Yamaha MT-10

Gilles rem-schakelsetje is te duur en overpriced, maar elk jaar een helm van o.a. een RX7V is normaal. *O*


Geintje Ryan *D Ben benieuw welke replica het geworden is.

Mijn kinderen heten Chaz en Dani, geen Chaz en Gilles. Ik heb ze beide beloofd dat wanneer ze oud genoeg zijn ze beide een helm met hun naam erop krijgen. Onze familie is al generaties gek op motorsport dus dit soort dingen betekenen veel bij ons.
Een getekende Chaz Davies replica heb ik al, kun je wel raden welke er nu aan komt. En aangezien Dani alleen nog maar testwerk doet worden er geen nieuwe replica's meer gemaakt. Op is op, ze worden al schaars.

Leuke bijkomstigheid is dat de juiste helm vermeerderd in waarde naarmate de tijd verstrijkt, staat ook nog eens leuk in een vitrine. Ben benieuwd wat jouw Gilles setje nog waard is over 10 jaar..

20211004_095810.jpg
20211004_100003.jpg
 
Laatst bewerkt:
Hallo allemaal, ik heb iets moois in de verkoop ..... Wellicht is er hier iemand op zoek naar :

1. Hagelnieuwe Akrapovic Titanium linkpijp (L-Y10SO15T)
2. R1 Titanium spruitstuk (heeft 1 dag op de R1 gezeten, dus eigenlijk ook nieuw)

Ik heb dit gekocht voor op mijn MT-10 maar besloten deze te verkopen en dus
ga ik de set niet meer monteren.

Vaste prijs € 800,- wie maakt mij los en gaat een hele mooie blauwe pijp onder de MT krijgen ???
 
Hallo allemaal, ik heb iets moois in de verkoop ..... Wellicht is er hier iemand op zoek naar :

1. Hagelnieuwe Akrapovic Titanium linkpijp (L-Y10SO15T)
2. R1 Titanium spruitstuk (heeft 1 dag op de R1 gezeten, dus eigenlijk ook nieuw)

Ik heb dit gekocht voor op mijn MT-10 maar besloten deze te verkopen en dus
ga ik de set niet meer monteren.

Vaste prijs € 800,- wie maakt mij los en gaat een hele mooie blauwe pijp onder de MT krijgen ???
Ik weet misschien wel iemand voor je, ben zelf al voorzien (ander merk maar boeit niet).
 
Zijn er nog mt 10 fans die een hele mooie , met een hoop accessoires mt 10 zoeken of iemand weten die er 1 zoekt.
De mijne is in de verkoop , ik ga stoppen met motor rijden .
hij staat op pagina 217. Alvast bedankt jongens
 
Zoooo vandaag naar Erwin Druijf geweest en wat een gave dag!

DB killer eruit en goed af laten stellen, verschil tussen binnenkomst en weggaan was net geen 20pk.
Heb nu 154 en een beetje op het achterwiel,..... meer dan ik ooit ga gebruikten maar wel fijn. Hier en daar was hij was arm afgesteld en ook de PC5 is eruit gesloopt.

Nu is alleen het stotteren niet helemaal weg, helaas, al is het wel een stuk beter. Zelf denk ik dat het de bougies dan wel bougiekabels/bobines kunnen zijn. Is er een mogelijkheid om deze te controleren dan wel te meten. Wat ik volgens mij ooit ergens gelezen heb en meegemaakt heb bij een auto is dat de vonk naar het chassis/blok overspringt ipv naar de bougie. Daardoor lijkt het dat hij een slag overslaat in een cylinder en dus inhoud/schokt. Bij de auto kon ik het mooi zien als de auto stationair liep, maar dat is wat lastiger bij deze MT.

Wie o wie is er technisch en weet eventueel hoe ik dit kan meten/zien?

Alvast onwijs bedankt.
 
Zoooo vandaag naar Erwin Druijf geweest en wat een gave dag!

DB killer eruit en goed af laten stellen, verschil tussen binnenkomst en weggaan was net geen 20pk.
Heb nu 154 en een beetje op het achterwiel,..... meer dan ik ooit ga gebruikten maar wel fijn. Hier en daar was hij was arm afgesteld en ook de PC5 is eruit gesloopt.

Nu is alleen het stotteren niet helemaal weg, helaas, al is het wel een stuk beter. Zelf denk ik dat het de bougies dan wel bougiekabels/bobines kunnen zijn. Is er een mogelijkheid om deze te controleren dan wel te meten. Wat ik volgens mij ooit ergens gelezen heb en meegemaakt heb bij een auto is dat de vonk naar het chassis/blok overspringt ipv naar de bougie. Daardoor lijkt het dat hij een slag overslaat in een cylinder en dus inhoud/schokt. Bij de auto kon ik het mooi zien als de auto stationair liep, maar dat is wat lastiger bij deze MT.

Wie o wie is er technisch en weet eventueel hoe ik dit kan meten/zien?

Alvast onwijs bedankt.
Ik ben geen techneut maar ik weet wel dat een MT-10, zoals veel andere moderne motoren, voor iedere cilinder een eigen bobine heeft die direct op de bougie zit. Dus geen hoogspanning op de bougiekabels.

Vorige week mijn laatste dag op Assen dit jaar en ik heb de MT-10 maar eens meegenomen voor een paar rondjes. Het was wel even wennen maar damn, dat was best leuk!
 

Bijlagen

  • IMG_2216.jpg
    IMG_2216.jpg
    312,3 KB · Weergaven: 53
Ik ben geen techneut maar ik weet wel dat een MT-10, zoals veel andere moderne motoren, voor iedere cilinder een eigen bobine heeft die direct op de bougie zit. Dus geen hoogspanning op de bougiekabels.

Vorige week mijn laatste dag op Assen dit jaar en ik heb de MT-10 maar eens meegenomen voor een paar rondjes. Het was wel even wennen maar damn, dat was best leuk!
Told you so ;)
Wat voor tijd heb je kunnen rijden met de MT?
 
Hallo allemaal, ik heb iets moois in de verkoop ..... Wellicht is er hier iemand op zoek naar :

1. Hagelnieuwe Akrapovic Titanium linkpijp (L-Y10SO15T)
2. R1 Titanium spruitstuk (heeft 1 dag op de R1 gezeten, dus eigenlijk ook nieuw)

Ik heb dit gekocht voor op mijn MT-10 maar besloten deze te verkopen en dus
ga ik de set niet meer monteren.

Vaste prijs € 800,- wie maakt mij los en gaat een hele mooie blauwe pijp onder de MT krijgen ???
Niemand ?? Had verwacht dat er hier wel interesse in zou zijn... :]
 
Zoooo vandaag naar Erwin Druijf geweest en wat een gave dag!

DB killer eruit en goed af laten stellen, verschil tussen binnenkomst en weggaan was net geen 20pk.
Heb nu 154 en een beetje op het achterwiel,..... meer dan ik ooit ga gebruikten maar wel fijn. Hier en daar was hij was arm afgesteld en ook de PC5 is eruit gesloopt.

Nu is alleen het stotteren niet helemaal weg, helaas, al is het wel een stuk beter. Zelf denk ik dat het de bougies dan wel bougiekabels/bobines kunnen zijn. Is er een mogelijkheid om deze te controleren dan wel te meten. Wat ik volgens mij ooit ergens gelezen heb en meegemaakt heb bij een auto is dat de vonk naar het chassis/blok overspringt ipv naar de bougie. Daardoor lijkt het dat hij een slag overslaat in een cylinder en dus inhoud/schokt. Bij de auto kon ik het mooi zien als de auto stationair liep, maar dat is wat lastiger bij deze MT.

Wie o wie is er technisch en weet eventueel hoe ik dit kan meten/zien?

Alvast onwijs bedankt.
Volgens mij gaat hij al aardig richting de 20dkm toch? Dan hoort hij een grote beurt te krijgen en daarbij ook nieuwe bougies. Zal mogelijk het issue verhelpen.
 
volgens mij is jouw rekenmachine stuk Ryan ;) ik vraag toch € 800 voor zowel de nieuwe linkpijp en een nieuw spruitstuk ?
ga jij maar een spruitstuk op Ebay zoeken en kopen incl verzendkosten uit buitenland want in NL moet je super veel geluk hebben er 1 te vinden.Goedkoopste aanbieder voor de linkpijp is € 595,- de rest zit al over de € 600, - haha. Maarre jij had mss wel iemand ?
heeft diegene nog interesse ?
 
volgens mij is jouw rekenmachine stuk Ryan ;) ik vraag toch € 800 voor zowel de nieuwe linkpijp en een nieuw spruitstuk ?
ga jij maar een spruitstuk op Ebay zoeken en kopen incl verzendkosten uit buitenland want in NL moet je super veel geluk hebben er 1 te vinden.Goedkoopste aanbieder voor de linkpijp is € 595,- de rest zit al over de € 600, - haha. Maarre jij had mss wel iemand ?
heeft diegene nog interesse ?
Nieuw is in doos, met factuur en garantie bij een (web) winkel. Er zit verschil tussen nieuw en zo goed als nieuw.
Ik heb 2 setjes titanium headers en een Akra decat gehad dus ik weet denk ik wel aardig wat het waard is. Maar als je niet overtuigd bent:
Screenshot_20211007-133143_eBay Kleinanzeigen.jpg

Verzenden kost je tientje vanuit Duitsland.
Maar goed, ik wil hier helemaal geen discussie over starten. Misschien is er wel iemand gek genoeg, als verkoper staat het vrij om te vragen wat je wilt.

Mijn maat is al voorzien btw.
 
Laatst bewerkt:
Je begint er zelf een discussie over toch, maargoed neemt niet weg ik heb een factuur van de linkpijp nieuw in doos en dus gewoon akra garantie. Het spruitstuk is ook nieuw (op 1 dag gebruik op de R1 na waar hij vanaf komt) Al met al een hoop discussie om imo niets. Ik denk dat er genoeg mensen zijn die hier €750-€800 voor over hebben en dat de prijs ook gewoon goed is. Toch bwdankt
 
Told you so ;)
Wat voor tijd heb je kunnen rijden met de MT?
Laptimer en sensor/sticker zaten op m'n blade dus ik weet het niet precies maar een maatje die een tijdje achter me reed, deed toen zo'n beetje 2:01 zag ik op de video. Daar was ik wel erg tevreden mee na welgeteld 8 rondjes. Ik ga nog eens een paar sessie er mee doen maar dan met R11 of supercorsa's want die S22 beginnen dan wel richting de limiet te gaan. En de stepjes moeten echt hoger want ik reed alles aan de grond.
 
Laptimer en sensor/sticker zaten op m'n blade dus ik weet het niet precies maar een maatje die een tijdje achter me reed, deed toen zo'n beetje 2:01 zag ik op de video. Daar was ik wel erg tevreden mee na welgeteld 8 rondjes. Ik ga nog eens een paar sessie er mee doen maar dan met R11 of supercorsa's want die S22 beginnen dan wel richting de limiet te gaan. En de stepjes moeten echt hoger want ik reed alles aan de grond.
Ja die S22 zoekt de grens wel op. Supergaaf op Assen die MT10. Lastigste vond ik insturen ramshoek, om daar de snelheid mee te nemen de bocht in. Verder rijdt de MT10 ook op het circuit super! En ja die voetsteuntjes vonken lekker door 8-)
 
Laptimer en sensor/sticker zaten op m'n blade dus ik weet het niet precies maar een maatje die een tijdje achter me reed, deed toen zo'n beetje 2:01 zag ik op de video. Daar was ik wel erg tevreden mee na welgeteld 8 rondjes. Ik ga nog eens een paar sessie er mee doen maar dan met R11 of supercorsa's want die S22 beginnen dan wel richting de limiet te gaan. En de stepjes moeten echt hoger want ik reed alles aan de grond.
Dat was mijn ervaring dus ook. Ik ga deze winter de Valtermoto rearsets monteren en dan volgend jaar proberen richting die 2:00 te gaan. Ondanks dat vind ik de MT10 dikke fun op het circuit, power zat en hij wil, wanneer de vering goed afgesteld is, ook echt wel van richting veranderen!
 
Terug
Bovenaan Onderaan