YAMAHA SZR 660 [DEEL 6] super single still going strong

Intussen de nieuwe accu ingebouwd.
Maar hij wil nog niet starten.
Af en toe springt ie aan om daarna gelijk weer uit te vallen.
Ook een vlam gehad uit de carburateur, en een paar haartjes op mn arm minder.
Ik wilde de bougie eens checken maar ik kwam tot de conclusie dat ik geen 18 hex bougiedop heb.
Die is nu besteld met een nieuwe bougie en deze komen morgn binnen.
Toch komt er een vreemd geluid in mijn beleveing uit de startmotor.
Hij kreunt en klapperd.
Zie bijgevoegd filmpje.




Wat een lastige starter is dit zeg.
 
Laatst bewerkt:
Iemand hier bekend met een SZR met een Ducati 916 voorkuip en ik denk superlight achterkuip, in het zwart? Zag hem een tijdje terug rijden in Hilversum en ik moest het kenteken opzoeken om er achter te komen dat het om zo'n leuke supersingle ging.
 
Toch een prestatie om meer olie te verbruiken dan een 2-takt.

Zal wel een logische verklaring zijn voor het dry-sump systeem....
 
Dames/heren,

Een vriendin van me heeft een SZR en vraagt me de staat van de motor te checken. Zijn er nog speciale punten waar ik rekening mee moet houden? Heb al gezien dat de kettingslider op de achterbrug kapot is... en zeer lastig te verkrijgen. Iemand een tip?

Gr. Kees
 
Op duitse szr Facebook waren ze bezig met een 3d geprinte variant. Weet niet of dat wat geworden is.

Verder zijn vooral in het begin olie verbruik goed in de gaten houden, wat niet makkelijk is qua dry sump.
 
Hoe staat het met het onderhoud? Bougie is een rotklus om te vervangen dus kan nog wel eens overgeslagen worden, net zoals kleppen stellen. Olie is ook een punt al verbruikt de szr wel vrij veel standaard. Uitlaat bevestigingspunten willen nog wel eens scheuren of afbreken. Tenminste, dat was het geval bij die van mij :')

Verder weinig bijzonderheden op te merken.
 
Ik ken de fietsen verder helemaal niet. Maar ik ging een frame lassen voor een bekende (kijk maar even op de vorige pagina). De frames willen blijkbaar nogal eens scheuren op de plekken waar het blok gemonteerd zit.... Zal niet eenvoudig te checken zijn denk ik.
 
Op duitse szr Facebook waren ze bezig met een 3d geprinte variant. Weet niet of dat wat geworden is.

Verder zijn vooral in het begin olie verbruik goed in de gaten houden, wat niet makkelijk is qua dry sump.
Thnx. Heb jij toevallig nog een link ofzo waar ik dat zou kunnen vinden? Heb wel even gezocht, maar niet gevonden..
 
Hoe staat het met het onderhoud? Bougie is een rotklus om te vervangen dus kan nog wel eens overgeslagen worden, net zoals kleppen stellen. Olie is ook een punt al verbruikt de szr wel vrij veel standaard. Uitlaat bevestigingspunten willen nog wel eens scheuren of afbreken. Tenminste, dat was het geval bij die van mij :')

Verder weinig bijzonderheden op te merken.
Ik gok dat kleppen stellen en de bougie vervangen wel nodig is.. Maar hè... Het seizoen is toch afgelopen. Frame in de gaten houden is wel even een goede..
 
Heren,

Welke olie gebruiken jullie op de SZR660? In het WPH lees ik Shell Super 4TX 20W-50... Maar die is natuurlijk niet meer te krijgen...

Dealer zegt halfsyntheet, maar ik heb ergens gelezen over een minerale olie...
 
Laatst bewerkt:
Die is nog wel te krijgen alleen stervensduur. Ik gooi er wel 20w-50 in maar volgensmij halfsyntheet. Ik zal thuis nog eens even kijken. Die shell is wel mineraal
 
Heren... inmiddels een project-SZR in de schuur staan om het nodige onderhoud te plegen. Nu valt mij op dat de vorige eigenaar bij de voorste remklauw heeft zitten beunen aan de bevestigingsbouten. De bovenste bout is een M8 (met een stuk slang erom heen :X8)7), de onderste is een M10 zoals het hoort. Ik vermoed dat iemand de draad uit de remklauw heeft gejast. Herkent iemand dit? Ik neem aan dat jullie gewoon netjes beide bouten sleutelwijdte 14 hebben?
 
Heren... inmiddels een project-SZR in de schuur staan om het nodige onderhoud te plegen. Nu valt mij op dat de vorige eigenaar bij de voorste remklauw heeft zitten beunen aan de bevestigingsbouten. De bovenste bout is een M8 (met een stuk slang erom heen :X8)7), de onderste is een M10 zoals het hoort. Ik vermoed dat iemand de draad uit de remklauw heeft gejast. Herkent iemand dit? Ik neem aan dat jullie gewoon netjes beide bouten sleutelwijdte 14 hebben?
De sleutelwijdte maakt niet zoveel uit, het gaat om de draad van de bouten.
De draad in de vork remklauw zou je kunnen fiksen met een helicoil. Even opletten welke draad, meestal zitten remklauwen met fijne draad maar de SZR met Brembo’s dan net weer niet, M10 spoed 1,5.
Zoiets
https://www.bol.com/nl/nl/p/m10-x-1-5-schroefdraad-reparatiesets-v-coil-helicoil/9300000079308107/
 
Laatst bewerkt:
Heren... inmiddels een project-SZR in de schuur staan om het nodige onderhoud te plegen. Nu valt mij op dat de vorige eigenaar bij de voorste remklauw heeft zitten beunen aan de bevestigingsbouten. De bovenste bout is een M8 (met een stuk slang erom heen :X8)7), de onderste is een M10 zoals het hoort. Ik vermoed dat iemand de draad uit de remklauw heeft gejast. Herkent iemand dit? Ik neem aan dat jullie gewoon netjes beide bouten sleutelwijdte 14 hebben?
16996959604417811637731642009438.jpg


15 zelfs 8)7

Maar wel een fijn idee om te weten dat de vorige eigenaar dus incapabel was en aan de remmen heeft lopen klooien.
 
16996961763501052496979462057042.jpg

Schroefdraad zelf is niet zo bijzonder. Dit is gewoon een doosje van de lidl met moeren en die past gewoon. Staat helaas niet op welk schroefdraad het is
 
IMG_0469.jpeg

Ja als we zo gaan beginnen O-) De SZR voorvork in m’n TRX heeft 4 titanium bouten van 12mm. :P

Ik heb er in zitten: M10X35 Pitch1.5mm
 
Terug
Bovenaan Onderaan