop mee rijden als duopassagier (al gún ik dat niemand... Je zit er volgens mij nog meer opgevouwen op dan dat je achter op een R6 zit _O- ).

1zqqcts.jpg


In dat bovenste boutgat (net niet op de foto) waar die beugel gemonteerd zit + dat andere gat zou je eventueel zo'n sportrack kunnen bevestigen?
 
Laatst bewerkt:
@El01 ik heb een topfofferdrager inclusief de 39L (kleinste) topkoffer. De drager is mooi afgewerkt, maar het ziet er absoluut niet uit. Maar goed, je moet toch wat mee kunnen nemen op een meerdaagse trip. Bagage op dit type motor is altijd een compromis
 
Bij een dealer bij mij in de buurt gevraagd of ik een proefritje kon maken op een MT-10.....dat kon als ik mijn handtekening onder een koopcontract wilde zeten _O-

Nu maar bij YamahaNL gevraagd of er ergens een mogelijkheid is tot proefrijden is, zoniet dan maar eens langs gaan bij een 'lokale' BMW dealer voor een proefrit op een S1000R, dat is namelijk geen probleem. De MT-10 heeft wel mijn voorkeur maar wel eerst effe rijden.
 
Laatst bewerkt:
Bij een dealer bij mij in de buurt gevraagd of ik een proefritje kon maken op een MT-10.....dat kon als ik mijn handtekening onder een koopcontract wilde zeten _O-

Nu maar bij YamahaNL gevraagd of er ergens een mogelijkheid is tot proefrijden is, zoniet dan maar eens langs gaan bij een 'lokale' BMW dealer voor een proefrit op een S1000R, dat is namelijk geen probleem. De MT-10 heeft wel mijn voorkeur maar wel eerst effe rijden.

Alle fietsen welke nú nog bij een dealer binnen staan zijn door de dealer zélf aangeschaft en staan dus ook in de handelsvoorraad van die betreffende dealer. Als ze zo'n fiets aan jou mee zouden geven voor een proefritje dan is zo'n fiets nooit meer als nieuwe fiets aan een potentiële koper te verkopen.

Als jouw dealer (MotoStore Barendrecht?) contact op neemt met Yamaha NL dan hebben ze waarschijnlijk binnen een paar dagen een demofiets op de dam staan waarop jij kunt proefrijden :]
 
Laatst bewerkt:
Alle fietsen welke nú nog bij een dealer binnen staan zijn door de dealer zélf aangeschaft en staan dus ook in de handelsvoorraad van die betreffende dealer. Als ze zo'n fiets aan jou mee zouden geven voor een proefritje dan is zo'n fiets nooit meer als nieuwe fiets aan een potentiële koper te verkopen.

Als jouw dealer (MotoStore Barendrecht?) contact op neemt met Yamaha NL dan hebben ze waarschijnlijk binnen een paar dagen een demofiets op de dam staan waarop jij kunt proefrijden :]

Er zijn ook merken die slimmer om gaan met mogelijkheid tot proefrijden (zie bijv. KTM). En die vraag aan YamahaNL heb ik zelf al gesteld, daar heb ik geen dealer voor nodig ;)
Wordt toch pas 2017...hopelijk hebben ze dan ook die vuilniszakkengrijze vervangen door een mooie rood/witte speedblock uitvoering. 8-)
 
Er zijn ook merken die slimmer om gaan met mogelijkheid tot proefrijden (zie bijv. KTM). En die vraag aan YamahaNL heb ik zelf al gesteld, daar heb ik geen dealer voor nodig ;)
Wordt toch pas 2017...hopelijk hebben ze dan ook die vuilniszakkengrijze vervangen door een mooie rood/witte speedblock uitvoering. 8-)

Mag ik zeggen dat ik jouw reacties (ooit) niet goed kan pijlen? Je wil als MT-09 rijder een proefritje maken maar je loopt al sinds de introductie van de MT-10 (medio Juni) te zeiken over van alles en nog niks en als daar op gereageerd wordt door mensen dan kom je met óf een BMW S1000R óf, zoals nu, een KTM ?? als alternatief?

BurgerKing in "New Yamaha MT-09 Tracer deel 2"
 
Laatst bewerkt:
Mag ik zeggen dat ik jouw reacties (ooit) niet goed kan pijlen? Je wil als MT-09 rijder (?) een proefritje maken maar je loopt al sinds de introductie van de MT-10 (medio Juni) te zeiken over van alles en nog niks en als daar op gereageerd wordt door mensen dan kom je met óf een BMW S1000R óf, zoals nu, een KTM ?? als alternatief?

BurgerKing in "New Yamaha MT-09 Tracer deel 2"

Dat mag jij zeggen, maar waar in de door jou aangehaalde post 'zeik' ik dan over de MT-10? Volgens mij heb je in dat specifieke geval de strekking niet begrepen
En als jou tere yamaha fanboy zieltje niet tegen alles wat niet positief is over de MT-10 is kan, dat kan ik niet helpen.
 
Mag ik zeggen dat ik jouw reacties (ooit) niet goed kan pijlen? Je wil als MT-09 rijder een proefritje maken maar je loopt al sinds de introductie van de MT-10 (medio Juni) te zeiken over van alles en nog niks en als daar op gereageerd wordt door mensen dan kom je met óf een BMW S1000R óf, zoals nu, een KTM ?? als alternatief?

BurgerKing in "New Yamaha MT-09 Tracer deel 2"

Kan BurgerKing niet veel aan doen; die heeft van nature namelijk een beetje een ruw, ongezouten Kawa hart ;) :W
 
Terug
Bovenaan Onderaan