Yamaha MT-10

Hij heeft er inmiddels natuurlijk al zoveel gedaan dat hij vast wel een beetje weet hoe of wat.
En voor de fun nog maar weer eens een plaatje
B2F50069-EFB4-41D8-B259-9A062D462FB0.jpeg
 
mooi , alleen het zadel moet je nog even wat voor verzinnen en die kolenkit eronder weg.
Zadel moet nog gedaan worden maar heb geen stress aangezien ik door een beknelde zenuw toch niet echt langer dan 10 minuten op de motor kan rijden, en die kolenkit blijft er lekker onder zitten ik heb 2 jaar met decat gereden en heb altijd gezegd dat als er buren gaan klagen ik er weer een kat onder zet en afgelopen seizoen was het zover en uiteindelijk komt het goed uit nu ze overal controleren
 
Iemand nog op zoek naar een R1 rempomp voor op de 10?
Het is dat ik er al een heb liggen.
Staat een splinternieuwe op MP, complete set voor een nette prijs.
 
Heb al eerder contact gehad met die gozer i.v.m arrow.Hij weet niet wat hij wilt :P.Hij vroeg nu of ik mijn akra wilde ruilen tegen dit systeem.

Demper idd lelijk,maar smaken verschillen en de linkpijp is van RVS en niet TIT.
Goed verhaal ook haha, paar weken geleden verkocht hij zelf zijn Akra nog.. en dacht zelfs dat hij laatst aangaf zijn MT-10 verkocht te hebben.
 
Die Yoshi heeft maar een rare vorm. Plus dat daar echt een gruwelijke bak teringherrie in zit. Daar komt bij dat dit (zoals bijna alle Yoshis op straat) Yoshimura USA is, dat mag nog niet in de schaduw staan van het echte spul waar Yoshimura Japan op staat.

Vanmorgen flink stuk gereden met de originele cat en demper. Vond het stiekem best lekker die rust, voor de afwisseling. :+
 
Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt:
Die Yoshi heeft maar een rare vorm. Plus dat daar echt een gruwelijke bak teringherrie in zit. Daar komt bij dat dit (zoals bijna alle Yoshis op straat) Yoshimura USA is, dat mag nog niet in de schaduw staan van het echte spul waar Yoshimura Japan op staat.

Vanmorgen flink stuk gereden met de originele cat en demper. Vond het stiekem best lekker die rust, voor de afwisseling. :+
Nou lekker ben je ,zit hier hele volkstammen gek te maken en dan zelf gaan genieten van die broodrooster onder je fiets,
Ik hoor de Joker al weer schateren. _O-
 
A55D120B-26D2-48DD-A42D-29411D5316D8_1_201_a.jpeg

Mijn motor aanhangertje, dit weekend uitgeleend aan een kennis (jonge gozer) die voor het eerst een circuit dag doet in Assen.
Met een mt 09 ,ik ben erg benieuwd .
 
Hoi Mede Mt10'ers... Ik heb het idee dat mijn motor SP uit 2017 niet het vermogen geeft wat hij zou moeten geven. Ik trek hem in z'n 2 niet op z'n achterwiel bijv wat ik wel veel voorbij zie komen. Waar zou dat door kunnen komen? Ik heb alles nog origineel alleen staat de cat klep open en is het kastje onder die normaal onder het zadel zit eruit gehaald. Iemand hier ervaring mee? of kan me een tip geven waar ik naar zou kunnen kijken?
 
Hoi Mede Mt10'ers... Ik heb het idee dat mijn motor SP uit 2017 niet het vermogen geeft wat hij zou moeten geven. Ik trek hem in z'n 2 niet op z'n achterwiel bijv wat ik wel veel voorbij zie komen. Waar zou dat door kunnen komen? Ik heb alles nog origineel alleen staat de cat klep open en is het kastje onder die normaal onder het zadel zit eruit gehaald. Iemand hier ervaring mee? of kan me een tip geven waar ik naar zou kunnen kijken?

In welke rijmodus en in welke TC stand heb je hem staan?
 
Hoi Mede Mt10'ers... Ik heb het idee dat mijn motor SP uit 2017 niet het vermogen geeft wat hij zou moeten geven. Ik trek hem in z'n 2 niet op z'n achterwiel bijv wat ik wel veel voorbij zie komen. Waar zou dat door kunnen komen? Ik heb alles nog origineel alleen staat de cat klep open en is het kastje onder die normaal onder het zadel zit eruit gehaald. Iemand hier ervaring mee? of kan me een tip geven waar ik naar zou kunnen kijken?
Een power wheelie in de 2 werkt ook pas vanaf de 90/100km/h in zijn 1 doet hij het vanaf de 50 ongeveer
 
Hoi Mede Mt10'ers... Ik heb het idee dat mijn motor SP uit 2017 niet het vermogen geeft wat hij zou moeten geven. Ik trek hem in z'n 2 niet op z'n achterwiel bijv wat ik wel veel voorbij zie komen. Waar zou dat door kunnen komen? Ik heb alles nog origineel alleen staat de cat klep open en is het kastje onder die normaal onder het zadel zit eruit gehaald. Iemand hier ervaring mee? of kan me een tip geven waar ik naar zou kunnen kijken?
Die van mij trekt powerwheelies tot z'n 4, in tcs stand 2. Ik vermeld de bijbehorende snelheid voor het gemak even niet:+
Komt meestal omhoog rond de 8k toeren trouwens.
 
Nou lekker ben je ,zit hier hele volkstammen gek te maken en dan zelf gaan genieten van die broodrooster onder je fiets,
Ik hoor de Joker al weer schateren. _O-
13 jaar lang alleen maar met open pijpen gereden op 9 motoren, dit is wel een keer lekker voor de verandering. 3 weken tot de nieuwe uitlaat komt, we gaan zien hoe het dan is.
 
Hoi Mede Mt10'ers... Ik heb het idee dat mijn motor SP uit 2017 niet het vermogen geeft wat hij zou moeten geven. Ik trek hem in z'n 2 niet op z'n achterwiel bijv wat ik wel veel voorbij zie komen. Waar zou dat door kunnen komen? Ik heb alles nog origineel alleen staat de cat klep open en is het kastje onder die normaal onder het zadel zit eruit gehaald. Iemand hier ervaring mee? of kan me een tip geven waar ik naar zou kunnen kijken?
Ik hoor ook hele volkstammen ( @Gwiedert :+ ) dat de MT10 in alle versnellingen zomaar op het achterwiel gaat maar ik merk dat amper. Maak bijna nooit wheelies. Vaak ligt het ook aan hoe je rijdt, dat is het bij mij iig.. Ik ga bij hard accelereren juist naar voren hangen en ik open het gas redelijk soepel. Zogauw je lomper aan het gas gaat hangen, aan het stuur gaat trekken, achterover gaat hangen, rond de 7k toeren het gas vol open gooit etc dan gebeurt het echt wel.

Het voelt voor mij gewoon onnatuurlijk, ik ga automatisch en onbewust de wheelie neigingen van de motor tegen met mijn lichaam, heb ook een hele soepele en vloeiende rijstijl dus dan wheelie je amper. De motor heeft 160pk en 111nm koppel dus daar ligt het echt niet aan.

Lang verhaal kort, zal niks mis zijn met de motor, het ligt aan bijna altijd aan de berijder. ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan