Een Xj6 heeft R6 motor waarvan o.a. de cilinderkop aangepast is. Hierdoor heeft hij tot 8000 rpm meer vermogen dan de R6. Daarboven dus minder. Dat verander je niet met een uitlaatje en een luchtfiltertje. Een oliefilter heeft er helemaal niks mee te maken. De afstelling van de injectie is erg goed. Als je sportiever wilt rijden, kun je het beste de vering aanpassen.Hoi hoi ik weet niet of dit forum nog leeft voor de xj6-jes. Zelf ook 2jr eigenaar van het type fa. Vind het echt een heerlijk motortje. Nu ik de motor in alle omstandigheden ken ben ik er wat sportiever mee gaan rijden en wat blijkt dit ding gaat gewoon mee met de grotere jongens. Wat ie aan power te kort komt maakt ie goed in wendbaarheid en vanwege de extreem korte draaicirkel kun je in de bochtjes winst halen.
Ik wil em nu dus gaan aanpassen dat ie in power ook meegaat. Ik zie hier niemand die de moeite heeft genomen om de originele cat uit de uitlaat te halen en lucht en oliefilter aan te passen. Powercommander aan te schaffen. Zijn hier ervaringen mee? Want ik zit eraan te denken de stap te nemen. Zou graag willen weten of ze em zonder tussenkomst van een specialist goed afgesteld en goed rijdend hebben gekregen.
Mvg Ries