Yamaha TRX850 topic deel 7

Status
Niet open voor verdere reacties.
LET OP! VOOR LELYSTAD GELDEN AANVULLENDE EISEN:
a) De motorfiets mag niet meer geluid produceren dan 89DB

....

f) Zwart/rode Yamaha TRX'en mogen deelnemen mits zij meer dan 140 dB geluidsoverlast produceren.
Euh... dus 90dB(A) mét killers is nét te veel.... mmm, dan ga ik maar op de gok of meten ze ook écht?

Ennu max 99dB(A) bij 3750 tpm zonder dB-killers, maar nog meer bij optrekken 117 of zo }) , maar 140 mán dat gaat toch niemand halen mét een uitlaat gemonteerd :+

:W
 
LET OP! VOOR LELYSTAD GELDEN AANVULLENDE EISEN:
a) De motorfiets mag niet meer geluid produceren dan 89DB
b) Het kenteken moet zichtbaar zijn (scherpe randen aftapen mag)
c) Er is géén ruimte langs de baan voor toeschouwers
d) Groene Yamaha TRX'en worden per definitie NIET toegelaten in verband met horizonvervuiling
e) Blauwe Yamaha TRX'en mogen gratis deelnemen, gezien de schoonheid ervan.
f) Zwart/rode Yamaha TRX'en mogen deelnemen mits zij meer dan 140 dB geluidsoverlast produceren.
_O- B|

P.s hoe streng zijn ze op de rugprotectors? Die heb ik niet -O-
 
P.s hoe streng zijn ze op de rugprotectors? Die heb ik niet -O-
Ff shoppen en dan valt het m.i. (voor je veiligheid!) wel mee met de kosten.
Je moet alleen wel even ergens passen of hij lang genoeg is tot aan je staartbotje ;)

:W
 
Kies dan wel een 'harde' variant, niet één van een harder schuim of zo!
Dat is niet persé beter hoor.
In Motoplus/Motorrad hebben ze een test gedaan en daarbij ook de schokabsorptie gemeten.
Meerdere (harde) exemplaren van grote merken kregen een onvoldoende. :o
Een Buse kwam als beste uit de test,of dit een harde is weet ik niet.
Als tweede kwam die van Hein Gericke,en dat is een zacht exemplaar.
Ik heb er toen zelf zo één gekocht en ben zeer tevreden over het zitcomfort. :)
De schokdemping heb ik gelukkig nog niet moeten testen. :+
Naar keuze te koop met of zonder mouwen,dan zitten er ook schouder en elleboogbeschermers in,moest je die niet in je pak hebben.
 
ps....ik was die dude voorop met de witte gixxer 1000 k5. Volgend jaar een TRX meeting?

Ben jij daar instructeur ofzo? Een trx meeting op het circuit is natuurlijk wel leuk. Krijgen we dan ook groeps korting... O-)
 
Dat is niet persé beter hoor.
In Motoplus/Motorrad hebben ze een test gedaan en daarbij ook de schokabsorptie gemeten.
Meerdere (harde) exemplaren van grote merken kregen een onvoldoende. :o
Een Buse kwam als beste uit de test,of dit een harde is weet ik niet.
Als tweede kwam die van Hein Gericke,en dat is een zacht exemplaar.
Ik heb er toen zelf zo één gekocht en ben zeer tevreden over het zitcomfort. :)
De schokdemping heb ik gelukkig nog niet moeten testen. :+
Naar keuze te koop met of zonder mouwen,dan zitten er ook schouder en elleboogbeschermers in,moest je die niet in je pak hebben.
je hebt ze met memory foam in klasse 2 :Y
 
streng :Y we checken dit voor elke sessie


Een rugprotector die standaard in een 2 delig (MQP) pak zit. Bestaat uit twee lagen (foam + harde kunststof).

Voldoet die wel?



Off topic.....
Overigens wel goed hoor dat er gecontroleerd wordt. Ik sprak laatst iemand die met 50km/u onderuit is gegaan (eigen schuld) en met de rug tegen een paal aan is gekomen.....nu altijd op twee wielen maar dan naast elkaar -O-
 
Laatst bewerkt:
LET OP! VOOR LELYSTAD GELDEN AANVULLENDE EISEN:
a) De motorfiets mag niet meer geluid produceren dan 89DB
b) Het kenteken moet zichtbaar zijn (scherpe randen aftapen mag)
c) Er is géén ruimte langs de baan voor toeschouwers
d) Groene Yamaha TRX'en worden per definitie NIET toegelaten in verband met horizonvervuiling
e) Blauwe Yamaha TRX'en mogen gratis deelnemen, gezien de schoonheid ervan.
f) Zwart/rode Yamaha TRX'en mogen deelnemen mits zij meer dan 140 dB geluidsoverlast produceren.


Euh wat produceren standaard uitlaten eigenlijk :? ?


Voor de TRX circuit meeting:

Mag een onervaren circuitrijder :$ (buiten een VRO en een KNMV dagje) ook meerijden? (maw.... wordt de meeting een race dag of heeft het een cursus/opleiding karakter? )
 
Euh wat produceren standaard uitlaten eigenlijk :? ?


Voor de TRX circuit meeting:

Mag een onervaren circuitrijder :$ (buiten een VRO en een KNMV dagje) ook meerijden? (maw.... wordt de meeting een race dag of heeft het een cursus/opleiding karakter? )

Verwacht ook niet kneedown ofzo van mij....
Ik heb ook 0,0 ervaring op circuit o.i.d Tracktraining is er juist voor om die ervaring te proeven. Het is idd meer een cursus. Gewoon lekker een dagje :] Hoe meer zielen hoe meer vreugd.
Zijn er nog meer trx-ers die het leuk lijkt?
 
Laatst bewerkt:
Verwacht ook niet kneedown ofzo van mij....
Ik heb ook 0,0 ervaring op circuit o.i.d Tracktraining is er juist voor om die ervaring te proeven. Het is idd meer een cursus. Gewoon lekker een dagje :] Hoe meer zielen hoe meer vreugd.
Zijn er nog meer trx-ers die het leuk lijkt?

Mij lijkt het ook wel wat, alleen nog ff kijken hoever Lelystad rijden is :)
 
Dat is niet persé beter hoor.
Mee eens, maar mijn gevoel is er beter bij, dat wel ;)
Ik heb zelf een Dainese Yamaha rugprotector, zit super!
Deze was 'over' bij een motorzaak en liep er toevallig tegen aan, koopje dus :)

streng :Y we checken dit voor elke sessie
Hallo Mr. kenner dus :W :)

Hoe zit dat nu met die geluidsmetingregel dan exact? Meting wordt ook uitgevoerd?

Ik praat dan voor mijzelf over E-keur met dB-killers en gemeten 90 dB(A) statisch.

Lijkt mij leuk zo'n meeting daar te houden, laagdrempelig voor iedereen (positief bedoeld!) om mee te (kunnen) gaan tegen een faire prijs m.i. :Y

:W
 
Gezien we nog 3 posts nodig hebben om 2500 posts hier vol te maken in deel 7.....


*O* Deel 8 *O*


Oh en ik heb de startpost al aangepast naar Lelystad 2011 met wat namen er bij .... O-)

:W
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan