Yamaha X-max

Tim 58; ik gooi euro 95 ongelood in mijn xmax 250 , hoger octaangetal kan volgens mij ook , wordt detoneren alleen maar minder, / betere klopvastheid , ander merk kan ook al schelen, Het bokkige rijden m'n bij lage toeren hoort een beetje bij de yamaha vind ik maar is voor mij niet storend. Zeker geen geloode benzine gaat je katalysator stuk. Bel anders even met je dealer vwb je xmax 400 of je vraag even doorspelen naar het 400 forum.
 
Weer eens een berichtje.

na vele banden geprobeerd te hebben en volgens mij via deze pagina bij de Dunlop ScootSmart banden te zijn gekomen. Moet ik toch de conclusie trekken dat dit mijn beste banden zijn tot nu toe. wegligging is duidelijk anders en bij nat weer een betere grip. Niet dat het daarvan moet afhangen maar ik had voor totaal e110 euro een set banden, dat is toch leuk.

Mocht je op zoek zijn omdat je city grips niet bevallen neem deze dan eens in overweging.

Dunlop-Scootsmart-front1.jpg
 
Misschien is hij al eens gesteld maar kan het niet vinden... en als ik het vind dat staan er diverse adviezen.

Ik wil de eindoverbrenging olie vervangen van mijn xmax 2009 volgens het boekje SE 10w30. Nu kan ik wel 10w30 motor olie erin doen maar is dit nou de goede? De codering SE is eigenlijk niet te vinden.

Via de olie sites wordt ik ook niet wijzer van Shell schrijft bijvoorbeeld 75w90 transmissie olie voor ( http://lubematch.shell.nl/nl/nl/equipment/yp250r_x_max_1c04_scooters_EFt8Pe8px )

en kroon 10w40 motor olie ( 301 Moved Permanently )

Wie helpt mij uit de brand.

Bvd,

Tony
 
Laatst bewerkt:
Moto gear oil 80 w 90 van elf heb ik. Bevalt goed.
adviseerden motoport mij voor piaggio 300 blok.
 
Laatst bewerkt:


Als ik het goed begrijp kan ik dus eigenlijk beter gewoon transmissie olie erin doen 75w90 wat ook de site van shell voor schrijft. Het vreemde aan de shell site is dat als ik een 2010 versie kiest hij weer een 10w40 voor schrijft.... maar zoals bel-ray beschrijft heeft de transmissie olie hele andere eigenschappen.... ik denk toch dat ik voor de 75w90 ga omdat ik dit logischer vind.
 
Omdat het niet zoveel uitmaakt zie je ook verschillende adviezen,
Koop in een automaterialen winkel bv brezan 1liter 75/90 gear olie voor net €10, kan je jaren voort.
Succes.
 
Heeft iemand ervaring met een hoog windscherm op zijn yamaha x-max 400? Je hebt ze origineel van yamaha maar ook van GIVI, Puig etc. Zit je met zo'n scherm echt uit de wind (turbulenties)? Ik heb op het originele scherm al een MRA X-Creen zitten. Dit helpt enorm, maar het kan altijd beter.

Nee, geen ervaring, maar wel interesse (voor op de Xmax250).
Heel benieuwd ben ik trouwens hoe zo'n X-creen staat op de Xmax. Zou je een paar foto's willen plaatsen?
 
nee volgens mij heeft de 250 andere ophangpunten heb nog wel een Rosso Japstyle pijp liggen voor een 250

En ik vraag mij af of een 400 wel goed kan ademen door een pijp die gemaakt is voor een 250.
Overigens vind ik de akra niet te groot voor de 400. Zeker niet als je de standaard pijp ernaast zet.. :X
 
En ik vraag mij af of een 400 wel goed kan ademen door een pijp die gemaakt is voor een 250.
Overigens vind ik de akra niet te groot voor de 400. Zeker niet als je de standaard pijp ernaast zet.. :X
ik heb dat een keer gedaan met vespa uitlaat dat werkte niet reed kut
een 250 uitlaat op me 300cc
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij kan je wel degelijk de 250 cc. demper op een 400 cc. Xmax monteren. Het is tenslotte maar een buis met wat glaswol erin. En er zijn grotere kanonnen van motors met een cil. inhoud van 1000 cc plus, die een evengrote of nog kleinere demper voeren als de 250 cc. Maar misschien is er wel een uitlaatspecialist onder de Forumleden die daar het nodige over uit de doeken wil doen...
Grtz,
Morel ;)
 
Hoi Morel,
ja dat dacht ik ook al,
Ik heb er gister een gevonden: Mile Pajic
zit wel tegen duitse grens aan maar kwam met veel goede info en is gewoon mogelijk
hij gaat de beugel en ingang bij de demper een aanpassing doen en test de doorgang hij doet alles compleet voor € 550,-
uitlaat is normaal € 450,- dus vind het wel meevallen
de Akra voor een 400cc kost ook €525,- dus vind dit een goede oplossing
en ben ik die toeter kwijt ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan