Ik rij een 900GT. Normaal rijden 1:20, toeren 1:23 - 24, racen 1:18.Hallooo hier allemaal...
Op dit moment rijdt ik op een KTM Duke 790 en nog een Duke 390, van beiden heb ik enorm veel plezier op zich.
Alleen wil ik wat meer afstanden gaan rijden, in de zomer ook wat woon/werk verkeer en daarvoor zijn beiden gewoon als nakeds niet zo fijn.
Na wat zoeken wat nog een beetje leuke sportieve motoren zijn die wel de nodige bescherming bieden kom ik op de Yamaha Tracer modellen en de BMW F900XR uit, mede omdat ik ze ook gewoon erg mooi vind. De BWM is een heel stukje duurder dan de Yamaha's dus initieel wilde ik eerst de beide Yamaha's eens onderzoeken.
Aangezien ik er veel km's mee wil gaan rijden is verbruik zeker een puntje. Daar krijg ik bij de 900 versie van de tracer niet echt zinnige info over gevonden. De 700 versie lijkt super zuinig maar van de 900 zie ik verschillende berichten die nogal uiteenlopen.
Ik zag al dat er twee motortypen zijn geweest (850/890), misschien dat dat iets met de verschillen te maken heeft. Evt verschillende bouwjaren ?
Wie kan mij iets wijzer maken rondom dit onderwerp ? Mijn voorkeur ligt namelijk wel bij de 900 versie maar ik zit niet te wachten op een motor die echt relatief veel verbruikt.
Alvast bedankt en een fijne zondag !
Werner
Werner ik rij een Tracer 700. Sportief kleine weggetjes (dynamisch rijden: vlot uit de bochten wegtrekken, afremmen volgende bocht en weer accelereren, etc.) zit ik consequent op 1:23 (o.b.v. feitelijke getankte liters en tripmeter). Deze uitkomst wordt door vele Tracer 700 rijders gemeld. In de spits met constant (o.a. trajectcontroles) 105 km/u op de navigatie kom ik op 1 : 28.knip... De 700 versie lijkt super zuinig maar van de 900 zie ik verschillende berichten die nogal uiteenlopen. knip...
Alvast bedankt en een fijne zondag !
Werner
Ik denk het wel.. kan vandaag overdag niet kijken.. Maar vanavond wel..Op mn Tracer 2018 zitten deze kettingspanners, ik vindt ze vreselijk. Heeft iemand nog orginele liggen waar je wel vanaf wil, laat maar weten.
Flinke km stand.. zowel voor als achter op? Zo te lezen ben je verder gegaan dan de slijtagenok..Vandaag voor de eerste keer bij deze 9GT banden vervangen. Heb er 15.000 mee gedaan, maar waren nu ook ram kaal. Viel me niet tegen. Weer de Bridgestone T32 gekozen. De Michelins waren mij veel te duur
Heb ze ook een aantal keren voelen wegglijden op droog wegdek. Ze liggen er nu 10.700 km. onder, maar zijn wel echt op. Vooral de voorband is aan het einde. In het Zwarte Woud zo'n 2800 km. gereden (inclusief 1200 heen en terug) de afgelopen week en dan gaat het hard.Heb onderhand de T32 al een paar keer voelen glijden (wellicht had het wegdek er ook iets mee te maken), maar ze geven mij niet 100% vertrouwen.
Nog beschikbaar Frans ?Iemand nog interesse in puig tour scherm smoke
Voor tracer 900 en gt 2018
75 euro zgan
Geen RoadSmart 3 of 4 Bart?knip... maar de volgende worden toch de Pirelli Angel GT 2.
klopt. Was een aantal in de Vogezen en werd toch verrast door de snelle slijtage aldaar. Gelukkig geen regen gehad, dus ging prima met mijn semi-slicksFlinke km stand.. zowel voor als achter op? Zo te lezen ben je verder gegaan dan de slijtagenok..
Was kiezen tussen de RS 4 of de Pirelli Angel GT 2. Pirelli was makkelijker te leveren en goedkoper.Geen RoadSmart 3 of 4 Bart?