Hier net 53000 km en dat zal direct niet meer worden.Vandaag de teller op 60.000 km zien gaan. Nu officieel een oud barrel dus.
Maar het blijft een fijne brommer.
Je schrijft dat je alleen de naaldbuizen hebt vervangen. Normaal gesproken vervang je ze als set, buis en naald. Het zijn niet alleen de buizen die ovaal worden, maar in de naalden ontstaat ook een soort van deuk. Vaak wordt gezegd dat dit komt door het trillen van de 1-cilinder, maar dat is maar een deel van het verhaal. Grootste oorzaak van de naald/buis slijtage is de vloeistof stroom. 850 cc met twee cilinders geeft een behoorlijke aanzuiging, waardoor de vloeistof met hoge snelheid langs de buis/naald stroomt. Slijtage van de naald zul je vooral zien op de plaatsen waar in het buisje de zijgaatjes zitten. Mocht je de naalden niet hebben vervangen luist mijn devies/advies. Als nog doen.
ik had ook een setje inderdaad, ging/ga ervan uit dat dit ook gebeurd is ?
Dank je en ja die leeftijdUitgelopen naald,
[~[url="http/i95.photobucket.com/albums/l134/emway/needlewearTRX64000kAlanEccles_zps2oq71p2h.jpg"]afbeelding~][/URL]
Succes met het herstel Truusje Trap. Leeftijd gaat tellen he
Hebben jullie als trx kenners een oplossing tegen het olie verbruik, wat mij opvalt is dat hij alleen op lange snelwegritten dorstig is, en op binnenwegen geen last heeft.
Ik ben van mening dat dit komt, (het blok is in topconditie) door de carterontluchtig die slecht is, en geen ruimte heeft om de oliedampen te laten condenseren...waardoor de oliedampen mee aangezogen worden...bij wisselende toerentallen heb je daar minder last van volgens mij.
Ik ga experimenteren rond dit euvel, ik hoop op goede resultaten?
Ik heb in de slang van de carterontluchting (kleppendeksel-luchtfilter) een ijzeren spiraalveer gestoken, waardoor de inwendige oppervlakte vd slang ruw wordt en waar tegen de oliedampen kunnen neerslaan. Je ziet dit ook wel is in carterdeksels waar ze ribbels maken, voor dit proces te verwezenlijken.
Zou dit kunnen helpen?
Bij de 'Over' trx loopt de carter-ontluchting tot achter in de kont.
Ik ben op zoek naar carbon/kevlar carter bescherming? Iemand?
Grtjes en veel Trx plezier
kijk dat is een opsteker
De afstandnokjes, zitten soms gedeeltelijk voor de oliegaatjes......Plaatje bij het praatje:
kijk dat is een opsteker
Ik had ook tijdenlang oliedruppels op de vloer in die buurt. Volgens mij vond ik dit verhaal toen via het forum, op http/www.tdm-yamaha.890m.com/index.php?page=OIL Ik heb een printje van die pagina gemaakt en meegenomen naar de dealer bij de volgende servicebeurt met de vraag dat eens na te kijken. Sindsdien nergens last meer van.
Ik had ook tijdenlang oliedruppels op de vloer in die buurt. Volgens mij vond ik dit verhaal toen via het forum, op http/www.tdm-yamaha.890m.com/index.php?page=OIL Ik heb een printje van die pagina gemaakt en meegenomen naar de dealer bij de volgende servicebeurt met de vraag dat eens na te kijken. Sindsdien nergens last meer van.
Dat dacht ik ook alhet loopt waarschijnlijk allemaal lekker door met de trx jes.
de mijne staat te wachten tot ik tijd heb om te rijden