Yamaha XJ6 Naked

Eerst nog even afleveren. Waarschijnlijk volgende week zaterdag. Net op tijd voor een leuke rit met het Zoetermeer-forum op 2e Pinsterdag. Ben je er ook bij?
Wat de foto's betreft zul je dus nog even moeten doen met bovenstaande foto.
g

Nee, dan ben ergens op de terug reis vanuit duitsland.
4 dagen kilometers vreten, heerlijk.

maar als er weer is gereden word met het z'meer topic dan hoor ik het graag.
 
Eyy mensen,

Nou voor mij zitten de eerste 1000km er ook al op:) Puur genieten zeg met deze machine.

Ik was eigenlijks benieuwd of er al mensen zijn die een andere kentekenhouder hebben gemonteerd, zoja mischien ff foto voor hier.
 
Eyy mensen,

Nou voor mij zitten de eerste 1000km er ook al op:) Puur genieten zeg met deze machine.

Ik was eigenlijks benieuwd of er al mensen zijn die een andere kentekenhouder hebben gemonteerd, zoja mischien ff foto voor hier.

Nog niet aahgeschaft, maar al wel gezien op de foto bij motordealer. Ziet er eel netjes uit, met ingebouwde knippers die dus niet uitsteken. Maar incl. knippers wel ongeveer 180/190 euri geloof ik....
 
Nog niet aahgeschaft, maar al wel gezien op de foto bij motordealer. Ziet er eel netjes uit, met ingebouwde knippers die dus niet uitsteken. Maar incl. knippers wel ongeveer 180/190 euri geloof ik....


heb je daar toevallig een afbeelding van? klink wel aardig
 
ik zat net te zappen, nu rijden de neutrale motoren in de Giro d'Italia allemaal met xj6-en!!!!
 
ja, mijn comment is uiteraard useless without pics, dus here they come!
givi verdient er wel wat mee (alles gesponsord door yamaha motor italia trouwens)

big_yamahaxj6giro15.jpg

big_yamahaxj6giro04.jpg


check de hele foto galery hier
of als je italiaans kunt op de site van Yamaha Italia
 
Laatst bewerkt:
deze?
PT208B.jpg


van meel doet wel wat met rizoma. hij liet mij eerder al de crashprotectors zien van rizoma, toen die nog niet in de handel waren

die van topline vin d je hier

owja, er is trouwens ook een spatbord
 
Vandaag hebben wij ook onze Yammie gehaald *O* *O* Wat een heerlijke fiets is dit, zeg. De accessoires waren nog niet binnen (topkofferrek en tankpad) maar daar laten we hem dit weekend niet voor staan. De standaard gemonteerde Dunlops zijn vervangen door Michelins Pilot Road 2ct, dat dan weer wel.


full
 
Vandaag hebben wij ook onze Yammie gehaald *O* *O* Wat een heerlijke fiets is dit, zeg. De accessoires waren nog niet binnen (topkofferrek en tankpad) maar daar laten we hem dit weekend niet voor staan. De standaard gemonteerde Dunlops zijn vervangen door Michelins Pilot Road 2ct, dat dan weer wel.


[afbeelding]

in grijs is ie ook wel chique.

Het kofferrek duurde bij mij 6 weken.
succes...

waarom de banden laten vervangen? ik ben erg tevreden over de bt021! standaard zitten er trouwen bridgestones op, geen dunlops!
heb hiervoor michelin gereden (pilot power op mijn szr en pilot road op de zzr) maar ben tevreden over deze bridgestones

ik twijfel over de hogere ruit. ik ga deze niet kopen voor ik hem kan proberen, omdat ik namelijk bang ben voor turbulentie (heb ik op de motor van mijn vader erg veel last van namelijk)

gefeliciteerd heerveen!
 
Laatst bewerkt:
in grijs is ie ook wel chique.

Het kofferrek duurde bij mij 6 weken.
succes...

waarom de banden laten vervangen? ik ben erg tevreden over de bt021! standaard zitten er trouwen bridgestones op, geen dunlops!
heb hiervoor michelin gereden (pilot power op mijn szr en pilot road op de zzr) maar ben tevreden over deze bridgestones

ik twijfel over de hogere ruit. ik ga deze niet kopen voor ik hem kan proberen, omdat ik namelijk bang ben voor turbulentie (heb ik op de motor van mijn vader erg veel last van namelijk)

gefeliciteerd heerveen!
6 weken is wel erg lang. Ik hoop maar op een kofferrek-wondertje dan.
Over de banden: volgens het instructieboekje worden er twee typen banden gemonteerd, de Dunlops en de Bridgestones. Bij Goedhart in Bodegraven hebben we een proefrit gemaakt en deze fiets stond inderdaad op BT-021's, een prima band. Echter, er stonden twee Div's bij Hans van Wijk in Zoetermeer en die stonden echt op Dunlops (de blauwe die nog staat, heeft nog steeds de Dunlops uiteraard). Aangezien ik zeer goede ervaring heb met de MPR2's en nog niet zo veel goeds gehoord en gelezen heb over Dunlop wilde ik ze graag omgezet. Dit was bij Hans van Wijk geen enkel probleem. Overigens had Hans van Wijk de Div's voor de oude prijs, vandaar mijn keuze hem daar aan te schaffen.

Over de hoge ruit, hier hetzelfde. Ik moet nu even wennen aan beesten op de helm. Mijn CBF had een MRA Vario screen, zo ingesteld dat alles (wind en beestjes) eroverheen waaide. Het kan met de flip-up best zo zijn dat je simpel wordt van de wind om je oren. Maar hij kan er ook overheen waaien. Zonder proberen dus een heel lastige keus.

De teller staat ondertussen op 297, dat schiet dus wel op. Echter, ik las dat het inrijden wel erg lang duurt. Tot 1000km max 5800 toeren (langdurig). Dan de 1000km beurt, dus de ruwe inloopolie eruit, lekkere olie erin. En dán, tot 1600 km 7000 toeren maximale langdurige belasting (pagina 5-3). Pfff, da's lang zeg -O-
 
Wat een bof, een lang Pinksterweekend, stralend weer en een nieuwe bike die ingereden moet worden. De eerste 585 km zitten er op. Het benzineverbruik viel ook erg mee. De eerste tank 1 op 19,61 de tweede tank 1 op 19,83. Nog even doorbijten...

Benzine update:

17-07-2009: 02160 km: 1:16,8
22-08-2009: 03108 km: 1:17,4
28-08-2009: 04175 km: 1:23,3 (terugweg vakantie Kent, <120km/u)
29-09-2009: 05077 km: 1:15,9 (alléén woonwerk, af en toe 12.000tpm)
12-11-2009: 06010 km: 1:17,7
05-04-2010: 07672 km: 1:20,3 (terugweg Eifel)
18-05-2010: 09057 km: 1:20,7 (MFMM mei 2010)
23-07-2010: 11400 km: 1:24,7 (terugweg Eifel 110km/u)

nov-dec 2010, jan-feb 2011 stilgestaan

11-04-2011: 14391 km: 1:20,6 (toertochtje en rit snelweg)
26-08-2011: 17100 km: 1:23,8 (terugweg Moezel 120 km/u)
 
Laatst bewerkt:
6 weken is wel erg lang. Ik hoop maar op een kofferrek-wondertje dan.
Over de banden: volgens het instructieboekje worden er twee typen banden gemonteerd, de Dunlops en de Bridgestones. Overigens had Hans van Wijk de Div's voor de oude prijs, vandaar mijn keuze hem daar aan te schaffen.

in NL is de Div gewoon nooit te krijgen geweest voor de oude prijs, mits tegen coulance maar dat lijkt me namelijk niet van toepassing zo lang na de prijs wissel. Ze betalen zelf ook meer, dus het kost ze zelf geld als ze het doen. maar dan gaat het meestal over niet NL motoren. (is mij ooit eens verteld...)

Over de hoge ruit, hier hetzelfde. Ik moet nu even wennen aan beesten op de helm. Mijn CBF had een MRA Vario screen, zo ingesteld dat alles (wind en beestjes) eroverheen waaide. Het kan met de flip-up best zo zijn dat je simpel wordt van de wind om je oren. Maar hij kan er ook overheen waaien. Zonder proberen dus een heel lastige keus.
ja, inderdaad, en de ruit vind ik te duur om het zo maar even te proberen..


De teller staat ondertussen op 297, dat schiet dus wel op. Echter, ik las dat het inrijden wel erg lang duurt. Tot 1000km max 5800 toeren (langdurig). Dan de 1000km beurt, dus de ruwe inloopolie eruit, lekkere olie erin. En dán, tot 1600 km 7000 toeren maximale langdurige belasting (pagina 5-3). Pfff, da's lang zeg -O-

ik heb er niet echt hinder van ondervonden, ik heb namelijk in de eerste 1600 km maar 45 km snelweg gereden, helemaal op het eind, en dan kom je in 6 niet gauw boven de 5800.
Maar, je mag wel een keertje doortrekken, ik zou het niet tot in de begrenzer doen, maar daarom staat er ook "langdurig"
er zijn zart mensen die de motor inrijden op circuit of een rollerbank. yamaha doet het zelf ook met de motoren die ze gebruiken voor de CE testen.
 
Laatst bewerkt:
in NL is de Div gewoon nooit te krijgen geweest voor de oude prijs, mits tegen coulance maar dat lijkt me namelijk niet van toepassing zo lang na de prijs wissel. Ze betalen zelf ook meer, dus het kost ze zelf geld als ze het doen. maar dan gaat het meestal over niet NL motoren. (is mij ooit eens verteld...)
Mij is juist verteld (bij twee dealers, onafhankelijke elkaar aanvullende verhalen) dat er in eerste instantie slecht 60 Div's voor de Nederlandse markt beschikbaar waren. Iedere dealer kon daarvoor intekenen tegen de oude prijs. Toen ze echter geleverd werden was het al 1 april geweest. Ik denk dat veel dealers hun kans schoon zagen om € 800,00 extra winst te pakken (ook de tweede oude-prijs-Div, een blauwe, staat bij HvW voor de nieuwe prijs in de showroom, wat niet weet, wat niet deert).
En er zullen ook een aantal dealers zijn die echt te laat (lees: voor de nieuwe prijs) besteld hebben. Die kunnen niet anders dan de nieuwe prijs doorberekenen. Als ik trouwens een Lava-red had willen hebben had ik ook de nieuwe prijs betaald. Ik begrijp nu wel dat ik veel geluk heb gehad met deze deal.
 
ja, dat klopt.
Omdat ik een rode wilde, was het anders, ik was even abuis.
Er waren op 1 april nog geen rode in nederland (niet eens in europa) en die 60 waren hoofdzakelijk blauwe (en een paar grijze). op de ene rode na die op de beurs stond.
voor zover ik weet heb ik nml een van de eerste (2-5) rode div's van de benelux

wat mij opvalt is dat ik er nog zo weinig heb gezien (nakeds niet eens een) en ik heb tot nu toe maar 1 div gezien (ook een rode). waar rijden jullie allemaal zeg? niemand regio utrecht of brabant?

de toppkoffer bevalt mij erg goed! mooi groot, je hebt er minder last van dan ik dacht met de wind en de sluiting is lekker makkelijk. en hij smoelt goed, net als het rek, is echt een aanwinst voor een toermotor.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan