- Wat gebruiken jullie om RVS (zoals het oliepijpje) langer anti-roest te houden na het polijsten?
Ik denk inderdaad niet dat het RVS is. Met oliepijpje bedoel je die rechtsvoor zeker? Ik zie ze wel eens zwart gespoten, maar dat vind ik niet mooi.Twee vragen:
- Wat gebruiken jullie om RVS (zoals het oliepijpje) langer anti-roest te houden na het polijsten?
- Raden jullie aan om het blok waar de kleppen in zitten professioneel te laten reinigen of is flink schrobben met (zachte) ragers en ontvetter genoeg?
Had jij niet de boel in de vaatwasser gedaan een paar jaar terug....Ik denk inderdaad niet dat het RVS is. Met oliepijpje bedoel je die rechtsvoor zeker? Ik zie ze wel eens zwart gespoten, maar dat vind ik niet mooi.
De mijne is gepolijst en met een blanke laklaag erover. Dat is acceptabel, het blijft niet perfect moet ik eerlijk zeggen.
Als het trouwens wel RVS was geweest, was alleen poetsen voldoende geweest.
Schoon krijgen van de kleppen en de kop was inderdaad wel een gedoe. Het is niet zomaar vettigheid maar echt aanslag, dus zonder geschrob red je het sowieso niet om het er af te krijgen. Ik had geloof ik een 'sopje' van Forté en benzine of zo en een messing borsteltje. Uiteraard zeer goed opletten waar je schrobt: onderkant v.d. kleppen kan prima, van de rand waar die op afsluit blijf je natuurlijk af, net als de zitting in de kop.
Haha, ja, na al het schrob-werk voor het laatste beetje vuil in moeilijke hoekjes. Het alu van de kop krijgt trouwens wel witte spikkels van de vaatwasser.Had jij niet de boel in de vaatwasser gedaan een paar jaar terug....
Haha, ja, na al het schrob-werk voor het laatste beetje vuil in moeilijke hoekjes. Het alu van de kop krijgt trouwens wel witte spikkels van de vaatwasser.
Geen idee, de eigenaar van de motor kwam vorige week bij me met een setje vervuilde carbs. De carbs heb ik in de ultrasoon gehad en hij heeft ze weer gemonteerd. Vanmiddag stond de trx met eigenaar voor mijn werkplaats omdat hij dacht dat er wellicht iets afgesteld moest worden aan de carbs. Heb een proefritje gedaan. het enige wat ik kon concluderen was de klacht van hierboven. Ha d vanmiddag ook niet echt genoeg tijd om erin te duiken. Ook niet aan luchtfilter gedacht omdat de TRX verder ook goed aan het gas hing. Stationair loopt'ie erg rommelig.
Zal binnenkort het luchtfilter eens checken! Ik neem aan dat ze daar dus gevoelig voor zijn.
Hmm alle kleppen vervangen is wel een dure grap. Is de linker klep op de eerste foto hol gesleten? Kan het niet zo goed zien. Die eerste foto rechts vind ik wel meevallen.
Hoe zien de zittingen er uit in de kop?
Edit: eh, kleppen kosten 52€ per stuk.
Als het goed is heb ik nog een gebruikte set, van toen er grotere kleppen in gegaan zijn. Ik zal ze opzoeken om de randen te bekijken.
Als je ze moest vervangen : voor zover ik weet passen kleppen van een TDM900 en zijn die van betere kwaliteit.Wat is jullie advies?
- alle kleppen vervangen gezien de toleranties
- alleen de kleppen vervangen die echt geen marge meer over hebben op de zijde?
Ze glimmen behoorlijk maar ik blijf het veel geld vinden voor een paar fluisterbuizen van 12ton.
Als iemand dat er voor betaald: ik heb ook nog wel een glimmend setje!
706€. Per stuk.Heb je wel opgezocht wat ze nieuwe kosten.....euh edit......... heb je wel eens opgezocht wat yamaha voor fortuin voor die dingen durft te vragen.
706€. Per stuk.
Als iemand dat er voor over heeft kom ik ze gratis brengen én monteren.