YAMAHA TRACER 900 topic deel V

Heeft iemand ervaring met het extra comfortabel rijderszadel van Yamaha?
Het zadel dat er nu op zit geeft mij (110 kg) toch nog onvoldoende steun.

Verder ben ik, na 1 week, wel te spreken over de Tracer. Natuurlijk de bekende problemen zacht zadel en windgeluid die ik op iedere motor heb. Ik zal nog eens proberen het stuur te verstellen.
Grappig: schakeladvies in de 6e versnelling :? Mis ik de 7e versnelling? Ik denk dat ik dat advies maar uitschakel voordat ik me eraan ga ergeren.
 
Originele yamaha TPMS met haakse ventielen

En ja het is een stukje veiligheid, tuurlijk controleer je je banden voordat je gaat rijden, maar mijn ervaring is dat die meestal onderweg lek gaan, op tijd gewaarschuwd worden is geen luxe.
Die heb ik er dus ook op zitten, ik heb nog een origineel beugeltje voor dat ding in de aanbieding voor wie interesse heeft.. ik heb m zelf op een ander plekje gemonteerd:
18a3d20f-9298-4045-a57c-b827cd2367fe.jpg

91653A14-A74D-4FEF-B5D0-9D0518E63E22.jpg

C5918FBC-F895-48D7-B023-05BBDF98770D.jpg
 
Laatst bewerkt:
Heeft iemand ervaring met het extra comfortabel rijderszadel van Yamaha?
Het zadel dat er nu op zit geeft mij (110 kg) toch nog onvoldoende steun.

Verder ben ik, na 1 week, wel te spreken over de Tracer. Natuurlijk de bekende problemen zacht zadel en windgeluid die ik op iedere motor heb. Ik zal nog eens proberen het stuur te verstellen.
Grappig: schakeladvies in de 6e versnelling :? Mis ik de 7e versnelling? Ik denk dat ik dat advies maar uitschakel voordat ik me eraan ga ergeren.
ehh ja... dat wil zeggen, ik heb 'm erop zitten en ben (tot nu toe) blij verrast, ik had verwacht dat ie zachter zou zijn maar gelukkig is ie een stuk steviger dan het origineel. Ik moet nog een keer een hele dag gaan zitten met een tocht maar nogmaals...tot nu toe... je zou eens moeten testen door even met iemand van zadel te ruilen die in de buurt woont (LOL.. ik woon in Alkmaar)
 
Originele yamaha TPMS met haakse ventielen

En ja het is een stukje veiligheid, tuurlijk controleer je je banden voordat je gaat rijden, maar mijn ervaring is dat die meestal onderweg lek gaan, op tijd gewaarschuwd worden is geen luxe.
Bekijk bijlage 1627499
Die heb ik er dus ook op zitten, ik heb nog een origineel Bekijk bijlage 1627535beugeltje voor dat ding in de aanbieding voor wie interesse heeft.. ik heb m zelf op een ander plekje gemonteerd:
Dat zit heel netjes.
We l interesse in het beugeltje, wil graag weten of deze samen met de navigatie steun en tomtom gebruikt kan worden.
 
ehh ja... dat wil zeggen, ik heb 'm erop zitten en ben (tot nu toe) blij verrast, ik had verwacht dat ie zachter zou zijn maar gelukkig is ie een stuk steviger dan het origineel. Ik moet nog een keer een hele dag gaan zitten met een tocht maar nogmaals...tot nu toe... je zou eens moeten testen door even met iemand van zadel te ruilen die in de buurt woont (LOL.. ik woon in Alkmaar)
@Roadrad: ik woon, sinds kort, ook in Alkmaar, dus ik misschien kom ik daar nog even op terug.
Bouwjaar?
Want daar zit wel verschil in,aan de foto te zien 2018+ ?
Ik heb mijn standaard zadel laten aanpassen,dat is een stuk goedkoper.
@Lucasfalt: bouwjaar 2020, het zadel in de link zou daar bij moeten passen.
Ik voor verschillende motoren het zadel laten aanpassen en mijn ervaring is dat de goedkope oplossingen (tot 100 euro) zelden echt goed uitpakken. Wel iets steviger schuim, maar nog altijd niet echt goed, voor mij dan.
Een meer ingrijpende verbouwing van mijn Tenere-zadel pakte een heel stuk beter uit, maar kostte ook aanzienlijk meer, zo'n 400 euro. Maar toen ik ging de pijngrens ook van een uurtje, zeg Utrecht, naar "het wordt tijd om te tanken", zeg Luxemburg.
 
Ah op die manier, dacht gezien de vorm dat ie op de stuurbevestiging zou komen naast de navigatie steun.
Dat dacht ik ook eerst maar toen ik mijn motor bij de dealer ophaalde zat ie er dus zo op... vond het niet de mooiste oplossing vandaar dat ik iets anders heb verzonnen ;)
 
Holy cr*p, ruim 160euro om te weten of je bandenspanning te laag is? Kun je de grenzen van laag en hoog nog wel aanpassen? Of kan dat ding koffie voor je zetten onderweg?
 
@Roadrad: ik woon, sinds kort, ook in Alkmaar, dus ik misschien kom ik daar nog even op terug.

@Lucasfalt: bouwjaar 2020, het zadel in de link zou daar bij moeten passen.
Ik voor verschillende motoren het zadel laten aanpassen en mijn ervaring is dat de goedkope oplossingen (tot 100 euro) zelden echt goed uitpakken. Wel iets steviger schuim, maar nog altijd niet echt goed, voor mij dan.
Een meer ingrijpende verbouwing van mijn Tenere-zadel pakte een heel stuk beter uit, maar kostte ook aanzienlijk meer, zo'n 400 euro. Maar toen ik ging de pijngrens ook van een uurtje, zeg Utrecht, naar "het wordt tijd om te tanken", zeg Luxemburg.
Ik heb op mijn vorige motoren (Yamaha XJR1300) altijd zadels van Top Sellerie gehad... waren altijd top en kon ik de hele dag op zitten zonder pijn...alleen leveren ze niet voor de Tracer vanaf 2018 ...
 
Holy cr*p, ruim 160euro om te weten of je bandenspanning te laag is? Kun je de grenzen van laag en hoog nog wel aanpassen? Of kan dat ding koffie voor je zetten onderweg?
ach dr zijn ook mensen die kopen een remschakelsetje van >300 euro omdat het er mooi uitziet, of andere geanodiseerde meuk .... dan vind ik 160 euro voor de veiligheid nog niet zo slecht ;) En ja je kunt 'm calibreren natuurlijk. Koffie zetten kan ie ook maar ik heb geen bekerhouder dus...
 
Laatst bewerkt:
Als je het checkt voor je gaat rijden dan is dat toch voldoende? Als je tijdens het rijden lekt rijdt, dan merk je dat toch aan wegligging en handling van de motor?
 
Holy cr*p, ruim 160euro om te weten of je bandenspanning te laag is? Kun je de grenzen van laag en hoog nog wel aanpassen? Of kan dat ding koffie voor je zetten onderweg?
Nee helaas geen koffie, na de gedane rit wel bier.

Als je het nooit hebt gehad, mis je het niet, maar in de auto heeft het mij al eens een mogelijk ongeval voorkomen.
Was met de bimmer op vakantie in Ierland, driftig bezig om op die mooie kronkelwegen met slecht wegdek de 6 in lijn zo rond de 6000 rpm te houden.
Kom toen gewoon op tijd stoppen en bandje wisselen.

Heb je wel eens gekeken naar die bloedmooie mistlampjes?.
Ook niet goedkoop maar in het donker op smalle wegen een zeer grote toegevoegde waarde.
 
Als je het checkt voor je gaat rijden dan is dat toch voldoende? Als je tijdens het rijden lekt rijdt, dan merk je dat toch aan wegligging en handling van de motor?
Heb het 1x gehad. Je merkt het wel, maar gaat zo geleidelijk, dat (bij mij) niet direct een lampje ging branden. Was meer: ‘voelt iets anders dan anders’…
 
In dat geval heb je mijn zegen om die dingen erop te knallen. Het is niet mijn ding, maar daar moeten vooral schijt aan hebben :+

Ik mis zelf nog wel eens een beetje cruise control, misschien volgend jaar maar eens kijken of ik nog een leuke 900 GT kan vinden. Het aftermarket erop zetten is niet te doen.
 
In dat geval heb je mijn zegen om die dingen erop te knallen. Het is niet mijn ding, maar daar moeten vooral schijt aan hebben :+

Ik mis zelf nog wel eens een beetje cruise control, misschien volgend jaar maar eens kijken of ik nog een leuke 900 GT kan vinden. Het aftermarket erop zetten is niet te doen.
Cruise Control kun je wel aftermarket verkrijgen, kost echter wel een paar centen... Zie mijn post van het systeem van MCCruise wat ik onlangs op mijn MT09 geïnstalleerd heb; Yamaha MT 09 2016 Dark Side deel 2
 
Ik heb op mijn vorige motoren (Yamaha XJR1300) altijd zadels van Top Sellerie gehad... waren altijd top en kon ik de hele dag op zitten zonder pijn...alleen leveren ze niet voor de Tracer vanaf 2018 ...
Topsellerie levert juist WEL voor de Tracer 2018-2020. Heb er juist 1 besteld voor mijn GT. Moet volgende week binnen zijn.
En inderdaad, al eerder zadels van hun gehad en zeer tevreden. Dus nu weer eentje besteld.
 
Topsellerie levert juist WEL voor de Tracer 2018-2020. Heb er juist 1 besteld voor mijn GT. Moet volgende week binnen zijn.
En inderdaad, al eerder zadels van hun gehad en zeer tevreden. Dus nu weer eentje besteld.
Oeps…. Verkeerd gekeken…., maken goed spul die gasten!
 
Ziet er goed uit hoor! 650 euro is wel flink aan de prijs. Zal er eens induiken om te zien of dit ook te combineren is met mijn aftermarket QS.
Ik heb hier ook al eens naar gekeken. Er schijnt ook nog een mogelijkheid te zijn om het armatuur van een Tenere 1200 of FJR te gebruiken i.c.m. een MCCruise. Mooier dan after-market knoppen i.m.o. Enkel de prijs houdt mij tegen...😬.. van een beetje hobbyen zijn we niet vies..
 
Terug
Bovenaan Onderaan