Vind het geluid wel storend, het gejank was echt drastisch toegenomen. Vandaag een nieuw OEM tandwiel gemonteerd en het loopt allemaal weer helemaal soepel en geruisloos!Ach, als je weet waar het vandaan komt (en het niet schadelijk is), dan is er toch te leven met het geluid? Originele kettingwielen zijn erg prijzig... Dat omdraaien wordt over het algemeen afgeraden.
Ik probeer zelf op de helft van de levensduur van de ketting (tja... rara, wanneer is dat) het kettingwiel te vervangen door een nieuwe). Beetje kip en ei verhaal... een versleten kettingwiel zorgt ook voor een snellere slijtage van de ketting..
Ik snap je punt over ABS. Ik vond de bite heel fijn, maar kan begrijpen dat je in noodsituaties bij een handvol remmen er niet blij van word.Heb wel eens op een Street Triple gereden, die bite bij het eerste aanleggen vond ik echt irritant. Sowieso snap ik niet waarom mensen met 2 vingers moeten remmen, in mijn optiek nergens voor nodig (ik vind de doseerbaarheid dan eerder slechter dan beter). De kans dat je in de ABS komt is veel groter, vanwege het agressieve aangrijpen. Heb zelf een paar keer door een schrikreactie op mijn kokosnoot gelegen (motoren zonder ABS), dat direct aangrijpen is niks voor mij. Zeker als je in een reflex gaat remmen, ben je toch geneigd direct met de volle hand (en kracht) te knijpen. Met ABS wordt natuurlijk voorkomen dat je onderuit gaat, maar áls je motor in de ABS gaat, weet je zeker dat je (afhankelijk van de snelheid), de eerste meters al kwijt bent..
De maximale vertraging wordt toch bepaald door de banden en het wegdek, en zal ongeveer rond de 10 m/s^2 liggen. In de loop der jaren kunnen de rubberen remleidingen ietwat vermoeidheid gaan vertonen, waardoor de remmen sponzig kunnen gaan aanvoelen. Stalen remleidingen kunnen dit gevoel opheffen, maar reken wel op een kitje van ca. 250 euro (7 leidingen).
Wat ook nog kan helpen is de zuigers van de voorste remklauwen weer goed gangs maken. Na verloop van tijd zul je zien dat 1 paartje zuigers eerder gaat reageren dan de andere (per klauw gezien).
Ik knijp wel iets harder, hoef ik ook niet meer naar de sportschool....
Ah dat zou mooi uitkomen, ik hoor het graag als je er een over hebt!Volgens mij heb ik er nog eentje liggen. Zou ik even moeten kijken als ik thuis ben.
Dat klinkt heel bekend, ik had precies hetzelfde. Misschien is er hier nog iemand met zo'n plaatje. Ik heb er destijds een gevonden bij Boonstra motorparts. Je kan ook overwegen meteen een plaatje met GPS bevestiging te nemen, dan zit je nav boven je tellers. Heb ik zelf niet gedaan omdat ik mijn TomTom vaak verticaal heb staan en dat past denk ik niet. Ohja ik liep er ook tegenaan dat de boutjes van givi niet de goede lengte hebben voor het originele plaatje. Goedkoop op te lossen in de bouwmarkt.
En nog een tip: mogelijk zitten er adapters op je stuurkappen, die ervoor zorgen dat je stuur dat grote scherm niet raakt. Als je een kleiner scherm neemt kan je die er tussenuit halen. Hangen je kappen weer op de orginele plek, staat mooier vind ik.
Nu ik de foto zie heb ik nog een vraag: hoe bevallen die sw motech tassen? Lijkt mij wel mooie oplossing voor een weekendje weg.
Ik heb de mijne nog liggen. Heb je een PB-tje gestuurd om daar verder te praten, dan blijft het topic 'schoon'.Goeie tip van Boonstra, ik wacht Ron even af en anders pols ik daar! Mm ik heb een Cosmo mount maar met een RAM punt, die heeft dat helaas niet. Zou inderdaad ook nog een optie zijn, al ben ik momenteel ook nog tevreden met een smartphone midden boven het dashboardadapters op de handkappen ben ik niet bekend mee, ga eens kijken!
Nou heb je al even met je nieuwe vering gereden op de Tracer, en nou was ik benieuwd of het nog steeds bevalt, deze upgrade.Vanmorgen was het dan zo ver. Lekkker op de motor naar Hyperpro in Alphen. Sowieso vind ik het altijd al mooi om te zien hoe makkelijk die mannen zoiets doen, als ik vorige week was begonnen was ik nu misschien klaar geweest, maar dat is een ander verhaal .
Ze hebben voor mij de streetboxkit en andere keerringen (op de voorvork) gemonteerd.
Wat een verschil zeg!!
De motor duikt niet meer bij het remmen, bij het goed gas geven zakt ie niet in z’n achtervering, hij blijft gewoon strak! (Oké, allebei misschien wel iets, maar dat hoort nu eenmaal)
Hij blijft mooi strak in de bochten, maar niet als een stuiterbal. Het opvangen van de kuilen enzo gaat zo gemakkelijk dat de gehele motor veel rustiger over het wegdek glijdt.
Toegegeven, het is een behoorlijk investering, maar ik denk wel dat de tracer de investering waard is. Ik heb altijd met een schuin oog naar een BMW S 1000 XR gekeken. Maar voorlopig echt niet hoor, blijf lekker bij m’n tracer!
Ik zit met 1.95 en een lage puig sportruit nog steeds net aan in lichte turbelentie. 5 cm lager had perfect geweest denk. Maar ondanks dat is het een enorme verbetering tov de originele ruit!
Ik zit met 1.95 en een lage puig sportruit nog steeds net aan in lichte turbelentie. 5 cm lager had perfect geweest denk. Maar ondanks dat is het een enorme verbetering tov de originele ruit!
Heb je hier misschien een foto van?Herken ik, ik heb 2 plastic brackets gemaakt die tussen het scherm en de originele bevestiging komen met twee nieuwe gaatjes waardoor t scherm wat lager komt.
Probleem opgelost. Gemaakt van plastic snijplank
Heb je misschien een foto van de stand van de ruit?Ik heb dezelfde lengte, zelfde ruit. Ik heb dmv wat tussen-ringen de ruit wat platter (minder verticaal) gemonteerd.
De turbulentiezone zit nu precies onder m'n helm.
Nou heb je al even met je nieuwe vering gereden op de Tracer, en nou was ik benieuwd of het nog steeds bevalt, deze upgrade.
Hoe zijn je bevindingen tot nu toe? Kan je het aanraden?
Klinkt erg verleidelijk. Nu moet de prijs nog verleidelijk worden...Het bevalt nog steeds super! De feedback is duidelijker en de motor is veel stabieler in de bochten! Dus zeker het aanraden waard. Het is een flinke investering, ik heb gelijk de SKF voorvorkkeerringen er bij genomen wat natuurlijk ook helpt, maar de investering zeker waard. Krijgt er een hele andere motor door.
Heb je hier misschien een foto van?
Zijwaards beeld:Heb je misschien een foto van de stand van de ruit?
Even voor de zekerheid, ik heb het over dit ruitje.
Bekijk bijlage 1514932
Dan ga ik toch deze ietwat subtielere oplossing is proberen. Aangezien ik ook exact dezelfde ruit heb. Hij staat wel op de laagste stand bij jou neem ik aan?Detail ringen
Bekijk bijlage 1514960
Bedankt voor de moeite!Bekijk bijlage 1514941
Bekijk bijlage 1514942
Uitgesneden uit snijplank van de action. Zwarte tape erover heen. Twee gaatjes elke kant gemaakt onder de bevestiging van de originele schroeven.
Dan ga ik toch deze ietwat subtielere oplossing is proberen. Aangezien ik ook exact dezelfde ruit heb. Hij staat wel op de laagste stand bij jou neem ik aan?
Lopen meer mensen tegen onderstaand probleem aan?
Op het moment dat ik 130km gereden heb begint de brandstof indicator te knipperen met Empty. Wanneer ik bij de pomp ben gaat er maar ca. 8 liter in. De overige 10 liter die nog in de tank zit neemt hij niet mee in de indicator lijkt het. Hebben hier meer mensen last van of moet deze opnieuw geijkt worden? Ik verbruik gemiddeld 1:17. Ben al een beetje aan het zoeken geweest op internet maar zie het probleem niet vaak terug.
Niet zo extreem als dit, maar ik heb wel vaker gelezen dat het bekend is dat de benzinemeter nogal onregelmatig terugloopt. Ik herken het zelf ook. Blijft een tijd op vol staan en loopt dan ineens hard terug. Bij mij gaat hij net zoals bij blarp bij ongeveer 270-280km knipperen. Dan zit er nog 3L in de tank dus weet ik dat ik nog 50km kan. Maar als je dat al krijgt met een halfvolle tank zou ik even informeren naar garantie?Lopen meer mensen tegen onderstaand probleem aan?
Op het moment dat ik 130km gereden heb begint de brandstof indicator te knipperen met Empty. Wanneer ik bij de pomp ben gaat er maar ca. 8 liter in. De overige 10 liter die nog in de tank zit neemt hij niet mee in de indicator lijkt het. Hebben hier meer mensen last van of moet deze opnieuw geijkt worden? Ik verbruik gemiddeld 1:17. Ben al een beetje aan het zoeken geweest op internet maar zie het probleem niet vaak terug.
Bij die van mij gaat na 180 km het eerste balkje uit, rond 230 het tweede, 260 het derde en bij 280/300 gereden km's gaat het laatste blokje knipperen en de extra kmteller voor de reserve lopenLopen meer mensen tegen onderstaand probleem aan?
Op het moment dat ik 130km gereden heb begint de brandstof indicator te knipperen met Empty. Wanneer ik bij de pomp ben gaat er maar ca. 8 liter in. De overige 10 liter die nog in de tank zit neemt hij niet mee in de indicator lijkt het. Hebben hier meer mensen last van of moet deze opnieuw geijkt worden? Ik verbruik gemiddeld 1:17. Ben al een beetje aan het zoeken geweest op internet maar zie het probleem niet vaak terug.
Dat is inderdaad zo,de meter blijft vrij lang op "vol" staan,bij mij gaat hij ook rond 280 - 300 op reserve.Bij die van mij gaat na 180 km het eerste balkje uit, rond 230 het tweede, 260 het derde en bij 280/300 gereden km's gaat het laatste blokje knipperen en de extra kmteller voor de reserve lopen
Nu ik de foto zie heb ik nog een vraag: hoe bevallen die sw motech tassen? Lijkt mij wel mooie oplossing voor een weekendje weg.
Ah onder het zadel lukte me nog niet! Heb je een foto van hoe je de banden er onder hebt lopen? Ik vind ze over de handvatten net wat rommelig zitten, al geprobeerd er omheen te vouwen maar dat zit ook niet mooi.Bevallen mij goed, stevigheid van de zachte tas is prima blijven zonder inhoud ook mooi in vorm.
Voor een dagtochtje heeft de tas in het kleine formaat (14ltr) genoeg ruimte, anders even de rits los en 7 ltr erbij.
Wordt ook nog geleverd met waterdichte binnentassen en rits is indien gewenst afsluitbaar met een hangslotje.
Heb de tassen in de 42 ltr stand gebruikt voor een weekje door de alpen op toen nog mijn R1.
Passen ook prima op de tracer, heb alleen andere beugels moeten kopen.
En met wat creativiteit kan het verbinden van de tassen met klitteband onder de buddyzit door zodat een passagier normaal kan zitten.