Yamaha TDM 850 en 900 Topic Deel 6

Zo, het weekend feestje zit er weer op!
met een geslaagde Mid Zomer Meeting hier bij HPS Motoren.
met een 100 deelnemers, lekker eten en leuke bands!
 
Even iets anders... heeft iemand nog een paar originele oranje knippers liggen van een 900? Iemand is zo goed geweest rechtsachter eraf te stoten/slopen dus die mist.
Alleen een glaasje is al goed genoeg. Moet wel een motor knipperlicht zijn en niet een van de originele kofferbeugels, want die passen dus niet
 
Ik wil nieuwe remblokkene kopen. Nu zie ik dat er verschillende blokkjes tekoop zijn.

Organische
Organische kevlar
Gesinterde
Gesinterde & koper gebaseerd


Welke van deze zouden jullie adviseren?
 
Laatst bewerkt:
Ik zou gewoon voor de organische gaan. Heb pas de gesinterde van mijn Diversion afgehaald omdat de motor trilde bij stevig remmen. Nu heb ik weer organische en rem ik weer normaal. Kan qua remvermogen niet veel verschil merken. Ook ben ik gewaarschuwd dat van gesinterde blokken je remschijven harder slijten. Of dat waar is kan ik niet beoordelen.
 
de kopergesinterde remblokken gaan langer mee.
op normale standaard remschijven weinig verschil met de organische.
Maar zet nooit gesinterde blokken op gietijzer/stalen remschijven.
dan worden de schijven opgevreten...

de carbon of kevlar blokken remmen erg agressief, leuk en nuttig op circuit, ongewenst op straat, want je ligt zo onderuit.
wij gebruiken ze op de race-TRX, maar bij de eerste proefstop maakte ik al een onbedoeld stoppie, zo hard grijpen ze aan.
wij gebruiken hier meestal de gesinterde blokken van TRW Lucas, die voldoen goed.
 
Weet je ook welke schijven er op een TDM 850 zijn gemonteerd. Het zijn nog de orginele.
Is het dan verstandig om de kopergesinterde blokken te gebruiken of kan dit niet met deze schijven?
de kopergesinterde remblokken gaan langer mee.
op normale standaard remschijven weinig verschil met de organische.
Maar zet nooit gesinterde blokken op gietijzer/stalen remschijven.
dan worden de schijven opgevreten...

de carbon of kevlar blokken remmen erg agressief, leuk en nuttig op circuit, ongewenst op straat, want je ligt zo onderuit.
wij gebruiken ze op de race-TRX, maar bij de eerste proefstop maakte ik al een onbedoeld stoppie, zo hard grijpen ze aan.
wij gebruiken hier meestal de gesinterde blokken van TRW Lucas, die voldoen goed.
 
Laatst bewerkt:
Weet je ook welke schijven er op een TDM 850 zijn gemonteerd. Het zijn nog de orginele.
Is het dan verstandig om de kopergesinterde blokken te gebruiken of kan dit niet met deze schijven?

originele schijven zijn van RVS, dus je kan prima de gesinterde blokken toepassen.
 
ik wil een nieuwe achterband monteren en ga voor de 160/70/17 denk ik.
iemand ervaring/tips met bepaalde merken?


hallo,

als je breder wil, dan een 160/60-17 nemen, een 70 serie band is te hoog.
een Michelin lijkt breder.. een Conti smaller..

Welke band voor jou het beste is, hangt af van gebruik en rijstijl...

groet,

Pieter
 
ik rij regelmatig woon/werk verkeer op autowegen en snelwegen.
verder wil ik af en toe in een ritje wel de "chicken lines" eraf rijden, dus de band moet goed plakken en slijtvast zijn.

Wat is een beetje een goede allrounder Pieter?

gr Mike


hallo,

als je breder wil, dan een 160/60-17 nemen, een 70 serie band is te hoog.
een Michelin lijkt breder.. een Conti smaller..

Welke band voor jou het beste is, hangt af van gebruik en rijstijl...

groet,

Pieter
 
Mooi Fernand! Weinig motoren kunnen dat op de klok laten zien.... (hoewel dat soms meer te maken heeft met de koopgierigheid van berijders zoals ik misschien....) Op naar de 3! :)
 
Je wordt ouder :+
Vroeger kon je het uitschakelen _O-
Oh ja, vandaag de twee ton gepasseerd op de 900 :]
dat is wel een felicitatie waard! *O* *O*

de mijne staat pas op 80,000 :). Heb een collega die er 130,000 op heeft staan.
Maar 2 ton, dan ben je echt de koning :+

Heb je ooit zaken kapot gehad in die tijd??
 
Laatst bewerkt:
Goedemorgen allen,

Ik ben opzoek naar een nieuwe Dynamo voor mijn 900. Iemand een adres waar ze voor een normale prijs te koop zijn? Enige website die ik gevonden heb is www.cmsnl.nl waar ze de absolute hoofdprijs vragen.
Nieuwe of 2e hands maakt me niets uit.
 
@ Yspegel,
zoek bij een sloperij... google op motorsloop, er zijn er genoeg!

Boonstra motoren bijvoorbeeld.
hoeft niet zo veel te kosten..
 
Goedemorgen allen,

Ik ben opzoek naar een nieuwe Dynamo voor mijn 900. Iemand een adres waar ze voor een normale prijs te koop zijn? Enige website die ik gevonden heb is www.cmsnl.nl waar ze de absolute hoofdprijs vragen.
Nieuwe of 2e hands maakt me niets uit.

je hebt een pb tje!

groet,

Pieter
 
dat is wel een felicitatie waard! *O* *O*

de mijne staat pas op 80,000 :). Heb een collega die er 130,000 op heeft staan.
Maar 2 ton, dan ben je echt de koning :+

Heb je ooit zaken kapot gehad in die tijd??
Banden setjes, ketting en wielen etc etc, voorrem schijven 1x vernieuwd en later achter ook een keer.
Verders geen grote zaken, wat ik me zo herinner. Vervangen kettingsspanner 2x, distributieketting, paar keer boegiekabels ietwat ingekort, later beide bobines met kabel ec vervangen. De motor kwam in mijn bezit rond de 50k. De eerste keer kleppenstellen weet ik nix van, maar daarna 3x kleppen controle zonder te hoeven stellen.
Meer schiet me zo niet te binnen :')
Ze is gewoon een goedkope en fijn rijdende motor voor me :+ *O*
 
Laatst bewerkt:
dat valt nogal mee dan inderdaad.

veel goedkoper kan je inderdaad niet rijden dan met zo een TDM!belangrijkste blijft verbruik en dat is het eerste sterke punt van de TDM.
 
bedoel je dan olie verbruik of de brandstof?

ik heb nu zo rond de 4k gereden en bijna 500ml olie moeten bijvullen.
is dit normaal voor een TDM?
 
Laatst bewerkt:
bedoel je dan olie verbruik of de brandstof?

ik heb nu zo rond de 4k gereden en bijna 500ml olie moeten bijvullen.
is dit normaal voor een TDM?


een TDM 900 verbruikt geen olie, een 850 meestal wel..
Yamaha Nederland heeft voor de 850 modellen de grens op 1 liter olie per 1000 km gesteld.
Dus jou 0,5L op 4000 km is gewoon erg netjes!
let er wel op dat bij lange snelwegritten het olieverbruik altijd hoger is..


groet,

Pieter
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan