Yamaha TDM 850 en 900 Topic Deel 6

Icm de stepjes was dat niet handig.. zit ik er steeds met mn hoeven er tegenaan te schoppen.
En de borstkappen konden er dan niet af zonder ze te moeten demonteren. Is nu geen probleem.
Maar had ze idd net zoals jij kunnen monteren.
Vandaag ook nog maar even het balhoofd nagetrokken want dat geknak bij hard remmen blief ik niet zo.
Dat stond ook nog op m'n todo lijstje voordat ik een maand terug werd aangereden.... nu maar afwachten wat ik krijg van
de verzekering... :-(
 
Oops.. balen en zonde.
Zelf ongeschonden gebleven?
Als je nog onderdelen nodig hebt...
Ik wel verder, mijn vrouw door haar jethelm (ze zat achterop) haar kin geschaafd en tand door de lip... een bestuurder van zo'n kleine vrachtwagen oplegger combi zag me compleet over het hoofd... en gaf gas toen ik bijna voorbij was, das ons geluk anders zaten onze rechterbenen ertussen...
Maar goed, ik w8 nu al bijna een maand op de afhandeling,...
Bedankt voor het aanbod, eerst afw8en of ie total loss verklaart wordt... en dan zien we wel weer
 
Ik wel verder, mijn vrouw door haar jethelm (ze zat achterop) haar kin geschaafd en tand door de lip... een bestuurder van zo'n kleine vrachtwagen oplegger combi zag me compleet over het hoofd... en gaf gas toen ik bijna voorbij was, das ons geluk anders zaten onze rechterbenen ertussen...
Maar goed, ik w8 nu al bijna een maand op de afhandeling,...
Bedankt voor het aanbod, eerst afw8en of ie total loss verklaart wordt... en dan zien we wel weer
Succes met het letsel van je vrouw, hoop dat de afhandeling een beetje wil vlotten en jouw kant op komt. Ik heb nog een origineel stuur liggen met trilnokken en de boogjes ter bevestiging. Mocht je behoefte hebben? Ook nog een bovenkuip, wel met montage schade.
 

Bijlagen

  • IMG_20210321_133506.jpg
    IMG_20210321_133506.jpg
    262,1 KB · Weergaven: 14
  • IMG_20210321_133452.jpg
    IMG_20210321_133452.jpg
    499,3 KB · Weergaven: 14
  • IMG_20210321_133536.jpg
    IMG_20210321_133536.jpg
    269,8 KB · Weergaven: 14
Laatst bewerkt:
2 sensoren geplaatst; koeler ingang en op olietank.
Niet omdat het moit maar vind het leuk om het temp.verloop te zien/volgen.
 
Ja, met zoiets dus.
Ingebouwd in de re. handkap dus goed beschermd en nauwelijks zichtbaar.
Schakelaar zie je li boven.
Heb me 20 jaar met ratbikes bezig gehouden en gebouwd en funktie boven vorm is dan meer het motto boven bling en mooi.
Siliconenkit is een prachtige uitvinding.
P1020619.JPG
Het gaat me niet eens om de preciese waarden maar dit geeft voldoende inzicht in wat er gaande is en wanneer.
Alle 4 aangelegde stroompunten zijn inmiddels bezet;
handvatverwarming
verstralers
usb
sensoren.
 
Ja, met zoiets dus.
Ingebouwd in de re. handkap dus goed beschermd en nauwelijks zichtbaar.
Schakelaar zie je li boven.
Heb me 20 jaar met ratbikes bezig gehouden en gebouwd en funktie boven vorm is dan meer het motto boven bling en mooi.
Siliconenkit is een prachtige uitvinding.
Bekijk bijlage 1645354
Het gaat me niet eens om de preciese waarden maar dit geeft voldoende inzicht in wat er gaande is en wanneer.
Alle 4 aangelegde stroompunten zijn inmiddels bezet;
handvatverwarming
verstralers
usb
sensoren.
Ik heb op mijn TDM 900 verstralers, handvat-verwarming en navigatie. De motorzaak waar ik altijd het onderhoud laat doen waarschuwt om niet alles tegelijk te gebruiken, de spanningsregelaar kan dat mogelijk niet aan? Voor jou kan mogelijk het zelfde gelden, wat denk jij hiervan?
 
Laatst bewerkt:
Zou best kunnen maar wat ik trek aan stroom is niet zoveel;
verstralers samen 24W, usb (nav. via mobiel) vrijwel niets, handvatverwarming minimaal en zelden in gebruik, uitleesding bijna niets.
Als ik al boven de 5A extra kom (= 60W) is het veel en dat moet ie aankunnen.
Als ik de koplampen vervang door LED is er helemaal niets meer aan de hand.
En indien toch stuk dan komt er een carmo-ding op.
Kan me overigens niet herinneren dat ik daar ooit iets over gelezen heb mbt de TDM900 en stroom maar zal eens op zoek gaan.

Wat ik vond was op de TDM/JBX-site en dan betreft het modeljaar 91-95, de 850 VD3.
Maar goed, een gewaarschuwd mens.. enz. :t
 
Laatst bewerkt:
Zou best kunnen maar wat ik trek aan stroom is niet zoveel;
verstralers samen 24W, usb (nav. via mobiel) vrijwel niets, handvatverwarming minimaal en zelden in gebruik, uitleesding bijna niets.
Als ik al boven de 5A extra kom (= 60W) is het veel en dat moet ie aankunnen.
Als ik de koplampen vervang door LED is er helemaal niets meer aan de hand.
En indien toch stuk dan komt er een carmo-ding op.
Kan me overigens niet herinneren dat ik daar ooit iets over gelezen heb mbt de TDM900 en stroom maar zal eens op zoek gaan.

Wat ik vond was op de TDM/JBX-site en dan betreft het modeljaar 91-95, de 850 VD3.
Maar goed, een gewaarschuwd mens.. enz. :t
Ik hoor graag als je er iets over vindt.
 
Heb nu een uurtje zitten zoeken naar dat evt. probleem maar kan echt niets vinden daarover.
Niet in NL en ook niet daarbuiten.
Maar zoals gewoonlijk; overdaad schaadt en gwoon je verstand gebruiken denk ik.
Daar heb ik mbt motoren kennelijk nét genoeg voor hoewel dat met de TDM nog moet blijken natuurlijk. want die heb ik pas een maandje of 2...*O*
 
ik heb nog een oude handverwarming met slechts 2 standen; opwarmstand met 46W = volvermogen en regulier met 18W.
Dus die 18W is 1.5A en dat werkt prima en normaliter gebruik ik alleen die.
Heb ook nog een gloednieuwe liggen met 5 standen maar mwah.. leidt alleen maar af ;)
 
De TDM 900 is verkocht! Was, en is, een fantastische motor maar heeft nu plaats gemaakt voor een BMW GS. Ik heb er 8 jaar van genoten en zal hem iedereen adviseren als een prachtige toermotor waar ook zeker heel sportief mee te rijden is.
 
Zou best kunnen maar wat ik trek aan stroom is niet zoveel;
verstralers samen 24W, usb (nav. via mobiel) vrijwel niets, handvatverwarming minimaal en zelden in gebruik, uitleesding bijna niets.
Als ik al boven de 5A extra kom (= 60W) is het veel en dat moet ie aankunnen.
Als ik de koplampen vervang door LED is er helemaal niets meer aan de hand.
En indien toch stuk dan komt er een carmo-ding op.
Kan me overigens niet herinneren dat ik daar ooit iets over gelezen heb mbt de TDM900 en stroom maar zal eens op zoek gaan.

Wat ik vond was op de TDM/JBX-site en dan betreft het modeljaar 91-95, de 850 VD3.
Maar goed, een gewaarschuwd mens.. enz. :t
Ik heb inmiddels de H3 van m'n verstralers vervangen voor 35W ipv de standaard 55W. Ik vraag nu beduidend minder van m'n dynamo/spanningsregelaar.
 
  • Leuk
Waarderingen: JPi
Gisteren het doublelightkastje gemonteerd en wat plastik kuip-bevestigingspunten verstevigd met glasvezeldoek enzo. Sommige waren aan het scheuren.
Vervolgens geprobeerd om me aan te melden bij de gelijknamige club maar dat lukt niet.
Naam huidige penningmeester nog steeds niet kunnen vinden ondanks het doorspitten van het eea en mijn emailadres mag kennelijk ook niet??
Nouja.. dan maar niet.
 
Ik heb afgelopen winter een nieuwe boven-kuip, het grijs/zwarte deel gekocht en gemonteerd. Bij de oude waren bevestigingspunten niet meer oké, ook was er (de)montage schade. 250€ voor een origineel Yamaha kuip, in kleur. Foto is de oude.
 

Bijlagen

  • IMG_20210321_133536.jpg
    IMG_20210321_133536.jpg
    269,8 KB · Weergaven: 7
  • Leuk
Waarderingen: JPi
Bij mij zit eea weer goed vast. Vooralsnog niets nieuws nodig. 8-)
En 4l verse olie erin gedaan.
 
Laatst bewerkt:
Gisteren het doublelightkastje gemonteerd en wat plastik kuip-bevestigingspunten verstevigd met glasvezeldoek enzo. Sommige waren aan het scheuren.
Vervolgens geprobeerd om me aan te melden bij de gelijknamige club maar dat lukt niet.
Naam huidige penningmeester nog steeds niet kunnen vinden ondanks het doorspitten van het eea en mijn emailadres mag kennelijk ook niet??
Nouja.. dan maar niet.
Naam van de penningmeester heb je toch niet nodig? Volgens mij kun je op de site gewoon aanmelden. Eerst even lid worden op het forum, en dan naar de link 'Clublid worden' op de site.
 
Ben na een aantal pogingen gestopt, kwam er niet doorheen.
Zal wel iets over het hoofd gezien hebben ??
Soit.
 
De oliewissel van gps naar motul5100 is best wel merkbaar.
Wellicht dat dit slechts het verschil is tussen, volgens zeggen van dealer...., olie van 3k km oud en de nieuwe.
Heb er toch maar versche in gedaan want die dealer heeft wel meer onzin verkondigd mbt deze motor.
Better safe dan sorrie oid.8-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan