Yamaha R3 - A2

Dat is een leuke verrassing van die schokdemper! :t
Ik was er al van op de hoogte 'fully adjustable' door een tussentijds bezoek, maar de rijhoogte versteller wist de monteur dan weer niet. _O- *O*
Die is blijkbaar ook optioneel.

Met alleen de emulsiedemper heb ik al goede ervaringen op mijn BMW G310GS.

Overigens vond hij de standaard vaste afstelling van de OEM delen uit de voorvork helemaal niet slecht.
En de keringen van de voorvork hebben nauwelijks stick & slip.
Bij Hyperpro vervangen ze die vaak voor SKF low friction modellen. :)
 
Dit gaat zeker over die onderste bout waarmee de 'damper rod' vast zit in de vork? Ik heb er een slagschroevendraaier op gezet. Eerst uiteraard op de minimale kracht setting geprobeerd; geen resultaat. Medium dan? Ook niks. Pas bij de maximale setting (200Nm koppel) kwam die bout los... :o
De voorvorkpoot moest tevens helemaal los van het onderste gedeelte.
Ik ben even kwijt hoe dat heet. ;)
Had het maar even onderpoot genoemd. :+
 
dik!

Adreani?
Yes, yes. Toevallig had een verkoper van R3 wielen nog wat liggen
Zijn zoon gaat in het IDM supersport 300 rijden en deze kit werd niet toegelaten.
For Race Use Only las de monteur gisteren op de cartridge. ;)
 
Ja, das omdat als je de demping helemaal dicht draait, de vork ook gewoon niks meer doet :+
 
Ja, das omdat als je de demping helemaal dicht draait, de vork ook gewoon niks meer doet :+
Race use is knetterhard voor de meeste beunhazen. _O- :Y

Hier is het prima, al was de melding wel dat hij er meestal wat op aan moet passen.
Het is ook wel een paar keer open geweest omdat je niet alles aan de buitenzijde kan afstellen.
 
Wat niet dan? zal toch wel links ingaand en rechts uitgaand zijn? of andersom?
 
Wat niet dan? zal toch wel links ingaand en rechts uitgaand zijn? of andersom?
Volgens mij is de uitgaande demping alleen van binnen, maar we hebben de uitleg eigenlijk overgeslagen.
Ook van de achterschokbreker.
Dus ik zal het even navragen en/of misschien zit er nog een boekje bij de verpakking die ik nog op moet halen. O-)
 
Cartuccie_misano_andreani_EVO_4l.jpg

Cartuccie_misano_andreani_EVOl.jpg

Cartuccie_misano_andreani_EVO_3l.jpg
 
Dit gaat zeker over die onderste bout waarmee de 'damper rod' vast zit in de vork? Ik heb er een slagschroevendraaier op gezet. Eerst uiteraard op de minimale kracht setting geprobeerd; geen resultaat. Medium dan? Ook niks. Pas bij de maximale setting (200Nm koppel) kwam die bout los... :o
Hieronder vanaf 4.45 minuten. 8)7
Lastig klus hoor, slijpen, heetstoken, uitboren. :o
Deze vorken zijn wat dat betreft wel een beetje lastig geproduceerd.
 
De Adrenani cartridge is tevens een stuk lichter.
850 gram per poot inplaats van 1120 gram.
Dat scheelt in totaal weer ruim een halve kilo minder.
Dat zal ook bijdragen aan het speelse karakter.
En door de betere vering rijdt het als op rails tot de volgende actie van de rijder. :]
 
Wat een belachelijke constructie! 8)7
In de video zegt de eigenaar van de shop dat dit niet standaard is bij deze vorken waar hij een zeer ruime ervaring mee heeft.
Maar ik weet inmiddels wel anders. _O-
Het is een copie van wat ik de monteur zag doen.
Wat een klasse actie. :}

Hij vertelde ook dat hij dit soort gevallen steeds meer tegen komt.
En dat het geheel er bij een bepaalde nieuwe Honda zelfs alleen onder oliedruk gedemonteerd kan worden.
Ik zie dat de niet Honda dealers en/of gemiddelde monteur al doen. 8)7

Dat geeft vast leuke verrassingen. ;)
70508e477cbe08fa0fff5dfc492f7cc9--funny-sports-pictures-funny-pics.jpg
 
  • Haha
Waarderingen: dgr
Het Akrapoviç systeem is binnen. *O*
Volgende week Vrijdag monteren tegelijk met de duizend beurt.
Blij, blij, blij. :]
 
Laatst bewerkt:
We zien de geluidsopname hier wel verschijnen. *O*
Goed idee.
Gelijk ter plaatse even voor/na.
Hij kan nu al mooie knalletjes geven af en toe.
Het potentieel is hoorbaar. :Y

Mij gaat het vooral om iets high end op de motor te hebben en het lagere gewicht wat natuurlijk verder bij draagt aan een lichte en handelbare motor. :]

Geluid liever niet te veel en nog een beetje onopvallend. :+ ;)
 
Laatst bewerkt:
We zien de geluidsopname hier wel verschijnen. *O*
Ik denk dat die het mooiste is bij een ride through en doorschakelen met de quickshifter.
Misschien eens regelen. 8-)

Maar deze al bestaande video geeft wel een goed beeld van het stationair geluid en lineair in toeren.
Ook het verschil in gewicht is wel leuk om te zien. :)
 
Hmm een hele week droog thuis en morgen de hele dag regen als ik weg moet.
Iets minder comfortabel die 100 km. :')
 
Vanochtend droog buiten, maar gelijk bij de eerste meter regen.
Het zou tussen acht en negen uur gaan regenen voor de rest van de dag
Helaas meer acht uur dan negen. ;)

Nog geen regenpakkie aan en bij de eerste pomp getankt en overwogen om voor slangenmens te gaan spelen.
Nee, laten we maar gewoon doorrijden.

Onderweg richting Alphen aan de Rijn de A4 gekozen, maar moest de A20 richting Bodegraven. Ships.
Even een shortcut halverwege de A4 en een beetje gas erop. :]

Op tijd bij de motorzaak om negen uur waar ze gelijk begonnen en inmiddels drie uur en een kwartier verder.
Zit er iets tegen. :? :)
 
Misschien hebben ze geconstateerd dat er iemand in de voorvork heeft lopen hakken en zagen :+
_O-

De andere vering is zeker opgevallen!! :+

Hij is net klaar. En alles wat ik wilde is gelukt. :}
  • 1.000 kilometer beurt.
  • Eigen magnetische aftapplug geplaatst.
  • " " R&G beschermkappen op het blok gemonteerd.
  • " " Clean air block-off plates er op en overloop kannetje (-1 kilo) gedemonteerd.
  • Akrapoviç full race systeem er op.
 
Terug
Bovenaan Onderaan