YAMAHA TRACER 900 topic deel V

En hier nog eentje waar het duidelijk is Sie dürfen nicht weiterfahren.

Je komt er als buitenlander niet mee weg geloof me maar.
ALLES wat je veranderd moet CE gekeurd zijn.
Toch mogen ze dat niet bij een buitenlander.
Verder zegt een CE keuring helemaal niets.
Onderdelen als verlichting,spiegels,uitlaat moeten een E-keur hebben (geen CE),want dat hebben ze ook origineel.
Hendels,voetsteunen,remschijven,ruitjes enz. hebben NOOIT een E-keur,kijk maar op je originele onderdelen,die hebben dat ook niet.
Voor een Duitser moeten al die onderdelen wel een KBA nr. hebben,maar dat is een Duitse keuring die ze NIET aan buitenlanders kunnen/mogen opleggen.
Net zoals een buitenlander eender welke band mag monteren en een Duitser alleen bepaalde type's mag monteren.
Onderdelen zonder KBA nr. moeten "eingetragen" zijn,dan zijn ze goedgekeurd tijdens een TUV keuring en worden ze vermeld op papieren.
Een buitenlander heeft zo'n papieren natuurlijk niet,
Een Amerikaan die met zijn eigen motor hier op reis is zou dan zelfs al zijn verlichting moeten vervangen,want die heeft geen enkel onderdeel met een E-keur!
 
Toch mogen ze dat niet bij een buitenlander.
Verder zegt een CE keuring helemaal niets.
Onderdelen als verlichting,spiegels,uitlaat moeten een E-keur hebben (geen CE),want dat hebben ze ook origineel.
Hendels,voetsteunen,remschijven,ruitjes enz. hebben NOOIT een E-keur,kijk maar op je originele onderdelen,die hebben dat ook niet.
Voor een Duitser moeten al die onderdelen wel een KBA nr. hebben,maar dat is een Duitse keuring die ze NIET aan buitenlanders kunnen/mogen opleggen.
Net zoals een buitenlander eender welke band mag monteren en een Duitser alleen bepaalde type's mag monteren.
Onderdelen zonder KBA nr. moeten "eingetragen" zijn,dan zijn ze goedgekeurd tijdens een TUV keuring en worden ze vermeld op papieren.
Een buitenlander heeft zo'n papieren natuurlijk niet,
Een Amerikaan die met zijn eigen motor hier op reis is zou dan zelfs al zijn verlichting moeten vervangen,want die heeft geen enkel onderdeel met een E-keur!
Daar zit serieuze logica in.
Ik ga eens navraag doen bij enkele vrienden in Duitsland.
 
Het is trouwens CE markering en geen CE keuring.


Moest ik ff kwijt. Een stukje beroepsidioterie.
En niet te verwarren met de CE (China Export) markering op Ali-zut... Zelfs dat logo is schaamteloos gekopieerd
CE-and-China-Export-1.jpg
 
Bij een ce markering gewoon vragen naar de conformiteitsverklaring in het Nederlands. Bij niet kunnen aantonen of aanleveren zeer grote twijfels hebben of het aan de Europese richtlijnen voldoet. In ieder geval niet aangetoond. Wil niet zeggen dat het niet goed zou zijn trouwens.
Een paar weken geleden via bol nog wat gekocht. Zeer twijfelachtig wat ik uiteindelijk kreeg zonder gebruiksaanwijzing. Gevraagd om documenten vanwege de kleurstoffen. Nog niets gezien 🤔. Wel een reviewverzoek gekregen.
 
Een vraag voor degene die ook ervaring hebben met een fjr. Zit er veel verschil in het meenemen van een passagier met bagage in twee koffers tussen de beide machines? En is er veel verschil in het gedrag zonder en met?
 
Een vraag voor degene die ook ervaring hebben met een fjr. Zit er veel verschil in het meenemen van een passagier met bagage in twee koffers tussen de beide machines? En is er veel verschil in het gedrag zonder en met?
Kun je niet vergelijken. De FJR is speciaal voor dit doel gebouwd (met of zonder koffers), de Tracer niet. Groot verschil in prijs, kwaliteit en gewicht. Maar troost je, de Tracer is veel lichtvoetiger. Ik zou nu niet meer naar de FJR terug willen. Dat gezegd hebbende... ik ga nu minder ver en minder lang op vakantie en de snelheden liggen beduidend lager.
 
Een vraag voor degene die ook ervaring hebben met een fjr. Zit er veel verschil in het meenemen van een passagier met bagage in twee koffers tussen de beide machines? En is er veel verschil in het gedrag zonder en met?
De FJR is een echte tourbuffel die met gemak een duo en veel bagage mee kan sleuren. Daar merk je bijna niets van. De Tracer900GT hing met de standaard vering behoorlijk achterover met duo en bagage. Na amper 250km de achterveer vervangen door een veel steviger exemplaar. Scheelde erg veel, maar (uiteraard) nog steeds geen tourbuffel. Mijn huidige Tracer, een 9GT, heeft veel betere vering, maar wordt ook geen tourbuffel. Wel is de Tracer veel lichtvoetiger, dus heb helemaal geen spijt van de overgang van FJR naar Tracer, integendeel. Veel meer rijplezier😎
 
Hallo allemaal,

sinds gisteren heb ik ook een MT-09 Tracer uit 2015:
lhSOCRw.jpg


Vanochtend al de snavel er af gehaald:
ljCRMoM.jpg


Heb nu al een vraag, de originele Yamaha koffers zitten, voor m'n gevoel, vrij gammel aan de motor. Heeft iemand anders die ervaring ook? De plastic pennen die in het rekje schuiven hebben veel speling. Is hier een truc voor om het op te lossen, of gaat het wel goed (gisteren ~150 km snelweg gereden en ze zijn niet af gekomen, maar toch)?
 
Hallo allemaal,

sinds gisteren heb ik ook een MT-09 Tracer uit 2015:
lhSOCRw.jpg


Vanochtend al de snavel er af gehaald:
ljCRMoM.jpg


Heb nu al een vraag, de originele Yamaha koffers zitten, voor m'n gevoel, vrij gammel aan de motor. Heeft iemand anders die ervaring ook? De plastic pennen die in het rekje schuiven hebben veel speling. Is hier een truc voor om het op te lossen, of gaat het wel goed (gisteren ~150 km snelweg gereden en ze zijn niet af gekomen, maar toch)?
Juist leuk ding die snavel, lijkt wel wat op de XR1000 van bmw dan. Ook mooi groot scherm, waar is die van givi?
Ik weet niet hoe de ophang is, maar als het net zulke zwevende koffers zijn als bij de tracer 9 dan hoort het zo. Die zitten alleen vast op het achtereinde en voor de rest vallen ze om een soort geleide rail. Heb je nog een betere afbeelding hiervan?
 
Ik weet niet of het systeem van de fjr hetzelfde is. Daar worden platte stukjes rubber( binnenband van fiets) ook wel gebruikt. Rammelt het net wat minder.
 
Heb nu al een vraag, de originele Yamaha koffers zitten, voor m'n gevoel, vrij gammel aan de motor. Heeft iemand anders die ervaring ook? De plastic pennen die in het rekje schuiven hebben veel speling.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik van rammelen nog niks gemerkt heb. Moet ook bekennen dat ik er helemaal niet op gelet heb. Bij mijn FJR heb ik 2 haken van de koffer die boven in een rechthoekige uitsparing vallen, terwijl hij onder over een steun valt waarop hij rust. Klap ik het handvat omlaag, dan komt achter de koffer een borgpen omhoog die aan de onderzijde bij spatbord ook in een rechthoekige uitsparing valt. Dan kan ik de sleutel eruit halen en hangt de koffer geborgd. Speling heeft hij wel wat, maar kan absoluut er niet af knikkeren. Hij zit als het ware opgesloten. Speling is wat in verticale richting, horizontaal schuiven kan hij niet. Hangt jouw koffer alleen aan de bovenzijde vast, of steunt hij ook aan de onderzijde? Het lijkt me sterk dat de koffers eraf kunnen waaien met 100+.
 
Het zijn de softcases van Yamaha inderdaad:
5hWWekl.jpg

De meeste speling zit op de plastic delen die hierin komen de motor. Denk dat ik deze kan opvullen met een stuk binnenband inderaad :)
yaAHGlM.jpg

xWykLZB.jpg
 
De (soft)koffers horen niet erg vast aan de motor te zitten. Dan wordt het spul instabieler.
Is overigens ook bij de hardere koffers van mijn 2021 9GT ook duidelijk waarneembaar.
 
Juist leuk ding die snavel, lijkt wel wat op de XR1000 van bmw dan. Ook mooi groot scherm, waar is die van givi?
Ik weet niet hoe de ophang is, maar als het net zulke zwevende koffers zijn als bij de tracer 9 dan hoort het zo. Die zitten alleen vast op het achtereinde en voor de rest vallen ze om een soort geleide rail. Heb je nog een betere afbeelding hiervan?
Scherm is een Puig touring scherm. Hij is net iets te laag nog voor mij, dus moet nog even gaan experimenten wat prettig is qua scherm :)
 
Het zijn de softcases van Yamaha inderdaad:

De meeste speling zit op de plastic delen die hierin komen de motor. Denk dat ik deze kan opvullen met een stuk binnenband inderaad :)
Ikzelf zou er niks aan doen, tenzij het je echt irriteert. Als je zorgt dat de koffers normaal goed ingehaakt en geborgd zijn, gaan ze nergens ongewild vliegen. Gebeurt niks mee.
 
Hallo allemaal,

sinds gisteren heb ik ook een MT-09 Tracer uit 2015:
lhSOCRw.jpg


Vanochtend al de snavel er af gehaald:
ljCRMoM.jpg


Heb nu al een vraag, de originele Yamaha koffers zitten, voor m'n gevoel, vrij gammel aan de motor. Heeft iemand anders die ervaring ook? De plastic pennen die in het rekje schuiven hebben veel speling. Is hier een truc voor om het op te lossen, of gaat het wel goed (gisteren ~150 km snelweg gereden en ze zijn niet af gekomen, maar toch)?
Had dezelfde motor met koffers. Heb de motor op de trein gehad ven Dusseldorf naar Villach met de koffers erop, daarna via de Dolomieten weer terug gereden. Heb geen problemen gehad met de koffers.
 
Terug
Bovenaan Onderaan