Kunnen de X-max rijders aub eens een beschrijf neerpennen van hun onderhoudskosten op 1000km + erbij schrijven wat er juist in kosten gebracht is. Wat er gebeurd is en hoeveel dit kostte.
Ik heb mijn xmax vorige week zijn eerste beurt laten geven. Ik had toen 1600 km gereden en ze zeiden dat hij beter nieuwe olie kan krijgen bij deze stand dan at hij onder de 1000 heeft gereden.
Ik was kwijt:
klein materiaal: 2,30 euro
motor olie 10w 40 vsx:14,76 euro
millieu heffing: 3,00 euro
totaal: 20,06 euro aan materiaal.
En daar kwam aan arbeidsloon nog 59,13 euro bij.
Totaal dus 79,19 euro betaald!!!
Ik heb mijn xmax vorige week zijn eerste beurt laten geven. Ik had toen 1600 km gereden en ze zeiden dat hij beter nieuwe olie kan krijgen bij deze stand dan at hij onder de 1000 heeft gereden.
Ik was kwijt:
klein materiaal: 2,30 euro
motor olie 10w 40 vsx:14,76 euro
millieu heffing: 3,00 euro
totaal: 20,06 euro aan materiaal.
En daar kwam aan arbeidsloon nog 59,13 euro bij.
Totaal dus 79,19 euro betaald!!!
59.13€ arbeidsloon voor olie te verversen lijkt mij toch voldoende. Hoeveel uur werd er dan aan gewerkt?
Ik betaal 36.36€(verleden week) voor een werkuur, dus bijna 20€ verschil per uur.
In oktober 2007 was het nog 27.48€ / uur, Zal wel de inflatie zijn zeker?
Ik geloof dat motoport 65 euro per uur rekent......
Dus zelfs daar eerst eens informeren. Wat een gemarchandeer, maar ja dan scheelt het wel geld.
Verder is 1600 km vrij veel voor de eerste keer olie wisselen. Er zit namelijk nogal wat slijpsel in je olie met je nieuwe blokje.
die inloop olie klopt geen hout van ieder zichzelf respecterende zaak weet dat de eerste 1000km het belangerijkste is voor de motorfiets.