Yamaha X-max

Gaan toch niet over "racers" praten in een X-Max topic he.. Anders komt hier zo een slotje op! ;) :+

Afgelopen weekend handkappen gemonteerd, de originele van Yamaha. Moet zeggen, heb net even een stukje gereden en ja het werkt echt wel, minder koude handen. Top dus :D

Alleen ehm.. Toch wil ik ook handvatverwarming, maar eigenlijk wil ik alles origineel Yamaha hebben.. En die levert geen verwarming of wel ?

_O- ff een tussendoortje moet kunnen he ;) Blijft yammiehammie taal ;)

Ik heb zelf geen handvatverwarming maar Gerbing handschoenen aangesloten. Die verwarmen vanaf de bovenkant ipv de binnenkant... en waar komt de kou vandaan? Juist van boven!
 
Neem aan dat jullie de smileys gezien hebben ? Was niet serieus he.. :)

Wat betreft de handvatverwarming, ik moet zowiezo daarvoor al m'n verlichting vervangen door LED's en dan nog kan het eigenlijk nét aan ? Dan is het misschien toch niet zo'n goed idee..

Ook kwam ik er laatst pas achter dat de koplampen niet de "standaard" H4 lampen zijn, maar iets van 25watt oid ? Ik wilde ze namelijk vervangen door (betere) Philips exemplaren.. Maar dat kan dus niet ? Als ergens origineel iets van 25W in zit ga ik er namelijk niet zomaar iets van 65W in proppen... :P
 
Gaan toch niet over "racers" praten in een X-Max topic he.. Anders komt hier zo een slotje op! ;) :+

Afgelopen weekend handkappen gemonteerd, de originele van Yamaha. Moet zeggen, heb net even een stukje gereden en ja het werkt echt wel, minder koude handen. Top dus :D

Alleen ehm.. Toch wil ik ook handvatverwarming, maar eigenlijk wil ik alles origineel Yamaha hebben.. En die levert geen verwarming of wel ?

Heb zelf een wat breder scherm van givi maar rij nog makkelijk 2 uur zonder koude handen te krijgen met zomerhandschoentjes aan...
 
Wat ga je dan kopen Moyas?

Die ER-5 is wel leuk ja, maar het vermogen went heel erg snel. Volgend jaar even op de testbank om te zien hoeveel pk's er op het achterwiel zitten en of we misschien eenvoudig de boel kunnen verbeteren. Maarja als je ook wel eens met 160pk hebt gereden is alles vaak traag. Maargoed, voorlopig lekker deze ER-5 houden. Want heb er de laatste 2 jaar aardig wat geld tegenaan gegooid.

Ja ik weet het nog niet helemaal. Ik denk dat ik eerst deze ga verkopen en een snorscooter een zwarte Sym Fidle met windschermpje ga kopen. Dan in de zomer een aantal keer zo'n motor of scooter huren. Ik hoef m niet perse nu kwijt kan m dus lekker houden daarom zie ik wel of ik m volgend jaar aan een goed baasje kwijt kan.
Klopt denk ik aan mijn vorige motor GSR600 100 pk 4 cilinder. Ging als een raket vergeleken met de X-max, maar mis het niet hoor. Maar zo nu en dan even iemands motor berijden is geen straf :)
Gelijk heb je zo denk ik er ook over. Mijn vriendin zegt doe m niet weg, maar ja ik wil gewoon even iets simpels en daarna zie ik wel of ik wellicht voor een ander ga en dan met rugsteun voor haar :)
 
Laatst bewerkt:
wie wil er nou niet een x max 2008 zwart (zeer goede en nieuwe staat) met spyball alarm en 8500 km op de teller voor een zacht prijsje.

Voor een zacht prijsje mag deze inderdaad weg. Ik heb geen interesse in een eerste klas krent die voor een dubbeltje op de eerste rij wil zitten. Hij gaat voor een mooi, vast en zacht prijsje weg. Een goed baasje die deze voor het genoemde bedrag wil meenemen is dus van harte welkom. Ik heb namelijk geen haast bij de verkoop, vandaar mijn vaste prijs :)
 
Snorscooter is ook wel aardig. Wel even zorgen dat ie ongeveer 40km/u loopt en in een drukke stad ben je even snel, zo niet sneller dan een motor.
Wat betreft passagiers, ik heb nog niemand achterop de ER-5 gehad, maar uit ervaring weet ik dat je het beste een motorscooter kan hebben voor een passagier achterop. Op alle schakelmotoren altijd 'last' van de passagier. Op de motorscooter? Alsof er niemand achterop zat (even los van iets langzamer optrekken en iets langere remweg). Maargoed, je kan niet alles hebben...

En snorscooter of gewone motor of motorscooter.. tis maar net wat je doel is en hoe ver je wilt rijden. Alleen vind ik 50cc niet heel zuinig vergeleken met bijv. 150cc. Of 250cc, want 1:28 vond ik ook niet slecht met het Minarelli-blok van X-Max en City
 
die koplampen van de xmax zijn idd echt bout, xenon is wel een major improvement.

Toch kan de accu de 2 xenon lampen niet altijd starten met koud weer. dan brandt er maar 1. dit valt denk ik te verhelpen met een tijdrelais (let op vertraagd inschakelen) Anders moet na het leveren van de gigantische startstroom ook nog eens 2x een dikke xenonstartstroom geleverd worden.
 
Edit meangreengirl : We zitten niet op het brommerforum. Verkoop hem maar op marktplaats. ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
"sorry voor de spam" en toch plaatsen? Stuur dan een PM

Ik heb hier ook een X-max 2010 staan met Oxford HV, op stand "start" gaat het goed maar na doordraaien op "on" is de extra warmte snel weg.

Van de week een X-max bij de dealer zien staan met handmoffen, alleen binnen geprobeerd maar voelde niet verkeerd. Geen stroom problemen en toch geen koude handen, en dat voor zo'n 4 tientjes. Ik denk dat ik ze binnenkort ga halen.

Gr, Rick
 
Naja ook gedaan, maar was meer ironisch bedoeld. M'n spammetje is namelijk gewoon antwoord op zn vraag. Staat prima op z'n plek dus al zeg ik zo!
 
Phoentje, hij zoekt een snor, jij hebt een brom. Nadeel van brom is gewoon die helm (vind ik zelf), dan kan je net zo goed een 125cc kopen. ;) Snorretje 40 laten lopen vind ik zelf de mooiste oplossing, de politie alleen niet.
 
Mja is wel zo, alleen 1 groot nadeel is dat je zo slecht beschermd bent als je met 40 op je muil gaat zonder helm..
 
Phoentje, hij zoekt een snor, jij hebt een brom. Nadeel van brom is gewoon die helm (vind ik zelf), dan kan je net zo goed een 125cc kopen. ;) Snorretje 40 laten lopen vind ik zelf de mooiste oplossing, de politie alleen niet.

@Phoentje

Klopt inderdaad. Ik vind het ook een nadeel om met z'n begrensd ding op de weg te rijden. Het is een gevaar voor eigen leven met de automobilisten van tegenwoordig. Ook geen zin om telkens euro's kwijt te raken aan die mooie rollerbank waar ik vaak met mijn X-max lachend bij langs reed. Dus vandaar lekker aan de rechterkant, dan hebben ze geen last van me en met een 40 km/h kom ik prima op mijn bestemming (werk of stad). Ik vind de prijs aan de hoge kant. Ik kan een nieuwe krijgen voor 1400 euro incl. afleverkosten en bezorging aan huis.
 
Snorscooter is ook wel aardig. Wel even zorgen dat ie ongeveer 40km/u loopt en in een drukke stad ben je even snel, zo niet sneller dan een motor.
Wat betreft passagiers, ik heb nog niemand achterop de ER-5 gehad, maar uit ervaring weet ik dat je het beste een motorscooter kan hebben voor een passagier achterop. Op alle schakelmotoren altijd 'last' van de passagier. Op de motorscooter? Alsof er niemand achterop zat (even los van iets langzamer optrekken en iets langere remweg). Maargoed, je kan niet alles hebben...

En snorscooter of gewone motor of motorscooter.. tis maar net wat je doel is en hoe ver je wilt rijden. Alleen vind ik 50cc niet heel zuinig vergeleken met bijv. 150cc. Of 250cc, want 1:28 vond ik ook niet slecht met het Minarelli-blok van X-Max en City

Mono, ik zie ze vaak langs me heen razen en ze zijn sneller op hun bestemming dan ik op mijn motorscooter. Dat komt door de fantastische stoplichten. De Fiddle is een zuinige scoot die makkelijk 1:40 haalt. Het is dus praktischer en sneller en ook nog eens kosten (lage verzekering, geen wegenbelasting en zuiniger) gezien aantrekkelijker om zo'n ding te rijden.
 
De X-max is betreft gebruik ook een mooie scoot snel (in optrekken, niet in het verkeer), veel bagage en onderhoudsvriendelijk. De kosten van een X-max liggen alleen iets hoger voor stad/werk gebruik. Ik ga dus goed nadenken over de stap snorscooter. Wellicht dat een proefrit bij Leertouwer mij kan overhalen om toch voor zo'n Fiddle te gaan.
 
Laatst bewerkt:
@moyas, nee ik verkoop niets los. Knappe prijs voor 1400. Ze zijn namelijk nieuw zonder afleveringskosten ergens tussen de 1600 en 1700 euro. Ik was vorig jaar iig net onder de 2000 euro kwijt met scherm en helm en de begrenzing eraf. Kan me bijna niet voorstellen dat je dat voor 1400 incl aflevering voor elkaar krijgt.
 
1:40 maar dan wel origineel.

Wat betreft vallen met 40 zonder helm, als je met 30km/u op de fiets op je bek gaat, doet dat ook zeer. En ik fiets nog wel eens harder. Je moet gewoon niet vallen. :+
 
goedeavond Xmaxers.

Ik had een kort en bondig vraagje.
Weet iemand bij welk toerental de toerenbegrenzer erin komt?
En bereik je dit toerental onder normale omstandigheden voluit op de snelweg of heeft de motor daar niet genoeg power voor?

Grt Ron
 
@moyas, nee ik verkoop niets los. Knappe prijs voor 1400. Ze zijn namelijk nieuw zonder afleveringskosten ergens tussen de 1600 en 1700 euro. Ik was vorig jaar iig net onder de 2000 euro kwijt met scherm en helm en de begrenzing eraf. Kan me bijna niet voorstellen dat je dat voor 1400 incl aflevering voor elkaar krijgt.

Het is zeker een knappe prijs binnenkort maar eens een afspraak maken. Het is namelijk een handelaar die ze voor de genoemde prijs kan leveren. In de winkel betaal je 1600 excl. afleverkosten a 200 euro. Het gaat hier niet om immitatie. Je krijgt gewoon de 2 jaar fabrieksgarantie zoals in iedere winkel.
 
1:40 maar dan wel origineel.

Wat betreft vallen met 40 zonder helm, als je met 30km/u op de fiets op je bek gaat, doet dat ook zeer. En ik fiets nog wel eens harder. Je moet gewoon niet vallen. :+

Mono ik reed met mijn agility die ook ongeveer 40 km/h ging een verbruik van 1 op 40. De 4takt motoren zijn gewoon superzuinig.
 
goedeavond Xmaxers.

Ik had een kort en bondig vraagje.
Weet iemand bij welk toerental de toerenbegrenzer erin komt?
En bereik je dit toerental onder normale omstandigheden voluit op de snelweg of heeft de motor daar niet genoeg power voor?

Grt Ron

Ik denk dat een X maxer 2010 jou dat kan vertellen, vanwege het ontbreken van de toerenteller op de <2009 modellen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan