tonycbr1992
MF'er
- 4 okt 2017
- 34
- 4
Grafieken van zowel de 150 pk run als de 135 pk run hier delen aub.Ik heb veel pk verlies binnen 100km rijden
Eerst gaf hij na afstellen 150 achterwiel pk. Na een ritje vernam ik dat hij tammer werd. En had ik nog maar 135 awpk
Zijn er meer bekend met een evt probleem
Betreft een yamaha R1 2006
Full acraprovic systeem
Powercommander
Dat is dus zo appart..Lees toch al aardig wat jaartjes mee in de R1-topics en is volgens mij niet echt een bekend probleem. Of iemand had een 100-pk fiets uit het buitenland die nog begrensd bleek. Bij het andere topic waar naar wordt verwezen, kreeg ik niet de indruk dat er zeer bekwaamde personen met die fiets bezig waren.
Reden waarom deze nu inhoudt kan natuurlijk van alles zijn. Met de testbank runs, zijn er ook verschillen in de A/F-verhouding, hoe wijken de runs van elkaar af? Iets wat de luchtfilter blokkeert, slang geknepen, benzinetoevoer verstopt, mechanisch iets kapot, slechte bougie, ...
En wat is er voor die rit gebeurt. Was dit direct na de vorige dyno run, of zitten er al ritten tussen? Hebben ze alleen de run gedaan, of ook onderdelen vervangen?
Ik heb daar geen foto.s van..Grafieken van zowel de 150 pk run als de 135 pk run hier delen aub.
"gewoon"15 pk verschil ga je bij een r1 echt niet zo maar merken.. ben benieuwd of er ind e grafieken iets te zien is
En is dit ontstaan direct na de eerste meting? En zo ja, hebben ze alleen een meting verricht of ook nog werkzaamheden, al is het maar de tank er af?Ik heb daar geen foto.s van..
Maar hij loopt nog steeds perfect. Starten en stationair lopen ook. Alleen je voelt dat ie veel minder vermogen heeft... normaal trok die hem in z.n 2 makkelijk op t achtrwiel. En ineens had die daar moeite mee.. vandaar dat ik terug ging naar de "zellfde" testbank. En ja van 150 naar 135 pk.. ze gaan nu alles nakijken. Maar had gehoopt dat iemand het hier ook eens meegemaakt had. En ik misschien zelf dichter bij het probleen zou komen.
Degene die de runs doet heeft ze vast wel opgeslagenIk heb daar geen foto.s van..
Maar hij loopt nog steeds perfect. Starten en stationair lopen ook. Alleen je voelt dat ie veel minder vermogen heeft... normaal trok die hem in z.n 2 makkelijk op t achtrwiel. En ineens had die daar moeite mee.. vandaar dat ik terug ging naar de "zellfde" testbank. En ja van 150 naar 135 pk.. ze gaan nu alles nakijken. Maar had gehoopt dat iemand het hier ook eens meegemaakt had. En ik misschien zelf dichter bij het probleen zou komen.
Bij elk toerental.Ik lees nergens of alleen het topvermogen minder is geworden, of bij elk toerental.
Hebben hem na de eerste meting. 147 pk. Opnieuw afgesteld. Toen 150 pk. Daarna reed die tijdje goed.. maar na ong 100 km vernam dat ik vrrmogen kwijt wasEn is dit ontstaan direct na de eerste meting? En zo ja, hebben ze alleen een meting verricht of ook nog werkzaamheden, al is het maar de tank er af?
Dat hoop ik indd ook. Maar misschien hoor je hier iets waar je de monteur ook weer mee kan helpen.. dat doe ikIk denk dat ze in de werkplaats eerder achter het probleem komen als wij hier op het forum, laat je even weten wat het was als het opgelost is?
Dat is toch wel een belangrijk gegeven.Bij elk toerental.
Jaa maar deze gaf vorige week nog 150.. en na een rit van pak m beet 100 kms nog 135
Die houdt alle opties nog open. Gaat eerst compressie meten en injectie nakijken.Dat is toch wel een belangrijk gegeven.
Wat zegt de man van de testbank ervan?
Oke.. nee ik tank altijd 98.. en de vorige eigenaar ook.Ik zou dan ook even je brandstofpomp na laten kijken
(Tank je toevallig E10?)
Ik was 30 PK kwijt omdat m'n pomp was aangeslagen door oxidatie