Yamaha XSR 700 900 FASTER SONS

Klinkt dat wat, die termi? Maatje van me denkt erover zo een te kopen ( op een mt-09) . Moet hem maar eens opzoeken op instagram "icefluo_01"
Heb mezelf een leovince lv one evo besteld. De akrapovic highmount komt in de verkoop.
 
Klinkt dat wat, die termi? Maatje van me denkt erover zo een te kopen ( op een mt-09) . Moet hem maar eens opzoeken op instagram "icefluo_01"
Heb mezelf een leovince lv one evo besteld. De akrapovic highmount komt in de verkoop.

Is redelijk gelijk aan de EVO one, ik vindt hem heel mooi klinken, met en zonder killer. Zonder ook niet overdreven zoals met een AKRA, daarom laten afstellen zonder, de killer gaat er alleen in bij ritten naar Duitsland of op TT dagen etc.

Heb zelf beide dempers gehad, de EVO one aan een maat verkocht omdat mijn MT09-SP total loss was voordat deze erop ging.
 
Is redelijk gelijk aan de EVO one, ik vindt hem heel mooi klinken, met en zonder killer. Zonder ook niet overdreven zoals met een AKRA, daarom laten afstellen zonder, de killer gaat er alleen in bij ritten naar Duitsland of op TT dagen etc.

Heb zelf beide dempers gehad, de EVO one aan een maat verkocht omdat mijn MT09-SP total loss was voordat deze erop ging.
Top, ben benieuwd.
Heb er nu de hoge akra onder. Daar zit de DB-killer nog in en dat is echt 2x niks (laat deze er wel inzitten aangezien het met een puntlasje is en voor de verkoop), ben nog aan het wachten op mijn nummerplaat om te kunnen rijden.
 
Klinkt dat wat, die termi? Maatje van me denkt erover zo een te kopen ( op een mt-09) . Moet hem maar eens opzoeken op instagram "icefluo_01"
Heb mezelf een leovince lv one evo besteld. De akrapovic highmount komt in de verkoop.

Ik heb de Leo er onder en wordt iedere keer blij van het geluid. Vind hem in vergelijking met mijn Duc heel braaf stationair maar zodra je een beetje vermogen geeft:9~:9~ vind hem soms zelfs luid ;) maar niet te, mooi driecilinder geluid en hoor voor m’n gevoel duidelijk dat het een 3cp blok is. Geeft toch een uniek geluid.

nu Ik toch bezig. Gister was ik even een klein stukje om en het viel me op dat m’n blok snel dik 100 graden is, wat is bij jullie een beetje normaal kwa temperatuur?

ook is m’n radiator beschermer binnen, deze vanavond of morgen eens monteren en dan weer tijd voor een foto
 
Ik heb de Leo er onder en wordt iedere keer blij van het geluid. Vind hem in vergelijking met mijn Duc heel braaf stationair maar zodra je een beetje vermogen geeft:9~:9~ vind hem soms zelfs luid ;) maar niet te, mooi driecilinder geluid en hoor voor m’n gevoel duidelijk dat het een 3cp blok is. Geeft toch een uniek geluid.

nu Ik toch bezig. Gister was ik even een klein stukje om en het viel me op dat m’n blok snel dik 100 graden is, wat is bij jullie een beetje normaal kwa temperatuur?

ook is m’n radiator beschermer binnen, deze vanavond of morgen eens monteren en dan weer tijd voor een foto

Maar jij rijdt hem zonder killer toch?

temperatuur van het blok is zo verschillend waar je rijdt met welke snelheid. Gister moest ik midden op de dag door Utrecht, dan loopt hij voor het stoplicht ook wel op tot boven de 100 graden. Maar zodra ik dan weer rij zakt het direct.
 
Maar jij rijdt hem zonder killer toch?

temperatuur van het blok is zo verschillend waar je rijdt met welke snelheid. Gister moest ik midden op de dag door Utrecht, dan loopt hij voor het stoplicht ook wel op tot boven de 100 graden. Maar zodra ik dan weer rij zakt het direct.
Klopt rijd hem zonder killer, zit enkel een kat in om aan de euro norm te voldoen. De killer ligt netjes op de plank voor buitenland uitstapjes. Maar heb hem ook met killer even gereden en ook dan klinkt ie al duidelijk mooier dan origineel.

Heb nu een z750, een fireblade, s4r en nu de xsr gehad (allen met open uitlaat ). En vind het geluid veel mooier en unieker dan de z en de blade het jankt wat minder. Stationair vind ik hem veel braver dan de duc maar in de toeren weer wat mooier, hij klinkt meer op zn gemak boven de 5k rpm en dan komt er een mooie "huil" uit de uitlaat.
 
I know. Ik rij hem met aangepaste killer. Met de standaard killer zat hij zwaar onder z’n vermogen.
 
Toevallig iemand interesse in dit kuipje?
20200603_084217.jpg

20200603_104321.jpg
 
Temperaturen lopen snel op met de 09 en XSR. Is normaal. Maar wel een reden dat ik de fabaanslag op 95 heb gezet. Komt nooit meer boven de 100 bij mij, ook niet stationair etc. Normaliter slaat het pas aan bij 105...
 
Temperaturen lopen snel op met de 09 en XSR. Is normaal. Maar wel een reden dat ik de fabaanslag op 95 heb gezet. Komt nooit meer boven de 100 bij mij, ook niet stationair etc. Normaliter slaat het pas aan bij 105...
Ik vind het meevallen. Voor deze XSR had ik een Ducati, en daarvoor 3 keer een Triumph. Daarmee liep de temperatuur veel sneller op.
 
Ik doe morgen mijn ketting toch wat losser. Veel meer vibraties nu, ondanks wat ik in het boekje heb aangehouden (en nog zelfs wat losser had gedaan)
 
Krijg volgende week mijn led koplamp. Eens kijken hoe dst staat. Daarna bestel ik het ruitje denk ik ook.
 
Vandaag mijn band met 325 km op laten vervangen.
Bridgestone simply ride garantie voor nieuwe motoren en banden. 0€ moeten betalen (is afhankelijk van mm die resteren).
Op 125 km lek gereden en geplugd.
Vervangband is T30.

En de motor is nu smerig. Vooral het passagiersstuk van het zadel.
En ik heb dan nog wel een spatbord.
 
Vandaag mijn band met 325 km op laten vervangen.
Bridgestone simply ride garantie voor nieuwe motoren en banden. 0€ moeten betalen (is afhankelijk van mm die resteren).
Op 125 km lek gereden en geplugd.
Vervangband is T30.

En de motor is nu smerig. Vooral het passagiersstuk van het zadel.
En ik heb dan nog wel een spatbord.

Mooie service.

Klopt van de viezigheid, is op de XSR900 en MT-09 een ramp met en zonder een korte kentekenplaathouder. Hou er maar rekening mee zelfs als de grond nat is en het regent niet dat je een natte reet krijgt na een tijdje te hebben gereden, of een vieze rug.
 
Mooie service.

Klopt van de viezigheid, is op de XSR900 en MT-09 een ramp met en zonder een korte kentekenplaathouder. Hou er maar rekening mee zelfs als de grond nat is en het regent niet dat je een natte reet krijgt na een tijdje te hebben gereden, of een vieze rug.
Dat is helaas met bijna elke moderne motor het geval.
 
Fusebox covers kwamen als een verassing binnen. Had ze besteld maar de levering ging niet door door covid. Gekd terug gekregen maar heb ze alsnog gekregen (was al onderweg blijkbaar)

20200606_182341.jpg
 
Heb ze ook. Vond het wel bizar dat er al een plaatje opzit en dat daarachter een gat zit.
Ik had verwacht dat die doos dicht zou zijn. Die dozen zijn zowat het enige wat me stoort qua looks.
 
Terug
Bovenaan Onderaan