YAMAHA SZR 660 [DEEL 6] super single still going strong

Heeft iemand enig idee of een TZR 250 3XV achterbrug in het SZR frame past? Dit om een bredere achterband toe te passen..

Tevens een ultrasoon gereinigde set carburateurs met Dynojet stage 3 set te koop voor de liefhebber, afgestemd op een stage 1 nokkenas, 2 losse K&N filters en laser einddemper met standaard voorbochten. Ik verkoop deze set ivm de overstap naar Mikuni’s.
 
Heeft iemand enig idee of een TZR 250 3XV achterbrug in het SZR frame past? Dit om een bredere achterband toe te passen..

Tevens een ultrasoon gereinigde set carburateurs met Dynojet stage 3 set te koop voor de liefhebber, afgestemd op een stage 1 nokkenas, 2 losse K&N filters en laser einddemper met standaard voorbochten. Ik verkoop deze set ivm de overstap naar Mikuni’s.
Het frame en achterbrug is natuurlijk van een tweetakt racer, maar dan de TZR 125 4DL.
Ik kan me niet voorstellen dat de 250 een bredere band heeft dan de SZR?
 
Heb je de mikuni's 2ehands weten te vinden ? Ik zou die zelf ook nog graag willen.
Jouw oude szr loopt nu eigenlijk best aardig, twijfel nog of ik van alles ga veranderen.
Nu ook met TZR tank met normale benzinekraan, wat een genot !
 

Bijlagen

  • IMG_20230513_115935.jpg
    IMG_20230513_115935.jpg
    181,8 KB · Weergaven: 29
  • IMG_20230506_095438.jpg
    IMG_20230506_095438.jpg
    613,3 KB · Weergaven: 27
Heb je de mikuni's 2ehands weten te vinden ? Ik zou die zelf ook nog graag willen.
Jouw oude szr loopt nu eigenlijk best aardig, twijfel nog of ik van alles ga veranderen.
Nu ook met TZR tank met normale benzinekraan, wat een genot !
Kijk eens aan! Wat super om te horen :)
Ik heb ze 2e hands vanuit Duitsland gekocht, ben benieuwd hoeveel verschil het zal gaan maken tegenover de “standaard” carburateurs. Mocht je interesse hebben om carb’s met dynojet te testen dan mag dat, als het niks is stuur je ze weer terug👌
Mijn blok reserve ligt momenteel bij MVS, als hij klaar is heb ik nog wat snel spul over:

Stage 1 nokkenas
“open” CDI-unit (niet programmeerbaar)
 
Het frame en achterbrug is natuurlijk van een tweetakt racer, maar dan de TZR 125 4DL.
Ik kan me niet voorstellen dat de 250 een bredere band heeft dan de SZR?
De 250’s (3XV) heeft een “4.5 tegenover de “4.0 van de SZR. Bijkomend voordeel is dat er wat ruimere keuze is in de soorten banden en de 3XV achterbrug is ook een paar mm langer
 
Heb je de mikuni's 2ehands weten te vinden ? Ik zou die zelf ook nog graag willen.
Jouw oude szr loopt nu eigenlijk best aardig, twijfel nog of ik van alles ga veranderen.
Nu ook met TZR tank met normale benzinekraan, wat een genot !
De TZR tank maar de zitpositie ook wat sportiever hè, die van mij zit er ook inmiddels op! Had wel wat moeite om de brandstofmeter over te zetten maar ook dat is gelukt :)
 
Heb je de mikuni's 2ehands weten te vinden ? Ik zou die zelf ook nog graag willen.
Jouw oude szr loopt nu eigenlijk best aardig, twijfel nog of ik van alles ga veranderen.
Nu ook met TZR tank met normale benzinekraan, wat een genot !
Oh ik zie nu pas dat het geen TZR 125 is, is het van een 50 cc’er?
 
Klopt, een tank van de oudere en zwaardere tzr waren lastig te vinden.
Pakt heel mooi uit, zal er eens een betere foto van maken.

Heb je enig idee wat het verschil is ?
Hij loopt eigenlijk goed nu.
 
Klopt, een tank van de oudere en zwaardere tzr waren lastig te vinden.
Pakt heel mooi uit, zal er eens een betere foto van maken.

Heb je enig idee wat het verschil is ?
Hij loopt eigenlijk goed nu.
Nee ik heb nooit met de standaard set-up van de carburateurs in combinatie met de stage 1 nokkenas/uitlaat/CDI gereden dus zou niet weten of het verschil maakt. De gehele set-up was goed voor 58pk op het achterwiel. Nu ligt het blok bij MVS voor stage 4 nokkenas, 102 zuiger, titanium drijfstang etc., zou goed moeten worden voor zo’n 75-85pk :)
 
Ben heel benieuwd!

Ik kan me niet indenken dat dezelfde carburateur een verbetering geeft.
Kijk dan liever verder voor flatslides, maar verwacht daar ook geen grote winst van eigenlijk.
 
Ben heel benieuwd!

Ik kan me niet indenken dat dezelfde carburateur een verbetering geeft.
Kijk dan liever verder voor flatslides, maar verwacht daar ook geen grote winst van eigenlijk.
Heb een keer vergeleken std carbs tov 34/38 mikuni. Bijna geen verschil.
Dit was op een 80 pk blok.
Opname mikuni is wel directer.
 
Heb een keer vergeleken std carbs tov 34/38 mikuni. Bijna geen verschil.
Dit was op een 80 pk blok.
Opname mikuni is wel directer.
Had je de standaard carb’s wel aangepast of waren ze echt helemaal standaard? Anders is het eigenlijk veel geld voor Mikuni’s die weinig doen…
 
Ben heel benieuwd!

Ik kan me niet indenken dat dezelfde carburateur een verbetering geeft.
Kijk dan liever verder voor flatslides, maar verwacht daar ook geen grote winst van eigenlijk.
Er staat nog een setje Mikuni’s op marktplaats, alleen wil de verkoper er wel €500,- voor hebben….😅
 
Heb je een link naar die advertentie?

In mijn optiek spelen er 2 dingen met een carburateur
Een juist mengsel
Zoveel mogelijk mengsel de cilinder in krijgen.

Als de doorlaat dus niet perse groter wordt of de venturi efficiënter zal een andere carburateur niks uit maken.
Als bij beide het mengsel juist is, maakt dat ook niks uit.
 
Heb je een link naar die advertentie?

In mijn optiek spelen er 2 dingen met een carburateur
Een juist mengsel
Zoveel mogelijk mengsel de cilinder in krijgen.

Als de doorlaat dus niet perse groter wordt of de venturi efficiënter zal een andere carburateur niks uit maken.
Als bij beide het mengsel juist is, maakt dat ook niks uit.
 
Oh dan heb ik een koopje voor €300😂
Dat is het zeker!
Ha, alsof iemand een leven lang motoren en onderdelen gespaard heeft en op een ochtend bedenkt: weet je, eigenlijk vind ik Muz Skorpions maar stom! :P
 
Had je de standaard carb’s wel aangepast of waren ze echt helemaal standaard? Anders is het eigenlijk veel geld voor Mikuni’s die weinig doen…
Veer verwijderd uit vacuüm carb en sproeier opgeboord, maat weet ik niet meer Dick Hoogland wist dat uit zijn hoofd.
 
@Thumper , 53pk op het wiel is goed voor een standaard blok.
Mijn 600ss liep geen streep harder(de gele).
Tot Oss?

De szr is wachten tot de blokken klaar zijn, ik hoop er in Juli Ecuyers mee te doen.
Blok1: 101 Wiseco hogedruk zuiger, Carillo drijstang, titanium klepveren, grotere uitlaatkleppen, stage4 nokkenas, stage4 geflowde kop
Blok2: 101 Wiseco hogedruk zuiger, Wossner drijfstang, licht geflowde kop
De uitlaat hebben we zelf gemaakt, het is een 2 in 1 die niet knijpt op het broekstuk.
Keihin FCR vlakschuiven icm tzr 3ma tank
Silent Hektik bobine +ignitech
 
Hier vandaag en morgen op Ecuyers.
Er rijdt ook een SZR mee. :9
 
Terug
Bovenaan Onderaan