Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Yamaha TRX850 topic deel 10

Vandaag de teller op 60.000 km zien gaan. Nu officieel een oud barrel dus.
Maar het blijft een fijne brommer.
Hier net 53000 km en dat zal direct niet meer worden.
Zit met poot op de stoel, net een nieuwe knie gekregen. Dus zeker 6 weken op krukken
 

ik had ook een setje inderdaad, ging/ga ervan uit dat dit ook gebeurd is ?
 
ik had ook een setje inderdaad, ging/ga ervan uit dat dit ook gebeurd is ?

Nope, alleen de buisjes gedaan. Was me hier niet bewust van. Wie kan me aan 2 mooie naaldjes helpen? Ik heb een dynojet II kitje erin zitten, de naalden zijn niet volledig taps maar er zitten trapjes in:



Hoor t wel!
 
kun je die niet gewoon bestellen bij dynojet ? heb je meteen de juiste lijkt me.

meende dat de mijne van tovami iets "scherper"waren dan origineel. maar daar ben ik niet geheel zeker meer van.
 
Hebben jullie als trx kenners een oplossing tegen het olie verbruik, wat mij opvalt is dat hij alleen op lange snelwegritten dorstig is, en op binnenwegen geen last heeft.
Ik ben van mening dat dit komt, (het blok is in topconditie) door de carterontluchtig die slecht is, en geen ruimte heeft om de oliedampen te laten condenseren...waardoor de oliedampen mee aangezogen worden...bij wisselende toerentallen heb je daar minder last van volgens mij.
Ik ga experimenteren rond dit euvel, ik hoop op goede resultaten?
Ik heb in de slang van de carterontluchting (kleppendeksel-luchtfilter) een ijzeren spiraalveer gestoken, waardoor de inwendige oppervlakte vd slang ruw wordt en waar tegen de oliedampen kunnen neerslaan. Je ziet dit ook wel is in carterdeksels waar ze ribbels maken, voor dit proces te verwezenlijken.
Zou dit kunnen helpen?
Bij de 'Over' trx loopt de carter-ontluchting tot achter in de kont.

Ik ben op zoek naar carbon/kevlar carter bescherming? Iemand?

Grtjes en veel Trx plezier
 
Laatst bewerkt:


Het probleem van het olieverbruik zit mede in de oliekeerring bij de uitgaande as. Dat is de oliekeerring achter het voortandwiel. Aan de binnenkant van deze oliekeerring zitten (ik dacht 4) afstand nokjes. Vanuit de fabriek is niet goed opgelet bij het monteren en zit één van de nokjes soms half voor een oliepassage. Bij hoge toeren neemt de carterdruk toe en door de halve blokkade kan de olie niet goed weg en verdampt dan langs de oliekeerring. Bij de TDM/TRX zie je dit bijvoorbeeld als er een beetje oliespray ter plaatse van de standaard. Als de motor is geparkeerd zie je soms oliedrupjes op de grond (ter plaatse van de standaard) eerst dacht ik dat het door de kettingsmering kwam. Oplossing is nieuwe keerring en voor montage aan de buitenkant van de keerring stukjes tape plakken waar de afstandnokjes zitten. Op het blok plak je een stukje tape waar de olie-kanaaltjes zitten. Nu kun je de keerring zo positioneren en monteren dat de afstandnokjes niet voor of half voor de oliekanaaltjes komen. Je leest dit nergens op het forum en misschien een groot geheim, maar kan je verzekeren dat bij mij het olieverbruik met deze ingreep is gehalveerd, zowel bij mijn TRX als bij mijn TDM.
 
Laatst bewerkt:

Ook hier inderdaad een minuscuul plasje olie ter hoogte van de zijstandaard. Ook maar eens naar kijken dan!
 

Wat goed dat je de link hebt , kon ik niet meer vinden had ooit alleen de foto's op mijn PC bewaard.
 
Optisch supergaaf.
Technisch de vraag of de mono-shock voldoende blijft performen bij extra hitte ontwikkeling.
Misschien voor straat gebruik niet relevant ~~[/quote]


 
Weinig te melden hier? Alles rijdt naar wens denk ik dan maar. Hier 6 weken niet vereden nl nieuwe knie gekregen, maar als het zo door gaat kan ik over 2 a 3 weken weer rijden.
 
De mijne loopt zeker lekker. Meestal 1 op 22 of nog zuiniger.
't Is wel gewoon woon-werk-paard nu. Wordt knettergek van ketting smeren.
Lowbudget smeersysteem naar voorbeeld van hier ergens op M-F er maar eens op maken.

De ketting hangt ook helemaal slap die moet binnenkort echt vervangen worden. Heb nog een gebruikte set liggen die ik er op wil zetten.

En ik moet af en toe olie bijvullen. Dit is een gereviseerd blok (top end revisie), maar helaas.