Yamaha TW125, saai of niet?

  • Stemmen: 4 30,8%
  • Stemmen: 9 69,2%

  • Totaal aantal stemmers
    13

Joe Tosh

MF veteraan
23 feb 2003
5.941
3
Ben van plan om voor m'n meisje zo'n TW125 te kopen, daar mag ze (in B)met een autorijbewijs mee rijden en ik vindt het wel een grappig motortje. :)

tw125.jpg


Ik dacht eraan om dit fietsje ook zelf te gebruiken als boodschappenfietsje. Nu twijfel ik nog wat, ik vrees nl. een beetje dat dit bakje met zijn 12 pk ongelooflijk saai :Z is na 2 min. rijden. :P

Heb ik het mis? Zijn er mensen hier die met zoiets rijden/gereden hebben?
 
Als je van een opgevoerde brommer komt 85 km is dit leuker beter in balans geen gezeur met de juut,, zuipt niet zo als een opgevoede 2 takt.

Zou best leuk zijn als je er in nl met de zelfde voorwaarden erop zou moegn net zo als in belgie of duitsland en in nl weer niet .........
 
Voor wat het waard is: heb er ooit tijdens een motorcursus, toen ik nog mijn rbw moest halen, er een uurtje mee gereden. Het lijkt net fietsen. Bepaalde bijzonder verrichtingen lukten me niet met een andere motor, en toen zeiden ze (de instructeurs die daar rondliepen): probeer deze maar even. Werkelijk, bijzonder makkelijke fiets. Ze noemden het daar ook wel gekscherend de kinderfiets omdat ie zo makkelijk is.
 
honda cbr 125, 2690 euro ofzo...damnzz goedkoop trouwes, maja 14pk is natuurlijk ook niet alles *D

En zo'n cbr 125 is nog mooi ook, er staat er eentje bij mij op school. Hij ziet er alleen nogal een mini-dingetje uit als ie tussen de 'gewone' motoren (cb750, cb400, fjr1300, cbr600f, Monster 600,..) staat.

Zo'n TW125 of een VanVan lijken me perfecte dingetjes om de hele dag in een grootstad tussen de files mee door te laveren, in andere situaties komen ze vermogen te kort lijkt me.
 
Laatst bewerkt:
et lijkt mij een leuk ding, je bent alleen zo beperkt, je kan de snelweg niet op verder is het een leuk ding voor de toerrtjes
 
Leuk voor binnendoor. Op het achterwiel auto's inhalen *D
Kon dat hier maar.. met je B 125cc motoren rijden... kocht ik er ook een voor mn vriendin.

Topsnelheid was 110 ofzo.. dus snelweg zou wel kunnen, maar wel gevaarlijk lijkt me.
 
In nl weer al enige weer niet .... :(
mijn meisje vind het ook wel leuk vind de hijsa van een normale motor te lastig...... *d

Maar het zou wel een oplossing zijn voor het file probleem , het sterk verminderen.... minder benzine verbruik goed voor het mileu slecht voor de shell en de overheid,,, nu rijden veel mensen in een auto bv van zoetermeer naar den haag in een auto van 1200 kg met één persoon,,,, die haast rakkers ik wens ze veel succes op zo'n 125,,,, rijden ze zich lam hebben ze zich zelf in eerste plaats , en nu rijden veel aso's in van die tanks waar ze nauwelijks hinder hebben als je naast de weg komen te staan.......

nee dan een :] het maakt je wel veel bewuster wat je doet in het verkeer.
 
Eigenlijk is de vraag nu wat overbodig geworden }) .
M'n vriendin moet nu maar achterop bij m'n net gekochte XJR1200 :P
 
Ik rijd met een tw125.
Als ik alles uit de kast haal moet ik de 100 kunnen halen (= maar 8kw)
Maar vandaag met die zware wind vol op de kop, kon ik hem juist boven de 70 houden.
Is een plezant fietsje voor in de stad of voor op de secundaire wegen.
Autosnelweg zou ik er niet mee rijden.
Je kunt er wel langere ritten (doe ik regelmatig) mee rijden zolang je maar rekening houd met zijn zwak vermogen.
op zware hellingen moet je zelfs terugschakellen
Op lange ritten (bij normaal weer) rijd ik altijd tussen de 70 en 80 km/u.
Het blokje dat er onder zit is van prima kwaliteit, bij normaal gebruik onverwoestbaar.
Ook het verbruik is best laag (zelfs in het stadsverkeer met veelvuldig remmen en optrekken).
 
Ik ga binnenkort beginnen met lessen :] en nu wilde ik niet al te zwaar starten.
Is die TW125 een goede motor om mee te beginnen of raden jullie wat anders aan?
:?
 
Er is ook een TW200 zag ik op marktplaats... die zal dan wel 120 kunnen ongeveer. Als je met harde wind net 70 kan is het denk ik niet zo'n fijne beginnersmotor Break :) Eerder gevaarlijk dan...
 
kan je die 8kw niet makkelijk naar 11 kw op trekken en het zal m eniet verbasen dan in de landen waar 11 kw de limiet genoeg te koop is en kennis voorhanden om nog hoger te komen ??
 
Ik heb zoiets gehuurd op vakantie en als leenmotor gehad tussen 2 motoren door...

Ik vond het erg lachen. Een "kick" kun je vergeten maar het is wel erg melig... overal vol gas rijden, dankzij de ballonbanden stoepen/vluchtheuvels op en af...
Op de snelweg moet je een beetje slipstreamen achter de vrachtwagens maar verder had ik er dikke pret mee.
 
Hi, ben zelf een enthousiaste TW125 berijder. Ben het eens met de kritikasters en de argwanenden. Heeft niet veel vermogen maar meer dan genoeg voor stadsgebruik. De A-10 (Ring Amsterdam) is goed te doen met zn max snelheid van +/- 110 (Bij weinig wind *D )

Verder zeer handzaam, stabiel en wendbaar dus heerlijk in het dagelijkse stadsgebruik. Voor langere ritten is dit fietsje niet echt aan te raden ook al door zn beperkte actieradius van 150km per volle tank.

Greetzz...

Smooth
 
Heb net de vanvan gezien bij safe amsterdam echt een geinig fietsie !!
En hij was nog eens best scherp geprijsd,nu maar hopen dat er snel een hoop 5de handsie's komen voor weinig :9~
 
Heb net de vanvan gezien bij safe amsterdam echt een geinig fietsie !!
En hij was nog eens best scherp geprijsd,nu maar hopen dat er snel een hoop 5de handsie's komen voor weinig :9~

Wat kost zo'n ding ??? nieuw ,, ik heb ze op een beurs gezien , was het niet een € 2500 ???
denk dat als ze goed zijn (banden & ketting) niet onder de € 1000 duiken....
Dat zie je bij wel meer motoren ,,
 
jeetjemiena, wat zou ik daar graag een 500 blok in willen zien :9~
 
ik denk als ze een 250 van 20 pk inhangen ,, en niet veel duurder , zou buiten de belastingen en inhalige markting lui niet nodig zijn , denk ik dat ze dan echt wel een groter publiek kunnen bedienen......

je kan dan net even wat sneller weg bij het stoplicht ... en makkelijk van 80 naar 100 .....
 
Terug
Bovenaan Onderaan