Yamaha XSR 700 900 FASTER SONS

Bedankt iedereen, ben inderdaad erg content met het resultaat ;)
 
Ik heb de genuine Yamahe Heated Grips gekocht voor op de XSR900.
Ook die plug-and-play kabel voor de MT-09 erbij gekocht zodat je gemakkelijk vooraan rechts in de fusebox kan installeren.

Vraagje echter: moet ik dan ook iets qua zekering veranderen? Wat waar hoe?
De handleiding is op z'n zachts gezegd summier. :)
 
Denk eraan om een kuip te kopen. Helaas niet echt iets leuks op de markt. Todat ik deze tegen kwam, die ook compitabel is met een reguliere handlebars inplaats van clip-ons of een swallow handlebar.

visor-screen-001.jpg
main-001.jpg
 
Nee bellypan niet is niet echt mijn smaak.

Deze was ook wel leuk. Het ruitje van Yamaha zelf is niet echt mijn smaak. Teveel ruimte tussen de koplamp en het ruitje
61g43lefPkL._AC_SX425_.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik vindt de originele Abarth van Yamaha wel mooi maar dan moet ik er andere handlebars opzetten en daar heb ik geen zin in. Die kuip boven van carbon komt er het dichtst in de buurt en kan met de originele handlebars.

En ja smaken verschillen haha. Ik denk het echt wel goed bij mijn motor past met het zwart en carbon wat ik heb.

Maar ben er ook nog niet over uit of ik het doe of niet.

Heb nu mijn led koplampunit besteld. Eens kijken of ik dan tevreden ben met de looks voorop.
 
Ik heb gister een tt ridder 550 besteld. Nu met cashback slechts 289 euro dus de moeite. Echter wil ik hem van het weekend mooi opbouwen. Hier heb ik de gedachte om hem links van de teller unit te plaatsen op de een of andere manier en bij mijn weten kan ik stroom uit een geschakelde accessoire stekker achter het linker kastje bij de tank pakken. Heeft iemand wat meer info over deze accessoire aansluiting? Of hier al ervaring mee?
 
Ik heb gister een tt ridder 550 besteld. Nu met cashback slechts 289 euro dus de moeite. Echter wil ik hem van het weekend mooi opbouwen. Hier heb ik de gedachte om hem links van de teller unit te plaatsen op de een of andere manier en bij mijn weten kan ik stroom uit een geschakelde accessoire stekker achter het linker kastje bij de tank pakken. Heeft iemand wat meer info over deze accessoire aansluiting? Of hier al ervaring mee?
Ik zou ten allen tijden gaan voor plaatsing op 't midden van het stuur. Dat is het cleanste!
Dit met het accessoire dat Yamaha zelf aanbiedt. Maar dan uiteraard kopen voor 1/5de van de prijs op AliExpress.
Ik heb 't gewoon op de batterij laten aansluiten bij mijn onderhoud.
 
Ik zou ten allen tijden gaan voor plaatsing op 't midden van het stuur. Dat is het cleanste!
Dit met het accessoire dat Yamaha zelf aanbiedt. Maar dan uiteraard kopen voor 1/5de van de prijs op AliExpress.
Ik heb 't gewoon op de batterij laten aansluiten bij mijn onderhoud.

Welk accessoire bedoel je ? Er zit bij de tt een ram mount om hem te monteren. Of bedoel je de stekker voor de accessoire aansluiting?
 
Ik heb gister een tt ridder 550 besteld. Nu met cashback slechts 289 euro dus de moeite. Echter wil ik hem van het weekend mooi opbouwen. Hier heb ik de gedachte om hem links van de teller unit te plaatsen op de een of andere manier en bij mijn weten kan ik stroom uit een geschakelde accessoire stekker achter het linker kastje bij de tank pakken. Heeft iemand wat meer info over deze accessoire aansluiting? Of hier al ervaring mee?

Ik heb een paar weken geleden deze stekker gekocht:
Die zou op de accessoire stekker in het rechterkastje bij de tank moeten passen. Heb alleen nog geen tijd gehad om er mee bezig te gaan.

Ik gebruik een ram-mount (Bol op de stuurklem) om de tomtom te monteren. Ik moet nu alleen nog een soort stopcontact (DIN of SAE) op het stuur maken. omdat ik wel de navigatie makkelijk mee wil kunnen nemen.
 
Laatst bewerkt:
Vandaag eerste echte rit gedaan. Bevroren. Rijdt wel lekker.

Spiegels zullen waarschijnlijk vervangen worden door bar-ends, zoals verwacht.

Hard, maar comfortabel zadel. Oef.
Vrij hard afgeveerd, volgens dealer standaard af fabriek voor iemand van 75kg. Maar niet te hard.
Uitlaat maakt voor mij voldoende herrie. En ik hou het liefst alles zwart.
 
Lap, 2de rit en al een vijs in de achterband. Vriendelijk DAF garagist heeft er een plug in gestoken.
Ga toch een nieuwe band halen, denk ik.
 
Vandaag eerste echte rit gedaan. Bevroren. Rijdt wel lekker.

Spiegels zullen waarschijnlijk vervangen worden door bar-ends, zoals verwacht.

Hard, maar comfortabel zadel. Oef.
Vrij hard afgeveerd, volgens dealer standaard af fabriek voor iemand van 75kg. Maar niet te hard.
Uitlaat maakt voor mij voldoende herrie. En ik hou het liefst alles zwart.
Ik vond de vering wel erg slecht afgesteld bij aflevering. Als je de motor overeind zet is er achter geen enkele statische inzakking, en voor teveel. Verder was de uitgaande demping voor te zwaar en achter te licht. Ik vraag me af of die testrijder wel eerder motor heeft gereden.
 
Verder heb ik de druk van de achterband op 2,7 bar gezet. De originele 2,9 lijkt me wat veel voor een motor die rijklaar 195 kg weegt.
 
Mij is gevraagd 1000 km te rijden en dan (proberen) vertellen hoe het aanvoelt en dan waar nodig aanpassen.
Of ik iets zinnig ga kunnen zeggen na die 1000 km is weer iets anders...
 
Ik ga als het goed is, vrijdag naar een Xsr kijken. (Een zilver metallic met wel wat opties)
Zit een hoge akrapovic op, die is minder men ding en gaat waarschijnlijk ook wel de verkoop in. :p
 
Mij is gevraagd 1000 km te rijden en dan (proberen) vertellen hoe het aanvoelt en dan waar nodig aanpassen.
Of ik iets zinnig ga kunnen zeggen na die 1000 km is weer iets anders...

Beetje apart, je kan na 30km wel aanvoelen of de vering voor jou afdoende is afgesteld of niet. In die 1000km gaat er niks aan veranderen. Zou gewoon langs de dealer gaan of langs een veringspecialist (die willen het nog wel eens gratis doen).

Vering is Standaard inderdaad erg stug afgesteld. Ik ga de vering zelf nog laten aanpassen (gooi er andere vering op) als ik daar aan toe ben bij HK suspension. Was zelf van een goed afgestelde MT09SP gekomen en het verschil is enorm.
 
Laatst bewerkt:
Na 165 km kan ik alleen maar zeggen dat het voor mij (en mijn niet erg sportieve rijstijl) best OK aanvoelt. Vrij hard, maar liever dat dan een schommel.
Denk dat 1000 km gewoon bedoeld was in de zin van 'rij er eerst voldoende mee en bij het eerste onderhoud passen we aan waar nodig'.
 
Na 165 km kan ik alleen maar zeggen dat het voor mij (en mijn niet erg sportieve rijstijl) best OK aanvoelt. Vrij hard, maar liever dat dan een schommel.
Denk dat 1000 km gewoon bedoeld was in de zin van 'rij er eerst voldoende mee en bij het eerste onderhoud passen we aan waar nodig'.
Heb zelf ook niet een extreem sportieve rijstijl. Maar voor mij is het wat te stug en als je over een onbedoelde hobbel of iets dergelijks heengaat heb ik liever dat het goed geabsorbeerd wordt dan dat ik gelanceerd wordt omdat de vering geen klap opvangt, en ik dus uit mijn zadel schiet(extreem voorbeeld).

Maar vering is inderdaad erg persoonlijk. Maar naar mijn mening heeft elke motor baat bij een goede afstelling (ook OEM), en kan dat het verbruik, banden slijtage en rijstijl allen maar positief beïnvloeden.

Bedoel ook niet dat de vering slecht is, maar het is wel een van de mindere van de motoren die ik heb gehad.

Kut van je band zeg, balen! Kan de Pilot 5 wel aanraden als je direct er wat anders eronder doet

Maar mooi dat je blij bent met je XSR, het is een beauty ;)
 
Ik ga als het goed is, vrijdag naar een Xsr kijken. (Een zilver metallic met wel wat opties)
Zit een hoge akrapovic op, die is minder men ding en gaat waarschijnlijk ook wel de verkoop in. :p
Naar mijn mening ook geen mooie uitlaat. Kan je nog wel een leuk bedrag voor krijgen om te investeren in een ander. Vaak ook genoeg 2de hands uitlaten voor de XSR aanwezig.

Al een idee wat je wilt? Of ga je het origineel eronder zetten?
 
Terug
Bovenaan Onderaan