Yamaha MT-10

Staat je hevel die op de as die de bak in gaat wel goed? In de as zit een streepje en die moet gelijk zitten met de opening van de hevel(als je snapt wat ik bedoel) sommige mensen willen die nog wel eens verstellen omdat ze denken dat ze het pedaal daar mee af kunnen stellen
Daar zal ik morgen eens naar gaan kijken.
Dank voor de tip!
 
Het gaat wel soepel denk ik maar onder vollast lijkt het toch enigszins moeilijk te gaan, voor mijn gevoel dan. Mijn verwachting is denk ik anders.
Het gaat vooral met een flinke klap in mijn beleving. Geen schakelmissers o.i.d. Hele motor schokt flink. Ik heb geen idee of dat altijd het geval is.
Net ofdat je zonder koppeling te gebruiken bij een motor zonder qs een versnelling omhoog ramt tijdens accelereren. Ik merk daarin geen verschil.
Kan het anders niet zo goed omschrijven.
Hoort toch wel soepeler te gaan dan dat jij omschrijft! Ik zou dit toch bij een dealer na laten kijken.
Ook QS sensoren kunnen stuk of minder 'gevoelig' worden!

Dit kwam ik tegen op eBay
👇
Gear Shift Shaft Support
 
Hoort toch wel soepeler te gaan dan dat jij omschrijft! Ik zou dit toch bij een dealer na laten kijken.
Ook QS sensoren kunnen stuk of minder 'gevoelig' worden!

Dit kwam ik tegen op eBay
👇
Gear Shift Shaft Support
Ik heb in elk geval nog garantie. Het is alleen jammer dat ik geen vergelijkingsmateriaal heb en dus helemaal een noob ben op qs-gebied en het rijden ermee.
Dus mogelijk zit te piepen om niks:)
Tijdens de proefrit heb ik hem ook niet gebruikt omdat ik dat vergeten ben door alle indrukken die het aanschaffen en het rijden op een andere motor met zich meebrengt...:+
 
Ik heb in elk geval nog garantie. Het is alleen jammer dat ik geen vergelijkingsmateriaal heb en dus helemaal een noob ben op qs-gebied en het rijden ermee.
Dus mogelijk zit te piepen om niks:)
Tijdens de proefrit heb ik hem ook niet gebruikt omdat ik dat vergeten ben door alle indrukken die het aanschaffen en het rijden op een andere motor met zich meebrengt...:+
Ik zou toch even langs de dealer gaan en er een monteur op laten rijden en kijken wat zijn bevindingen zijn...
Better Save than Sorry! ;)
 
Ik vond dat het bij mijn MT10 ook moeilijk ging en zeker van de 1 naar 2. Ik heb er sinds vorige week nieuwe Castrol olie opzitten en vanaf dat moment gaat het eigenlijk vlekkeloos, vele male soepeler. Is er bij jou nieuwe olie opgekomen?

Je weet dat het het beste is de QS te gebruiken vanaf 5K toeren?

Ik heb deze blanking plates voor mijn achter steunen, het is dan wel van Ali, maar dat maakt mij niets uit :)


Of deze:

ik heb beiden gehad, die met die oogjes eraan had ik er tot gisteren opzitten, makkelijk om de motor mee vast te zetten op de trailer.
 
Ik zou graag van rijmode willen switchen tijdens het rijden met mijn SP, maar dat gaat niet tijdens het rijden, de gewone MT10 gaat dat blijkbaar wel.
Weet iemand of dat een instelling is, en of dat ook aan te passen is, of is het zoiezo niet mogelijk bij de SP?
 
Ik zou graag van rijmode willen switchen tijdens het rijden met mijn SP, maar dat gaat niet tijdens het rijden, de gewone MT10 gaat dat blijkbaar wel.
Weet iemand of dat een instelling is, en of dat ook aan te passen is, of is het zoiezo niet mogelijk bij de SP?
Ik kwam er van de week achter dat ik het met mijn gewone inderdaad tijdens het rijden kan zodra ik het gas los laat. Misschien is dit de oplossing, of doe je dat al?
 
Precies. Ik kan me herinneren dat je het gas los moet laten. Volgens mij staat het in de handleiding beschreven hoe het moet.
 
Ik zou graag van rijmode willen switchen tijdens het rijden met mijn SP, maar dat gaat niet tijdens het rijden, de gewone MT10 gaat dat blijkbaar wel.
Weet iemand of dat een instelling is, en of dat ook aan te passen is, of is het zoiezo niet mogelijk bij de SP?
Dat kan wel maar de SP heeft 4 settings welke je ook kan instellen, als jij hem in setting A hebt staan kan de gasresponse en tc gewoon veranderen maar wil je nou van setting A naar B dan moet je helemaal stil staan
 
Zo! Weer wat kilometers gereden.
Wàt een motor. Het ding maakt het beest weer in me los_O-. Nodigt alleen maar uit om te knallen.
Dit gevoel heb ik even gemist met het motorrijden de afgelopen 10 jaar.
Zoveel vertrouwen geeft hij en zo makkelijk te rijden. Ongekende vooruitgang in 10 jaar tijd.
 
Laatst bewerkt:
Ik moet ook erg wennen aan de quickshifter.
Dat voelt alsof de bak een enorme optater krijgt.
Hoort dat soepel te gaan of is dat normaal dat hij zo klapt en schokt?
Ik heb geen enkele ervaring met een QS, vandaar mijn vraag.
En bestaan er afdekkapjes voor de boutgaten als je de duosteps verwijderd hebt?
Ik weet niet hoe ze die dingen noemen dus Google levert niks op.
Ook hier gaat de QS heel soepel. Onderin idd wat minder maar dan schakel ik eigenlijk altijd met koppeling. Hogere toeren voel ik amper wat en komt er alleen een luide pwoaaap uit de uitlaat :]
 
Ik zit nog steeds in Amerika. Wel bij de GP van Austin geweest 2 weken geleden, fantastische ervaring! Nog 2 weken en dan hopelijk rijden. Ik heb vlak na terugkomst een circuitdag en nog maar 50KM gereden dit jaar..
F832DA9E-61B9-44FD-8C24-AEBBEADD6052.jpeg
38938AE7-76A3-4F60-AC4C-57B5C85E60CB.jpeg
 
Het is hier alweer een tijdje stil, dus even de boel wakker schudden.

Ik ga mijn cbr1000rr uit 2004 verkopen. Ik ben dichter bij het werk gaan wonen en de supersport moet plaats gaan maken voor een naked. Nu is de kans 99% dat ik voor een MT10 ga, dus ik vroeg mij af of er dingen zijn die jullie echt negatief vinden aan de MT10? Het brandstof verbruik is mij inmiddels bekend. Opvallend is dat alles wat ik lees en bekijk op YouTube, zo goed als TE positief is haha.


Dus brand los guys :)
 
Het is hier alweer een tijdje stil, dus even de boel wakker schudden.

Ik ga mijn cbr1000rr uit 2004 verkopen. Ik ben dichter bij het werk gaan wonen en de supersport moet plaats gaan maken voor een naked. Nu is de kans 99% dat ik voor een MT10 ga, dus ik vroeg mij af of er dingen zijn die jullie echt negatief vinden aan de MT10? Het brandstof verbruik is mij inmiddels bekend. Opvallend is dat alles wat ik lees en bekijk op YouTube, zo goed als TE positief is haha.


Dus brand los guys :)
T'is gewoon een wereld motor :}
 
Het is hier alweer een tijdje stil, dus even de boel wakker schudden.

Ik ga mijn cbr1000rr uit 2004 verkopen. Ik ben dichter bij het werk gaan wonen en de supersport moet plaats gaan maken voor een naked. Nu is de kans 99% dat ik voor een MT10 ga, dus ik vroeg mij af of er dingen zijn die jullie echt negatief vinden aan de MT10? Het brandstof verbruik is mij inmiddels bekend. Opvallend is dat alles wat ik lees en bekijk op YouTube, zo goed als TE positief is haha.


Dus brand los guys :)
Enige grote minpunt van m’n MT-10 is dat ik er niet elke dag op kan rijden.. :/

Verder is het echt een fantastisch bruut ding!
 
Het enige wat ik mij zo kan bedenken is inderdaad het verbruik en de standaard voorremmen, ik ga er deze week gesinterde blokken onder zetten. Ze mogen wel iets meer bijten wat mij betreft, maar dat kan komen omdat ik goede remmen gewend ben van mijn vorige motor.

Verder komende van een R1, niets dan lof voor deze motor! Echt een wereldfiets ;)
 
Hier was ik al bang voor. Weer is iedereen positief haha!
Dan toch maar een proefrit doen binnenkort. Wat is een beetje een oké km stand voor de MT10? Gemiddeld zie ik ze rond de 24k op marktplaats.
 
Het is hier alweer een tijdje stil, dus even de boel wakker schudden.

Ik ga mijn cbr1000rr uit 2004 verkopen. Ik ben dichter bij het werk gaan wonen en de supersport moet plaats gaan maken voor een naked. Nu is de kans 99% dat ik voor een MT10 ga, dus ik vroeg mij af of er dingen zijn die jullie echt negatief vinden aan de MT10? Het brandstof verbruik is mij inmiddels bekend. Opvallend is dat alles wat ik lees en bekijk op YouTube, zo goed als TE positief is haha.


Dus brand los guys :)
Ik heb zelf ook net een MT 10 gekocht en heb nog nooit met zoveel plezier de benzinetank leeg gereden. Hij verbruikt best maar dat boeit me niks. Echte fun bike.
Waar ik persoonlijk wel aan moet wennen is de aan/uit reactie van het gas. Maar ook daar kan iets aan gedaan worden. Dat heb ik nu nog niet gedaan want ik wil eerst ervaring opdoen om te kijken of we elkaar kunnen accepteren zoals we zijn _O- _O-
Voor de rest gewoon een hele leuke motor om te rijden. Ik had al veel plezier in het rijden en heb vanaf mijn 18de nooit zonder motor gezeten, nu ben ik 45 en lijkt het of dat ik weer 18 ben. Heerlijk!
 
Haha ja het is geen motor die je kiest als 1e motor onder je kont.

Maar zo te lezen is ook hier iedereen lovend over de motor. Ik wacht even tot mijn cbr1000rr terug is van groot onderhoud en dan kan ze in de verkoop. Daarna is het tijd voor de MT10 :}
 
Het is echt een hele fijne motor met het genoemde benzineverbruik en de “softe” voorremmen als belangrijkste “mindere” punten. Ook is hij niet geschikt om te rijden met duo, dit kan wel maar de persoon achterop zit verre van comfortabel. Om deze reden ben ik aan het oriënteren voor wat anders. Maar als ik een stap maak dan ga ik hem enorm missen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan