Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

YAMAHA TRACER 900 DEEL IV

Welke aftermarket uitlaat heb je er onder liggen?

  • Akrapovic

    Stemmen: 51 45,5%
  • Scorpion

    Stemmen: 8 7,1%
  • Mivv

    Stemmen: 4 3,6%
  • Arrow

    Stemmen: 11 9,8%
  • Anders...

    Stemmen: 38 33,9%

  • Totaal aantal stemmers
    112
Status
Niet open voor verdere reacties.
Vind het geluid wel storend, het gejank was echt drastisch toegenomen. Vandaag een nieuw OEM tandwiel gemonteerd en het loopt allemaal weer helemaal soepel en geruisloos!
 
Ik snap je punt over ABS. Ik vond de bite heel fijn, maar kan begrijpen dat je in noodsituaties bij een handvol remmen er niet blij van word.
Heb zelf momenteel weinig kracht. Door de onderstaande situatie.

Dus ik knijp liever wat subtieler, en met minder kracht. Ik denk dat nieuwe remhendels die dichter bij het handvat komen daarbij ook zullen helpen zodat de hand meer gesloten is bij het aangrijpen waardoor je makkelijker kracht zet.
 

Goeie tip van Boonstra, ik wacht Ron even af en anders pols ik daar! Mm ik heb een Cosmo mount maar met een RAM punt, die heeft dat helaas niet. Zou inderdaad ook nog een optie zijn, al ben ik momenteel ook nog tevreden met een smartphone midden boven het dashboard adapters op de handkappen ben ik niet bekend mee, ga eens kijken!

Ben tevreden met de zadeltassen, mooi en degelijk systeem. Volgend weekend test ik ze voor het eerst uit met een weekend trip, ik deel de ervaringen achter had ze gekocht na m'n SW Motech tanktas, naast goede kwaliteit materiaal vind t wel tof dat het logo de vorm heeft van de Tracer tank
 
Ik heb de mijne nog liggen. Heb je een PB-tje gestuurd om daar verder te praten, dan blijft het topic 'schoon'.
 
Nou heb je al even met je nieuwe vering gereden op de Tracer, en nou was ik benieuwd of het nog steeds bevalt, deze upgrade.
Hoe zijn je bevindingen tot nu toe? Kan je het aanraden?
 
Ik zit met 1.95 en een lage puig sportruit nog steeds net aan in lichte turbelentie. 5 cm lager had perfect geweest denk. Maar ondanks dat is het een enorme verbetering tov de originele ruit!

Herken ik, ik heb 2 plastic brackets gemaakt die tussen het scherm en de originele bevestiging komen met twee nieuwe gaatjes waardoor t scherm wat lager komt.
Probleem opgelost. Gemaakt van plastic snijplank
 
Ik zit met 1.95 en een lage puig sportruit nog steeds net aan in lichte turbelentie. 5 cm lager had perfect geweest denk. Maar ondanks dat is het een enorme verbetering tov de originele ruit!

Ik heb dezelfde lengte, zelfde ruit. Ik heb dmv wat tussen-ringen de ruit wat platter (minder verticaal) gemonteerd.
De turbulentiezone zit nu precies onder m'n helm.
 
Herken ik, ik heb 2 plastic brackets gemaakt die tussen het scherm en de originele bevestiging komen met twee nieuwe gaatjes waardoor t scherm wat lager komt.
Probleem opgelost. Gemaakt van plastic snijplank
Heb je hier misschien een foto van?
 
Ik heb dezelfde lengte, zelfde ruit. Ik heb dmv wat tussen-ringen de ruit wat platter (minder verticaal) gemonteerd.
De turbulentiezone zit nu precies onder m'n helm.
Heb je misschien een foto van de stand van de ruit?
Even voor de zekerheid, ik heb het over dit ruitje.
 
Nou heb je al even met je nieuwe vering gereden op de Tracer, en nou was ik benieuwd of het nog steeds bevalt, deze upgrade.
Hoe zijn je bevindingen tot nu toe? Kan je het aanraden?

Het bevalt nog steeds super! De feedback is duidelijker en de motor is veel stabieler in de bochten! Dus zeker het aanraden waard. Het is een flinke investering, ik heb gelijk de SKF voorvorkkeerringen er bij genomen wat natuurlijk ook helpt, maar de investering zeker waard. Krijgt er een hele andere motor door.
 
Klinkt erg verleidelijk. Nu moet de prijs nog verleidelijk worden...
Na de afgelopen tijd op wat andere motoren te hebben gereden, merk je wel de tekortkomingen van de vering op de tracer. Maar daar is de prijs ook naar.
 
Dan ga ik toch deze ietwat subtielere oplossing is proberen. Aangezien ik ook exact dezelfde ruit heb. Hij staat wel op de laagste stand bij jou neem ik aan?

Ja klopt, en in de hoogste stand is hij eigenlijk even hoog als zonder mijn aanpassingsspacers in laagste stand.
 
Lopen meer mensen tegen onderstaand probleem aan?
Op het moment dat ik 130km gereden heb begint de brandstof indicator te knipperen met Empty. Wanneer ik bij de pomp ben gaat er maar ca. 8 liter in. De overige 10 liter die nog in de tank zit neemt hij niet mee in de indicator lijkt het. Hebben hier meer mensen last van of moet deze opnieuw geijkt worden? Ik verbruik gemiddeld 1:17. Ben al een beetje aan het zoeken geweest op internet maar zie het probleem niet vaak terug.
 

Bij het tanken slaat de pomp al snel af. Ik haal de slang dan een stuk omhoog (uitloop net boven het gat in de tank), en dan krijg ik er nog een hoop liters in.
Ik krijg de "leeg" knipper bij ~~ 280 km, dan kan ik nog 40 km rijden voordat het echt op is. Ik tank over het algemeen bij 300 km. 1:19
 
Niet zo extreem als dit, maar ik heb wel vaker gelezen dat het bekend is dat de benzinemeter nogal onregelmatig terugloopt. Ik herken het zelf ook. Blijft een tijd op vol staan en loopt dan ineens hard terug. Bij mij gaat hij net zoals bij blarp bij ongeveer 270-280km knipperen. Dan zit er nog 3L in de tank dus weet ik dat ik nog 50km kan. Maar als je dat al krijgt met een halfvolle tank zou ik even informeren naar garantie?
 
Bij die van mij gaat na 180 km het eerste balkje uit, rond 230 het tweede, 260 het derde en bij 280/300 gereden km's gaat het laatste blokje knipperen en de extra kmteller voor de reserve lopen
 
Bij die van mij gaat na 180 km het eerste balkje uit, rond 230 het tweede, 260 het derde en bij 280/300 gereden km's gaat het laatste blokje knipperen en de extra kmteller voor de reserve lopen
Dat is inderdaad zo,de meter blijft vrij lang op "vol" staan,bij mij gaat hij ook rond 280 - 300 op reserve.
Maar als hij na 130 km op reserve staat,is er iets mis met de sensor.
 
Nu ik de foto zie heb ik nog een vraag: hoe bevallen die sw motech tassen? Lijkt mij wel mooie oplossing voor een weekendje weg.

Bevallen mij goed, stevigheid van de zachte tas is prima blijven zonder inhoud ook mooi in vorm.
Voor een dagtochtje heeft de tas in het kleine formaat (14ltr) genoeg ruimte, anders even de rits los en 7 ltr erbij.
Wordt ook nog geleverd met waterdichte binnentassen en rits is indien gewenst afsluitbaar met een hangslotje.
Heb de tassen in de 42 ltr stand gebruikt voor een weekje door de alpen op toen nog mijn R1.
Passen ook prima op de tracer, heb alleen andere beugels moeten kopen.
En met wat creativiteit kan het verbinden van de tassen met klitteband onder de buddyzit door zodat een passagier normaal kan zitten.
 

Bijlagen

  • zijtas swmotech groot.jpg
    1,3 MB · Weergaven: 11
  • zijtas swmotech klein.jpg
    1,3 MB · Weergaven: 10
Ah onder het zadel lukte me nog niet! Heb je een foto van hoe je de banden er onder hebt lopen? Ik vind ze over de handvatten net wat rommelig zitten, al geprobeerd er omheen te vouwen maar dat zit ook niet mooi.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.