YAMAHA SZR 660 [DEEL 6] super single still going strong

Na een schitterend weekend op Pottendijk is er wat gesneuveld.

Dus op zoek naar een complete kuip, liefst in het blauw, een rechter clipon en een schakelpedaal, liefst met spelingsvrije gewrichten.

Een motor voor onderdelen zou eventueel ook kunnen.

Sorry @Fedjefissa ik ben niet voorzichtig met je motor geweest :-0
Phoooeh meen je niet! Jij verder helemaal ok? En de motor nog goed? Ik heb hier nog clipons liggen evt. stuur maar een berichtje
 
Ik heb er al 1 gekocht, maar als de huidige valfrequentie halveert heb ik er zondag al 1 nodig O-)

Ik kan wel wat hebben, het gaat vooral lang duren om het vertrouwen (in de voorrem) terug te krijgen.

Zondag mag ie los bij de SAM in Zwaagdijk 😀
 
Ik heb mijn remleiding voor vervangen (klauw niet leeg) maar heb hem daarna gewoon in 1 keer zonder problemen kunnen vullen en ontluchten.
 
Dan zit er hoogstwaarschijnlijk een zootje bagger in je remklauw en heb je de boel binnen no-time aan de kook.
Geen probleem zolang je je in Nederland aan de snelheid houdt :+
 
Ik heb er al 1 gekocht, maar als de huidige valfrequentie halveert heb ik er zondag al 1 nodig O-)

Ik kan wel wat hebben, het gaat vooral lang duren om het vertrouwen (in de voorrem) terug te krijgen.

Zondag mag ie los bij de SAM in Zwaagdijk 😀
Zag 2 szr,en rijden in Zwaagdijk.
Mooie dag👍
 
Inmiddels zijn er een stuk of 4/5 mono's als ik het goed heb.
Als ze nu allemaal eens op komen dagen zou dat een leuke omslag zijn.

Je naam vermoed dat je ook met een mono race ?
 
Inmiddels zijn er een stuk of 4/5 mono's als ik het goed heb.
Als ze nu allemaal eens op komen dagen zou dat een leuke omslag zijn.

Je naam vermoed dat je ook met een mono race ?
Onk supermono gereden 2000-2009. Verleden jaar nog een crt dag mee gedaan.
37A317ED-ADC0-4881-A2AD-C853E9306EBF.jpeg
0F2BB159-2A0D-493D-BDF2-97FE2CD98615.jpeg
 
Wauw heul gaaf. Helemaal dat je dezelfde motor nog hebt.
Denk ook dat de huidige mono rijders graag even alle info uit je willen schudden O-)

Edit : verkeerde topic
 
Ik zwaai af. De SZR verkocht aan een liefhebber. Ga me weer concentreren op mijn 2 en 4 cilinder fietsen. Blijf wel dit topic volgen. En jullie nog veel plezier op de mono................
 
De SZR mag komende tijd aardig aan het werk dus ik wou hem nog een update geven.
Zoek de volgende onderdelen, misschien heeft of weet iemand wat ?

Een betere (flatslide) carburateur Mikuni 34/65 bv.
Remschakelset die liefst kant en klaar past :+ de standaard pook lijkt niet bestand tegen wat ruwer gebruik.
Ik ga proberen omgekeerd te schakelen, maar vraag me af of dat verstandig is.
Kuipframe en eventueel kuipwerk.
Radiateur
 

Bijlagen

  • FB_IMG_1659108249080.jpg
    FB_IMG_1659108249080.jpg
    131 KB · Weergaven: 19
Heb nog een kuip liggen voor szr660 van een Aprilia 125

Is blauw gespoten.

Groetjes Dennis
 

Bijlagen

  • 1367390978794.jpg
    1367390978794.jpg
    37,8 KB · Weergaven: 28
Hoe kom je er nou achter welke kuip/plaatdelen passen op welke motor? Ik hoor vaker dat ze de plaatdelen van een Aprilia 125 gebruiken. Maar is dat dan gewoon plug and play of moet je nog allerlei aanpassingen doen?
 
De SZR mag komende tijd aardig aan het werk dus ik wou hem nog een update geven.
Zoek de volgende onderdelen, misschien heeft of weet iemand wat ?

Een betere (flatslide) carburateur Mikuni 34/65 bv.
Remschakelset die liefst kant en klaar past :+ de standaard pook lijkt niet bestand tegen wat ruwer gebruik.
Ik ga proberen omgekeerd te schakelen, maar vraag me af of dat verstandig is.
Kuipframe en eventueel kuipwerk.
Radiateur
Ik vond het originele schakelpedaal ‘vaag’ schakelen door speling e.d. Een pedaal rechtstreeks op de as - van ik meen een XT500 of XT600 - maakt het omgekeerd én veel directer doordat het scharnierpunt vervalt.
 
Absoluut, echt heel blij mee.
Nu gezocht een Mikuni tm34-b65.... (Of iets vergelijkbaars)
 

Bijlagen

  • VID-20220912-WA0006.mp4
    2,1 MB
Wisten jullie dat de toeter van een SZR plug and play is op een Daihatsu cuore? Ik ook niet totdat ik vlak voor de apk er achter kwam dat de toeter van de cuore overleden was _O-

Dit jaar zo'n 2k met de SZR gereden na de motor wissel. Hebben jullie nog km's gemaakt?
 
Terug
Bovenaan Onderaan