Yamaha XJ6 vloeistof en witte rook uit de uitlaat

dylangrimaud

Rookie
24 jun 2018
10
2
Beste vrienden,
Bij deze vraag ik jullie hulp!
Wanneer ik mijn motor start is er in eerste instantie niks mis, maar na een minuutje begint er rook uit mijn uitlaat te komen gepaard met vloeistof die uit de uitlaat drupt/spuit.
Het riekt dan ook wel naar benzine maar precies alsof het verdund is met water ofzo.. Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?
Ik heb een video toegevoegd in de bijlage!
Alvast bedankt motorvrienden!

groeten?
Dylan
 

Bijlagen

  • IMG_4895.MOV
    29,7 MB
Ziet er uit als helder water, lijkt mij ook condens, kan best zijn dat er wat water in je uitlaat achterblijft ( gezien er een knik naar boven gemaakt wordt in er water onderin blijft liggen), dat je wat benzine lucht ruikt is vrij logisch gezien het water zich mengt met de dampen uit een verbrandingsmotor, koelvloeistof ruik je echt wel en dat is dikke witte rook, dit is verdamping.
Wat je zou kunnen doen is je demper/uitlaat los maken en droog maken/ kijken of er water in ligt onderin de uitlaat, een flink stuk rijden kan wss ook geen kwaad, vertrouw je het echt niet dan rij even langs een motorzaak en laat het zien, persoonlijk denk ik dat je je geen zorgen hoeft te maken echter ben ik niet degene welke in het zadel zit.
 
Warm rijden, en warm rijden...

Condens uit einddemper krijgen is gewoon paar uur rijden, bij droog weer.

Vraag aan ts: hoe ruikt de uitlaat gassen?

Gewoon als uitlaatgas

Of zoetig.

Of naar benzine?
 
Ga eerst een mooie zondag lekker een dagje toeren. Dan pas kom je van die overtollige condens water af.
Een uurtje rijden doet niks.
En ja, elke keer bij een koudstart komt er witte rook uit de uitlaat.
 
De verbranding van benzine: CxHy + O2 geeft CO2 + H2O. Een groot deel van de uitlaatgassen bestaat dus uit waterdamp, dat in een koude uitlaat condenseert tot vloeibaar water. Als die uitlaat heet wordt gaat het water koken en wordt de uitlaat weer droog. Hoe lang dat duurt kun je zien als je een pannetje water op het vuur zet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan