Yamaha TDM 850 en 900 Topic DEEL 5

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zijn er nog TDMmers die een mooie motordag willen beleven op zondag 1 juni?

2e Kompenijster MotorMeeting te Jubbega, vanaf 11.00 uur verzamelen bij MFC de Kompenije, daarna hebben we 2 toertochten uitgezet van een 90 - 120 km per rit.
start van de eerste rit zo tegen 12.00 uur, tweede rit om circa 14.30 uur.

we rijden in verschillende tempogroepen met een voorrijder die de route in zijn/haar navigatie heeft. dus lekker ontspannen rijden voor iedereen! :]

Daarnaast gezellig kletsen met andere motorrijders en bezoekers!

deelname kost € 12,00 incl. koffie, appelgebak en warme hap na de route.
(wat er overblijft aan geld wordt aan een goed doel binnen ons dorp besteed!)

opgeven via: kmmjubbega-2013@hotmail.com

wil je evt. voorrijder zijn, of de route ontvangen, geef het even aan bij je opgave

groet,

Pieter Hessels
 
Ik ben er weer hoor mannen! en heb nog wel weerstandjes liggen!

10 dagen op een 1 pitter (XY600) op Kreta getoerd!
ook geen straf...

groet,

Pieter

Mm, 10 dagen Kreta...zucht :') Ik wil nooit meer terug als ik op dergelijke plaatsen ben :P
Maarre, over het led achterlicht en het abs gedoe, hoe zit het nou?
Ik heb slechts af en toe dat het lampje knippert, kan dat dan door de ledlamp komen??
 
ABS meet je achterlicht door en die is normaal 5 en 21 watt een led zit op nog geen vijf dus dat gaat een electronica probleem geven. Als de ABS lamp knippert hoeft het niet zo te zijn dat het niet werkt.

Een 21 weerstand in de schakeldraad naar je remlicht zorgt ervoor dat je ABS denk gellukkig lampje is heel.
 
ABS meet je achterlicht door en die is normaal 5 en 21 watt een led zit op nog geen vijf dus dat gaat een electronica probleem geven. Als de ABS lamp knippert hoeft het niet zo te zijn dat het niet werkt.

Een 21 weerstand in de schakeldraad naar je remlicht zorgt ervoor dat je ABS denk gellukkig lampje is heel.

Duidelijke uitleg, dat snap ik. Het is wel een beetje vreemd dat ie dan niet altijd een storing geeft. Het gaat dagenlang goed, en dan zomaar ineens knippert het lampje weer. Je zou verwachten dat ie dat dan altijd doet...maar ja, electronica...
Daarom rij ik dus een TDM, omdat er relatief weinig van die rotzooi opzit, behalve het ABS :')
maar goed, daar heb ik dan ook bewust voor gekozen :P
 
Duidelijke uitleg, dat snap ik. Het is wel een beetje vreemd dat ie dan niet altijd een storing geeft. Het gaat dagenlang goed, en dan zomaar ineens knippert het lampje weer. Je zou verwachten dat ie dat dan altijd doet...maar ja, electronica...
Daarom rij ik dus een TDM, omdat er relatief weinig van die rotzooi opzit, behalve het ABS :')
maar goed, daar heb ik dan ook bewust voor gekozen :P

Die van mij deed exact hetzelfde. :Y
De enige regelmaat die ik erin kon vinden was, dat als ik hard remde tot een volledige stop, dan ging het ABS lampje gegarandeerd branden. Maar zo nu en dan ook zomaar.
Ik ben voorlopig terug gestapt naar de gewone lamp met rode beglazing. Wat ik ook veel zie is het lampje met ipv. een stroomdraadje een hele bundel (Tros) diodes. Maar of dat hetzelfde probleem zal geven, weet ik dus niet. Wel mooi vind ik het blijvende volledig rode licht. Dat komt dan exact overeen met mijn topkoffer stoplicht *D
Die lampjes zijn online maar 3 a 4 euro, dus die gok neem ik gewoon ...
 
Bij hard remmen kan het een verschil zijn in voor en achter. Sommige banden matchen niet met ABS. Twee verschillende merken of bijvoorbeeld een iets hogere of lagere achterband. Ooit eens een Toyota (auto) meegemaakt met een ABS storing en na vier nieuwe banden van hetzelfde merk de storing nooit meer gehad. Afrolmaat is dan dus van belang.
 
Bij hard remmen kan het een verschil zijn in voor en achter. Sommige banden matchen niet met ABS. Twee verschillende merken of bijvoorbeeld een iets hogere of lagere achterband. Ooit eens een Toyota (auto) meegemaakt met een ABS storing en na vier nieuwe banden van hetzelfde merk de storing nooit meer gehad. Afrolmaat is dan dus van belang.

Beiden nieuwe Michelin PR4.
Denk eerder dat de ABS (staat standaard achter vrij gevoelig) geactiveerd wil worden, maar een storing doorkrijgt door de LED unit. (Maar ik ben geen expert :P )
 
Zojuist even aan een CLUB genoot gevraagd die ook een LED lamp heeft op een motor met A B S. Een weerstand er tussen en de boel functioneert prima!
 
Ketting opspannen vraagje.
Als je het boekje goed lees zou je zeggen dat de ruimte tussen brug en ketting 5 a 6 cm moet zijn.
Interpreteer ik dit goed?
cd606d482edfbe24a366c963ce9e02e9.jpg
 
Da's te makkelijk :P

:+

Wilde wel graag vol rood licht achter (even als mijn topkoffer remlichten).
Deze unit gaf zo'n beetje blauwig/roze/rood licht en de combinatie vond ik niet mooi.
Een weerstandje voldeed dus niet :+

Is die van jouw wel vol rood dan?
 
Wilde wel graag vol rood licht achter (even als mijn topkoffer remlichten).
Deze unit gaf zo'n beetje blauwig/roze/rood licht en de combinatie vond ik niet mooi.
Een weerstandje voldeed dus niet :+

Is die van jouw wel vol rood dan?

Jazeker, zo rood als rood kan zijn *D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan