Krentenbol
MF'er
Lijkt me leuk 16 sept en dan eventueel combineren met bikers & boards in Zandvoort.
Ik heb de 16de geblokt
Ik heb de 16de geblokt
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Als je de fusebox covers niet mooi vindt en ze eraf wil zou ik gaan voor een andere fiets. Heb er nu een open liggen omdat de vorige eigenaar niet zo goed kon schroeven (schroefdraad kapot gedraaid) maar als je je zekeringen al goed en netjes ergens anders weggewerkt krijgt heb je nog lelijke gaten in je frame die zichtbaar blijven.
Alle kappen zijn te bestellen. Als de Abarth je voorkeur heeft zou ik die bestellen en je voorkant demonteren (cockpit).
Hallo, nieuw lid hier op dit forum.
Om maar meteen met de deur binnen te vallen wou ik jullie als XSR gebruikers vragen wat jullie denken over de XSR900 als beginners motor?
Verstandig, niet doen, ga voor de 700, doe is rustig aan, etc!
Ik ben nog bezig met de laatste loodjes voor mijn rijbewijs en ben dan ook natuurlijk volop aan het kijken wat een beetje in de smaak valt. Ik moet zeggen dat ik nogal snel verlieft werd op de XSR model maar weet bij godsnaam niet of dit wel een verstandige keuzen is om als beginner aan te beginnen.
Ik neem aan dat jullie hier wel wat meningen over hebben en deze met mij kunnen delen.
Toevallig zag ik vandaag nog een XSR 60th anniversary model rond rijden bij Hoofddorp misschien iemand van jullie geweest.
Alvast bedankt voor de feedback!
Bedankt voor je reactie! Duidelijk.
De 700 vind ik qua frame ook wel mooi maar ik heb van 1999 tot 2011 een TRX850 gehad dus wel "been there, done that" met een twin met 270gr krukas.
De Abarth versie vind ik ook wel de mooiste uitvoering (mooi mix van moderne techniek en Caferacer)
Maar zijn die gaten in het frame dan niet af te dekken met een rooster of een kort luchthappertje. Als is het maar voor dummy of alleen van frisse lucht onder de tank, zal dan wel beter smoelen.
Alles kan maar het is maar net wat je mooi vindt. Zo is het als hij los is: Google Afbeeldingen resultaat voor https/www.fz09.org/forum/attachments/129986d1514687640-fuse-box-hole-26001409_1930222357231214_5975813148779599629_n.jpg
Als je dan ook zoekt op Monkeebeast zie je wat het doet in het totaalplaatje. M.i. Alleen mooi als je de motor flink aanpast.
Hierbij zoals beloofd een update van iedereen met interesse.
XSR rit September 2019 update:
Wes_1987 (regio Rotterdam)
Krentenbol (Purmerend)
MotoRRmania (regio Rotterdam)
WDZXSR (Ede)
ReneDrie (optioneel) (Gorinchem)
VDouglas (Amsterdam)
Ideeen:
Midden NL afspreken
Datum:
8 of 16 September
Zullen we plannen op 16 September?
Ik heb hem er ook nog op staan! Spreken we daar af?
Super foto’s heren. Erg jammer dat ik niet mee kon op de dag zelf. Ben pas sinds vandaag weer fit.
Mochten er nog mensen interesse hebben in een zondagsritje voor einde seizoen? Ik sta er voor open!
@WDMC003
Geweldige uitlaat.. ik heb zelf ook de Twin eronder zonder DB killer en zonder cat (moet ik nog steeds testen, heb hem wel liggen!)
En geroffel heb je zeker, bij goed doorschakelen in hoge touren zelfs een flinke knal soms. Gas los ook heerlijk.
Losmaken is niet heel lastig. Volgens mij 1 boutje en een puntlasje (voorzichtig losboren) per killer. Wel af en toe het roet uit de mond van de demper halen zodat hij mooi blijft!
Mooi, dank voor je bericht. Ik heb wisselende verhalen gelezen maar over het algemeen zou het met voorzichtig uitboren wel moeten lukken! Ik ga dit weekend eens aan de slag.
Yes, heeft even een dagje vertraging opgelopen maar ze zijn eruit.Gelukt?
Yes, heeft even een dagje vertraging opgelopen maar ze zijn eruit.
Wat ik heb gedaan is als volgt:
- beide uitlaten gedemonteerd;
- laspunten voorgeboord met een zo klein mogelijk boortje, uiteindelijk voorzichtig met boortje 8 een gat uitgeboord (beetje slijpolie om de temperatuur niet teveel op te laten lopen);
- daarna heb ik een stalen buis aan de achterzijde erin gestoken, deze buis was in diameter groter dan de demper waardoor hij perfect geschikt was;
- uiteindelijk met de buis in de uitlaat op de grond geslagen terwijl ik de uitlaat aan de bovenzijde vasthield. Hierdoor werd de demper er na een paar flinke tikken uitgetikt.
Ik heb het overal gelezen maar uiteindelijk moet je veel meer kracht zetten dan je denkt, uiteindelijk lukt het wel
Thanks voor je advies iig!