Yamaha X-CITY 250

wat gaat dat snel hè, met die kilometes. het valt mij wel op dat ik steeds harder ga rijden en ben dan ook zeer benieuwd wanneer de eerste bekeuringen binnen vallen. :-)

En wat die ruit betreft, ik zit precies op de rand te kijken.
Maar als ik zo ver mogelijk naar achter ga zitten. kijk ik er over heen.
maar ja, ik meet dan ook niet meer dan 1.60.

Nou Edskie en monomuis en natuurlijk aan alle rijders
Veel veilige kilometers toegewenst

Groeten Diana
 
Ik wil juist de ruit wat hoger. Volgens mij heb je met 1.60m totaal geen last van turbulentie enzo. Maargoed, de ruit gooi ik er dit weekend dus mooi op en dan heb ik 3 standen om te testen. Maar te hoog is ook weer lastig met regen enz. We komen er wel achter met testen....

Jij ook veilige kilometers gewenst! Hard rijden... mja, ik weet me nog wel altijd in te houden, al zit ik altijd wel boven de max snelheid (op snelweg na dan). 2 maanden terug gelaserd met 100 waar je 80 mag, maar nog steeds geen boete, dus geluk gehad.
 
Ok, de resultaten van het scherm.

Hoogste stand (4): Als je 1,80m bent zit de rand net recht voor je ogen. Dit heeft als nadeel dat deels je beeld vervormd en dat je soms niet goed kan zien of een auto remt of zn knipper aan doet. Wel heb je zeer weinig last van de wind (zeg maar gerust niet, geen turbulentie, je kan ook je vizier volledig open doen bij 120km/u zonder te knijpen met je ogen) en je hoort ook veel meer om je heen. Toch geen fijne stand bij 1,80m vanwege die rand recht in je gezichtsveld. Je moet dus meer moeite doen om over het scherm te kijken. Wanneer te gebruiken? Misschien op een lange rustige weg.. ik wil nog eens naar de Noordkaap, als ik dat op de X-City doe dan zet ik 'm in stand 4 en genieten maar... tis daar ook minder druk op de weg, maar voor mij in NL een no-go.


Stand 3: Turbulentie net als in de laagste stand en nog steeds weinig zicht. Niet aan te raden.

Stand 2: Redelijk goeie stand, ik heb er net een stukje mee gereden, er is uiteraard wel turbulentie maar naar mijn idee wel wat minder dan in de originele stand. Hier laat ik 'm dus op staan, al heb ik niet echt het idee dat ik met deze steunen ben opgeschoten, al maakt het de scooter wel wat meer waard want nu kan iedereen 'm naar lengte instellen.

Stand 1: Die heb ik niet meer geprobeerd, maar vaak was m'n hoofd een speelbal als ik op de snelweg achter auto's reed.
 
Laatst bewerkt:
Hey Mono,

bedankt voor het (zeer) uitgebreide testverslag, haha.
Als het verbeterd is, is het in ieder geval geen weggegooid geld. En het is inderdaad leuk om te zeggen als je hem verkoopt :p

Het te hard rijden op de scooter merk ik vooral binnen de bebouwde kom, even inhalen, snel optrekken na een rotonde, ik ga dan al snel te hard. Buiten de bebouwde kom heb ik door het gebrek (alhoewel, misschien dus wel een voordeel) aan power daar veel minder last van :)
 
wat gaat dat snel hè, met die kilometes. het valt mij wel op dat ik steeds harder ga rijden en ben dan ook zeer benieuwd wanneer de eerste bekeuringen binnen vallen. :-)

En wat die ruit betreft, ik zit precies op de rand te kijken.
Maar als ik zo ver mogelijk naar achter ga zitten. kijk ik er over heen.
maar ja, ik meet dan ook niet meer dan 1.60.

Nou Edskie en monomuis en natuurlijk aan alle rijders
Veel veilige kilometers toegewenst

Groeten Diana

helemaal vergeten je te feliciteren! bij deze dus :)
veel plezier met je scooter, en goede keuze uiteraard :)
 
Binnendoor is het wel inhouden ja, je zit zo op te hoge snelheden.
Maargoed ik stoorde me net hoe dan ook aan de ruit, omdat ik nog wel eens zonder ruit rijd en dan heb je ineens zo'n gevaarte voor je. Ik moet er even aan wennen. Maar hoe dan ook, de windbescherming is prima op zo'n ding. Voorlopig laat ik 'm in stand 2, dat scheelt 2 a 3cm ofzo.
En bovendien is die roestige bout nu vervangen, die had ik er niet in willen laten zitten, dus slimme keus geweest. :)
 
met (auto) lessen heb ik altijd geleerd om aan te sluiten. Dit pas ik dan ook maar toe met de scooter. En dan ga je soms iets sneller dan wat mag. :) Tegenwoordig rij ik opzettelijk een stukje om. Dan moet ik namelijk een stuk over de snelweg en kan ik ff flink gassen.

Ik ga 'm zo weer eens even poetsen.

pine-apple, bedankt voor de felicitaties

Groeten, Diana :]
 
Krijg ik geen dank voor de felicitaties? :+

Aansluiten als meerijden met de verkeersstroming? Binnendoor ga ik overal wel ietsje te hard, op de snelweg houd ik het wel bij 120km/u of het verkeer op de rechterbaan wat dan bijv. 110km/u rijd. Af en toe even door naar de 130-140.. hard zat op zo'n ding.

Gister was het weer erg warm en dan is zo'n hoge ruit echt niet fijn... met warm weer koel ik dan toch wel weer liever wat af.. ach het is ook nooit goed bij mij. :P
Nu lekker genieten van het apparaat, voorlopig geen modificaties meer.
 
Monomuis, jij natuurlijk ook héél hartelijk bedankt voor de felicitaties!!!
sorry! ;)

Heb jij ervaring met die extra been verbreders of hoe ze dan ook mogen heten'
Ze lijken mij fijn voor de komende herfst en winter'

Dan zit je echt helemaal uit de wind, ik hoor het wel
groeten maar weer.... :W
 
Geen ervaring mee, maar ik dacht er gister wel aan toen ik reed. Maar ik was blij dat ik ze niet had, via m'n benen kreeg mn lichaam dan toch nog enige vorm van windverkoeling. Met die verbreders erop ben ik bang dat je als het ware 'in' een auto met 2 wielen rijd, zoals je zelf al zegt zit je dan helemaal uit de wind.

In de winter rijd ik sowieso niet (als er pekel ligt of het erg glad is), dus die verbreders ga ik niet kopen. Voorlopig laat ik 'm lekker zo, hooguit misschien ooit nog eens een ander uitlaatje, maar ik heb ook nog een bijna nieuwe originele uitlaat liggen als deze door zou rotten.
 
Als je meer rijwind zou willen hebben kun je ook denken om een sleuf (eventueel afsluitbaar) te maken in je bestaande windscherm, eigenlijk zoals een goldwing die ook heeft.

Heb je volgens mij ook minder "druk" achter je scherm en weet nu weer niet welke invloed dat dan heeft...
 
Is ook nog een optie ja, als je zoiets erin kan maken.
Het is dat mijn vizier iets naar voren kan worden getrokken en dat ik daardoor koeling krijg, maar anders is het op een hete dag niet te doen. Overigens niet vergeten met regen vizier dan terug te duwen, anders heb je ook regen aan de binnenkant van het vizier.

Andere optie is gewoon andere motor voor de hele warme dagen. :+
 
Wegens verkoop van mijn X-City heb ik wat accessoires los te koop;

1. Origineel Yamaha kofferrek van aluminium incl. haakje voor Givi (en dus ook Yamaha) koffers. Beter dan een Givi kofferrek, want dan moet je gaten boren in je kappen, hier niet mee.

Prijs: € 85,- (bij Easy Parts kost deze 128,96 euro en dan heb je niet eens dat Givi kofferhaakje). Rek is 7 maanden oud.

rearcarrier.jpg

rearcarrier2.jpg



2. Verstelbare schermsteunen met 4 hoogtestanden (origineel Yamaha). Origineel is de onderste stand, je kan dus nog 3 standen omhoog. Met 1,80m maakte ik gebruik van stand 2. Bij stand 4 had ik geen windruis, kon ik bij 120 nog het vizier open houden en hoorde ik alles goed om me heen. Enige nadeel was dat ik precies op de rand van het scherm keek. Maar dat is dus voor elke lichaamslengte weer anders.


Prijs: € 50,- (nieuw 78 euro), ze zijn net een ruime maand oud.

schermsteun.jpg



3. Originele Yamaha uitlaat van een X-Max 2010 model, +/- 1000km gebruikt. Past ook op oude modellen X-Max en ook op de X-City want die heeft hetzelfde blok en dezelfde ophanging van de uitlaat. Ideaal als je uitlaat is doorgerot en je niet 300 euro wilt uitgeven aan een vervangingsuitlaat van een ander merk (Yamaha prijs van deze uitlaat bij de dealer kan zo 600-900 euro zijn, geen grap!)

Prijs; € 65,-

uitlaatj.jpg



Als je wilt kan ik het kofferrek en de schermsteunen voor je monteren, kost niet heel veel tijd. Prijzen zijn vaste prijzen.
 
Nee, schakelmotor. Zie topic over motorscooter in de wilgen hangen. ;)
Wilde weer schakelen, bij lange ritten lichte zeurende pijn in lage rug enz. in elk geval niet om vermogen ofzo, want 250cc is in principe prima.
 
Al bijna 3 maanden hier niets gepost! Dat kan alleen maar betekenen dan men veel rijd ipv op het forum zit. :)

Heb nog steeds de schermsteunen + het kofferrek in de aanbieding. Koffer is reeds verkocht.
 
Laatst bewerkt:
Dat klopt, er rijden er misschien hooguit 100 rond.
Maar wie weet raak ik het kofferrek van de zomer wel kwijt, het is nu ook niet het juiste seizoen.
 
Nou mijn x is alweer 2,5 week van stal. En ik moet zeggen, het ís goed te doen.
Het is dan ook maar 26km. Dus tegen de tijd dat ik het koud krijg ben ik gearriveerd.
lekker scheuren, HEERLIJK!
 
Het windscherm scheelt veel kou op je hals. Dat is echt lekker in de koude maanden.
Enige wat lekker zou zijn, zijn verwarmde handvatten.
Mijn stalen ros blijft mooi op stal en zo te zien heeft mijn X-City nog geen nieuwe eigenaar gevonden. Die zal in 2011 wel komen. ;)
 
Het windscherm scheelt veel kou op je hals. Dat is echt lekker in de koude maanden.
Enige wat lekker zou zijn, zijn verwarmde handvatten.
Mijn stalen ros blijft mooi op stal en zo te zien heeft mijn X-City nog geen nieuwe eigenaar gevonden. Die zal in 2011 wel komen. ;)

He mono

Tja mensen hebben even geen geld en er is veel onzekerheid bij veel mensen (werk). Voor de zomer zullen er denk ik veel mensen zijn die opzoek zijn naar een motorscooter voor woon- werkverkeer. Ik wil die van mij ook verkopen, maar merk dat het nu niet de juiste tijd voor een verkoop is. Ik zag je text en uitleg staan op motorshopper, erg duidelijk ;)
 
Laatst bewerkt:
Met het voorjaar gaat de verkoop vast wel weer verder, maar ik heb 'm niet meer staan, de dealer wel. Die raakt 'm nog wel kwijt.

Ja flinke lap tekst he. ;) Beetje de motorscooters promoten op Motorshopper. :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan