Yamaha MT-10

Ik heb een laser gp slip on.
Heeft een e-keur. Geen db killer. De kat zit er nog onder en maakt naar mijn mening meer dan genoeg geluid.
Over de looks zijn de meningen verdeeld |(maar ik ben er inmiddels aan gewend en het geluid maakt alles goed *O*

Ik had vorig jaar een circuit dagje en toen heb ik de standaard demper maar gemonteerd. Met de GP slip on kwam die, gok ik, niet door de keurig...

2x geluid filmpjes :]


 
Momenteel heb ik een akra kat vervanger met sc project einddemper, helaas zit daar geen db killer bij. Na 2 dagen er mee te hebben gereden vind ik het toch te hard. Vooral bij stationair rijden is het bijna niet te doen. Hierboven zag ik dat iemand een mivv einddemper erop heeft zitten. Hoe is die zonder db killer? Met db killer zal het ongeveer hetzelfde zijn als standaard neem ik aan? Welke einddemper adviseren jullie?

zonder db killer weet ik niet hoe hij klinkt, heb hem er nog niet uit gehad omdat ik het zo wel prima vind
 
Dat zijn keurige afstanden zeg😱 gok dat je hem heel rustig inrijd haha

Als je hem gaat gebruiken waar die voor is ga je dat niet redden _O-

Ik werd net gebeld door de dealer. Mijn 4de comfort zadel is onderweg. Het nieuws van Yamaha. Ze zouden hem aangepast hebben *O* dus ik ben benieuwd of die het nu langer vol gaat houden dan een paar maanden.
Nog 1500 km en dan mag die alweer voor de 20k beurt. Gaat lekker met de km's
Ben benieuwd of je verschil ziet en ervaart met het nieuwe comfortzadel! Plaatje posten van het zadel bij aansluiting op de tank wordt gewaardeerd🙂
 
Ik heb de akra met decat erop en ik vind het zelfs aardig mee vallen qua geluid eigelijk haha. Had hiervoor een mt09 met een m4carbon uitlaat(usa, geen keuring) met decat en die was vele malen heftiger. Hoe ik nooit een wok ervoor heb gekregen mag joost weten ghehe.

Gisteren voor de tweede keer op de motor gezeten met een klein rondtje om me woonplaats. Het gevoel en de ervaring word alleen maar beter. Wat een lekkere motor om te rijden 🤗.

Gisteren ook even de refelctors eraf gemeubeld en spiegels, hendels en sokje om de achterrem potje geplaatst. Morgen maar even de raditor bescherming en een andere achterlicht met geïntegreerde knipperlichten erop zetten.
 

Bijlagen

  • 5E3CFBAB-0B16-40BA-A525-C2F44E0CA411.jpeg
    5E3CFBAB-0B16-40BA-A525-C2F44E0CA411.jpeg
    263,3 KB · Weergaven: 28
Ik heb de akra met decat erop en ik vind het zelfs aardig mee vallen qua geluid eigelijk haha. Had hiervoor een mt09 met een m4carbon uitlaat(usa, geen keuring) met decat en die was vele malen heftiger. Hoe ik nooit een wok ervoor heb gekregen mag joost weten ghehe.

Gisteren voor de tweede keer op de motor gezeten met een klein rondtje om me woonplaats. Het gevoel en de ervaring word alleen maar beter. Wat een lekkere motor om te rijden 🤗.

Gisteren ook even de refelctors eraf gemeubeld en spiegels, hendels en sokje om de achterrem potje geplaatst. Morgen maar even de raditor bescherming en een andere achterlicht met geïntegreerde knipperlichten erop zetten.

Ohja en me buddy steps verwijderd.
 
@Leeaka83, hoe bevalt het uitlaatgeluid met de de-cat? Is dit nog goed te doen als je snelweg rijd?
Ik heb het Akra systeem zonder cat ook gehoord bij de dealer, maar vind het vrij luid, vandaar dat ik
in eerste instantie alleen voor de Akra slip-on heb gekozen. Hoor graag jouw bevindingen.

Hey, nou ik vind het aardig meevallen. Me mt09 van hiervoor was veel heftiger. Moet er zelfs aanwennen dat het niet zo grof en rauw is. Maar wel een mooi geluid vind ik.
 
Dat idee had ik al... ik heb ook enkel de akra, klinkt prima, mooie roffel!

Ik heb het inrijden inmiddels klaar en ben vandaag "woon-werk" naar Utrecht en terug gereden... 250km volgens de teller en 247 volgens de GPS.

Niets bijzonders zou je zeggen, maar.... Dit alles op 1 tank brandstof!

Was wel spannend het laatste stukje... maar uiteindelijk zat er nog genoeg in denk ik. Heb de motor afgedankt op de zijstandaard, totaal de onderkant vulhals.

Bekijk bijlage 1380741

Bekijk bijlage 1380739Bekijk bijlage 1380738Bekijk bijlage 1380742

Pfff netjes man! Geeft me een beetje hoop dat je er zoveel op 1 tank heb gereden haha
 
ok, foto's laten even op zich wachten.
moet even wat nieuwe onderdelen bestellen (alle plaatwerk, nieuwe achterkant, voorvork misschien, en nog heel wat) dan nog even wachten tot het ijzerwerk uit mijn arm is verwijderd en dan kan ik weer -O-
 
ok, foto's laten even op zich wachten.
moet even wat nieuwe onderdelen bestellen (alle plaatwerk, nieuwe achterkant, voorvork misschien, en nog heel wat) dan nog even wachten tot het ijzerwerk uit mijn arm is verwijderd en dan kan ik weer -O-

Oepsie, er is iets niet helemaal goed gegaan? '(
 
ok, foto's laten even op zich wachten.
moet even wat nieuwe onderdelen bestellen (alle plaatwerk, nieuwe achterkant, voorvork misschien, en nog heel wat) dan nog even wachten tot het ijzerwerk uit mijn arm is verwijderd en dan kan ik weer -O-
Klinkt vrij heftig.....sterkte man!
 
in het kort, bocht gemist, geen grip, ging niet hard maar kwam lullig terecht, arm links onder gebroken, het niet gebroken deel is uit de pols geschoten, dus een aardige bende.
bot met pennen vast, pols waren alle banden afgescheurd en vastgezet met pennen

motor is afgevoerd weet nog niet precies hoe en wat :N
 
in het kort, bocht gemist, geen grip, ging niet hard maar kwam lullig terecht, arm links onder gebroken, het niet gebroken deel is uit de pols geschoten, dus een aardige bende.
bot met pennen vast, pols waren alle banden afgescheurd en vastgezet met pennen

motor is afgevoerd weet nog niet precies hoe en wat :N
Oef.... beterschap.
 
in het kort, bocht gemist, geen grip, ging niet hard maar kwam lullig terecht, arm links onder gebroken, het niet gebroken deel is uit de pols geschoten, dus een aardige bende.
bot met pennen vast, pols waren alle banden afgescheurd en vastgezet met pennen

motor is afgevoerd weet nog niet precies hoe en wat :N
Wauw, de angst van elke motorrijder. Onderuit glijden is zoooo link. Die plotselinge bewegingen van je ledematen, je moet er geluk mee hebben. Het klinkt afgezaagd, maar die motor....daar komt het allemaal wel weer goed mee. Iig heel veel sterkte met het herstel!!!!
 
in het kort, bocht gemist, geen grip, ging niet hard maar kwam lullig terecht, arm links onder gebroken, het niet gebroken deel is uit de pols geschoten, dus een aardige bende.
bot met pennen vast, pols waren alle banden afgescheurd en vastgezet met pennen

motor is afgevoerd weet nog niet precies hoe en wat :N

Sterkte man! En een goed herstel.
 
in het kort, bocht gemist, geen grip, ging niet hard maar kwam lullig terecht, arm links onder gebroken, het niet gebroken deel is uit de pols geschoten, dus een aardige bende.
bot met pennen vast, pols waren alle banden afgescheurd en vastgezet met pennen

motor is afgevoerd weet nog niet precies hoe en wat :N


Heel veel sterkte met het herstel van je arm.
De motorfiets komt wel weer in orde.
 
Ben aan het aftellen... Zaterdag over een week heb ook ik een MT-10 in de SP uitvoering. Kannie wachten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan