Waterman ®™
MF veteraan
- 18 jun 2005
- 2.263
- 3
Klopt. Ik zat eerst een beetje aan te hikken tegen de lengte van de Xmax in de schuur, maar dat valt allemaal best mee. En handelbaar istie ook, al haalt hij het wat dat betreft niet bij de SC.
En de rotondes gaat ook best. Maar je kunt met de Xmax niet zo lekker gooien en smijten als met de SC. Ik zit druk te oefenen om dat ook op de Xmax te leren, en tot op zekere hoogte lukt dat ook wel. Maar de SC kun je zo lekker van je af duwen in een bocht, en dat is bij de Xmax minder, al kun je er ook behoorlijk schuin mee de bocht in.
De afwerking van de SC staat op een hoger niveau. Sommige plastic delen van de Xmax kraken een beetje tijdens het rijden binnen de bebouwde kom. Daar ga ik wat siliconen tussen spuiten of zoiets. Bij de SC is me nooit een piepje of kraakje opgevallen.
Maar ja op de weg hè, daar scoort de Xmax toch meer punten dan de SC. Even een rijtje auto's inhalen; je zit zo op 140 al heb je wat tegenwind. En de betere windbescherming, dat is mij ook veel waard. Al ga ik misschien nog wel wat doen om het ruitje te verhogen. Het is niet zozeer de winddruk, maar meer de turbulentie om je helm wat ik wil proberen te verminderen.
En dan nog wat: de tank is een stuk groter dan die van de SC. Er gaat 3 ltr meer in, en dat is toch ook wel lekker dat je niet zo vaak naar de pomp hoeft.
Ik vind de SC er ook wel heel goed uitzien. Ik vind de SC een beetje en wolf in schapenkleren temeer omdat hij zo klein is en amper te onderscheiden valt van een bromscooter.
Nog een leuk detail: vanmiddag ging het reservelampje van de tank branden. Tegelijkertijd begint dan in het display het aantal kilometers te tellen dat je op de reserve rijdt.
De afwijking van de snelheidsmeter hoeft niet gelijk te zijn aan die van de kilometerteller....... Maar dan nog wat: als je dus volgens de km-teller 10.000 km gereden hebt dan zou dat in werkelijkheid maar 9400 km zijn?...
Prachtig scooterweer vandaag!
Dus de tomtom erbij gepakt, want ik wil nu toch wel eens weten hoe nauwkeurig de snelheidsmeter van de Xmax is.
Resultaat: hij geeft zo'n 6% teveel aan.
50 is 47 echt
80 is 75 echt
100 is 94 echt
120 is 113 echt
Ik vind het al met al heel netjes hoor... had ik ook maar zo'n teller, dan had ik er 141 op staan
Mooi testje Gerrit, ik kan bijna niet wachten totdat ik mijn X-max mag gaan ophalen....
Tellers van Magneti Marelli, komt waarschijnlijk dat veel producten van Yamaha in Italy worden gemaakt (motoren enz)Jaja, het is natuurlijk een beetje voor-de-gek-houderij om meer aan te geven dan de werkelijke snelheid, maar het geeft toch een groter psychologisch effect dan dat het andersom zou zijn: dat je bijv. echt 140 rijdt maar dat de teller maar 120 aan zou wijzen ofzo. Mijn auto wijkt bij 120 ook 7 km af, dus ik kan rustig 127 rijden zonder geflitst te worden.
Maar nou kijk ik eens goed naar de km-teller en wat zie ik daar opstaan: MAGNETI MARELLI. Kop eraf als dat geen Italiaans merk is. Dus die Japanners hebben toch wel vertrouwen in de Italiaanse producten zou je zeggen.Dat kan ik me levendig voorstellen! Ik had hem vanmiddag net weer gestald, en even later begon het alweer te kriebelen toen ik naar buiten keek. Het is gewoon een fantastische rijmachine die Xmax.
[afbeelding]
Alweer mooi weer. Dan moet de scoot natuurlijk weer opdraven!
Ik heb voor de zekerheid eerst op de kalender gekeken of ik me niet vergist had. Maar inderdaad, het was echt februari.
Hartje winter, 12 graden en een heerlijk zonnetje erbij, hoe bestaat het. En dan met een Xmax rustig toerend door het landschap. Wat wil je nog meer!
Mooi ding, proficiat.
Zo te zien zal hij niet veel op stal blijven....
Meteen even voor opabert de draaicirkel opgemeten: 3,5 meter.
Dus je hebt 3,5 meter nodig om hem een hele slag rond te draaien.