Yamaha XJ6 Naked

Hoi hoi ik weet niet of dit forum nog leeft voor de xj6-jes. Zelf ook 2jr eigenaar van het type fa. Vind het echt een heerlijk motortje. Nu ik de motor in alle omstandigheden ken ben ik er wat sportiever mee gaan rijden en wat blijkt dit ding gaat gewoon mee met de grotere jongens. Wat ie aan power te kort komt maakt ie goed in wendbaarheid en vanwege de extreem korte draaicirkel kun je in de bochtjes winst halen.
Ik wil em nu dus gaan aanpassen dat ie in power ook meegaat. Ik zie hier niemand die de moeite heeft genomen om de originele cat uit de uitlaat te halen en lucht en oliefilter aan te passen. Powercommander aan te schaffen. Zijn hier ervaringen mee? Want ik zit eraan te denken de stap te nemen. Zou graag willen weten of ze em zonder tussenkomst van een specialist goed afgesteld en goed rijdend hebben gekregen.
Mvg Ries
Een Xj6 heeft R6 motor waarvan o.a. de cilinderkop aangepast is. Hierdoor heeft hij tot 8000 rpm meer vermogen dan de R6. Daarboven dus minder. Dat verander je niet met een uitlaatje en een luchtfiltertje. Een oliefilter heeft er helemaal niks mee te maken. De afstelling van de injectie is erg goed. Als je sportiever wilt rijden, kun je het beste de vering aanpassen.
 
Hoi hoi ik weet niet of dit forum nog leeft voor de xj6-jes. Zelf ook 2jr eigenaar van het type fa. Vind het echt een heerlijk motortje. Nu ik de motor in alle omstandigheden ken ben ik er wat sportiever mee gaan rijden en wat blijkt dit ding gaat gewoon mee met de grotere jongens. Wat ie aan power te kort komt maakt ie goed in wendbaarheid en vanwege de extreem korte draaicirkel kun je in de bochtjes winst halen.
Ik wil em nu dus gaan aanpassen dat ie in power ook meegaat. Ik zie hier niemand die de moeite heeft genomen om de originele cat uit de uitlaat te halen en lucht en oliefilter aan te passen. Powercommander aan te schaffen. Zijn hier ervaringen mee? Want ik zit eraan te denken de stap te nemen. Zou graag willen weten of ze em zonder tussenkomst van een specialist goed afgesteld en goed rijdend hebben gekregen.
Mvg Ries

Misschien op het circuit van Madurodam.

De voetsteunen zitten te laag voor grote hellingshoeken dus in de bochten kan je sowieso niets goedmaken.

Maar het is inderdaad wel een erg fijne en speelse fiets.
 
Laatst bewerkt:
Een Xj6 heeft R6 motor waarvan o.a. de cilinderkop aangepast is. Hierdoor heeft hij tot 8000 rpm meer vermogen dan de R6. Daarboven dus minder. Dat verander je niet met een uitlaatje en een luchtfiltertje. Een oliefilter heeft er helemaal niks mee te maken. De afstelling van de injectie is erg goed. Als je sportiever wilt rijden, kun je het beste de vering aanpassen.
.
 
Laatst bewerkt:
Nu heb ik me dus laten vertellen (van monteur) dat als ik de cat verwijder dat ie dik 20pk extra krijgt. Maar hier is wel een andere afstelling vd injectie voor nodig. Nou blijkt dit dingetje een nasty ECU te hebben die niet te flashe valt. Je moet er dus omheen. Vandaar de powercommander. Maar ik gezien dit niet veel gebeurt ben ik bang dat er dus geen geschikt programma beschikbaar is. En dan komende kosten vd specialist er toch weer bij op omdat ie handmatig moet worden afgesteld op de band.
Ik denk niet dat het zo werkt.
 
Bij een XJ6 is allen met elkaar in balans: de goedlopende motor met weinig topvermogen, de stompe remmen, de relaxte zithouding, de zachte vering en demping, de beperkte grondspeling, de extreem lange levensduur van de motor. Zelfs al zou je er een 120 pk motorblok in hangen, dan wordt hij er alleen maar slechter van.
 
Dat heb ik ook al ervaren maar dat is een kwestie van been optillen. En voor het einde vd toeren zorgen dat ie weer op de juiste plek zit

Dan ben jij als stuurman eigenlijk te goed voor deze (dit soort) motor(en). Een klein beetje verzitten en licht de bocht inhangen met je bovenlichaam kan ook helpen.
 
Bij een XJ6 is allen met elkaar in balans: de goedlopende motor met weinig topvermogen, de stompe remmen, de relaxte zithouding, de zachte vering en demping, de beperkte grondspeling, de extreem lange levensduur van de motor. Zelfs al zou je er een 120 pk motorblok in hangen, dan wordt hij er alleen maar slechter van.
.
 
Laatst bewerkt:
Dus al bij al niet doen is de conclusie? Want eerlijk is eerlijk dingetje rijdt nog best lekker op deze manier. Eigenlijk te lekker:) Ik zou alleen dat kleine beetje extra power willen voor de rechte stukken. Remmen worden ook nog aangepast. En ja aanpassen is eenmaal goedkoper dan andere een bike.
Je moet het zelf weten, als je hem wilt verbeteren moet je alles aanpakken, en dan is een andere motor echt wel goedkoper.
 
Hi,

Ik ben nieuw hier en door de huidige wachtrij voor AVD helaas nog niet in het bezit van een rijbewijs (AVB na twee lesjes gelukkig al wel in the pocket).

Dat ik nog geen papiertje heb weerhoud mij er niet van alvast te dromen en te kijken wat voor motor ik wil gaan kopen. Momenteel gaat mijn voorkeur erg uit meer een xj6n.

Ik heb alles hiervoor al doorgelezen, maar omdat er de afgelopen 4 jaar een hoop kan zijn veranderd vroeg ik mij af of er nog nieuwe dingen zijn waar ik op moet letten?

Hoe lang zou ik bijvoorbeeld nog plezier kunnen hebben van een XJ met 20k op de teller?
 
Hi,

Ik ben nieuw hier en door de huidige wachtrij voor AVD helaas nog niet in het bezit van een rijbewijs (AVB na twee lesjes gelukkig al wel in the pocket).

Dat ik nog geen papiertje heb weerhoud mij er niet van alvast te dromen en te kijken wat voor motor ik wil gaan kopen. Momenteel gaat mijn voorkeur erg uit meer een xj6n.

Ik heb alles hiervoor al doorgelezen, maar omdat er de afgelopen 4 jaar een hoop kan zijn veranderd vroeg ik mij af of er nog nieuwe dingen zijn waar ik op moet letten?

Hoe lang zou ik bijvoorbeeld nog plezier kunnen hebben van een XJ met 20k op de teller?
In het duitse blad "Motorrad" worden regelmatig motoren aan een 50.000 km test onderworpen. Daarna wordt de motor geheel gedemonteerd en opgemeten. De XJ6 kwam er erg goed uit met nauwelijks meetbare slijtage.
 
Laat het resultaat wel weten dan. :t
M'n beurtje,remmen en uitlaat zijn onderweg
Hi,

Ik ben nieuw hier en door de huidige wachtrij voor AVD helaas nog niet in het bezit van een rijbewijs (AVB na twee lesjes gelukkig al wel in the pocket).

Dat ik nog geen papiertje heb weerhoud mij er niet van alvast te dromen en te kijken wat voor motor ik wil gaan kopen. Momenteel gaat mijn voorkeur erg uit meer een xj6n.

Ik heb alles hiervoor al doorgelezen, maar omdat er de afgelopen 4 jaar een hoop kan zijn veranderd vroeg ik mij af of er nog nieuwe dingen zijn waar ik op moet letten?

Hoe lang zou ik bijvoorbeeld nog plezier kunnen hebben van een XJ met 20k op de teller?
.
 
Laatst bewerkt:
Eerst ff aan de slag met die 2dehandse uitlaat.
Ik kom hier een vroegere post tegen van een eerder project. Van iemand die z'n uitlaat ook heeft open gegooid. Ik heb zometeen m'n originele nog altijd in bezit voor toekomstige apk e.d of als het mislukt.
Maar als ik die 2e handse rechtdoor midden haal. Die honinggraad in het midden ertussenuit haal en em weer vast laat lassen. Zou dat kunnen?
Het is maar de vraag of de stromingsweerstand vermindert na het verwijderen van de katalysator. Ter plekke misschien wel, maar over het geheel misschien niet.
 
Hi,

Ik ben nieuw hier en door de huidige wachtrij voor AVD helaas nog niet in het bezit van een rijbewijs (AVB na twee lesjes gelukkig al wel in the pocket).

Dat ik nog geen papiertje heb weerhoud mij er niet van alvast te dromen en te kijken wat voor motor ik wil gaan kopen. Momenteel gaat mijn voorkeur erg uit meer een xj6n.

Ik heb alles hiervoor al doorgelezen, maar omdat er de afgelopen 4 jaar een hoop kan zijn veranderd vroeg ik mij af of er nog nieuwe dingen zijn waar ik op moet letten?

Hoe lang zou ik bijvoorbeeld nog plezier kunnen hebben van een XJ met 20k op de teller?
De mijne heeft 60000km gelopen en doet het nog prima. Gebruikt geen olie. Enige wat ooit stuk is geweest is een remlichtschakelaar. Start altijd en loopt altijd minstens 1:20.

De mijne is ook te koop trouwens ;) , ivm een nieuwe motor. 1e eigenaar.
Is wel een S (diversion).
 
Hallo!
Ik ben opzoek naar deze kabelverbinders. Heb nieuwe knipperlichtjes en het ‘vrouwtje’ van de stekker wil ik gewoon laten zitten en het ‘mannetje’ op de nieuwe. Zo kunnen de originele er eventueel weer op indien nodig. Vindt het zonde om de boel te verknippen en te veranderen. Weet iemand waar deze te vinden zijn?
Groetjes!
A3D2348F-36C7-4A95-9EF5-6A9E9312CA35.jpeg
 
Hallo!
Ik ben opzoek naar deze kabelverbinders. Heb nieuwe knipperlichtjes en het ‘vrouwtje’ van de stekker wil ik gewoon laten zitten en het ‘mannetje’ op de nieuwe. Zo kunnen de originele er eventueel weer op indien nodig. Vindt het zonde om de boel te verknippen en te veranderen. Weet iemand waar deze te vinden zijn?
Groetjes! Bekijk bijlage 1530529
Ik ben er al achter gekomen dat een gewoon kabelschoentje ook past!
 
Vorige week mijn rijbewijs gehaald (A code 80). En gisteren een XJ6N uit 2010 gekocht. Nu wachten tot ik hem dinsdag kan gaan halen :]
 

Bijlagen

  • YAMAHA-XJ6-35KW-ABS-2.jpg
    YAMAHA-XJ6-35KW-ABS-2.jpg
    174,6 KB · Weergaven: 16
hey

ik ben onderhand 2 jaar in het bezit van men rijbewijs a2. ik ben dus van plan om zo snel mogelijk het voledige rijbewijs te gaan halen. ik rijd nu al bijna 2 jaar rond met de ktm duke 390. Nu is hij me zo goed bevallen dat ik terug een naked wil , nu zit ik te twijfelen tussen de MT07 en xj6. Heeft er hier iemand al met de MT07 gereden en kan me tips geve over welke die zelf zou kiezen?

groetjes and ride save :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan