yamaha XJ 750 seca gekocht (project-fiets)

welke kleur voor een XJ750 seca

  • rood

    Stemmen: 1 8,3%
  • oranje

    Stemmen: 1 8,3%
  • geel

    Stemmen: 0 0,0%
  • groen :P

    Stemmen: 0 0,0%
  • paars

    Stemmen: 1 8,3%
  • blauw

    Stemmen: 6 50,0%
  • zwart

    Stemmen: 3 25,0%
  • Anders nl: (toelichten)

    Stemmen: 0 0,0%

  • Totaal aantal stemmers
    12
na lang wachten heb ik wat foto's *D

zijn er niet veel maar in iedergeval wat

B7FA26E3G49L


06W8BPNWSPG2
 
Laatst bewerkt:
over 1,5 week naar de sloop ff rondsnuffelen!

wat ik ga proberen te scoren is:

- 2 ronde koplampjes (ter vervanging grote koplamp)
- chroome klokjes snelheid/toeren.(xj650)
- een voor-spatbord (mijne is verrot en een andere kleur)
- andere kont (iets leuks, XJR1200/1300 kont)t word in iedergeval een solo-seater.
- nog wat kleine dingetjes.

i'll keep ya all informed! 8-)

weet een van jullie een prijsindicatie? wat zou dit kosten?
(wie het meest in de buurt zit heeft gewonnen) :+

en dan nog een vraag ik wil mijn uilaatsysteem aanpassen. deze moet langer worden(ze komen hoger) heeft dit erg veel invloed op het vermogen?

en

kan elke uitlaat erop?(niet een dikke carbon ofzo)maar een uitlaat van een soortgelijk model(750) (zelfde formaat)
 
over 1,5 week naar de sloop ff rondsnuffelen!

wat ik ga proberen te scoren is:

- 2 ronde koplampjes (ter vervanging grote koplamp)
- chroome klokjes snelheid/toeren.(xj650)
- een voor-spatbord (mijne is verrot en een andere kleur)
- andere kont (iets leuks, XJR1200/1300 kont)t word in iedergeval een solo-seater.
- nog wat kleine dingetjes.

i'll keep ya all informed! 8-)

weet een van jullie een prijsindicatie? wat zou dit kosten?
(wie het meest in de buurt zit heeft gewonnen) :+

en dan nog een vraag ik wil mijn uilaatsysteem aanpassen. deze moet langer worden(ze komen hoger) heeft dit erg veel invloed op het vermogen?

en

kan elke uitlaat erop?(niet een dikke carbon ofzo)maar een uitlaat van een soortgelijk model(750) (zelfde formaat)

Let ff op met je poging tot vervangen van de km en toerenteller dat je een toerenteller nodig heb die electronisch is en niet met een kabel(zoals de xj 650)

Voor wat betreft de uitlaat, ik heb er zelf een van een xj 900 onder liggen(zelfde model enz)zelf wil ik in de toekomst er een 4 in 1 onder hebben.
 
Let ff op met je poging tot vervangen van de km en toerenteller dat je een toerenteller nodig heb die electronisch is en niet met een kabel(zoals de xj 650)

Die van de xj650 zijn er in twee verschillende versie's, mechanisch en elektronisch. Verschil is makkelijk te zien want de elektronische kan je geen kabel aanschroeven.
 
Yup. Mijn oude besje heeft ook 2x mech. Ik vind de teller van de 750 errrrug lelijk moet ik zeggen.

Heeft iemand trouwens nog ergens leuke km en toerenteller voor een XJ650. Iets chrome ofzo, 2 gescheiden apparaatjes. Ik geloof dat de kmteller een K van 1.7 nodig heeft (geloof 't ergens ooit gelezen te hebben). Als iemand iets nog heeft liggen hoor ik het graag.
 
Let ff op met je poging tot vervangen van de km en toerenteller dat je een toerenteller nodig heb die electronisch is en niet met een kabel(zoals de xj 650)
Hee, da's mijn tekst B|

Ik heb dus een setje van de XJ650 gemonteerd maar dan dus de mechanische toerenteller vervangen door een electronische van (waarschijnlijk) een XS1100.
Zelfde formaat/looks, kan je zo in het XJ650 dashboard schroeven.
 
Tsk, tsk. Wel alle topics goed lezen he. De latere modellen XJ (83-84) hebben electronische toerentellers. Een XS1100 is volgens mij zelfs geen optie omdat die tot 10k gaat.

Je moet dus net als Paul gewoon XJ650 tellers zien te versieren.
 
okee, xj650 tellers....voor op de 750.

lampen: ik wil dus 2 ronde (keinere) koplampen ipv die grote vierkante.
geeft dit problemen?de grote koplamp is volgen mij 65W dus moet ik zorgen dat de ronde samen ook 65W zijn of hoever mag ik daar boven? 100W ?200W?
beeje zoals bj de speed triple:
Triumph%20Speed%20Four.jpg

als dit een teveel gedoe is dan ga ik voor een grote ronde koplamp......

wat beterft de uitlaat hier wacht ik voorlopig even mee.(nieuw aanschaf=duur)
ik moet gewoon tegen een gebruikte aanlopen.....

ik ga wel ff kijken welk "kontje" (solozitter) er goed bij past.(XJR)?

ook ga ik al ff een beetje kijken naar verf om te spuiten (blauw met witte striping :P )dan moet ik waarschijnlijk die verf die tegen bezine kan hebben.
en een paar bussen transpirante lak die uithard.

dit word nog een leuk winterklusje......

ik ben blij dat jullie me helpen :} het is tenslotte mijn eerste project... :]
 
idd mijn frame+achterbrug worden ook geel, maar daar blijft 't dan ook bij

dirk, ik kijk uit scool ff op deze site's maar dan moet je het nieuw bestellen?
ebay sucks ik haat dat bieden, zeker al een ander steeds hoger bied! RRR

en roeltjeh, zeker cool - geel - frame +achterbrug.

ik zit te denken om ze wit te maken(of zwart)
 
lampen: ik wil dus 2 ronde (keinere) koplampen ipv die grote vierkante.
geeft dit problemen?de grote koplamp is volgen mij 65W dus moet ik zorgen dat de ronde samen ook 65W zijn of hoever mag ik daar boven? 100W ?200W?
beeje zoals bj de speed triple:
(Afbeelding)
Mooi hoor, maar is dan wel een speed four :)

PS die vliegenvanger boven de lampen, blijkt nog echt te werken ook, volgens testblad.
 
niet chroom je achterbrug ???

bladgoud kan ook :+

ik heb waarschijnlijk iem. die voor mij kan spuiten voor een leuk prijsje.

alleen ik twijvel nog, ik wou m yamaha-blauw(lekker fris)met een witte striping in het midden (dubbel) hiervoor gebruik ik stickers.

of zou ik de orginele kleur erop laten spuiten (dat bordeau-rood) omdat dit orgineler is als ik hem weer verkoop?

(tis zowiezo mijn sleutel/project-fietsje,dus ik denk dat dit niet zo heel veel uit maakt (tis geen klasieker ofzo)
 
Laatst bewerkt:
hey
mag ik weten hoeveel kilometers er op zitten.
weet namelijk ook zo'n ding te koop maar die heeft er 90.000km
op zitten.
beetje huiverig voor zulke km stand.
groet cees
 
hey
mag ik weten hoeveel kilometers er op zitten.
weet namelijk ook zo'n ding te koop maar die heeft er 90.000km
op zitten.
beetje huiverig voor zulke km stand.
groet cees

Die van mijn heeft er ook 90.000 km opstaan. En verbruikt niet tot nauwelijks olie :} De mijne kan dus nog gerust een tijd mee!

Ga gewoon er naar toe en maak een proefrit en luister naar evt vreemd soortige geluid uit het blok en kijk naar de kleur van de uitlaatrook, mocht die er zijn. blauwe rook duid op olie verbruik.
 
dirk, ik kijk uit scool ff op deze site's maar dan moet je het nieuw bestellen?
ebay sucks ik haat dat bieden, zeker al een ander steeds hoger bied! RRR

en roeltjeh, zeker cool - geel - frame +achterbrug.

ik zit te denken om ze wit te maken(of zwart)

Op ebay heb je diverse advertenties war bij je het product ook direct kan kopen zonder te bieden(meestal duurder) voor de rest moet je idd veel gedult uit oefenen.

louis.de is een motorkleding en motoronderdelen winkel zowel online als diverse winkels in duitsland. online winkel heb ik al diverse goederen gekocht(creditkaart) niet goed, gewoon retour zenden, geld wordt retour gezonden :}

Mocht je geen creditkaart hebben of dat niet willen, kan je het geld ook gewoon via de bank storten met behulp van iban en bic code. gebruik ik ook voor ebay betalingen.
 
dat lukt mij nou nooit he, iban en bic code's heb ik die ook?

kan iemand uitleggen hoe dit in elkaar zit

ik wil namelijk ook gewoon via de bank betalen.

heb al wat leuke dingen gezien op Louis.de *d
 
Terug
Bovenaan Onderaan