Yamaha MT-10

Hij heeft een gsx-s 1000 gekocht.
klopt! Verstand boven waanzin! 😝😝

20220729_193507.jpg
 
Maar nodigt dit echt minder uit tot hooligan gedrag dan de MT? Of waren er nog meer redenen om de MT in te ruilen? Mooi exemplaar had je trouwens.
Ik heb met beide gereden en echt grote verschillen zijn er niet tussen beide. De Yamaha heeft zijn koppel wel al veel eerder dan de Suzuki, stuur net ietsje scherper maar is dan ook weer veel gulziger in verbruik. Ik deed met mijn gsx-s 1000, vorig model, 333km op 1 tank. Ik hoor dat een MT10 met dezelfde tankinhoud met moeite aan 220km geraakt. Persoonlijk ligt mijn hart nog het meeste bij het eerste model van de MT10 maar heb ik destijds voor de gsx-s gekozen vanwege een koopje waar ik op stuite en een verschil van een €400 voor hem in te schrijven.
 
Maar nodigt dit echt minder uit tot hooligan gedrag dan de MT? Of waren er nog meer redenen om de MT in te ruilen? Mooi exemplaar had je trouwens.
Op de GSX kan je ook eens 'lekker' toeren, wat bij de MT al gelijk weer een stuk zenuwachtiger werd! Versnellinkje hoger dan weer lager, bij de GSX maakt dat niet uit 60 in z'n 4 of 5, maakt niet uit! Wordt inderdaad iets minder 'gepushed' om te knallen!

Was inderdaad een heel mooi exemplaar met genoeg extra's, pas de splinternieuwe, zwart gecoate ,wielen er nog onder gedaan.
R1 schakel-/remset zo ook de R1 katalysator met Bodis demper erop! Tja.... keuzes!
 
Door meerdere beweegredenen besloten de MT10 in te ruilen voor een wat 'bravere' machine.
Ontzettend genoten van deze geweldige motor, maar ik betrapte mijzelf erop dat ik mij steeds extremer door het verkeer ging bewegen!

De mogelijkheid deed zich voor om de motor, met gesloten knip, in te ruilen voor een 10 maanden oude Suzuki GSX S1000A.
Ook niet moeders mooiste, maar rijd geweldig met een perfect werkende Quickshifter (up & down) en toch nog een mooie 152 PK!

Nu alleen nog een beetje opleuken....

Bekijk bijlage 1789321

Blijf zeker hier nog meelezen!
mooie fiets ! maar ehhh ga hier "braver" mee rijden ?
 
Even een vraag aan diegene die een Carbon voorspatbord gemonteerd hebben.
Kreeg vandaag na “enkele” weken gewacht te hebben mijn voorspatbord binnen en vanavond gemonteerd, maar aangezien het carbon een stuk dunner is dan de originele, zitten de bevestigingen goed vast, maar is het spatbord nog te bewegen.
De rubbers die je in de gaten drukt zijn natuurlijk wel wat in te drukken, maar de busjes met kraag zijn dus eigenlijk te lang.
De busjes zijn wel korter te maken natuurlijk, maar mocht de MT ooit in de verkoop gaan, dan zijn ze voor het origineel een stuk te kort.
Ik ben dus benieuwd of iemand dat hier ook gehad heeft en hoe opgelost heeft.😄👍🏻
 
Even een vraag aan diegene die een Carbon voorspatbord gemonteerd hebben.
Kreeg vandaag na “enkele” weken gewacht te hebben mijn voorspatbord binnen en vanavond gemonteerd, maar aangezien het carbon een stuk dunner is dan de originele, zitten de bevestigingen goed vast, maar is het spatbord nog te bewegen.
De rubbers die je in de gaten drukt zijn natuurlijk wel wat in te drukken, maar de busjes met kraag zijn dus eigenlijk te lang.
De busjes zijn wel korter te maken natuurlijk, maar mocht de MT ooit in de verkoop gaan, dan zijn ze voor het origineel een stuk te kort.
Ik ben dus benieuwd of iemand dat hier ook gehad heeft en hoe opgelost heeft.😄👍🏻
Ik heb die rubbers niet gebruikt bij het spatbord wat ik toen had, gewoon koud aan elkaar vast geschroefd
 
Beter dan dit wordt het niet haha. Super lastig om een foto te maken.
Thanks👍🏻
Heb het soortgelijk opgelost met een o-ring tussen de rubber met kraag en voor het busje met kraag ook een klein o-ringetje.
Daarna in elkaar en zit mooi vast.
Zo houdt alles de originele maat en zit de dunnere voorspatbord toch vast zonder risico dat het carbon kan knappen.
Bedankt voor de hulp💪🏻
 
Hoe bevalt die nu we een aantal maanden verder zijn? Veel verschil met het vorige model?
Ik heb nog niet heel veel gereden, 500 km tot op heden. Wat ik wel kan zeggen is dat hij tot nu toe erg goed bevalt en wat mij vooral opvalt is de vering en het rijgedrag die heel erg fijn en soepel is. Onder het rijden kan je de vering elektronisch verstellen. Ook de blipper en liftcontrol ben ik erg content mee, het is geen anti wheelie dus je kan met liftcontrol erg leuk spelen. Dit had ik ook al ondervonden met de MT09 SP 2022. Wat ik nog wel tegen vind vallen is de power onderin maar dit heeft denk ik te maken met de euro 5 norm en restricties (moet nog een ritje maken met alle elektronica uitgeschakeld om beter te oordelen). Mijn vorige MT 10 was voor mijn gevoel wel wat feller en trok in de 3e versnelling het voorwiel van de grond op het gas, dat is nu niet het geval. Maar deze was wel afgesteld door druijf met een volledig akra systeem.

Ben in ieder geval van plan om na de 1000km beurt naar druijf te gaan om de power onderin beter te krijgen. Ook de beleving qua geluid is nu nul want er zit nog een standaard uitlaat onder wat ik niet gewend ben. Heb al wel een titanium linkpipe klaar liggen (standaard zijn de voorbochten al van titanium) dus alleen nog een leuke demper scoren om dat brute cp4 geluid weer tot leven te krijgen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan