Tegenwoordig begint dat al na 10 jaar dat onderdelen niet meer leverbaar zijn. Zag laatst iemand op FB die zocht een schetsplaat van de rechterkant van een MT-03 die niet meer leverbaar is.Inderdaad ja, ik zoek het ook op. Mijn motoren komen helaas op de leeftijd dat sommige zaken niet meer leverbaar zijn. Maar, als je het ergste verwacht, valt soms een onderdeel qua prijs dan ineens weer mee.
Wees blij dat je geen 4-cilinder hebt.Ik vorder langzaam met de TRX. Op dit moment moet ik het cilinderblok over de zuigers + veren schuiven maar dit wil niet eenvoudig gaan. Ik krijg met mijn (grote) vingers de veren niet stuk voor stuk voldoende ingedrukt om de cilinder er soepel omheen te krijgen. Moet ik een zuigerveercompressietang aanschaffen of heeft één van jullie een gouden tip?
Fotodagboek volgt!
Je zou een blikje kunnen opknippen, dat strookje blik met wat motorolie ingesmeerd om de veer kunnen vouwen en dan een spanbandje of tywrap er omheen, net genoeg gespannen om de veer samen te drukken. Als je dan vervolgens de zuiger naar beneden in de kop duwt, dan zou hij door dat stukje blik mooi in de cilinder moeten schuiven. Beetje hetzelfde principe als de tank, maar dan de knakenmethode =)Ik vorder langzaam met de TRX. Op dit moment moet ik het cilinderblok over de zuigers + veren schuiven maar dit wil niet eenvoudig gaan. Ik krijg met mijn (grote) vingers de veren niet stuk voor stuk voldoende ingedrukt om de cilinder er soepel omheen te krijgen. Moet ik een zuigerveercompressietang aanschaffen of heeft één van jullie een gouden tip?
Fotodagboek volgt!
Done!Oh en Tarwe, dit mag gewijzigd worden:
Data:
* >100.000km op de teller!
* Termignoni carbon dempers
* Bluespots voor
* Stalen remleidingen voor en achter
* KEDO tandwielcover
* Progressieve voorveren WP
* WP TRAX complete achterveer
* OVER rem-schakelset
* K&N Stage II
* Racenokkenassen
* Opgeboord naar 880cc
* 91mm JE zuigers
* Horse Power Ignition
* Double Bubble scherm
* Onderkuip van Pferrer
* Carbon hugger
* Carbon verlengstuk voorspatbord
* Witte tellerplaten
Haha... ach, beter dit dan alles weer open moeten halen voor één of ander pakkinkje toch?De carblekkage is in ieder geval eenvoudig te verklaren: de mengselschroef is NIET de schroef die op de foto hierboven staat. Dus die moet je niet 2,5 slag uitdraaien, haha. Domdom.
Morgen weer starten, sproeier 150 geïnstalleerd op advies van Pieter. Na inrijden toch maar Dyno doen.
Benzine kraantje gereviseerd. Membraan was eigenlijk nog goed maar de O-ring die de toevoer moet afsluiten was keihard en dichtte niet meer af. Hup nieuw setje erin en tank opbouwen en vullen. Helaas lekte de kraan nog door. Opgelost door een dunne ring achter het 0-ringetje te plaatsen. Nu wel dicht!
Nieuw veertje is wel sterker.